KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Dirigentská magie a sólová virtuozita. Mendelssohn a Dvořák v rukou mladých talentů

„Napětí vzrůstalo organicky a vrcholné momenty nepůsobily jako pouhé zesílení orchestru, ale jako skutečné emocionální vyústění hudebního toku.“

„Dynamika byla citlivě vyvážená, orchestr reagoval pohotově a violoncello se přirozeně neslo nad celkovou zvukovou masou.“

„Jeho hra byla něžná, s přirozeným frázováním, které nechalo vyniknout melancholickou atmosféru.“

Koncert Janáčkovy filharmonie Ostrava nabídl ve čtvrtek 27. listopadu atraktivní dramaturgii a nevšední interpretační situaci – orchestr postupně řídili posluchači oboru dirigování Curyšské hudební akademie pod vedením Christopha-Mathiase Muellera. Večer tak přinesl nejen hudební zážitek, ale také individuální přístup, kterým mladí dirigenti přistupují k repertoáru symfonické i koncertantní literatury. Jako sólista na violoncello se představil student Pražské konzervatoře Jan Petrov. Program sestavený z Mendelssohnovy „Reformační“ symfonie a Dvořákova Violoncellového koncertu patří k dramaturgicky náročnějším úkolům, což poskytlo dirigentům ukázat nejen technickou vyspělost, ale i osobní hudební vizi.

Číst dál…

Jubileum Institutu Bohuslava Martinů oslavil benefiční koncert s mladými umělci

„Mendelssohnovy Koncertní variace s romantickou melodickou linkou rozehráli Vilém Vlček a Denis Linnik s líbezností a lehkostí.“

„Svěžest a radost Martinů života krátce po svatbě s Charlottou je znát z každého tónu, z každé sekvence jednotlivých etud Nocturnes.“

„V Martinů Sonátě pro violoncello a klavír č. 2 se mistrovství obou mladých umělců projevilo nejvýrazněji.“

Pro letošní 30. výročí svého založení připravil Institut Bohuslava Martinů četné akce doma i v zahraničí, výstavy, přednášky, koncerty i operní představení; připomíná na nich osobnost Bohuslava Martinů nejen jako světoznámého skladatele, ale také hudebníka a přítele českých i světových umělců. Na 11. Benefičním koncertu Institutu Bohuslava Martinů ve středu 12. listopadu v Profesním domě na Malostranském náměstí přiblížil ředitel Aleš Březina třicetiletou práci Institutu a představil mladé umělce, violoncellistu Viléma Vlčka a klavíristu Denise Linnika, kteří vystoupili bez nároku na honorář.

Číst dál…

Vlček a Praženica v komorním dialogu mezi obrazy

Cyklus Hudba mezi obrazy bude pokračovat ve čtvrtek 20. listopadu v Galerii Lapidárium večerem zaměřeným na violoncellovou literaturu od raného dvacátého století po současnost. Violoncellista Vilém Vlček a klavírista Pavol Praženica představí program postavený na jménech Martinů, Boulanger, Ysaÿe s romantickou odbočkou k Mendelssohnu-Bartholdymu. Listopadový koncert cyklu Hudba mezi obrazy, pořádaný spolkem studentů HAMU ve spolupráci s Hudební…

Aktualizováno Číst dál…

Finále Talichova Berouna velkolepé a pamětihodné

„Přitažlivý, pastorální úvod v tichém rozeznívání orchestru charakterizoval zvuk lesního rohu a klarinetu.“

„Prague Philharmonia byla na výši v souborové harmonii.“

„Fišer se prezentoval úžasně znělým, konkrétním tónem jak v tichých pasážích, tak v navýšené dynamice.“

Dramaturgie Mezinárodního hudebního festivalu Talichův Beroun získala pro závěrečný koncert 43. ročníku hned několik vysokých karet do hry. Ve Velkém sále kulturního domu Plzeňka se sešli staří známí – houslový virtuos Jan Fišer s orchestrem Prague Philharmonia, tentokráte vedeným dirigentským talentem mladé generace Jiřím Habartem. V programu se objevila novinka na objednávku festivalu od lokálně příslušného komponisty Jaroslava Pelikána, jehož symfonická skladba Dvě brány zazněla v sousedství Koncertní předehry, op. 17 „znovu objeveného“ Václava Jindřicha Veita a efektního Houslového koncertu e moll op. 65 Felixe Mendelssohna-Bartholdyho.

