Jonas Kaufmann doprovázený PKF přilákal dvacet tisíc diváků
„Koncerty kopírovaly obsah stejnojmenného nového alba, na kterém Kaufmann zpívá árie a duety ze Straussových operet.“
„Dirigoval – jako při většině Kaufmannových koncertů – Jochen Rieder.“
„Babička mu zpívávala Straussovy, Lehárovy a Stolzovy evegreeny.“
Desítka koncertů v prestižních sálech Německa, Francie, Belgie, Švýcarska a Maďarska, na nich bezmála dvacet tisíc posluchačů. Taková je bilance čtyřtýdenního evropského turné Jonase Kaufmanna s programem nazvaným Mein Wien – Moje Vídeň. Při všech vystoupeních mezi 7. lednem a 1. únorem doprovázel německého tenoristu orchestr PKF-Prague Philharmonia.
Programy společných vystoupení kopírovaly obsah stejnojmenného nového alba, na kterém Kaufmann zpívá árie a duety ze Straussových operet Netopýr, Noc v Benátkách a Vídeňská krev a k tomu písně od Roberta Stolze a dalších autorů. Nechyběla ani neoficiální vídeňská hymna „Wien, Wien, nur du allein“ od Rudolfa Sieczyńského. Dirigoval – jako i při většině Kaufmannových koncertů – Jochen Rieder, kterého s pěvcem pojí dlouholeté umělecké přátelství.

Jonas Kaufmann, rodák z Mnichova, v souvislosti s „vídeňským“ albem v rozhovorech zmiňuje dávný vztah k rakouské metropoli a její typické hudbě. Jeho prarodiče žili ve Vídni, babička měla k tamní lehčí múze blízký vztah a zpívávala mu Straussovy, Lehárovy a Stolzovy evegreeny. Pochytil jako dítě také vídeňský dialekt. A jeho vůbec první profesionální pódiová zkušenost, ještě za studií, se týká operety Noc v Benátkách od Johanna Strausse.

Koncerty se uskutečnily v síni Gasteig v Mnichově, v sále Müpa v Budapešti, ve stuttgartské Liederhalle, v síni Philharmonie v Berlíně, v Théâtre des Champs-Élysées v Paříži, v hamburské Laeiszhalle, v Palais des Beaux-Arts v Bruselu, v Tonhalle v Düsseldorfu, v Kulturním a kngerovém centru KKL v Lucernu a ve Festspielhausu v Baden Badenu.
Na koncertech spoluúčinkovaly dvě sopranistky: Američanka Rachel Willis-Sørensen a Jihoafričanka Johanni van Oostrum.
Turné mapoval orchestr na speciální webové stránce.

Foto: archiv PKF, Sebastian Madej, Václav Hodina, Posztós János, archiv PKF, Chloé Desnoyers
Příspěvky od Petr Veber
- Robert Hanč novým ředitelem Pražského jara
- Johanka z Arku. Arthur Honegger, Serge Baudo a Praha
- Viktor Velek: Aby se Palacký neobracel v hrobě
- Voříšek, Čech ve Vídni a mistr jedné symfonie
- Pohledem Petra Vebera (70)
Panna Cecilie, patronka hudebníků
Více z této rubriky
- Dallapiccolův Vězeň záslužně propuštěný
- Archeologové na místě Janáčkova kulturního centra našli dům. Bydlel tu Přemysl Otakar II.?
- Radostné setkání na HAMU aneb Orffova škola v Čechách
- Nominace na ceny ICMA 2026 s řadou českých želízek zejména v symfonické kategorii
- Magdalena Kožená jako Alcina. Triumf zpěvu, hudby i režie
- Linda Keprtová rezignuje na funkci ředitelky libereckého divadla
- Největší síla festivalu Lípa Musica je v ‚nenápadné výjimečnosti‘
- Liberecké cestování světem písně
- Dalibor Karvay: Kvalita Vídeňských symfoniků není nízko. A s Petrem Popelkou jen poroste
- Sborový koncert Doubravanu. Tradiční těleso vystoupí doma v Chotěboři