Trojice koncertů v adventním a vánočním čase čeká mezinárodní hudební festival České doteky hudby. Každý z koncertů 24. ročníku akce se koná na jiném místě: Severočeská filharmonie Teplice se zahraničními sólisty a polským dirigentem vystoupí 19. prosince v Sále Martinů na HAMU, 21. prosince se v kostele sv. Vavřince na Malé Straně ukáže Sedláčkovo kvarteto a 8.…
Vivat Rossiniho Popelka!
„Vílu-vypravěčku hrála Jana Plodková a byla po celé představení docela pohádkově báječná, třebaže její vstupy byly vloženy střídmě.“
„Popelku prodchla Molinari jak představitelným hereckým výkonem, tak velmi svěžím hlasem stálé, nedramatické vibrace v celém rozsahu zpívané role.“
„Její princ Petr Nekoranec byl herecky neméně na výši, měl ostatně více hereckých příležitostí. A ve zpěvu byl úchvatný.“
Smetanova síň noblesního Obecního domu se stala v pátek 8. prosince divadelním domem. Koncertní podium se stalo jevištěm, na které přivedla agentura Nachtigall Artists divadelní společnost ad hoc ke koncertnímu představení opery Popelka od Gioacchina Rossiniho. Sedm pěveckých postav a jedna herečka, Pražský filharmonický sbor a PKF – Prague Philharmonia s dirigentem Łukaszem Borowiczem, to byla společnost, která stvořila dokonalé divadlo s pohádkovým závěrem…
Rossiniho Popelka v Obecním domě koncertně a v hvězdném obsazení
Smetanova síň pražského Obecního domu 8. prosince hostí projekt Rossini: Popelka. Pod značkou Nachtigall Artists se uskuteční koncertní provedení zmíněné Rossiniho opery. Do Prahy přicestuje řada předních pěvců: Cecilia Molinari, Nicola Alaimo, Vincenzo Taormina a José Coca Loza. Doplní je pražskému publiku dobře známý tenorista Petr Nekoranec. Orchestr PKF – Prague…
Setkání s dokonalou interpretací. Recitál mladé španělské pěvkyně Sereny Sáenz
„Serena Sáenz patrně zpívala skladby svého srdce.“
„Všem skladbám dominovala dokonalá pěvecká technika, založená na správně posazeném a dokonale opřeném hlasu.“
„Agentura Nachtigall Artists opět nabídla špičkovou operní interpretaci.“
Agentura Nachtigall Artists už za léta své existence dovezla do Prahy řadu vynikajících operních pěvců. Naposledy 27. listopadu v sále Novoměstské radnice vystoupila španělská sopranistka Serena Sáenz, byť jen za klavírního doprovodu. Ten více než spolehlivě zajistil Ahmad Hedar, jeden z nejlepších klavírních doprovazečů pěvců; zpěvačce byl i oporou v jejím vystoupení. Hned na úvod zazářil v poměrně dlouhé předehře k Rosinině árii z Rossiniho Lazebníka sevillského.
Rossiniho mše zazní k výročí 160 let od jejího vzniku
Závěrečný koncert festivalu Podblanické tóny uvede Rossiniho Malou mši v benešovském Městském divadle Na Poště, a to 28. listopadu od devatenácti hodin. Sám Gioacchino Rossini ji nazval „posledním hříchem svého stáří“, a rozsáhlé dílo doplnil, ne bez ironie, přídomkem malá. Mše zazní v původní verzi, tedy za doprovodu Pavla Voráčka na klavír a Kateřiny Málkové…
Pražští symfonikové s dětmi za teplem a následně na oslavu Jiřího Pavlici
Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK se v sobotu 25. listopadu přenese i s celou Smetanovou síní plnou dětí a rodičů do teplých krajin. Tématem cyklu dopoledních rodinných koncertů Orchestr na dotek jsou totiž letos výlety za hudbou na všechny světové strany. První koncert se věnoval severské hudbě a nyní přichází na řadu jih.…
Až na konec světa (21)
Na pomezí dvou světů.