Číst dál…

Koncert, jaký má být. Romantičtí Jamník a Gallin na Sychrově

„Tentokrát Jamník zvolil zcela tradiční podobu: violoncello s klavírem – a repertoár, který důvěrně zná.“

„Jeho síla hodně spočívá právě v jemnosti: vítězily momenty, kdy cello zpívalo nejtišeji.“

„Bylo milé zaslechnout, jak se tu potkávají lidé z různých koutů Libereckého kraje, kteří se znají právě z kulturních akcí.“

Mezinárodní hudební festival Lípa Musica pořádá atraktivní koncerty v různých končinách Libereckého kraje. Místa premiérová a netradiční střídá s místy opakovaně prověřenými. K těm druhým patří i nevelká galerie zámku Sychrov nedaleko Liberce – romantické prostředí, v němž v pátek 17. října zazněl osvědčený romantický repertoár v podání violoncellisty Tomáše Jamníka a klavíristy Stanislava Gallina.

Číst dál…

Bratislavské hudební slavnosti vděčně pohostily Gardinerovo nové těleso

„Sir John Eliot Gardiner je respektovanou osobností a i za dirigentským pultem bylo znát, že je dirigentem s velkými nároky.“

„Ouvertüre uchopila posluchače jemným pletivem hudební pavučiny, kterým všechny v sále postupně spoutala.“

„Orchestr předvedl ohňostroj barev a harmonie, jeho fortissima vybuchovala jako ohňostroj při líčení čarodějnických orgií.“

Největší hudební festival Slovenska, Bratislavské hudební slavnosti, letos slaví šedesáté výročí trvání. Zahájení se uskutečnilo 19. září a hned druhý koncert 20. září nabídl vystoupení souboru The Constellation Choir &Orchestra s dirigentem sirem Johnem Eliotem Gardinerem. S napětím očekávaný koncert byl zcela vyprodaný a setkal se s vřelým přijetím u publika.

Číst dál…

Jiří Vodička pro Klíč. Jako houslista i jako dirigent

„Sólista Jiří Vodička přistoupil k realizaci koncertu dvojnásob tvůrčím způsobem.“

„Houslista se tak mohl věnovat i výrazovému poselství skladby, i když pravda poněkud méně soustředěně, než by to dokázal s dirigentem.“

„Orchestr sice postrádal očekávanou větší hravost, přesto zahrál Haydnovu symfonii pečlivě.“

Centrum sociálních služeb Klíč pořádá už tradičně koncert vážné hudby v bazilice na Svatém Kopečku u Olomouce. Letos v úterý 9. září se úlohy vystupujícího ujala Moravská filharmonie, se kterou se sólově v Koncertu pro housle a orchestr e moll Felixe Mendelssohna-Bartholdyho představil koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička. Ten se také ujal dirigování, a to v další skladbě, Symfonii č. 88 Josepha Haydna.

Číst dál…

Excelentní Maxim Vengerov na festivalu v Českém Krumlově

„‚Použijte své znalosti, svůj mozek, své srdce, abyste se dostali hluboko do hudby,‘ radí Maxim Vengerov adeptům houslové hry.“

„Zařazením dalších kompozic tvůrci programové skladby upřednostnili hudbu 20. století.“ 

„Slovenská filharmonie pod vedením Daniela Raiskina potvrdila své kvality předního orchestru.“

Letošní 34. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov pokračoval v sobotu 12. července večer v zámecké jízdárně symfonickým koncertem. V podání jeho hlavního protagonisty Maxima Vengerova zazněl místo plánovaného Čajkovského houslového koncertu neméně efektní koncert Mendelssohnův a pojetím hostující Slovenské filharmonie řízené jejím šéfem Danielem Raiskinem si posluchači dále vyslechli díla Luciana Beria, Sergeje Prokofjeva a Arvo Pärta.

Číst dál…

Johanna Haniková: Mendelssohn se stal mou inspirací v hudbě i v životě

„Mám ráda výzvy, které dávají smysl a mají v sobě nějaký zajímavý přesah.“

„Jednou bych ráda natočila oba Mendelssohnovy klavírní koncerty.“

„Jsem šťastná! Mám pocit, že žiju a tvořím naplno.“

Klavíristka Johanna Haniková žije mezi Vídní a Lincem, koncertuje jako sólistka i komorní hráčka a pracovně působí na pěvecké katedře Brucknerovy univerzity. Letos ji čekají především dvě provedení Koželuhova Klavírního koncertu Es dur, op. 45 na festivalu Mahler Jihlava, organizace třetího ročníku Lied Academy ve Žďáru nad Sázavou a pokračující spolupráce s Mucha triem i sestrou Miriam Hanikovou. Řeč se v rozhovoru přirozeně stočila také k Mendelssohnovi – skladateli, který je jí obzvlášť blízký a kterému věnovala svoji disertační práci.

