Poslední měsíc v roce znamená pro hráče orchestru karlovarských symfoniků koncerty v domovském městě i ve městě hlavním. Ještě než těleso oslaví Vánoce, věnuje pozornost neotřelé hudebně-taneční produkci Rybovy České mše vánoční v karlovarském divadle. Bohuslav Martinů bude na mušce orchestru ještě dříve v měsíci. KlasikaPlus.cz přináší přehled prosincových akcí, jichž se Západočeši ujmou. Jako…
Jeden z posledních Dní Bohuslava Martinů s uskupením Pavel Haas Quartet
Do čtvrté dekády vstoupil festival Dny Bohuslava Martinů. Sál Martinů Lichtenštejnského paláce ve dnech 10. listopadu až 9. prosince na pódiu vítá renomované sólisty a soubory včetně Karlovarského symfonického orchestru, který přehlídku ukončí. Předposlední koncert 2. prosince patří renomovanému smyčcového kvartetu, které nese název Pavel Haas Quartet. Světoznámý Pavel Haas Quartet zahraje…
Hudební svátek v rezidenci primátora se Simonou Šaturovou a Markem Kozákem
„Šaturová zpívala nádherně sdílenou inspiraci Martinů ve své mateřštině, která se může, jak já to cítím, poslouchat věčně.“
„Marek Kozák zaujal precizními rytmickými a tempovými proměnami skladby, zatímco zpěv Šaturové se nad instrumentálním děním povzneseně nesl v klidu ukolébavky.“
„Recitál uzavřela Slavického finální žalobná píseň Byla sem ešče malá, kterou Šaturová obdařila výčitkou v dynamickém zdvihu, jež by pohnula i kamenem.“
Rezidence primátora na Mariánském náměstí v Praze hostila druhý koncert letošního 31. ročníku festivalu Dny Bohuslava Martinů. Večer naplnila hudba v provedení hvězdné sopranistky Simony Šaturové a skvělého pianisty Marka Kozáka. Písňový program ze skladeb Martinů, Suchoně, Slavického a Janáčka ozdobila klavírní díla Vítězslava Nováka a Vítězslavy Kaprálové. Hosty koncertu přivítal ve svém sídle primátor hlavního městy Bohuslav Svoboda.
Igor Ardašev: Pedagog je jako zahradník. Nesmí překážet v růstu
„Pedagogickou práci vnímám jako dobrodružství.”
„Individualit, které mají svým hudebním projevem co říci, je vždycky méně než těch, kteří jsou vybaveni technicky.”
„Klavír mi dal možnost mít obživu, která mě baví a vnitřně naplňuje.”
Sál Martinů v Lichtenštejnském paláci rozezní 25. listopadu Igor Ardašev během svého klavírního recitálu sestaveného zejména z českých skladatelů 20. století. Igor Ardašev se věnuje nejen sólové hře, ale i té komorní v různých uskupeních. Působí též jako pedagog na Janáčkově akademii múzických umění v Brně, kde předává své zkušenosti z festivalových pódií – například z Pražského jara, Janáčkova Máje, Festspiele Europäische Wochen Passau a dalších. Rozhovor jsme vedli nejenom o jeho nadcházejícím vystoupení během festivalu Dny Bohuslava Martinů, ale například i o jeho studentských letech a o současné informační době.
Když sbor zpívá srdcem. Dny Bohuslava Martinů otevřel koncert plný české poezie
„Euforie téměř hmatatelná, každý posluchač byl doslova vtažen do děje.“
„V některých momentech se rozzářily oči všech sboristů.“
„Deklamační schopnosti sboru jsou výrazovým prostředkem, který tato hudba přímo vyžaduje.“
Zahájení Dnů Bohuslava Martinů se letos neslo v duchu české sborové tradice – tradice, která i v důvěrně známém repertoáru dokáže znít svěže, živě a současně. Kühnův smíšený sbor pod vedením Marka Vorlíčka představil večer, v němž se preciznost detailu propojila s muzikantskou vřelostí. A když zazněla kantáta Mikeš z hor v osobité interpretaci s dvěma vokálními sólisty, s Pavolem Praženicou u klavíru a třemi členy souboru Barocco sempre giovane, otevřel se posluchačům nový, barevný svět hudby Bohuslava Martinů.