Skladatel a ředitel konzervatoře J. F. Kittl
„Nenajde se u nás nikdo jiný, kdo zkomponoval operu na libreto, které mu daroval sám velký Richard Wagner.“
„V pětatřiceti byl vybrán za ředitele Pražské konzervatoře, což pobaveně glosoval Hector Berlioz: ‚Jistě byli členové výboru posedlí chvilkovým šílenstvím.‘“
„Pražská premiéra Kittlovy nejznámější opery se roku 1848 odehrála jen tři dny před vypuknutím revoluce v Paříži.“
Zpola či zcela zapomenut může být umělec z různých důvodů. Například proto, že se z vlasti přemístí do jiných zemí, kde se sice uplatní, ale neproslaví natolik, aby se jeho pověst donesla zpátky domů. Vyskytují se ovšem i odlišné případy. Osobitý jedinec se doma ocitne ve vnitřní emigraci, protože se neumí ani nechce přizpůsobit panujícím poměrům. Anebo se z národnostních příčin ocitne na pomezí svou světů. A dříve či později se dopracuje poznání, že ani v jednom z nich nebyl přijat bezezbytku; že vlastně nepatří nikam.
Světový den opery připomíná životnost operního žánru
Evropský operní průmysl pracoval v roce 2022 s rozpočtem téměř deseti miliard eur. Operní soubory prodaly třináct milionů vstupenek, měly na repertoáru tisícovku titulů ve více než třech tisících inscenací a odehrály na dvacet tisíc představení. Daly tím práci dvěma stům tisíců lidí. Opera Europa – Evropská asociace operních společností a divadel s 234 členy…
ČRo D-dur: Dva přenosy z královéhradeckého Hudebního fóra a nahrávky Patricie Janečkové
„Zcela mimořádnou věcí je ovšem přímý přenos koncertu Bolero po asijsku z festivalu Hudební fórum Hradec Králové.“ „Ve středu od 20:00 můžete poslouchat nahrávky nedávno zesnulé pěvkyně Patricie Janečkové.“ „V sobotu na státní svátek 28. října poslouchejte program Česká hudba sváteční.“ Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to 24/7, tedy…
Apoteóza tance v Bratislavě
„Hráči v čele s dirigentem Andrésem Orozco-Estradou přivezli na Slovensko přitažlivý koncertní program, a tak ve vyprodané Redutě byla cítit slavnostní nálada a značná očekávání.“
„Finální pochod, ohlášený trubkou, v pevném tempu jen dokreslil atmosféru lesku a publikum dohnal k ovacím. Lepší začátek si nelze představit!“
„V Bratislavě jako by Rachlin zapomněl jít do pověstného detailu, a svoji hráčskou nápaditost dostatečně nevycizeloval. Často zbytečně chvátal a na několika místech se dokonce nepotkal s orchestrem, a to přesto, že mu Orozco-Estrada dával neskutečně prostoru.“
Hostování orchestru Filarmonica della Scala na Bratislavských hudebních slavnostech přineslo obrovský příval hudební energie, a to nejen díky předehře z Rossiniho opery Vilém Tell, ale i Beethovenově Sedmé symfonii a Mozartovu Houslovému koncertu č. 3 v podání houslisty Juliana Rachlina. Italové v čele s podmanivým dirigentem Andrésem Orozco-Estradou vytvořili mimořádný večer, při kterém snad došlo i na pověstnou apoteózu tance.