Číst dál…

Enigma. Dárek posluchačům Filharmonie Bohuslava Martinů 

„Marek Šedivý se představil jako dirigent se smyslem pro precizaci a detail.“

„Na otázku, co je to basetový roh, odpovídal Matej Veselka se smíchem po koncertě: ‚Je to semínko od basklarinetu, něco mezi klarinetem a basklarinetem, nemá to nic společného s pejskem basetem.‘“

„Nápad, se kterým autor ke kompozici přistoupil, je podobný šifrovacímu stroji se stejným názvem, který používali špioni ve válkách.“

Závěr abonentního cyklu „B“ Filharmonie Bohuslava Martinů se konal 15. května v Kongresovém centru ve Zlíně a přinesl příjemný program. Orchestr pod taktovkou Marka Šedivého hrál nejprve Fantazii a fugu c moll, BWV 537 Johanna Sebastiana Bacha a následně dva Koncertní kusy pro klarinet, basetový roh a orchestr Felixe Mendelssohna-Bartholdyho. Sólové party přednesli na klarinet Anna Paulová a na basetový roh Matej Veselka. Na závěr zazněla skladba Edwarda Elgara Enigma, variace na originální téma pro orchestr, op. 36, která dala jméno celému večeru. Krásný večer s krásnou hudbou…

Číst dál…

Dvořákovu Příbram výtečně obohatil rakouský Atalante Quartett

„Atalante Quartet je ověnčen řadou cen, tvoří ho absolventi Vídeňské univerzity a Mozartea v Salcburku, spolupracují s Vídeňskými symfoniky.“

„Jemnost dynamických odstínů s měkce plastickým zvukem a skvělá volba temp byla pro ansámbl charakteristická.“

„Ocenil jsem nápaditost ve volbě přídavku z díla Antonína Dvořáka, který jsem opravdu nečekal.“

Šestapadesátý ročník Hudebního festivalu Antonína Dvořáka v Příbrami pokračoval 6. května komorním koncertem rakouského smyčcového kvarteta zvaného Atalante Quartett. Soubor z Vídně vystoupil v kostele sv. Vojtěcha. V zajímavě koncipovaném programu z komorní tvorby především Josepha Haydna a Felixe Mendelssohna-Bartholdyho zazněla i skladba amerického neoromantického autora Samuela Barbera. Kvarteto bylo příjemným osvěžením, zpestřením bohaté dramaturgie festivalu.

Číst dál…

Císařský, Italská. Zlínští filharmonikové potěší osvědčenými kusy 

Přední český pianista Jan Bartoš a šéfdirigent zlínské filharmonie Robert Kružík stanou na jednom pódiu. Jejich koncert s hudbou dvou výrazných představitelů německého romantismu se koná 17. dubna v Kongresovém centru. O týden později se na stejném místě v pořadu neVÁŽNÁ KLASIKA představí sopranistka Magdaléna Hebousse a mezzosopranistka Monika Jägerová. V tomto případě Filharmonii Bohuslava Martinů povede…

Číst dál…

Javus Quartett hostem pražského Festivalu EuroArt

Osmým koncertem v rámci letošní sezóny bude ve středu 16. dubna pokračovat komorní Festival EuroArt Praha, který rezidenčně zaštiťuje Stamicovo kvarteto. V Sále Martinů na HAMU vystoupí rakouský host, mladistvý Javus Quartett ze Salcburku. Program propojí svět vídeňské klasiky, orientálního modernismu a romantismu. Soubor mimo jiné přiveze i netradiční ukázku turecké kvartetní literatury. Haydn,…

Číst dál…

Prague Philharmonia vystoupí v Carnegie Hall

Po loňské úspěšné rezidenci České filharmonie v newyorské Carnegie Hall – a po tamních vystoupeních Filharmonie Brno a Českého národního symfonického orchestru v roce 2023 – bude dalším českým tělesem, které zamíří do prestižní americké koncertní síně, orchestr Prague Philharmonia. Koncert se uskuteční v pondělí 26. ledna 2026 ve Stern Auditoriu.  Prague Philharmonia v New Yorku…

