KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Janáčkova filharmonie coby spolehlivá průvodkyně hudebním labyrintem

„Z filozofického hlediska byl koncert výpovědí o různých aspektech lidské existence.“

„Josefowicz se zhostila úkolu s bravurou a zasloužila si dlouhotrvající potlesk.“

„V kontextu nečekané změny dirigenta svědčí výsledek o kvalitě orchestru i jeho schopnosti reagovat na nenadálé okolnosti.“

Večer 13. března 2025 v ostravském koncertním sále Kina Vesmír by se dal charakterizovat jako setkání hudebních proudů, které se zdánlivě ubírají různými směry, avšak nakonec se dokonale protnou. Janáčkova filharmonie Ostrava, tentokrát pod vedením Geoffreyho Patersona, který narychlo zastoupil dirigentku Annu Sułkowskou-Migoń, nabídla dramaturgicky promyšlený program, jenž propojil českou hudební tradici s moderním kompozičním jazykem a vtáhl posluchače do rozsáhlého světa ruské symfonické velkoleposti.

Číst dál…

Adèsův houslový koncert k mání v Ostravě  

Večer, který se ponese v duchu dramatických příběhů a soudobých kompozičních výzev, uvede Janáčkova filharmonie Ostrava pod taktovkou Geoffreyho Patersona, který z důvodu zdravotní indispozice nahradil Annu Sułkowskou-Migoń. Diváci uslyší americkou houslistkou Leilu Josefowicz, která se představí v Koncertu pro housle „Concentric Paths“ od Thomase Adèse, jednoho z nejvýraznějších britských skladatelů současnosti. Program doplní Janáčkova…

Aktualizováno Číst dál…

Luminarium Kryštofa Mařatky ve společnosti východních inspirací. Zajímavý večer Filharmonie Hradec Králové

„Doslova sluchové dobrodružství nabídlo Luminarium Kryštofa Mařatky ve skvělé interpretaci jeho syna Yana Mařatky.“

„Nedělaly mu potíže ani extrémní klarinetové polohy, evokující svým témbrem zvířecí roh, kostěné píšťaly, tibetské trubky, čínskou hudbu, židovský klezmer, maďarský čardáš či hudbu Balkánu.“

„Filharmonie Hradec Králové v podstatě nemá limity ohledně repertoáru.“

„Z Aladinovy lampy vypustíme džina všech hudeb světa a nových stylů na orientálním trhu melodií.“ Toto poetické moto z programové brožury koncertu Filharmonie Hradec Králové 14. března nejlépe vystihlo dramaturgický záměr nevšedního večera. Výčet zastoupených autorů mohl totiž při prvním pohledu působit poněkud nezvykle, až chaoticky: Prokofjev, Mařatka, Verdi, Nielsen, Borodin.

Číst dál…

Sedláčkovo kvarteto v Třeboni s premiérou Jiřího Temla

Sedláčkovo kvarteto vystoupí ve čtvrtek 15. prosince v třeboňském divadle J. K. Tyla. V rámci zimních abonentních koncertů zazní díla Rafaela Kubelíka nebo Alexandra Porfirjeviče Borodina a ve světové premiéře Smyčcový kvartet č. 7 od Jiřího Temla, který se osobně zúčastní. Během večera zazní i skladby připomínající blížící se Vánoce. Sedláčkovo kvarteto vzniklo při…

Číst dál…

Daniel Matejča a orchestr konzervatoře oslnili publikum Dvořákovy Prahy

„Matejčova hra, v níž se vedle muzikality a virtuozity snoubí intelekt i emoce, působí na posluchače nově, mladistvě, neotřele, vůbec ne pietně vůči vzorům.“

„Dvořákova Osmá symfonie vyzněla v podání konzervatoristů mladistvě, graciézně, jiskřivě.“

„Obrovskou práci odvedla v přípravě Symfonického orchestru Pražské konzervatoře jeho vedoucí a pedagožka Miriam Němcová.“

Talent, dychtivost, radost z tvoření hudby, rozhled a slušnost – tím vším je obdařen houslista Daniel Matejča, který v úterý 13. září vystoupil na Dvořákově Praze. Se Symfonickým orchestrem Pražské konzervatoře a dirigentem Petrem Altrichterem se představil jako sólista v Čajkovského Houslovém koncertu D dur. Vedle toho zazněly i Polovecké tance Alexandra Borodina a Osmá symfonie Antonína Dvořáka.

Číst dál…

Novoroční koncert Jihočeské filharmonie zaujal svěžestí a spontaneitou

„Plné forte Presta také ihned ukázalo záludnost nově upravené akustiky renovovaného koncertního sálu.“ „Bylo znát, že pan dirigent Vaupotić si potrpí na pevný rytmus a přesné rytmické zákryty v ritardandech a accelerandech ve skladbách.“ „Spontánnost a rytmická pregnance podání orchestru pod pevným vedením dirigenta s přesnými avízy v gestu byly pro mne přirozeným vrcholem večera.“ S…

Číst dál…

Orchestr z Toulouse a Emmanuel Pahud na sklonku Pražského jara

„Ibertův koncert je technicky hutná skladba, náročná jak pro sólistu, tak pro orchestr.“ „Pahud si s Ibertem hrál, místy až na hranici respektu k zápisu či na hranici kultivovaného zvuku.“ „Orchestr ožil v důvěrně známém repertoáru, v Čajkovském předvedl konečně všechny finesy své hry a dostál tak pověsti, která jej předcházela.“ Závěrečné koncerty letošního Pražského…

Číst dál…