AudioPlus | Kateřina Kněžíková: Emoce nepatří do krku
Jak se ubránit dojetí, například při emotivní scéně Libušina proroctví? Svírání krku nesmí při pěveckém výkonu nikdy nastat, říká v podcastu portálu KlasikaPlus.cz sopranistka Kateřina Kněžíková. Titulní roli Smetanovy slavnostní opery zpívala při květnovém koncertním provedení na festivalu Pražské jaro a zopakuje si ji s dirigentem Jakubem Hrůšou ještě jednou 16. června na Smetanově Litomyšli. Jak popisuje, na emoci si musí při studiu zvyknout a zpracovat ji, aby pak v hlase byla a šla do auditoria, ale aby hlasu nepřekážela. Nejhlubší potřebnou emoci v ní vyvolává poslech hlasu Gabriely Beňačkové. A jestli sama rolí Libuše nepřesáhla svůj obor? Vystrčila jsem růžky a zase se s pokorou vrátím k lyrickému a občas mladodramatickému oboru, odpovídá.
Foto: Archiv Klasiky+
Příspěvky od Petr Veber
- Johanka z Arku. Arthur Honegger, Serge Baudo a Praha
- Viktor Velek: Aby se Palacký neobracel v hrobě
- Voříšek, Čech ve Vídni a mistr jedné symfonie
- Pohledem Petra Vebera (70)
Panna Cecilie, patronka hudebníků - Magdalena Kožená jako Alcina. Triumf zpěvu, hudby i režie
Více z této rubriky
- AudioPlus | Jakub Hrůša: Je nesmrtelnost něčím kýženým?
- AudioPlus | Robert Kružík: K Janáčkovi mám jako Brňák úzký vztah
- AudioPlus | Eva Strejcová: Chopin mě i po varšavské soutěži baví
- AudioPlus | Tomáš Hanus: Ve Vídni chtějí Prodanou nevěstu jako stálou součást repertoáru
- AudioPlus | Martin Glaser: Janáčkovo divadlo je ráj na zemi
- AudioPlus | Bella Adamova: Užívám si intimitu a menší sály
- AudioPlus | René Zavoral: Z vyšších rozhlasových poplatků může těžit i SOČR
- AudioPlus | Jan Simon: Žádná soutěž nic negarantuje. Je pootevřením dveří
- AudioPlus | Eleonore Kinsky: Dvořákovo rodiště Nelahozeves je naštěstí blízko Prahy
- AudioPlus | Robert Kolář: Viditelnost Dvořákova jména je s Mozartem zatím bohužel nesrovnatelná