Číst dál…

Jak stylově zahrát a odřídit Haydna. Victor Julien-Laferrière v Pardubicích 

„Proč se nepředstavit, má-li být naplněno pojmenování večera ‚Cello světově‘, právě způsobem nejklasičtějším?“ 

„S pozoruhodnou lehkostí a s neodolatelným úsměvem na rtech provedl Victor Julien-Laferrière orchestr vstupními takty a vzápětí se pustil do svého vlastního partu s razancí a suverenitou beroucí dech.“

„Rovněž dirigentské vystoupení hlavního protagonisty večera bylo sebejisté, energické a bravurní.“

Dubnový abonentní koncert Komorní filharmonie Pardubice plně ovládl Victor Julien-Laferrière. Francouzský umělec se tentokrát nepředstavil jen coby špičkový violoncellista, ale rovněž jako pozorný dirigent. Do města ve východních Čechách se dubna vrátil po sedmi letech a připravil stylově vybroušené provedení Violoncellového koncertu D dur Josepha Haydna, na programu byli dále Richard Wagner a Felix Mendelssohn-Bartholdy.

Číst dál…

Nadpřirozená Beatrice Rana

„Už z úvodních taktů Berliozovy předehry Římský karneval bylo zjevné, že dirigent Alain Altinoglu ví, co chce, a ví také, jak toho dosáhnout.“

„Pianissima, která ve volné větě Mendelssohnova Klavírního koncertu dokázala Beatrice Rana vyčarovat, už snad ani nebyla z tohoto světa.“

„Nejefektnější gradační vrchol si Alain Altinoglu nechal až na závěrečné takty, kdy se k orchestru připojilo všech deset hráčů bicích.“

Pro předposlední koncert abonentní řady „B“ Česká filharmonie svým posluchačům přichystala řadu neodolatelných lákadel. Rudolfinum si 2. dubna vychutnalo atraktivní program sestavený z oblíbených orchestrálních kusů, pozoruhodného francouzského dirigenta Alaina Altinoglua a jednu z největších hvězd současného pianistického nebe Beatrici Ranu.

Číst dál…

Charismatický a inspirující Petr Altrichter znovu po roce u Slovenské filharmonie

„Petr Altrichter je dirigentom s mimoriadnou dávkou inšpirácie a osobnostnej charizmy.“

„Druhé bratislavské účinkovanie Marka Kozáka potvrdilo jeho výnimočné interpretačné kvality.“

„Mendelssohnova Škótska symfónia zaznela v jasných kontúrach výsostne dramatického diela.“ 

Maratón sezónnych abonentných účinkovaní Slovenskej filharmónie pokračoval v posledný marcový týždeň koncertom nášho prvého orchestra pred už tradične preplnenou bratislavskou Redutou – išlo o koncert v rámci hojne navštevovaného Populárneho cyklu. Za dirigentský pult Slovenskej filharmónie sa po takmer roku znova postavil Petr Altrichter, skúsený a umelecky vysoko erudovaný predstaviteľ renomovanej dirigentskej školy nášho západného suseda. Po dirigentovom boku sa uviedol jeho krajan, mladý klavirista Marek Kozák…

Číst dál…

Příroda v písních aneb Adamova s Hanikovou na žďárském zámku

Cyklus komorních koncertů na Zámku rodu Kinských ve Žďáru nad Sázavou věnující se hledání harmonie mezi hudbou a přírodou bude pokračovat první dubnový čtvrtek. Na koncertu nazvaném prostě Písňový večer budou mezzosopranistka Bella Adamova a klavíristka Johanna Haniková interpretovat skladby Debussyho, Ivese, Schumanna a Mendelssohna-Bartholdyho. Reflexe přírody v našich příbězích, tak zní podtitul v pořadí čtvrtého večera…

Číst dál…

Pianista Lukáš z hudebního klanu Klánských a jeho olomoucký recitál

Klavírní recitál Lukáše Klánského a Závěrečný koncert Mezinárodních dirigentských kurzů se v příštím týdnu uskuteční v olomoucké Redutě. Pořádající Moravská filharmonie akce připraví ve dnech 11. a 14. března. Lukáš Klánský patří mezi renesanční hudebníky, kteří se kromě sólové i komorní hry a práci pedagogické věnují i dirigování. Komplexním způsobem pojal také program svého recitálového vystoupení v olomoucké…