Jakub Pikla: V závěru Otvírání studánek mi vždycky vyhrknou slzy
„To, že zazní Mikeš z hor, není ani trochu náhodou, protože tato kantáta je pevně spjata s Kühnovým smíšeným sborem už od dob jeho vzniku.“
„O tom, že se rodina Kühnů přátelila s Bohuslavem Martinů, není nejmenších pochyb.“
„Hudba a pěvecké sbory jsou jednoznačně i v mém dlouhodobém výhledu, klidně doživotním.“
Dirigent, sbormistr, hudební režisér, skladatel, varhaník i pedagog Jakub Pikla je hudební osobností spjatou snad zejména s prostředím pěveckých sborů. Tři roky zastával funkci hlavního sbormistra Kühnova smíšeného sboru, po neshodách s jeho vedením však na svou pozici rezignoval s koncem minulé sezony. 10. listopadu Pikla přesto zanechá svůj otisk na koncertě Kühnova smíšeného sboru při zahájení festivalu Dny Bohuslava Martinů. Jak je to možné? Umělec vše osvětluje v rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz.
Skvělá iniciativa! Prolog festivalu Dny Bohuslava Martinů
„Tentokrát zcela nově dává o sobě festival vědět také během roku!“
„Šlo o setkání dvou interpretů, které dělí nejméně dvě generace.“
„Jeho výkon měl po všech stránkách vynikající parametry a každým scherzem přiváděl zcela naplněný sál ke stále většímu nadšení.“
S novou a nesporně užitečnou iniciativou přišel v letošním roce hudební festival Dny Bohuslava Martinů, který již tři desetiletí obohacuje pražský hudební život. 29. března v Sále Martinů Lichtenštejnského paláce uspořádal koncert, který byl prologem 31. ročníku festivalu. Protagonistou byl excelentní kanadský klavírista Charles Richard-Hamelin ve spolupráci s českým violoncellistou Markem Jeriem. Šlo o setkání dvou interpretů, které dělí nejméně dvě generace.
Klavírista Charles Richard-Hamelin hostem prologu Dnů Bohuslava Martinů
Podzimní Festival Dny Bohuslava Martinů přichystal pro poslední březnovou sobotu prolog. V Sále Martinů na pražské Hudební a taneční fakultě AMU vystoupí kanadský klavírista Charles Richard-Hamelin společně s violoncellistou česko-švýcarského původu Markem Jeriem. Vedle povinného Martinů na koncertu zahájeném v půl osmé večer zazní i skladby Ludwiga van Beethovena a Fryderyka Chopina. Vstup do čtvrté dekády…
Irvin Venyš: Vnímám všeobecný příklon k hudbě Bohuslava Martinů
„Z koncertu, který mi napsal Jiří Teml, jsem nadšený. Je plný nápadů, barev, vtipu, ale i hloubky a geniálních harmonických míst.“
„Řecké pašije nyní v zahraničí zažívají renesanci, v červnu dílo zazní na festivalu v Bordeaux.“
„Neřekl bych, že by Martinů v zahraničí zaostával za Bedřichem Smetanou. A máme spoustu skladatelů, které je nutné připomínat, v zahraničí to za nás nikdo jiný neudělá.“
Na rozhovoru jsme se domlouvali dlouhé týdny, čas byl, zvlášť v Roce české hudby, neúprosný. Klarinetista a ředitel Nadace Bohuslava Martinů patří mezi hodně vytížené hudební manažery a aktivní české interprety. Na svém kontě má mimo mnohá jiná vystoupení i provedení světových premiér v rámci projektu Hledání českého klarinetového koncertu, dále organizování tradičních podzimních Dnů Bohuslava Martinů, které oslavily už 30 let existence, péči o odkaz a popularizaci tohoto skladatele a také výuku na pražské HAMU. Nakonec jsme se setkali až na sklonku Roku české hudby a mohli ho tak shrnout i vyhlédnout do začínajícího roku 2025.
Sólistické zmnožení na závěr Dnů Bohuslava Martinů
„Temlova tvorba se výborně hodí do koncertního sousedství Bohuslava Martinů.“
„Irvin Venyš i přes zmíněné vysoké nároky skladby znovu prokázal, že pomyslný titul ‚prvotřídní klarinetista‘ nosí právem.“
„Radost, se kterou se vrhali do spletitosti rytmů Bohuslava Martinů, byla doslova nakažlivá.“
Skončil letošní ročník festivalu Dny Bohuslava Martinů. Jeho závěrečný koncert se 7. prosince odehrál v rovině „Martinů na třetí“: v Sále Martinů se představila Filharmonie Bohuslava Martinů a zazněl mj. Smyčcový kvartet s orchestrem Bohuslava Martinů za uměleckého podílu kvarteta Pavla Bořkovce. Úvod však patřil perličce dnešního ročníku, světové premiéře Koncertu pro klarinet a orchestr Jiřího Temla, v nemž sólovou roli při hudebním vedení Roberta Kružíka zastal Irvin Venyš.
