VÝHERCI VSTUPENEK:
Belliniho Norma dvakrát koncertně v Praze
Státní opera v Praze uvede v polovině listopadu dvě koncertní provedení Belliniho Normy, jedné z nejnáročnějších a nejuctívanějších oper belcantového repertoáru. V titulní roli vystoupí kosovská sopranistka Marigona Qerkezi, jejíž kariéra je spojena s dynamickým vzestupem na evropských scénách. V partu Aldagisy se na pražskou scénu vrací úspěšná mezzosopranistka Štěpánka Pučálková. Vyhlašujeme vítěze pěti dvojic vstupenek na provedení, které se uskuteční v neděli 23. listopadu v devatenáct hodin ve Státní opeře.
Soutěžní otázka: Za klíčového představitele jakého operního stylu je považován Vincenzo Bellini?
Odpověď: belcanto
Výherci:
Pavel Hofman, Praha
Anna Šašková Plasová, Praha
Tereza Bezděková, Praha
Anna Hrnčárová, Praha
Patricie Lexová, Brandýs nad Labem
Blahopřejeme!

V úterý 18. listopadu a v neděli 23. listopadu vždy od devatenácti hodin se v pražské Státní opeře uskuteční dvojice koncertních provedení Belliniho opery Norma. Hudebního nastudování se ujme hudební ředitel souboru Hermann Bäumer, který povede orchestr i sbor Státní opery, připravený sbormistrem Adolfem Melicharem. Titulní part, považovaný za jednu z nejtěžších sopránových rolí vůbec, ztvární Marigona Qerkezi, jež ve stejné roli debutovala letos i ve Frankfurtu. Jako římský prokonzul Pollione se představí italský tenor Stefano La Colla, roli druidského velekněze Orovesa převezme basista Iurie Maimescu. V dalších úlohách vystoupí Sylva Čmugrová jako Clotilde, Martin Šrejma v roli Flavia a mezzosopranistka Štěpánka Pučálková jako Adalgisa, Normina důvěrnice i citová sokyně.
Vincenzo Bellini napsal Normu roku 1831 a od té doby je dílo považováno za jedno ze stěžejních v odkazu italské opery počátku devatenáctého století, a to nejen díky líbezným kantilénám, ale i pozoruhodné hudební psychologii. Libreto Feliceho Romaniho vypráví příběh galské kněžky, která tajně miluje římského dobyvatele, a osciluje mezi osobním citem, povinností k vlasti a touhou po odplatě. Právě extrémní vnitřní napětí postavy činí z Normy zkoušku pěvecké techniky i dramatické výpovědi. Proslulá árie Casta diva či vypjaté duety s Pollionem a Adalgisou patří k nejpůsobivějším momentům celého operního repertoáru. Pražské publikum se s operou setká po téměř deseti letech od posledního uvedení.
foto: Národní divadlo
Příspěvky redakce
- Klášterní hudební slavnosti oslaví dvacetiny
- Příštím šéfdirigentem královéhradeckých filharmoniků bude Jiří Habart
- Ardaševovi a Praženica prosincovými hosty v Žilině
- Antonín Dvořák mladým popáté kolbištěm pro klavírní talenty
- Mariánskolázeňský prosinec ‚Rybovku‘ nepostrádá
Více z této rubriky
- VÝHERCI VSTUPENEK:
Swingový advent v Litni - VÝHERCI SOUTĚŽE:
Pražské Národní divadlo uvádí Ostrčilovu Legendu z Erinu - VÝHERCI VSTUPENEK:
Nový pražský Idomeneo - VÝHERCI NOT:
Bärenreiter Praha pro žáky a učitele - VÝHERCI VSTUPENEK:
Kurt Weill a německý meziválečný kabaret - VÝHERCE SOUTĚŽE:
Don Giovanni na Svaté Hoře s dechovým kvintetem - VÝHERCI SOUTĚŽE:
Pozounová a tubová sekce České filharmonie zahraje v Huti Barbora - VÝHERCI VSTUPENEK:
Komenský na Festivalu hudebního divadla Opera 2025 - VÝHERCI VSTUPENEK:
Káťa Kabanová zahájí Festival hudebního divadla Opera 2025 - VÝHERCE VSTUPENEK:
Václav Hudeček a jeho hosté oslaví Rok české hudby