Nová sezona Pražského filharmonického sboru i s Berlínskými filharmoniky či Antoniem Pappanem
Pražský filharmonický sbor v sezoně 2023/2024 uspořádá stejně jako loni trojici koncertů ve vlastní režii. Zahajovací koncert 29. září, který se koná pod taktovkou německého dirigenta Dirka Kaftana, se věnuje stému výročí rozhlasového vysílání na českém území. Prosincový Adventní koncert se uskuteční ve dvou termínech na pražském Žofíně a zazní na něm…
Slovenská filharmonie v úvodu sezóny hrála pro Japonce i v plenéru
„Na koncerte slovensko-japonského priateľstva vystúpil aj prvý koncertný majster Berlínskych filharmonikov Daishin Kashimoto.“
„Daniel Raiskin má nespochybniteľnú ‚štábnu kultúru‘ dirigovania a precízne dirigentské gesto.“
„Open air koncert Slovenskej filharmónie na bratislavskom Námestí Slobody sledovali tisícky poslucháčov.“
Koncerty priateľstva, organizované Slovenskou filharmóniou (SF) spravidla v spolupráci s veľvyslanectvami krajín juhovýchodnej Ázie, patria už tradične k pravidelným podujatiam nášho prvého orchestra v úvode sezóny. Donedávna to boli koncerty slovenského priateľstva s Kórejskou republikou, v rámci ktorých zneli, popri známych skladbách symfonického repertoáru, populárne kórejské piesne s účasťou špičkových kórejských vokalistov či inštrumentalistov. Tento rok venovala dramaturgia SF koncert priateľstva krajine vychádzajúceho slnka, Japonsku. Uskutočnil sa vo štvrtok, 7. septembra 2023 v Redute pri príležitosti osláv 30. výročia nadviazania diplomatických vzťahov medzi našimi krajinami. Zaujímavá dramaturgická zostava zriedka uvádzaných diel z 19. a 20. storočia odznela pod taktovkou šéfdirigenta Daniela Raiskina, ako sólista sa bratislavskému obecenstvu po rokoch opätovne predstavil Daishin Kashimoto, prvý koncertný majster Berlínskych filharmonikov.
ČRo D-dur: Umělci Dvořákovy Prahy a návštěva u Marka Jerieho
„Program v úterý můžete zahájit Houslovým koncertem Antonína Dvořáka v osobitém pojetí slavné houslistky Anne-Sophie Mutter.“ „Čtvrtek zahájí Ďáblův trylek za doprovodu Vídeňských filharmoniků. V 9:22 provede Daniel Barenboim Beethovenovu Apassionatu.“ „Vzácným hostem víkendové Návštěvy bude violoncellista, pedagog a dlouholetý člen Guarneri tria Marek Jerie. Bude vzpomínat na svá studentská léta – byl spolužák…
Mozartův ‚cross-over‘ s Janáčkovou filharmonií v Opavě. Sóla Vodička a Fišer
Prostory opavského kostela sv. Václava rozezní 29. srpna v úterý Mozartův „výstřelek“ Sinfonia concertante, dílo na rozmezí symfonie a koncertu pro sólový nástroj. Vedle ní Janáčkova Filharmonie Ostrava pod taktovkou svého šéfdirigenta Vasilije Sinajského zahraje předehru k Rossiniho opeře Hedvábný žebřík a také Schönbergovu Zjasněnou noc. Sólových partů prvního zmíněného díla se ujmou houslista…
ČRo D-dur: Pocta Santinimu a mnoho nových nahrávek
„Zazní nová bravurní nahrávka Smetanova kvartetu Z mého života v podání Pavel Haas Quartetu.“ „Z nabídky Eurorádia nejprve koncert, jehož hlavní protagonistkou je houslistka Julia Fischer a pozoruhodný dirigent mladší generace Cristian Măcelaru.“ „Tentokrát si poslechněte titul, od kterého zná každý předehru, ale málokdo pokračování. Na programu je Rossiniho velká vážná opera Vilém Tell.“…
Letní interpretační kurzy v Českém Krumlově jsou nedocenitelné
„Žádné zvučné jméno nezaručuje samo o sobě výborného pedagoga s potřebnými diagnostickými, metodickými a psychologickými schopnostmi. A zase naopak, mnohý takzvaně ‚bezejmenný‘ pedagog může překvapovat vynikajícími pedagogickými schopnostmi, tím i hmatatelnými výsledky.“
