KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Česká asociace festivalů slaví deset let

Česká asociace festivalů, která propojuje přední tuzemské přehlídky živého umění napříč žánry, letos slaví deset let od svého založení. Výročí si připomene 28. srpna v rámci festivalu Letní Letná, kde kromě bilancování uplynulé dekády nabídne i novocirkusové představení. Česká asociace festivalů (ČAF) vznikla v roce 2015 jako reakce na rostoucí potřebu koordinace a zastupování…

Číst dál…

Concentus Moraviae skončil v Retzu. Virtuózně i půvabně

„V prostředí malého kostela se hudebníci jen těžko vměstnali, přesto dokázali hrát s obdivuhodnou souhrou.“

„Jolente De Maeyer je excelentní houslistkou, s jasným a zářivým tónem a s virtuózní technikou.“

„Věřme, že příští ročník festivalu bude stejně bohatý a pestrý jako ten letošní.“

Poslední koncert festivalu Concentus Moraviae se konal v pátek 27. června v rakouském městečku Retz. V dominikánském kostele vystoupil soubor Bryggen Bruges strings s uměleckou vedoucí Jolente De Maeyer. Nejprve zaznělo dílo Maxe Richtera The New Four Seasons: Vivaldi Recomposed, a ve druhé polovině večera soubor zahrál výběr tří částí ze skladby Edvarda Griega Z časů Holbergových, op. 40. Projevem i energickou virtuozitou soubor strhl k nadšeným ovacím.

Číst dál…

Concentus Moraviae pokračuje. V Náměšti zněly Goldbergovy variace

„Soubor s názvem Nevermind vede Jean Rondeau, který je současně i rezidenčním umělcem festivalu.“

„Variace napsal údajně na objednávku pro hraběte Hermanna Karl Keyserlinga, aby zahnaly jeho nespavost. Tedy vlastně jako relaxační hudbu, kterou hraběti měl hrát jeho chráněnec, Johann Gottlieb Goldberg.“

„Třicet variací je systematicky uspořádáno a hlavním tématem je počáteční melodie ukolébavky, převzatá z Knížky pro Annu Magdalenu Bachovou.“

Festival Concentus Moraviae pokročil do další fáze. V pátek 20. června večer rozezněly zámeckou knihovnu Goldbergovy variace v podání vlámského souboru s názvem Nevermind. Hudba Johanna Sebastiana Bacha zazněla v úpravě pro tento soubor staré hudby, složený z flétny Anny Besson, houslí Luise Creac‘ha, violy da gamba Robina Pharoa a cembala Jeana Rondeaua.

Číst dál…

Barthold Kuijken: Stará hudba není včerejší kafe, musí znít jako živý organismus

„Každá interpretace by měla znít tak, jako by hudba právě vznikala pod vašimi prsty, rodila se s vaším dechem.“

„Nakonec přece každý hudebník musí najít svůj vlastní hlas. Nemá smysl, aby mladí donekonečna imitovali své učitele.“

„Mojí nejlepší učitelkou byla pravděpodobně flétna z 18. století. Dobrý nástroj vám totiž řekne, jak chce, abyste na něj hráli. Nebo naopak, dá vám jasně najevo, jak s ním zacházet nemáte.“

Belgický flétnista Barthold Kuijken je ikonou historické interpretace. Ve svém oboru byl průkopníkem a dodnes je vysoce oceňovaným interpretem i pedagogem. V tomto týdnu bude také jedním z hvězdných hostů 30. ročníku Mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae. Na zámcích v Boskovicích a v Rájci nad Svitavou zahraje komplet flétnových kvartetů Wolfganga Amadea Mozarta s belgickým souborem Le Pavillon de Musique.

Číst dál…

Lionel Meunier: Lidé často netuší, co všechno se skrývá za jménem Bach

„Podařilo se nám najít si vlastní úzkou interpretační specializaci a specifický repertoár, kterým jsme se stali známými a díky kterému jsme si získali respekt.“

„Velmi bych si přál přivézt Zelenku i do Česka, aby se jeho hudba uctila tam, odkud pochází.“

„Při některých Bachových motetech na našich koncertech posluchači skutečně pláčou.“

Francouzský basista a dirigent Lionel Meunier je zakladatelem a uměleckým vedoucím souboru Vox Luminis, který od svého založení v roce 2004 patří k nejvýraznějším ansámblům v oblasti historicky poučené interpretace. Meunier si získal mezinárodní renomé díky preciznímu přístupu a zářivému zvuku, který definoval jeho soubor specializující se na vokální hudbu 17. a 18. století. V sezóně 2024/25 Meuniera čeká debut v Carnegie Hall, navrací se do Juilliard School a pokračuje v rozsáhlém turné. To ho tuto sobotu zavede i na festival Concentus Moraviae.