Číst dál…

Beethovenovy housle a Mendelssohnova Itálie v Košicích

Dvě díla a sedmdesát minut čistého hudebního času čeká návštěvníky košického Domu umění 27. února. Dirigent Adam Sedlický Státní filharmonii Košice řídí v dílech od Beethovena a Mendelssohna-Bartholdyho. Sólo má v pořadu zvaném Beethovenovy housle houslista Juraj Čižmarovič. Významné místo, které dnes Beethovenův Koncert D dur zaujímá v houslové literatuře, je dáno mimo jiné jeho…

Číst dál…

Závan Itálie v Olomouci. Díky Kristině Fialové a Moravským filharmonikům

„Nadšení, temperament, krásnou přírodu i starověké památky, to vše vtělil mladý skladatel do své symfonie.“

„Harold v Itálii je barvité hudební vyprávění.“

„Kristina Fialová má hutný tón, energický, schopný vylehčení v kantiléně.“

Abonentní koncert, který se konal 13. února v sále olomoucké Reduty, olomoucká dramaturgie připravila v italském duchu. Pod názvem Itálie inspirativní zazněla nejprve Symfonie č. 4 Felixe Mendelssohna-Bartholdyho a po přestávce vystoupila se sólovou violou Kristina Fialová, aby s Moravskou filharmonií přednesla symfonii se sólovou violou pod názvem Harold v Itálii Hectora Berlioze. Byl to emotivní večer, podaný profesionálně a s muzikantskou energií. Tu podněcoval hlavně šéfdirigent filharmonie Zsolt Hamar.

Číst dál…

Pražský komorní orchestr vstupuje do nové sezony

V pondělí 17. února zahájí Pražský komorní orchestr svoji další koncertní sezónu v koncertním sále Pražské konzervatoře. Diváci uslyší dílo Edwarda Elgara, Leoše Janáčka, Antonína Dvořáka a Felix Mendelssohna-Bartholdyho. Koncertní mistryní bude Ludmila Pavlová. V úvodu koncertu zazní Serenáda pro smyčcový orchestr e moll, op. 20, raná třívětá skladba Edwarda Elgara. Byla…

Číst dál…

Prague Philharmonia platformou pro adepty dirigování. Garantem Martin Sieghart

Orchestr Prague Philharmonia hostí dirigentský masterclass. Uskuteční se 7. února v sídle orchestru, tedy v Kulturním domě Ládví. Sólového partu se v Schumannově Klavírním koncertu a moll chopí česko-ukrajinský klavírista Kostiantyn Tyshko. Diváci uslyší také symfonie Beethovenovu a Mendelssohnovu. Během kurzu předvedou své umění dirigenti z Belgie, Itálie, Rakouska, Španělska, Číny, Tchaj-wanu, Jižní Koreje, Japonska a USA…

Číst dál…

Královéhradecký romantický večer s excelentním Lukášem Vondráčkem 

„Technika klavíristy Lukáše Vondráčka a všechny vnější aspekty se samozřejmě dají popsat a do detailu rozebrat, ale proč tak činit, když to nejpodstatnější se skrývá uvnitř jeho duše.“ 

„Orchestr se při Schumannově Čtvrté symfonii dirigentovu nasazení podvolil s viditelnou chutí a připravil naplněnému sálu další nezapomenutelný zážitek.“

„Publikum aplaudovalo dlouho.“

V ryze romantickém duchu se nesl koncert Filharmonie Hradec Králové ve čtvrtek 23. ledna. Zájem posluchačů byl obrovský, a tak návštěvníci obsadili i všechny přístavky. Největší pozornost se upírala k sólistovi večera Lukáši Vondráčkovi, jenž přednesl Chopinův Druhý klavírní koncert. Publikum ocenilo jeho excelentní výkon ohromnými ovacemi a vyžádalo si hned dva přídavky. Pochopitelně opět romantické.