„Na špičce večera byl zřetelně barytonista Radek Martinec, jehož školitelem byl klavírista a pěvecký pedagog Ahmad Hedar.“
„Ale to je ostatně cílem – inspirovat, poradit, přispět novým úhlem pohledu, rozvinout dřímající dispozice ve schopnosti a posílit rozhled u adeptů uměleckých oborů.“
Pražský hudební institut pořádal v Českém Krumlově ve spolupráci se Základní uměleckou školou Český Krumlov šestý ročník Letních interpretačních kurzů. Byl jsem návštěvníkem závěrečného koncertu účastníků těchto kurzů dne 22. července v koncertním sále školy…
Záře reflektorů nejen v metropolích. Petr Nekoranec zve takřka domů
Tenorista Petr Nekoranec se pod značkou agentury Nachtigall Artists představil už 26. června, avšak tehdy spíše v doprovodné roli při recitálu vítězky soutěže Operalia za rok 2022 Juliany Grigoryan. Nyní ho čeká vystoupení, kde on sám bude umělcem v hlavní roli. Koná se na hradním nádvoří v městečku Polná na Jihlavsku 29. července, nedaleko Nových Dvorů, jeho…
ČRo D-dur: Riccardo Muti a sté výročí narození Milana Munclingera
„V úterý poslouchejte rozhlasovou nahrávku Moravských dvojzpěvů s Markétou Cukrovou a Simonou Šaturovou a s Vojtěchem Spurným u klavíru. Není mnoho snímků tohoto díla, které Dvořákovi zajistilo první ohlasy v Evropě…“ „…nová nahrávka Mahlera s Českou filharmonií a Semjonem Byčkovem. Konkrétně zazní jeho Symfonie č. 4 se sopránovým sólem.“ „Velmi originální hudební výběr z hudby 20. století nabídne…
70 let v plné kráse. Ostravská konzervatoř slavila s mladými talenty
„Velmi potěšující byla skutečnost, kolik lidí přišlo narozeniny konzervatoře oslavit.“
„Zvuková stránka koncertu byla ošetřena nejlepším možným způsobem.“
„Volba náročné baletní partitury, stejně jako pokus o spojení baletu a dramatu, nebyly pro mladé interprety ideální volbou.“
Multifunkční aula Gong v Ostravě se stala místem setkání nejstarších i nejmladších generací, které spojuje jedna instituce: Janáčkova konzervatoř. Sedmdesáté narozeniny přišlo oslavit přes tisíc absolventů a pedagogů, kteří zaplnili prostornou aulu téměř do posledního místa. Komponovaný večer v podání současných studentů a absolventů ostravské konzervatoře nabídl hudební, taneční a dramatické umění. Režii večera měl na starosti Peter Gábor. Koncert se konal jako součást MHF Leoše Janáčka, který v tomto týdnu v Ostravě vyvrcholil.
Brno Brass Fest představuje žestě ve všech barvách a na mnoha místech
„Historické budovy muzea pod siluetou věží Petrova tvoří romantickou atmosféru a je tu překvapivě dobrá akustika, neboť nádvoří je ze všech čtyř stran obstoupeno budovami.“
„Orchestr si připravil jak unikátní skladby, psané přímo pro něj, tak i úpravy orchestrálních částí ze známých oper.“
„Poprvé se tedy stal festival Brno Brass fest součástí velkého letního brněnského festivalové dění a strhl na sebe pozornost obyvatel i návštěvníků Brna.“
Žesťový orchestr Moravia Brass Band vystoupil ve čtvrtek 15. června se zahajovacím koncertem festivalu Brno Brass Fest na Biskupském dvoře Moravského zemského muzea a zahájil tak řadu akcí, které představují žesťová uskupení v zajímavých seskupeních a na nejrůznějších místech. První koncert se konal pod názvem Moravia Brass Band in opera, dirigoval kmenový dirigent souboru Chuhei Iwasaki a na sólovou trubku hrál Stanislav Masaryk.