Číst dál…

Jean Rondeau: Čím více ega, tím méně hudby 

„Goldbergovy variace jsou nevyčerpatelným zdrojem inspirace.“

„Chci, aby interpretace mluvila sama za sebe – natolik, že interpret ustoupí do pozadí.“

„Svoboda není ústředním pojmem mého přístupu k interpretaci, tím je vyprávění.“

Jean Rondeau, jeden z nejvýraznějších představitelů mladé generace interpretů staré hudby, přetváří zažité představy o barokní interpretaci a posouvá hranice hudební autenticity. I to je důvod, proč si jej jako letošního rezidenčního umělce vybral festival Concentus Moraviae. Rondeau na něm představí hned čtyři pojetí Bachových Goldbergových variací, a to sólově, ve spolupráci se svým souborem Nevermind a nabídne také tímto ikonickým dílem inspirovaný vlastní autorský projekt UNDR, islandsky zázrak. V rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz Rondeau otevírá dveře do svého světa – světa, kde se technická brilance snoubí s hloubavostí a hlubokým porozuměním hudebnímu kontextu a kde cembalo či jakýkoli jiný nástroj zní s naléhavostí a poutá příběhem úspěšně oslovujícím i dnešního posluchače.

Číst dál…

Belgický soubor Zefiro Torna připravil kouzelný koncert v Telči

„Interpretace skladeb byla velmi naturální, tomu někteří instrumentalisté přizpůsobili svůj exteriér.“

„Emotivní píseň Yggdrasil zkomponoval současný žijící skladatel Raphaël De Cock.“

„Úplně na závěr to byla No´n sai d´amur, lidová píseň z Provence v místním dialektu Okcitánie, ve kterém se mísí španělština a francouzština.“

Festival Concentus Moraviae dále putuje moravskými městy a v sobotu 14. června se zastavil v Telči. Tentokrát v nově rekonstruovaném areálu Panský dvůr s jeho okouzlující atmosférou. Vystupující belgický soubor Zefiro Torna čítá šest hudebníků, kteří prezentují lidovou hudbu na staré originální nástroje. Zněly písně z různých koutů Evropy v naturalistickém a barvitém provedení.

Číst dál…

Druhá půle festivalu Concentus Moraviae

Festival Concentus Moraviae ve svém třicátém ročníku rozeznívá různá místa Jihomoravského kraje a Vysočiny. Letošní verze přehlídky přináší intenzivní spolupráci s vlámskou protistranou, a ke slovu se tak konečně dostane rezidenční umělec festivalu Jean Rondeau. Koncertů se však uskuteční se celá řada, proto KlasikaPlus.cz přináší aktualizovaný přehled dění od půlky měsíce června do…

Číst dál…

Anežka Nováková: V Moravském Krumlově cílíme na ‚summer vibe‘

„To je asi úděl muzikanta. Většina z nás je ‚rozlítaná‘ a hraje, kde se dá.“

„Standardní součástí marimbového repertoáru jsou skladby J. S. Bacha, hrála jsem i Bartóka a Janáčka, ale všechno jsou to aranžmá nebo transkripce.“

„Lidé někdy bývají překvapení tím, že na bicí hraje žena. Ano, historicky byla mužů převaha, ale v dnešní době už to moc neplatí.“

Sice je ještě studentkou, ale už se o ní ví. Anežka Nováková je hráčkou na bicí nástroje, kterou 10. června čeká vystoupení v rámci festivalu Concentus Moraviae – společně s vlámskou perkusionistkou Geertje Karpez se představí na zámku v Moravském Krumlově. Nejen o tomto open air koncertu česká umělkyně mluví v rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz.