Jiří Bárta a Terezie Fialová hráli Martinů v Sále Martinů
„Bárta hrál Sonátu v ověřeném nastudování a výrazově přesvědčivě.“
„Úvodní větu třídílné sonáty Martinů hrálo duo Bárta–Fialová v příznačně rytmickém a tempovém ruchu navozujícím neklid, který zdůrazňovaly izolované akordy v klavírním partu“
„Variace využil Bárta k nejen k demonstraci svého mistrovského vedení smyčce a perfektní levé ruky, ale také k mírnému projevu histriónství.“
V pořadí pátý koncert festivalu Dny Bohuslava Martinů se konal v Sál Martinů Hudební fakulty Akademie múzických umění v Lichtenštejnském paláci na Malostranském náměstí v úterý 3. prosince. Na podiu vystoupili violoncellista Jiří Bárta a klavíristka Terezie Fialová se skladbami Janáčka, Beethovena, Martinů a Paganiniho. Očekávání excelentního hudebního provedení došlo naplnění, leč cosi bylo ve hvězdách, jak pronesl Jiří Bárta. Cosi, o čem se osobně psát zdráhám.
Irvin Venyš a Filharmonie Bohuslava Martinů v premiéře Jiřího Temla
Hudební skladatel Jiří Teml v letošním roce zkomponoval Koncert pro klarinet a orchestr, k jehož světové premiéře dojde v sobotu 7. prosince v rámci pražského festivalu Dny Bohuslava Martinů. Své nové dílo věnoval Nadaci Život umělce, která finančně podpořila digitální zpracování partitury a tvorbu notových materiálů. Jedná se o akci k Roku české hudby. Myšlenka na vznik nového…
Jednou Kalabis, třikrát Martinů. Koncert laureátů soutěže Nadace Bohuslava Martinů
„Poslední část pak ve své husté a hekticky proměnlivé sazbě hráči umožňovala nejvíce ukázat technickou zdatnost.“
„Výborně nesená melodická linka klarinetu byla pak ještě umocňována bravurním přednesením dynamických rozdílů.“
„V první větě vynikala zejména viola ve svých občasných, avšak důvtipných sólových výstupech.“
Dne 24. listopadu se, příhodně v Sále Martinů na HAMU v Praze, konal koncert nejlepších laureátů letošního a loňského ročníku soutěže. Letos jimi byli cembalista Jakub Krutta a klarinetistka Jana Krejčí, loňskou soutěž ovládli klavírista Pavol Praženica a soubor Siebeneichener Quartett.
Co chtít víc? Dny otevřených dveří do světa Martinů zahájilo Dvořákovo trio
„Ivo Kahánek se vypěstoval ve vskutku elitního umělce, mimořádně komplexního.“
„Součástí večera a aktem před přestávkou se stalo předávání pamětní medaile Institutu Bohuslava Martinů.“
„Těžko chtít lepší ‚materiál‘ ke zbudování klavírního tria.“
Dny Bohuslava Martinů jsou zahájeny. Dvořákovo trio posílené o violistu Jiřího Kabáta se 14. listopadu na úvod festivalu věnovalo dílům Smetany, Mahlera a samozřejmě Martinů. Pěkně zaplněný Sál Martinů na pražské HAMU slyšel zralé a profesionální výkony elitních českých umělců, byl tu však jeden problém.
Jan Fišer a Jiří Kabát: Už náctiletým Mahlerem prosvítá genialita
„Vzhledem k množství hodin strávených společně na zkouškách je stejně důležité i lidské pochopení, velká míra tolerance a ideálně skutečná rovnoprávnost všech členů souboru.“
„Jsem přesvědčen, že mnoho inspirací Mahlerovy hudby pochází z Vysočiny a z okolí Jihlavy.“
„Možná, že je v tom něco symbolického, až prorockého, že tento svůj klavírní kvartet opustil.“
Festival Dny Bohuslava Martinů letos zahajuje 14. listopadu v Sále Martinů, a to ryze česky s tvorbou Martinů, Smetany a Mahlera. Ačkoliv… můžeme vlastně Gustava Mahlera považovat za českého skladatele? Jak vypadá jeho málo hraná raná tvorba? A co vše je zásadní pro fungování komorního souboru? Nejen tato témata portálu KlasikaPlus.cz poodkryli hlavní aktéři zmíněného koncertu, violista Jiří Kabát a za Dvořákovo trio houslista Jan Fišer.
