Dirigent Jakub Hrůša získal německou hudební cenu Opus Klassik 2023 v kategorii Dirigent roku. Letos byl nominovaný dokonce dvakrát ve stejné kategorii za dvě různé nahrávky. Zvítězil nakonec s CD s hudbou Hanse Rotta, Gustava Mahlera a Antona Brucknera s Bamberskými symfoniky u společnosti Deutsche Grammophon. V kategorii Záznam koncertu uspěli Mahan Esfahani, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a Alexander Liebreich za Koncerty pro…
CD Plzeňské filharmonie má nominaci na Opus Klassik
CD Plzeňské filharmonie Japonsko-české inspirace získalo nominaci na prestižní cenu Opus Klassik v kategorii symfonických nahrávek. Jestli uspěje, se veřejnost dozví v říjnu letošního roku. Na disku, který vydalo německé vydavatelství Ars Produktion, je dílo japonského skladatele Akiry Ifukubeho a Leoše Janáčka. Japonsko-českou vazbu tvoří navíc i šéfdirigent orchestru Chuhei Iwasaki. „Již v okamžiku, kdy…
CD Japonsko-české inspirace Plzeňské filharmonie
Na konci září se v plzeňské Měšťanské besedě konala malá slavnost – světlo světa spatřily „Japonsko-české inspirace“, nové CD Plzeňské filharmonie. Své požehnání mu dal plzeňský biskup Tomáš Holub, pozvání přijal i japonský velvyslanec Hideo Suzuki. Na disku, který vydalo německé vydavatelství ARS Produktion, posluchači najdou dílo japonského skladatele Akiry Ifukubeho a Leoše…
V Plzni zazněla Sinfonia Tapkaara japonského skladatele Akiry Ifikubeho
„Ardaševova hra je nesmírně kultivovaná, precizní a přitom brilantní.“
„Zvuk orchestru byl ve forte plný a v pianu měkký.“
„Symfonie vyzněla díky nakažlivému entuziasmu šéfdirigenta Chuheie Iwasakiho strhujícím způsobem.“
Nevšední dramaturgie prvního koncertu řady Platina definitivně odstartovala sezónu Plzeňské filharmonie. Byla uvedena Sinfonia Tapkaara japonského autora Akiry Ifukubeho a první klavírní koncert fis moll Sergeje Rachmaninova s Igorem Ardaševem u klavíru. Plzeňskou filharmonii řídil její šéf Chuhei Iwasaki.
VÝHERCI VSTUPENEK:
Igor Ardašev s Plzeňskou filharmonií
Nizozemský barytonista Thomas Oliemans otevřela ve čtvrtek 22. září novou sezónu Plzeňské filharmonie. Na programu byl výběr z cyklu písní Chlapcův kouzelný roh Gustava Mahlera a po přestávce Koncert pro orchestr Bély Bartóka. Zahajovací koncert vedl šéfdirigent orchestru Chuhei Iwasaki, který se podílel i na celé dramaturgii a uspořádání koncertních řad. V září bude hostem…
SOUTĚŽ O VSTUPENKY:
Igor Ardašev s Plzeňskou filharmonií
Nizozemský barytonista Thomas Oliemans otevírá právě dnes, ve čtvrtek 22. září novou sezónu Plzeňské filharmonie. Na programu má výběr z cyklu písní Chlapcův kouzelný roh Gustava Mahlera a po přestávce zazní Koncert pro orchestr Bély Bartóka. Zahajovací koncert povede šéfdirigent orchestru Chuhei Iwasaki, který se podílel i na celé dramaturgii a uspořádání koncertních řad.…
Chuhei Iwasaki: Mým cílem je, aby zeď mezi filmovou a klasickou hudbou nebyla tak velká
„Když je někdo dobrý muzikant a chce dělat výbornou hudbu, tak se autorita dirigenta zrodí přirozeně.“
„Filmové skladby, hlavně ty hollywoodské, jsou napsány pouze pro studio a je hrozně těžké hrát je naživo.“
„Při koncertu Star Wars jsem mezi diváky viděl deset až jedenáct Darth Vaderů, což na abonentním koncertu Plzeňské filharmonie moc nebývá.“
Narodil se v roce 1987 v Japonsku a už od čtyř let se učil hrát na housle. V devíti letech vstoupil do dětského orchestru a právě orchestrální hudba mu naprosto učarovala. Když v roce 2006 Chuhei Iwasaki slyšel v Japonsku vystoupení České filharmonie pod taktovkou dirigenta Zdeňka Mácala, byl to pro něj bez nadsázky osudový zážitek…
Festival Smetanovské dny v Plzni zahájen a zároveň ukončen
„Chuhei Iwasaki dovedl vystihnout obrovský klid některých částí, dílo velkolepě vystavěl ve všech jeho kontrastech a byla cítit jeho pokora před velkým dílem.“ „Dobře vyzněl dynamický rozsah, kterého byl orchestr schopen dosáhnout, a vytvořil tak kolem sebe velký prostor.“ „Průzračný, čistý zvuk smyčců je doménou Plzeňské filharmonie.“ Kdo byl v roce 2019 svědkem…
Lenka Kavalová: Kultura chybí všem
„Naši posluchači jsou 65+ a z jejich zpětné vazby víme, že koncerty na počítači spíše sledovat nebudou.“
„Zatím to ale vypadá, že do prázdného sálu zahrajeme zahajovací koncert festivalu Smetanovské dny.“
„V době, kdy se ruší všechny koncerty, vidíme smysl našich aktivit v nahrávání.“
K rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz jsme vyzvali Lenku Kavalovou, ředitelku Plzeňské filharmonie, festivalu Smetanovské dny v Plzni a koncertů Kruhu přátel hudby v Plzni. Jak říká, výpadky na příjmech ze vstupného, když veškeré zahraniční i tuzemské koncerty jsou zrušené, jsou „sakramentsky znát“ a v rozpočtu chybějí. Jedinou výhodou pandemie podle ní asi je, že se orchestr může víc věnovat nahrávacím projektům, na které se v minulých sezónách nedostávalo času.