Číst dál…

Hudba a fotografie vypovídaly o snech i utrpení žen

„Nebyl to žádný feministický výklad. Šlo o příběhy žen z různých konců světa, převážně toho ‚třetího‘, a příběhy se odvíjely od narození dítěte až po smrt člověka.“

„Slovo, hudba a obraz se propojily v sugestivní vjem, který nastoloval otázky a současně i evokoval odpovědi.“

„Gregoriánský chorál sem překvapivě zapadal.“

Koncert, který se konal v kostele sv. Mikuláše ve Velkém Meziříčí v pátek 6. června byl zcela jiný, než je obvyklé. Soubor Tiburtina Ensemble, který zpíval středověký repertoár, doplnila belgická fotografka Lieve Blancquaert příběhy a dokumentárními fotografiemi na téma Ecce femina (Příběh ženy). Ten se odvíjel od narození až po smrt, podbarvený vokálními středověkými skladbami, které zněly z kůru.

Číst dál…

Soubor Graindelavoix šokoval hlasovou kulturou

„Zahajovací koncert proběhl v duchovním prostoru nejstaršího kostela cisterciáckého opatství Porta Coeli čili Brána nebes.“

„Soubor s názvem Graindelavoix, což bychom mohli přeložit asi jako ‚zrno hlasu‘ přenesl posluchače do 13. a 14. století.“

„Tóny, které zpěváci vyluzovali, byly vše, jen ne krásné. Vskutku zrnité, syrové zvuky, poněkud ploché a už vůbec ne barevné.“

Concentus Moraviae je unikátní hudební festival, který do České republiky přiváží zajímavé umělecké soubory, které bychom běžně neměli možnost slyšet. A koncerty v nápadité dramaturgii již třicet let pořádá na exkluzivních místech převážně Moravy; tato se mnohdy jen právě kvůli festivalu otevírají návštěvníkům. A k Moravě už se přidala i místa v kraji Vysočina či Moravskoslezském. Zahajovací koncert festivalu se konal 31. května, kdy ve svém osobitém stylu vystoupil soubor Graindelavoix.

Číst dál…

Francouzsko-vlámsko-český Concentus Moraviae zahájí soubor Graindelavoix

Na čtyři desítky koncertů rozehrají dvacet festivalových měst s podtitulem Festivalové rondo. Tak budou mezi 31. květnem a 27. červnem vypadat oslavy třicátého výročí festivalu Concentus Moraviae, který rozeznívá Jihomoravský kraj a Vysočinu. Refrénu vtiskne francouzský nádech rezidenční umělec Jean Rondeau, jednotlivé festivalové sloky budou vlámské i české a nabídnou neotřelé festivalové premiéry i návraty. Festival měla…

Číst dál…

Rondo Festivo. Concentus Moraviae oslaví třicetiny s Jeanem Rondeauem

Festivalové rondo. Tak budou mezi 30. květnem a 27. červnem vypadat oslavy třicátého výročí festivalu Concentus Moraviae, který rozeznívá Jihomoravský kraj a Vysočinu. Refrénu vtiskne francouzský nádech rezidenční umělec Jean Rondeau, jednotlivé festivalové sloky budou vlámské i české a nabídnou neotřelé festivalové premiéry i návraty.  „Slavíme nejen třicet let festivalu, ale také dvacet let od…

Číst dál…

Finále Českých snů ve znamení česko-rakouského přátelství

Pátý ročník mezinárodního projektu České sny, který exportuje české hudební umění do evropských regionů, vyvrcholí v pátek 20. prosince na dolnorakouském zámku Thalheim. Skladby Antonína Dvořáka a Bedřicha Smetany tam na závěr Roku české hudby uvede Pavel Haas Quartet se svým stálým klavírním partnerem Borisem Giltburgem. Koncert bude živě přenášen online.  Vyvrcholení…

Číst dál…

Páté České sny vrcholí v pěti evropských zemích

Concentus Moraviae v Evropě, tak lze ve zkratce vyjádřit koncept koncertní řady České sny, která vychází z idejí zmíněného festivalu a hudebními produkcemi propojuje partnerská města po celé Evropě. V listopadu vyvezou České sny české interprety mimo zavedená kulturní centra do Nizozemí i Polska, v prosinci zavítají do Itálie, Chorvatska a vyvrcholí v Rakousku.  Listopadovými ambasadory Českých snů jsou…

Číst dál…

Jak písně kvetou, když zpívá Kožená a hraje Gerstein

„Snoubením lásky Janáčka a Kožené k české kultuře s kvalitou jejich umu vykvetlo cosi nádherného.“

„Jeho měkký a kulatý, přesto maximálně rezonující a zvučný tón okouzloval v nejširším dynamickém spektru a půvabným až romantickým koloritem dobarvoval hlas pěvkyně.“

