“Tudy vede cesta pro pomyslnou renesanci opery jako takřka již uzavřeného žánru.” “V paměti zůstane především Shaina Silver-Bairdová, na níž inscenace de facto stojí.” “Význam této komorní opery spatřuji i v nenásilném historickém přínosu pro mladší generace.” Na 61. ročníku Národního festivalu Smetanova Litomyšl byl 5. července na programu zajímavý komorní…
Kristýna Vylíčilová: Vážím si toho, že jsem na Olomouckých barokních slavnostech mohla vyrůst
„V posledních letech jsem v Olomouci ztělesňovala spíš vážnější postavy, které mne velmi bavily.
„Je to opět exhibice virtuozity, orchestrálně opulentní, efektní muzika. Děj v Dittersovi je politicky zaměřený na budoucnost Evropy.“
„Najít klíč k výrazovému ztvárnění letošního kusu s tematikou božstev a oslav panovníka je pro mě výzva.“
Blíží se Olomoucké barokní slavnosti. Letos se konají od 7. do 28. července. Už teď, v rámci hostování na Mezinárodním hudebním festivalu Leoše Janáčka, ale nabídnou světovou premiéru serenaty Il tribunale di Giove Karla Ditterse von Dittersdorfa, a to zítra na hradu Hukvaldy od osmi večer. Olomoučtí diváci ji pak uslyší také na zahajovacím koncertu samotných slavností, a to 7. a 8. července. V dvojroli Génius Evropy a Minerva vystoupí sopranistka Kristýna Vylíčilová, která si udělala čas na rozhovor pro KlasikkuPlus.
Taneční a barokní hrátky s PKF a Harry Bicketem
„Angažmá Harryho Bicketa by vzhledem k jeho životopisu člověk očekával u orchestrů se zaměřením na autentickou interpretaci. Pozvání od PKF považuji za velmi osvěžující.“
„Úsměvné oživení připravil stroj na vítr.“
„Vrcholem večera pro mě zůstala barvitá a hravá partitura Rameauova.“
PKF si pro svůj sedmý abonentní koncert pozvala za dirigentský stupínek distingovaného anglického gentlemana Harryho Bicketa. Renomovaného interpreta staré hudby. Jak dopadla kombinace jeho poučeného přístupu a moderních nástrojů nespecializovaného tělesa?