Partnerský prolog Dnů Bohuslava Martinů s Petrem Popelkou a Josefem Špačkem
Dny Bohuslava Martinů se blíží. V listopadu a prosinci v Praze zahrnují šest vlastních koncertů a dva partnerské, které jsou v nabídce České filharmonie a Symfonického orchestru Českého rozhlasu – druhý zmíněný je nebližší akcí v rámci přehlídky a za účasti Petra Popelky a Josefa Špačka se koná 4. listopadu. Nadace Bohuslava Martinů získala pro třicátý ročník festivalu klavíristku Terezii Fialovou s violoncellistou Jiřím…
Institut Bohuslava Martinů. Adopce, edice, benefice
„Institut na svém webu zveřejňuje skladby, které jsou předmětem příštích chystaných dílů kompletu. Benefity jsou odstupňovány podle výše daru.“
„Snahou bylo, aby první svazky obsáhly různé formy a žánry – aby naznačily šíři a různorodost děl Bohuslava Martinů.“
„Na špičkové profesionální úrovni je reálné připravit maximálně dva svazky ročně. Totéž se týká nakladatele i toho, co unese trh.“
Houslista Jan Mráček s klavíristou Lukášem Klánským, kolegou z Lobkowicz Tria majícího za sebou prvních deset let, vystoupili 8. prosince v Sále Martinů na Dnech Bohuslava Martinů. Uvedli Beethovena, Šostakoviče, Kalabise, Felixe Mendelssohna-Bartholdyho a pochopitelně i Martinů – jeho Českou rapsodii. O dva dny dříve hráli v refektáři Profesního domu na Malostranském náměstí na devátém benefičním koncertě pro Institut Bohuslava Martinů…
Všechna esa SOČRu
„Dirigent Omer Meir Wellber vytáhl z orchestru podivuhodnou vitalitu.“
„Sólové hlasy hráli hvězdný Gidon Kremer a litevská violoncellistka Giedrė Dirvanauskaitė.“
„Provedení ‚apoteózy tance‘ mělo nádhernou výstavbu jednotlivých vět i celku.“
Symfonický orchestr Českého rozhlasu vystoupil ve svém pravidelném cyklu koncertů ve Dvořákově síni Rudolfina také v pondělí 11. prosince. Tentokráte ve spolupráci s festivalem Dny Bohuslava Martinů uvedl hned tři hosty. Velkým hitem bylo vystoupení legendárního houslového virtuosa Gidona Kremera, který hrál v duetu s violoncellistkou Giedrė Dirvanauskaitė. A poprvé s orchestrem vystoupil izraelský dirigent Omer Meir Wellber. Tři vysoké karty do hry a spolehlivě frázující orchestr daly koncertu náležitý švih, noblesu a energii.
Česká moderna v dechberoucím provedení Martina Kasíka
„Do první věty Kasík vplynul zasněnou, avšak analyticky důslednou hrou nesenou měkkým úhozem podchycujícím v barevném oparu Novákovy kompozice intimní a podprahově přítomnou melodickou křivku.“
„Následující návrat do lyricky hřejivé polohy byl pak odstíněn přelévavou agogikou a opatrným přístupem k dynamice.“
„Akordické předivo hutně utkaných hlasů Kasík uzemnil v synkopicky skočné rytmizaci.“
Sál Bohuslava Martinů rozezněly klavírní skladby klasiků české moderny Vítězslava Nováka, Bohuslava Martinů, Leoše Janáčka a Klementa Slavického. Fenomén tuzemské klavírní virtuozity Martin Kasík v rámci festivalu Dny Bohuslava Martinů 2023 posluchači přichystal dokonale vytesanou a nápaditě uchopenou hru, při níž se jedovaté martinůovské harmonie a kousavé janáčkovské rytmy mísily s novákovskou impresionistickou perlivostí a dekadentně hřmící expresí Slavického kompozice…
Století Českého noneta
„Čtyřvěté dílo bylo komponováno s ohledem na prezentaci jednotlivých nástrojů a soubor toto ‚zadání‘ vrchovatě naplnil.“
„Po přestávce koncertu uvedlo České noneto Taneční preludia Witolda Lutoslawského.“
„České noneto hrálo osmidílnou Foerstrovu skladbu s působivým nastíněním lyrických poloh a přitažlivou, vitální agogikou.“
Ve středu 6. prosince ve Dvořákově síni Rudolfina oslavilo České noneto sté výročí založení. Sdružení konzervatoristů sice 14. března roku 1923 vystoupilo ještě v desetičlenné sestavě decetu či dixtuoru se skladbou Tři meditace od Bohuslava Taraby, ale o rok později už se konalo první oficiální vystoupení devítičlenného souboru pod názvem České noneto – bylo to 17. ledna 1924 na Žižkově. Na programu středečního večera Českého spolku pro komorní hudbu byly nyní skladby, které těleso v začátcích kariéry podržely, a pietu ozdobilo jejich excelentní provedení.