„Je to žánr, který má moc svým skromným hudebním charakterem něžně promlouvat do duší obyčejných posluchačů.“

Ve středu 10. července se v Besedním domě v Brně konal slavnostní závěrečný koncert 29. ročníku Mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae. Letošním tématem se odkazoval k Roku české hudby a nesl název Metamorfózy: Czech Smetana! Programu se zhostila patronka festivalu Magdalena Kožená, která si spolu s klavíristou Kirillem Gersteinem připravila písně od Janáčka, Wolfa, Rachmaninova a Schönberga. Koncert se špičkovými výkony světových umělců zakončil dlouhý potlesk, standing ovation a dva vyprošené přídavky. 

Číst dál…

Sugestivní, vyhrocené, strhující. Besední dům slyšel Bendovu Médeu

„Benda krátké texty proložil obdivuhodně ilustrativní hudbou, i přes omezené instrumentální možnosti dokáže sugestivně líčit kontrastní emoce.“

„Už to není střídání hudby a slova, dramatická hudba plyne spolu s textem a podkresluje ho, hlas se vzpíná jako plnohodnotný sólový hudební nástroj.“

„Strhující provedení.“

Poslední koncert 12. sezóny cyklu Bacha na Mozarta, který se konal 20. června v brněnském Besedním domě, se potkal s festivalem Concentus Moraviae. Vznikla tak spolupráce, která umožnila realizaci podivuhodného barokního projektu. Melodram Médea Jiřího Antonína Bendy v podání Zuzany Stivínové a Czech Ensemble Baroque dirigoval Tomáš Netopil.

Číst dál…

Huelgas Ensemble v Praze, na Concentu Moraviae i Smetanově Litomyšli

Huelgas Ensemble je již více než půl století jedním z nejuznávanějších světových souborů pro provádění polyfonní hudby. Svoji výjimečnost potvrzuje i originálním výběrem programů. V úterý 25. června jej české publikum bude moci zažít na koncertu zařazeném do komorní řady Pražských symfoniků v kostele sv. Šimona a Judy, který bude netypicky součástí i příštího festivalu Concentus…

Číst dál…

Jiří Rožeň: S klavírem jsem nikdy neztratil kontakt

„Klavírní výtahy, ať už sólové nebo pro dva hráče, se dají najít téměř ke všemu z hudby devatenáctého století.“

„Klavír byl mou první hudební láskou.“

„Je důležité, aby klavír zněl ve čtyřručních úpravách jako orchestr.“

Jihomoravský mezinárodní festival Concentus Moraviae prezentuje letos v několika programech dirigenty v jiné než obvyklé roli. Tomáš Netopil se představil jako houslista, Petr Popelka koncertuje se Zemlinského kvartetem v roli kontrabasisty… A Náměšť nad Oslavou je v pondělí 24. června dějištěm koncertu, při kterém je dirigent Jiří Rožeň pianistou. Do zámecké knihovny spolu s klavíristou Pavlem Voráčkem a sopranistkou Victorií Khoroshunovou připravil hudbu Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka a Gustava Mahlera, a to pro čtyřruční klavír, respektive pro zpěv a čtyřruční klavír.

Číst dál…

Valtické dobrodružství Tomáše Netopila

„‚Při působení v Essenu jsem měl vlastní barokní soubor a i nyní, když mi to kalendář dovolí, na housle rád hraji sólově,‘ podotkl Netopil.“

„Barbara Maria Willi přišla s průvodním slovem, jímž přiblížila atmosféru 17. století, jeho hravost a hledání kombinací výrazů a stylů.“

„Efektní árii podala sopranistka Markéta Klaudová se sladkým témbrem, emotivními afekty a především brilantními koloraturami.“

Festival Concentus Moraviae je v plném proudu a jako každým rokem si i letos jeden koncert, jemuž poskytl svou záštitu, vybral hejtman Jihomoravského kraje. Ve středu 12. června to byly Valtice, které hostily projekt Metamorfózy baroka v zámecké jízdárně; vystoupil barokní soubor Collegium Colloredo, sopranistka Markéta Klaudová a Tomáš Netopil. Ten nikoli jako dirigent, ale jako houslista. A navíc hrál na housle barokní.