Roman Patkoló uhranul publikum pardubické filharmonie
„Hned úvodní mohutný akord vtáhl posluchače do zvukově i obsahově pestré Rossiniho hudby, což svým energickým gestem podpořil šéfdirigent Stanislav Vavřínek.“
„Dokonalá technická virtuosita Romana Patkoló bez sebemenšího intonačního zaváhání, překrásný medový tón v působivé pomalé větě a radostný vizuální projev právem zvedly publikum ze židlí.“
„Celé provedení tohoto náročného, téměř hodinového díla klade vysoké nároky i na samotný fyzický výkon hráčů, přičemž vše musí působit uvolněně, radostně, přitom zároveň energicky a dravě.“
Závěrečné koncerty sezony Komorní filharmonie Pardubice (KFP) se udály pod vedením šéfdirigenta Stanislava Vavřínka ve dnech 12., 13. a 14. června 2023 v Sukově síni Domu hudby, domovské scéně orchestru. Po vstupní předehře k opeře Tancred Gioacchina Rossiniho publikum doslova uhranul fenomenální výkon světově proslulého slovenského kontrabasisty Romana Patkoló. Důstojným závěrem celé koncertní sezóny pak bylo zařazení jednoho z ikonických děl celé hudební historie, Symfonie č. 3 Es dur „Eroica“ Ludwiga van Beethovena.
Závěr sezóny pardubické filharmonie s kontrabasistou Romanem Patkoló
Komorní filharmonie Pardubice (KFP) pod taktovkou Stanislava Vavřínka uzavře sezónu v Sukově síni Domu hudby třemi koncerty. Hostem bude slovenský kontrabasista Roman Patkoló, který se ujme sólového partu v Bottesiniho Druhém kontrabasovém koncertu h moll. Ten orámují předehra k Rossiniho opeře Tancredi a Beethovenova Třetí symfonie Es dur, op. 55 „Eroica“. Koncerty se konají…
Balet Národního divadla moravskoslezského poprvé v Izraeli
Baletní soubor Národního divadla moravskoslezského v květnu zatančí šest představení inscenace Rossiniho karty pro diváky ve městech Herzliya, v Haifě a Jeruzalémě. Do významného centra světového moderního tance zavítají tanečníci NDM vůbec poprvé. V Ostravě měla inscenace složená ze dvou choreografií premiéru v listopadu 2019 a letos 25. května ji pro místní diváky uvede divadlo…
Operní recitál Pretty Yende a Nadine Sierry byl setkáním s dokonalostí
„Celý recitál doprovázela PKF – Pražská filharmonie pod taktovkou Giacoma Sagripantiho.“
„Pretty Yende a Nadine Sierra si nejprve spolu zazpívaly duet Hraběnky a Zuzanky z Figarovy svatby, následoval duet z Rossiniho opery Alžběta, královna anglická a potom si každá pěvkyně zazpívala árii z komické opery.“
„Z projevu obou umělkyň vyzařovala nelíčená radost ze zpěvu, absolutní znalost zpívaných skladeb i interpretace jejich stylu.“
První březnový večer zpívaly ve Smetanově síni Obecního domu sopranistky Pretty Yende a Nadine Sierra. Do Prahy, města ve středu Evropy, se vždy sjížděli instrumentalisté, dirigenti, skladatelé i pěvci. V Novém německém divadle se pořádaly tzv. Májové cykly, kde vystoupila celá řada světových pěvců včetně Enrica Carusa nebo Lea Slezaka. Mnozí významní pěvci zde byli v angažmá, např. Hans Hotter. Hanuš Thein vzpomínal na hostování legendárního ruského basisty Fjodora Šaljapina v Massenetově opeře Don Quijotte v Národním divadle. V sedmdesátých letech minulého století pozval dr. Pavel Eckstein do Prahy vynikající světové operní pěvce, např. Helen Donath, Hildegard Behrens nebo José Carrerase. Po sametové revoluci se operní domy v Praze nejprve osamostatnily (aby se později zase spojily) a v souborech začala působit řada zahraničních pěvců. Někteří pohostinsky, jiní v angažmá. A tento stav trvá dodnes. Přestože se nikdy nejednalo a dosud nejedná o špičkové operní pěvce s mezinárodní kariérou v prestižních operních domech, nesmazatelnou stopu zde zanechali např. Tamara Kucenko, Galia Ibragimova nebo Valentin Prolat. V současné době převyšuje všechny zahraniční pěvce v Národním divadle angažovaná islandská mezzosopranistka Arnheiður Eiríksdóttir…
Pene Pati a Amina Edris v Rudolfinu – nádherný koncert!