Číst dál…

Dirigent Kaspar Zehnder se znovu uvedl na koncertech se Slovenskou filharmonií

„Kaspar Zehnder je dirigent s výrazným a dobre čitateľným umeleckým profilom.“

„Krákov subtílny vokálny cyklus bol holdom básnickej genialite Francesca Petrarcu.“

„V dramaturgickej zostave programu koncertu dominovala talianska inšpirácia.“

Abonentný cyklus Slovenskej filharmónie pokračoval v dňoch 16. a 17. januára v Redute ďalšou dvojicou symfonických koncertov, tentoraz pod taktovkou švajčiarskeho dirigenta Kaspara Zehndera a so sólistkou, britskou sopranistkou Sophie Daneman. Na programe boli diela Franza Schuberta a Felixa Mendelssohna-Bartholdyho, ktoré doplnila premiéra vokálneho cyklu domáceho autora Egona Kráka Divina bellezza (Božská krása).

Číst dál…

Zemlinští zavítají na půdu Slovenské filharmonie

Do bratislavské Reduty, sídla Slovenské filharmonie, 14. ledna přijede Zemlinského kvarteto, český smyčcový soubor, který v loňském roce oslavil třicet let existence. Ve stejné budově, jen o dva i tři dny později, poté v dirigentské roli vystoupí Kaspar Zehnder, bývalý šéfdirigent Pražské komorní filharmonie a aktuálně šéf v Hradci Králové. Smyčcový kvartet f moll Ludwiga van…

Číst dál…

Dirigent Jiří Vodička

Jiří Vodička, renomovaný český houslista a koncertní mistr České filharmonie, se chystá na zcela novou roli. Své obvyklé mistrovství spojí s dirigentskou výzvou, když společně se Západočeským symfonickým orchestrem Mariánské Lázně posluchačům nadělí program z děl Felixe Mendelssohna-Bartholdyho, Ludwiga van Beethovena a Josepha Haydna. Koncert se koná 10. ledna v mariánskolázeňském Společenském domě Casino. Jiřího…

Číst dál…

Varhanní podvečer u Salvátora s Tetianou Tishchenko

Postoosmnácté se ve středu 8. ledna rozezní od půl sedmé večer varhany v pražském kostele U Salvátora v rámci koncertní řady nazvané Varhanní podvečery u Salvátora. Tentokrát v evangelickém chrámu na pražském Starém Městě vystoupí původem ukrajinská varhanice Tetiana Tishchenko. Osou jejího recitálu bude Johann Sebastian Bach.  Salvátorské varhanní podvečery budou v lednu pokračovat vystoupením mladé…

Číst dál…

Renaud Capuçon s houslemi a bez houslí

„Od začátku ale bylo možné obdivovat svítivý a krásný tón, měkkost, zvukovou ušlechtilost.“

„Orchestr zněl měkce a ztišeně, ale na druhou stranu ne právě výrazně.“

„Jako houslista je nezapomenutelný, jeho dirigentské vedení je ale jednotvárné a nejisté.“

Koncert Symfonického orchestru Českého rozhlasu měl v pondělí 9. prosince francouzského hosta a v první polovině i francouzský program. Ukázal, že Renaud Capuçon je skvělým houslistou, ale přece jen méně výrazným dirigentem. Začalo se nedokončeným houslovým koncertem Gabriela Faurého, v druhé polovině zazněla Mendelssohnova Symfonie č. 3 „Skotská“.

Číst dál…

Premiéra Petra Wajsara v obležení klasiků

„Petr Wajsar svěřil začátek své kompozice pozounistovi Štěpánu Janouškovi, který jistým tónem narýsoval intervalově rozpínavé, i když relativně krátké melodické téma.“

„Čtyřiadvacetiletý Hyuk Lee, který navzdory svému nízkému věku má za sebou již velké množství úspěšných turné, se do Mendelssohnovy skladby položil neobvykle jemným a měkkým způsobem.“

„Těleso se v celé skladbě pod Villaumovým vedením uchýlilo k téměř akademickému opracovávání formálních perliček Dvořákova hudebního umění.“

Propojení světové premiéry českého skladatele Petra Wajsara s klasickými čísly z dílny Antonína Dvořáka a Felixe Mendelssohna-Bartholdyho sneslo své plody během čtvrtečního koncertu v pražském Rudolfinu. Precizní výkon Prague Philharmonia, dosahující místy až akademických rozměrů, vyšroubovala do úctyhodné úrovně rozmáchlá gestika francouzského dirigenta Emmanuela Villauma. O zvukově kyprý, avšak umírněně střídmý klavírní přednes se postaral jihokorejský virtuóz Hyuk Lee, jenž opepřil celý koncert věrnou interpretací mendelssohnovského umění.

Číst dál…