KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Barbora Perná: Mozart je zrádný

„Mozarta jsem zpívala – jako většina – od prvopočátku. Říká se: lehoučké zpívání, očista hlasu… Ale Mozart je ošemetný právě tím, jak je čistý.“

„Snažím se být interpretačně poučená, na druhou stranu ale i maximálně autentická.“

„Hrdinou je pro mě každý, kdo dokáže vyhrát sám nad sebou a kdo dokáže být lidský a laskavý, i když mu bylo ublíženo.“

V letošním roce jí byla udělena Cena generálního ředitele Národního divadla, která míří na umělce do pětatřiceti let věku. S tím v rozporu se jeví být fakt, že tato pěvkyně je na českých pódiích profesionálně činná už bezmála dvacet let. Pokud až dosud unikala vaší pozornosti, seznámení je možné právě nyní – lepší pozdě nežli později… Barbora Perná je relativně čerstvou posilou operního ansámblu pražského Národního divadla a v rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz se vyznává z náklonnosti k dílům Wolfganga Amadea Mozarta (ale nejen jeho). Tradiční úlohou etablovaných sólistů je part v jeho posledním díle Requiem a Perná jej ztvární 11. listopadu ve společnosti Pražských komorních sólistů a dirigujícího Radka Baboráka.

Číst dál…

Mozartovo Requiem v podání Pražských komorních sólistů

Období kolem Svátku zesnulých je přirozeně a tradičně obohacováno hudebním děním v podobném duchu. Mše za zemřelé či rekviem jsou tak provozovány s větší frekvencí a skladbou, která zaznívá zdaleka nejčastěji, je ta z pera vídeňského klasika Wolfganga Amadea Mozarta. Autorova poslední kompozice v tónině d moll je hledáčku pozornosti i v případě Pražských komorních sólistů, kteří…

Číst dál…

Ředitelské ceny pražského Národního divadla pro Pernou, Podařilovou nebo Lo Monaca

Pražské Národní divadlo vstupuje do sté čtyřicáté třetí sezony. Již tradičně bylo zahájení spojeno s udělením Cen generálního ředitele divadla pro mladé umělce do pětatřiceti let. Letošními laureáty se mimo jiné stali pěvkyně Barbora Perná a baletní sólista Danilo Lo Monaco. Do síně slávy byla uvedena jedna z předních osobností českého baletu Tereza…

Číst dál…

Lear konečně v Praze. Budí rozpaky

„První půlhodinu je divák doslova drcen brutálním zvukem, zejména exponovanými žesťovými nástroji.“

„Představitelé hlavních rolí jsou devízou inscenace.“

„Režijní pojetí Barbory Horákové Holy kladlo v souladu s hudebním jazykem skladatele důraz na vyhroceně expresivní jednání postav.“

Oficiální materiál k inscenaci opery Ariberta Riemanna Lear, uvedené 7. června na scéně Státní opery, charakterizuje tuto operu jako neoexpresionistickou. Expresivity bylo v premiérový večer opravdu mnoho jak v orchestřišti, tak na scéně. Otázkou je, kolik bylo skutečně nového. Režie se ujala Barbora Horáková Joly, hudebního nastudování Hermann Bäumer.

Číst dál…