„Pene Pati je mistrem se skvělou pěveckou technikou, výrazem a úžasným nadhledem, který se u pěvců jen tak nevidí a neslyší!“
„Amina Edris velmi pěkně přednesla slavnou árii Lauretty O mio babbino caro z Pucciniho opery Gianni Schicchi. Tu zazpívala namísto v programu uvedené Eleniny árie Mercè, dilette amiche ze Sicilských nešporů Giuseppe Verdiho.“
„Fantasticky vyzněla předehra ke třetímu dějství Pucciniho opery Madama Butterfly – orchestr předvedl skutečně symfonický, ale kultivovaný zvuk plný barev.“
Mezinárodně uznávaní sólisté, tenorista Pene Pati a jeho žena, sopranistka Amina Edris, vystoupili s orchestrem PKF – Prague Philharmonia pod vedením Łukasze Borowicze v Praze. Poslední lednový večer tak publikum ve Dvořákově síni Rudolfina potěšila nádherná operní a písňová čísla podpořená skvělým výkonem orchestru i dirigenta. Pokud jste se nemohli na koncert dostavit nebo si ho chcete připomenout, vězte, že ho ze záznamu odvysílá televizní stanice Mezzo Live HD, a to již v sobotu 4. února ve 21 hodin.
Arnheiður Eiríksdóttir s Komorní filharmonií Pardubice
„Především ve druhé části večera se Arnheiður Eiríksdóttir představila v úryvcích z rolí, jež ztvárňuje na prknech Národního divadla.“
„Komorní filharmonie pod vedením Rastislava Štúra potvrdila, jak dokonale má přečteného Wolfganga Amadea Mozarta.“
„Díky přídavku sólistky zpívanému a capella možná poprvé v historii zněla pardubickým Domem hudby islandština.“
Na pozvání Komorní filharmonie zavítala na dvojici lednových abonentních koncertů islandská mezzosopranistka Arnheiður Eiríksdóttir, působící již třetím rokem jako sólistka Opery Národního divadla v Praze. Dáma, patřící na první české scéně k nejvytíženějším pěvkyním, se v této sezoně stala hlavní protagonistkou večerů v Sukově síni Domu hudby, jejichž program byl sestaven výhradně z operního repertoáru. Taktovky se chopil slovenský dirigent Rastislav Štúr, jenž má s doprovázením výrazných osobností řadu cenných zkušeností. „Pohrát“ si však dovede i s relativně malými ploškami orchestrálních předeher, při jejichž provedení vždy zdůrazní nejzajímavější pasáže a dá vyniknout jednotlivým efektům.
