Pavel Trojan: Pražské jaro zůstane širokospektrálním festivalem, který povyšuje sezónu
Mezinárodní hudební festival Pražské jaro 2023, rozvržený na tři týdny od 12. května do 2. června, je pro Pavla Trojana prvním ve funkci ředitele. Jak říká v podcastu portálu KlasikaPlus.cz, nemá v úmyslu drahokam, za který festival s více než sedmdesátiletou tradicí považuje, nijak radikálně měnit. Pražské jaro, vedené po uplynulá dvě desetiletí Romanem Bělorem, zůstane širokospektrálním festivalem, který navazuje na zimní sezónu, ale v klíčových parametrech ji jedinečnými a svátečními projekty povyšuje – ať už jde o současnou či starou hudbu, o hostování zahraničních interpretů a orchestrů, nebo třeba o debuty umělců s tuzemskými orchestry.
Příspěvky od Petr Veber
- Johanka z Arku. Arthur Honegger, Serge Baudo a Praha
- Viktor Velek: Aby se Palacký neobracel v hrobě
- Voříšek, Čech ve Vídni a mistr jedné symfonie
- Pohledem Petra Vebera (70)
Panna Cecilie, patronka hudebníků - Magdalena Kožená jako Alcina. Triumf zpěvu, hudby i režie
Více z této rubriky
- AudioPlus | Jakub Hrůša: Je nesmrtelnost něčím kýženým?
- AudioPlus | Robert Kružík: K Janáčkovi mám jako Brňák úzký vztah
- AudioPlus | Eva Strejcová: Chopin mě i po varšavské soutěži baví
- AudioPlus | Tomáš Hanus: Ve Vídni chtějí Prodanou nevěstu jako stálou součást repertoáru
- AudioPlus | Martin Glaser: Janáčkovo divadlo je ráj na zemi
- AudioPlus | Bella Adamova: Užívám si intimitu a menší sály
- AudioPlus | René Zavoral: Z vyšších rozhlasových poplatků může těžit i SOČR
- AudioPlus | Jan Simon: Žádná soutěž nic negarantuje. Je pootevřením dveří
- AudioPlus | Eleonore Kinsky: Dvořákovo rodiště Nelahozeves je naštěstí blízko Prahy
- AudioPlus | Robert Kolář: Viditelnost Dvořákova jména je s Mozartem zatím bohužel nesrovnatelná