KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Francouzský večer Evy Bublové u svatého Jakuba

„Celý recitál Evy Bublové sestával z ryze sólových kontrastních kompozic.“

„Zuzanu Ferjenčíkovou u nás známe především jako interpretku a upravovatelku orchestrálních děl pro varhany. Své Signum magnum věnovala Evě Bublové.“

„Jako přídavek přednesla jímavé Andante sostenuto z Gotické symfonie Charlese-Marii Widora. Připadali jsme si jako ve Francii.“

Devětadvacátý ročník Mezinárodního varhanního festivalu Audite Organum v Praze se svým čtvrtým recitálem dostal již do poloviny. Vystoupila na něm česká umělkyně a pedagožka Pražské konzervatoře Eva Bublová. Nesl podtitul Signum magnum, neboť v rámci něj zazněla stejnojmenná skladba, jež vznikla přímo pro interpretku. Avšak většinu programu tvořila hudba francouzského 19. i 20. století.

Číst dál…

Mezinárodní varhanní festival manifestoval přitažlivost varhanních skladeb 20. století

„Velice příjemným překvapením byl skvělý dramaturgický tah pořadatelů, a to velké plátno před oltářem katedrály, na němž byla pomocí kamer ze tří různých úhlů promítána po celý večer naprosto strhující hra obou varhaníků.“

„Melancholickou atmosféru skladby dotvářely vázané akordické plochy, které následovala změna rejstříku na fagotový a přidání rychlého, velmi virtuózně interpretovaného hlasu.“

„Dramatický nástup prvních varhan v tomto závěrečném duu, doplněn ‚čeřením‘ varhan druhých, množství rytmických i melodických změn, střídání nálad a dramatizace demonstruje preciznost a náročnost na souhru.“

Třetí koncert Mezinárodního varhanního festivalu s podtitulem Hudba pro čtyři ruce a čtyři nohy zavítal v úterý 11. září do domovské katedrály olomoucké římskokatolické arcidiecéze, katedrály svatého Václava. V podání Pavly Salvové a Jana Rotrekla zazněly v do posledního místa zaplněném dómu skladby autorů převážně 20. století jako Olivier Messiaen, Peter Warlock, Henri Mulet, Petr Eben, ale i Felix Mendelssohn-Bartholdy.

 

Číst dál…

David Cassan: Hledám v sobě improvizátora, když interpretuju, a skladatele, když improvizuju

„Dotýkat se cítění lidí minulosti je zásadně důležité, pokud chce být člověk kultivovaným a komplexním interpretem.“

„Směřuju tam, kam mě vedou moje zájmy, senzitivita a vkus.“

„Považuji se víc za milovníka umění než za patriota.“

Pětadvacátý Mezinárodní varhanní festival Audite Organum v pražské bazilice sv. Jakuba otevře první srpnový čtvrtek mladý francouzský varhaník David Cassan, rozkročený jako pedagog mezi metropoli a východofrancouzské město Nancy a jako interpret mezi svou vlast a velkou část světa…

Číst dál…