Prvotřídní um Marka Kozáka a Václava Petra na Dnech Bohuslava Martinů
„Hráči předvedli výjimečnou technickou vyspělost, důmyslnou práci s časem a obdivuhodně jednotný rytmický cit a sehranost.“
„Smyčec Václava Petra se definitivně prozpíval do nástroje i do prostoru a duo společně vtáhlo publikum do děje příběhu.“
„Při druhém přídavku Václav Petr odložil violoncello, usedl ke klavíru a zahrál secondo čtyřruční polky Sergeje Rachmaninova s Markem Kozákem v primu.“
Festival Dny Bohuslava Martinů v úterý 5. prosince pokračoval vystoupením dvojice umělců. Trojici sonát pro violoncello a klavír – každou v jiném stylu – zahráli etablovaní Marek Kozák a Václav Petr. Někdejší semifinalista prestižní varšavské „Chopinky“ a nynější koncertní mistr skupiny violoncell v České filharmonii připravili padesátce diváků v Sále Martinů na pražské HAMU vysoce kvalitní zážitek.
Ženatý se Sekerou zahájili Dny Bohuslava Martinů
„U houslisty je obdivu hodna naprosto čistá, jistá intonace, a to i v případě extrémních melodických skoků.“
„Miroslav Sekera nepůsobí na první dojem okázalostí, jde o umělce spíše skromného, nenápadného. Jeho výkony však vždy překvapí svojí technickou kvalitou a výrazovou hloubkou.“
„Ve společném přednesu byla jak spontánní citovost, tak eruptivní razance.“
Festival Dny Bohuslava Martinů se koná v Praze každoročně na přelomu listopadu a prosince. Letošní, již 29. ročník, byl otevřen 26. listopadu koncertem laureátů Soutěže Nadace Bohuslava Martinů v Sále Martinů Lichtenštejnského paláce. Ve stejném sále se pak o tři dny později 29. listopadu konal zahajovací koncert festivalové řady, na němž za klavírního doprovodu Miroslava Sekery vystoupil houslista Ivan Ženatý.
Výsledky Soutěže Nadace Bohuslava Martinů
Soutěž Nadace Bohuslava Martinů předjímá festival Dny Bohuslava Martinů. Hudební přehlídka začne 29. listopadu, soutěž už je u konce. Konala se v pátek 24. listopadu v oboru Klavír a následujícího dne, v sobotu 25. listopadu, v oboru Komorní soubory bez klavíru. V první zmíněné kategorii zvítězil Pavol Praženica, v druhé pak Siebeneichener Quartet. Soutěžní klání v oboru Klavír sledovala porota…
Nastávají Dny Bohuslava Martinů. Zapojí se i Česká filharmonie a SOČR
Festival si již 29 let klade za cíl uvádět a propagovat hudbu poličského rodáka. Přední čeští umělci na Dnech Bohuslava Martinů představují i méně frekventovaná skladatelova díla. Součástí festivalu je Soutěž Nadace Bohuslava Martinů, která podporuje nastudování skladatelových skladeb nejmladší generací interpretů a pomáhá formovat mladé hudebníky. Na koncertech ve spolupráci s Českou filharmonií…
Messiaen z jiného světa
„Velký obdiv patří hráčům za naprosto přesnou rytmickou souhru i v komplikovaných synkopovaných místech, kterých jsou Martinů skladby plné, a které jim dodávají onu lehkost a hravost.“
„Petr Nouzovský dokázal vytvořit natolik vřelý, a přesto znělý pianissimový tón, že mi až bylo líto, když věta skončila.“
„A když éterická pianissima působila tak, že už tišeji zahrát nejdou, oba hráči ještě ubrali.“
Pro svůj první koncert v novém roce ve středu 4. ledna se spojily Český spolek pro komorní hudbu a festival Dny Bohuslava Martinů, aby ve Dvořákově síni Rudolfina uvedly, celkem tři, komorní díla G. Mahlera, B. Martinů a O. Messiaena. Interprety nebylo existující komorní těleso, ale přední češti sólisté. Klavírista Martin Kasík, klarinetista Irvin Venyš, houslisté Milan Al-Ashab a Roman Patočka, violisté Jiří Pinkas a Karel Untermüller, a violoncellisté Petr Nouzovský a Mikael Ericsson.