Číst dál…

Concentus Moraviae zvolna v druhé polovině. Chystá se festivalový debut na Velehradě

Kurátorsky připravovaný Mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae se v letošním roce koná po devětadvacáté, a to v hudební režii Aleše Březiny a s leitmotivem české hudby a zvláště novým pohledem na smetanovský odkaz. Přehlídka naplňující převážně červnový měsíc s těžištěm v jihomoravském regionu se zvolna překlápí do své druhé poloviny. Sérii komorních projektů zdobí v druhé polovině festivalový debut…

Číst dál…

Simona Šaturová a Zemlinského kvarteto s úspěchem vystoupili na ždáreckém zámku

„Oválný freskový sál v prelatuře na zámku je reprezentativní a bohatě zdobený a hosty koncertu vítala dokonce i majitelka zámku Marie Kinsky.“

„Původně dechový sextet převedl Kryštof Mařatka do partů smyčcového kvartetu a ten je možno tedy nyní hrát jako ‚třetí Janáčkův smyčcový kvartet‘.“

„Árie Ariadny byla tím nejlepším, co pěvkyně publiku toho večera podala. Krásná piana, postupně dynamicky vystavěné fráze, plné napětí a niterného výrazu…“

Ve Žďáru nad Sázavou na tamním zámku pokračoval festival Concentus Moraviae v sobotu 1. června. Sopranistka Simona Šaturová vystoupila společně se Zemlinského kvartetem, aby publiku představili výběr z písní Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů. A došlo i na stěžejní árie z oper. Doprovod samozřejmě musel být přizpůsoben obsazení kvarteta; úpravy obstarali Martin Wiesner a Aleš Březina.

Číst dál…

Festival Concentus Moraviae zahájen se světovou premiérou Olliho Mustonena

„Zahajovací koncert festivalu je vždy příležitostí pro vybrané město, stát se kulturním hegemonem festivalu v daném roce.“

 „Zazněla světová premiéra skladby dirigenta večera, finského skladatele a klavíristy Olli Mustonena, který je letos současně i rezidenčním umělcem festivalu.“

„Skutečnost, že Spolek pro pěstování komorní hudby nejprve Smetanův kvartet odmítl jako ‚příliš symfonický‘ nahrála myšlence k jeho orchestraci.“

Concentus Moraviae naplňuje svými koncerty krásné klasické hudby moravská města a jejich památky již dvacet devět let. Letošní ročník má podtitul Metamorfózy: Czech Smetana a odkazuje nejen na Rok české hudby a dvě stě let narození velkého skladatele, ale i na hravost a variabilitu, s jakou je možné k jeho hudbě přistupovat. Zahajovací koncert se konal 31. května v sále Městského kulturního střediska v Kyjově.

Číst dál…

Metamorfózy: Czech Smetana! Concentus Moraviae podevětadvacáté

Mezinárodní hudební festival třinácti měst nazvaný Concentus Moraviae se letos v termínu od 31. května do 10. července uskuteční podevětadvacáté. Popáté s Alešem Březinou v roli dramaturga. Téma festivalu je nabíledni – Rok české hudby a dvousté smetanovské výročí. Úhel pohledu ale pořadatelé slibují jiný… Mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae je unikátní kurátorským konceptem…

Číst dál…

Klára Gibišová: Česká hudba je dědictví, kterého bychom si měli vážit

„Jsem zařazena do dvou projektů spojených s oslavami narození Bedřicha Smetany.“

„Ivo Kahánek pracuje hodně s představivostí.“

„Soutěžím ráda, poslouchám i ostatní děti, jak hrají, snažím se poučit z jejich chyb.“

Jednou z ambasadorek Roku české hudby je teprve čtrnáctiletá klavíristka Klára Gibišová. Ta už v necelých třech letech doprovázela své sestry na klavír a sama začala hrát dětské písničky. Následně se jí ujala Taťána Vejvodová na pražské ZUŠ Ilji Hurníka. K jedné hodině týdně postupně přidávaly další soukromé lekce a konečně i účast v akademii MenART. Po prvních úspěších v tuzemsku na sebe Klára Gibišová upozornila i na mezinárodní soutěžní scéně v Římě, Bernu, Bruselu, Paříži či newyorské Carnegie Hall. V loňském roce absolvovala i svůj první velký recitál. A jak se jako zástupkyně nejmladší generace interpretů dívá na českou hudbu v jejím výročním roce? 