PKF – Prague Philharmonia pořádá dirigentský masterclass Marka Laycocka
Orchestr PKF — Prague Philharmonia v úterý 24. ledna od sedmé hodiny večerní pořádá dirigentský masterclass uměleckého garanta Marka Laycocka, a to ve svém zkouškovém působišti v Kulturním domě Ládví. Ve skladbách Mozarta, Rossiniho, Beethovena, Mendelssohna-Bartholdyho a Stravinského se představí mladí dirigenti z Irska, Indie, Jižní Koreje, Hongkongu, Řecka, Slovinska, Španělska a Ukrajiny. Mark Laycock debutoval…
Rossiniho mistrovský Lazebník sevillský ve Vídeňské státní opeře
„Režisér a scénograf Herbert Fritsch promítl své bohaté umělecké zkušenosti skvěle do symbolicky hravé moderní abstrakce.“
„Děj intenzivně gradoval a s četnými komickými situacemi a vtipnými zápletkami byl pro diváka poutavý.“
„Michele Mariotti ve Vídni přiznal, že i když se Gioacchino Rossini výrazně zasloužil o pozvednutí žánru opery buffa, vnímá skladatelovo mistrovské dílo na pomezí žánrů opery buffa a opery seria.“
Ředitel Vídeňské státní opery Bogdan Roščić a generální hudební ředitel Philippe Jordan zařadili v loňské sezóně na repertoár světoznámého rakouského divadla nejslavnější Rossiniho komickou operu Lazebník sevillský. K nové produkci byli přizváni významný německý režisér a scénograf Herbert Fritsch a renomovaný italský dirigent Michele Mariotti, oba umělci ve Vídeňské státní opeře debutovali. Současný hudební ředitel Teatro dell´Opera di Roma Michele Mariotti řídil 15. ledna 2023 ve Vídni své 19. představení s velkým úspěchem.
Komorní filharmonie Pardubice o dynamice
Dynamika aneb Co dává hudbě grády. Takový je název již druhého dětského koncertu, který pořádá v neděli dopoledne v Sukově síni Domu hudby Komorní filharmonie Pardubice. Pod vedením Marka Ivanoviće s průvodním slovem Petra Kadlece bude koncert zejména o dynamice, jinými slovy o síle zvuku, která je pro hudbu moc důležitá. Přináší samozřejmě pocit zesilování…
Novoroční koncert Jihočeské filharmonie potěšil kontrastní dramaturgií i výborným výkonem sopranistky Kaňkové
„Koncert zahájila populární ouvertura k opeře G. Rossiniho Italka v Alžíru. Vyžaduje lehkost tvoření, virtuozitu ve hře smyčců, pevnou intonaci, hybná tempa, což vše dirigent dokázal s nadhledem orchestru vtisknout.“
„Árie byla zazpívána ve frázování i plném rozsahu suverénně, s potřebnou hlasovou pohyblivostí i přirozeným výrazem. Teď běží v Jihočeském divadle půvabná inscenace Kouzelné flétny. V tak krátkém čase po sobě vidět v Českých Budějovicích live hned tři představitelky Královny noci, dvě v divadle a třetí na koncertě, to je rarita, která má sotva sobě rovna!“
„Vstupní večer se nesl v příjemné atmosféře převážně populárního repertoáru, jemuž jsme říkali dříve vyšší populár. Takové pojetí je neobyčejně vhodné i pro získávání nového publika pro klasickou hudbu. Kdo vstoupí do této, poslechově přece jen snazší říše artificiální hudby, udělá snáze kroky ke komplikovanější tvorbě.“
Koncerty konané u příležitosti začátku nového roku se staly silnou tradicí, představující krásnou příležitost zahájit ho společensky, namnoze s celou rodinou. Nemusí být hned 1. ledna. I po tomto magickém datu nabídla Jihočeská filharmonie novoroční program – ve středu 4. ledna, v Koncertním sále kostela svaté Anny. Dlužno podotknout, že není ve volbě pozdějšího data zdaleka mezi českými symfonickými orchestry sama. Dirigoval šéfdirigent, chorvatský umělec Miran Vauputić. Koncert ozdobila sympatickým a jistým projevem mladá sopranistka Lucie Kaňková. Neváhal bych říci, že večeru dodala technicky a výrazově přesvědčivým projevem patřičný lesk.




