Český spolek pro komorní hudbu s Mahlerem, Martinů a Messiaenem v Rudolfinu
Český spolek pro komorní hudbu ve spolupráci s festivalem Dny Bohuslava Martinů přichystal koncert, který se bude konat ve středu 4. ledna ve Dvořákově síni Rudolfina od 19:30 hodin. Na programu je Mahlerův Klavírní kvartet a moll, Martinů Smyčcový sextet pro dvoje housle, dvě violy a dvě violoncella, H 224 a Messiaenův Quatuor pour…
Sobotní Dny Bohuslava Martinů patřily mladým interpretům
„Nabízí se otázka, zda hudební publikum nezpohodlnělo a pasivně nečeká, že výběr toho, co bude poslouchat, za něj provedou jiní – managementy orchestrů, dramaturgové…“
„Ve třetí větě Allegro con brio hráli oba umělci s obrovským technickým i emocionálním nasazením a byli kongeniálními tlumočníky myšlenek skladatele.“
„Obsahově silnou, technicky náročnou Kalabisovu píseň ztvárnil Robin Červinek velice působivě, výrazově i technicky přesvědčivě.“
Neokázalý, ale kvalitní festival Dny Bohuslava Martinů se v těchto dnech v Praze koná už poosmadvacáté. Vedle osvědčených sólistů a souborů dává příležitost i mladým hudebníkům. V Galerii HAMU Lichtenštejnského paláce se v sobotu 10. prosince představili loňští vítězové Soutěže Nadace Bohuslava Martinů barytonista Robin Červinek a violoncellista Vilém Vlček. Spolu s nimi vystoupili sopranistka Ivana Pavlů a violoncellista Adam Klánský.
Souhra, na kterou je radost hledět.
Bennewitzovo kvarteto na Dnech Bohuslava Martinů
„Interpretace byla velmi zaujatá, košatá a usazená.“
„Krásný příklad toho nejlepšího, co je komorní hudba posluchači schopna nabídnout: duchaplnosti, intimity i závažnějšího vzrušení, hravosti, krásy, harmonizujících výměn mezi nástroji…“
„Soubor byl schopen během večera dát výrazně rozdílným dílům přesně to, co každému z nich patří, a navíc to korunoval vyzrálou komorní souhrou.“
Dlouhý a skvělý. Takový byl koncert Bennewitzova kvarteta na Dnech Bohuslava Martinů. V Sále Martinů hrála čtveřice v sobotu Dvořákův Smyčcový kvartet C dur op. 61, Bartókův Čtvrtý smyčcový kvartet a v obnovené premiéře, to znamená v nově revidované verzi, Kvartet č. 1 Bohuslava Martinů. Tři velká díla, všechna tři ve vzácné jednotě dokonalosti a prožitku, závažnosti a nadhledu, ušlechtilosti a emocí.
Laureáty Soutěže Nadace Bohuslava Martinů jsou houslista Kristian Mráček a Trio Gaudium
Soutěž Nadace Bohuslava Martinů v rámci festivalu Dny Bohuslava Martinů se konala už posedmadvacáté. V letošním roce o vítězství soupeřili mladí interpreti ve dvou kategoriích – housle a komorní soubory s klavírem. První cenu si odnášejí houslista Kristian Mráček a Trio Gaudium. Zahráli v Sále Martinů v Lichtenštejnském paláci v neděli 27. listopadu. Soutěže v kategorii housle se v pátek 25.…
Začíná Soutěž Nadace Bohuslava Martinů a festival Dny Bohuslava Martinů
Festival Dny Bohuslava Martinů, který se uskuteční od 27. listopadu do 17. prosince v pražském Lichtenštejnském paláci a Rudolfinu, přivítá i letos renomované komorní soubory a významné hudebníky. Už tradičně však i nejmladší generaci interpretů, a to v rámci sedmadvacáté Soutěže Nadace Bohuslava Martinů. Součástí osmadvacátého ročníku festivalu bude také světová premiéra skladby Gloria od Jiřího Hlaváče. Dny Bohuslava Martinů jsou…





