Číst dál…

Realizace myšlenky evropské vzájemnosti při projektu České sny

Před dvaceti lety skladatel a muzikolog Aleš Březina společně s hudebním producentem Davidem Dittrichem přišli s vizí celoevropské hudební přehlídky. Projekt vychází z idejí Mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae s prvkem exportu špičkové hudební produkce mimo zavedená kulturní centra. Tvůrci zamýšleli představit koncerty s jednotnou dramaturgií ve vybraných českých městech a obcích a následně v jejich evropských…

Číst dál…

Beethoven v Kroměříži. Festival Concentus Moraviae otevřel Tomáš Netopil s orchestrem Concentus musicus Wien

„Orchestr ozdobil zahájení festivalu stylovým, muzikálním a angažovaným provedením ikonického díla, které má v jeho pojetí jedinečnou zvukovou a výrazovou podobu.“

„Eroica vyzněla výrazně duálně. Rázná sforzata střídaly elegantní odtahy a kličky, naléhavou zaťatost a bojovnost finesy téměř salonní.“

„Provedení bylo průsečíkem mocného potenciálu tělesa a vůle dirigenta, z jehož strany směřovalo do výsledné podoby pochopení pro historicky poučený přístup i zkušenost s moderními tělesy.“

Nenápadný, ale zcela zásadní koncert se uskutečnil v úterý v Kroměříži. Proslulý vídeňský orchestr dobových nástrojů Concentus musicus Wien zahrál ve Sněmovním sále zámku Beethovenovu symfonii Eroica, a to za řízení Tomáše Netopila. Jihomoravský festival Concentus Moraviae začal opravdu prestižním, umělecky špičkovým způsobem.

Číst dál…

Tomáš Netopil: Deset let v Essenu bylo velice vydatných a obohacujících

„Náš vztah s Essenskými filharmoniky je opravdu krásný, zdravý a sympatický.“

„Deset let v Essenu je dlouhá doba, rozloučení nelze jen tak přejít.“

„Bude to bezesporu nová, důležitá a velmi intenzivní etapa. Doba, kdy budu více cestovat a hostovat.“

Tomáš Netopil bude řídit 30. května v Kroměříži při otevření zrekonstruovaného Sněmovního sálu Arcibiskupského zámku proslulý vídeňský orchestr dobových nástrojů Concentus Musicus Wien. Beethovenova Eroica tam v jejich podání současně zahájí 28. ročník jihomoravského festivalu Concentus Moraviae. Předtím se Tomáš Netopil také objeví za dirigentským pultem orchestru Essener Philharmoniker 19. května na festivalu Pražské jaro, kde zahrají Dvořákovu Pátou symfonii a s Frankem Peterem Zimmermannem Elgarův Houslový koncert. A v červnu diriguje podvakrát Českou filharmonii při zahájení Smetanovy Litomyšle…

Číst dál…

Magdalena Kožená v Brně zazpívá i zahraje Monteverdiho

Mezzosopranistka Magdalena Kožená vystoupí v sobotu 10. prosince v rodném Brně. Koncert v Besedním domě pořádá jako svůj mimořádný projekt jihomoravský festival Concentus Moraviae, jehož je pěvkyně patronkou. Program připravil režisér Ondřej Havelka. Magdalena Kožená sama pěvecky i herecky ztvární Monteverdiho Souboj Tankreda s Klorindou, a to obě postavy díla i vypravěče. Doprovodí ji basilejský barokní orchestr…

Číst dál…

Koncert Magdaleny Kožené byl vrcholnou událostí festivalu Concentus Moraviae

„Vrcholem festivalu byl bezesporu písňový koncert mezzosopranistky Magdaleny Kožené, ve kterém vystoupila společně s manželem Sirem Simonem Rattlem, který se ujal partu klavíru.“

„Magdalena Kožená se představila jako královna písní, výsostná interpretka se smyslem pro hudební sdělení, pro efekt i vyjádření vnitřních emocí.“

„Byl to kouzelný večer plný poezie a niterného výrazu, který pomáhali velkou měrou nastolit spoluúčinkující špičkoví instrumentalisté.“

Písňový recitál Magdaleny Kožené uzavřel v pondělí 27. června festival Concentus Moraviae. Zlínské Kongresové centrum spolu s ní přivítalo mezinárodní seskupení hudebníků v čele se Sirem Simonem Rattlem a dramaturgem letošního ročníku Kasparem Zehnderem.

Číst dál…