KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

VÝHERCI VSTUPENEK:
Belliniho Norma dvakrát koncertně v Praze english

Státní opera v Praze uvede v polovině listopadu dvě koncertní provedení Belliniho Normy, jedné z nejnáročnějších a nejuctívanějších oper belcantového repertoáru. V titulní roli vystoupí kosovská sopranistka Marigona Qerkezi, jejíž kariéra je spojena s dynamickým vzestupem na evropských scénách. V partu Aldagisy se na pražskou scénu vrací úspěšná mezzosopranistka Štěpánka Pučálková. Vyhlašujeme vítěze pěti dvojic vstupenek na provedení, které se uskuteční v neděli 23. listopadu v devatenáct hodin ve Státní opeře.

Soutěžní otázka: Za klíčového představitele jakého operního stylu je považován Vincenzo Bellini?

Odpověď: belcanto

Výherci:
Pavel Hofman, Praha
Anna Šašková Plasová, Praha
Tereza Bezděková, Praha
Anna Hrnčárová, Praha
Patricie Lexová, Brandýs nad Labem
Blahopřejeme!

V úterý 18. listopadu a v neděli 23. listopadu vždy od devatenácti hodin se v pražské Státní opeře uskuteční dvojice koncertních provedení Belliniho opery Norma. Hudebního nastudování se ujme hudební ředitel souboru Hermann Bäumer, který povede orchestr i sbor Státní opery, připravený sbormistrem Adolfem Melicharem. Titulní part, považovaný za jednu z nejtěžších sopránových rolí vůbec, ztvární Marigona Qerkezi, jež ve stejné roli debutovala letos i ve Frankfurtu. Jako římský prokonzul Pollione se představí italský tenor Stefano La Colla, roli druidského velekněze Orovesa převezme basista Iurie Maimescu. V dalších úlohách vystoupí Sylva Čmugrová jako Clotilde, Martin Šrejma v roli Flavia a mezzosopranistka Štěpánka Pučálková jako Adalgisa, Normina důvěrnice i citová sokyně.

Vincenzo Bellini napsal Normu roku 1831 a od té doby je dílo považováno za jedno ze stěžejních v odkazu italské opery počátku devatenáctého století, a to nejen díky líbezným kantilénám, ale i pozoruhodné hudební psychologii. Libreto Feliceho Romaniho vypráví příběh galské kněžky, která tajně miluje římského dobyvatele, a osciluje mezi osobním citem, povinností k vlasti a touhou po odplatě. Právě extrémní vnitřní napětí postavy činí z Normy zkoušku pěvecké techniky i dramatické výpovědi. Proslulá árie Casta diva či vypjaté duety s Pollionem a Adalgisou patří k nejpůsobivějším momentům celého operního repertoáru. Pražské publikum se s operou setká po téměř deseti letech od posledního uvedení.

foto: Národní divadlo

KlasikaPlus.cz

Redakční články v rubrikách AktuálněPlus a VýhledPlus



Příspěvky redakce



Více z této rubriky