KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Třetí cyklus Hybatelů rezonance zahájí v pondělí Martin Kasík

Další cyklus klavírních recitálů Hybatelé rezonance, který nabídne koncerty českých umělců klasiky i jazzu, začne v pondělí 5. října v Anežském klášteře od 19:30 hodin. Za mistrovský nástroj C. Bechstein D282 tam zasedne uznávaný klavírista Martin Kasík. V jeho podání zazní Bachova Francouzská suita č. 6 E dur, BWV 817, Beethovenova Sonáta č. 14…

Číst dál…

Martin Kasík: Beethoven? Všechna díla nesou podpis génia!

„Každý koncert teď beru jako velký svátek.“

„Jako Bible je tahle hudba stále aktuální a stále v ní nacházíme odpovědi na otázky naší doby.“

„Nemyslím, že lze přenést cembalový idiom do klavíru. Je to jiný zvukový prostor, který vyžaduje jiný přístup.“

Koncertní cyklus Hybatelé rezonance v této sezóně pokračuje v Anežském klášteře v Praze pondělním recitálem klavíristy Martina Kasíka. Koncert je podle sólisty koncipován jako tři velká B – Bach, Beethoven, Brahms, jen s malou odbočkou k Mendelssohnovi…

Číst dál…

Kasík, Barta, Bóková a Klánský zahrají na mistrovský C. Bechstein

Další cyklus klavírních recitálů Hybatelé rezonance se bude konat v Anežském klášteře od letošního října do května 2021. Vystoupí na něm pianisté Martin Kasík, Kristina Barta, Nikol Bóková a Lukáš Klánský. Na mistrovský nástroj C. Bechstein D282 zazní klasická a autorská hudba, jazz i další žánry. Cyklus otevře 5. října Martin Kasík patřící k výrazným pianistům své…

Číst dál…

Miroslav Sekera: Snažím se nacházet ve skladbách příběh, který skladatel do děl vtiskl

„Občas se setkávám s mylným názorem, že Liszt není tak kvalitní autor jako Schumann či Chopin.”

„My klavíristé jsme velmi závislí na kvalitě nástroje.“

„Přiznávám, že mám v českém repertoáru velké resty.“

Vlna streamů přinesla v uplynulých týdnech jedinou možnost slyšet živou hudbu. Jedním z těch, kteří si takové koncerty vyzkoušeli, byl i pianista Miroslav Sekera. V rozhovoru s předním českým pianistou jsme si povídali o úskalích, která na hudebníky online koncertů čekají, o uměleckých plánech a především o nových nahrávkách, které pořídil.

Číst dál…

Světlo a temnota v recitálu Marka Kozáka. První koncert cyklu Hybatelé rezonance

„Dramaturgie večera byla velmi promyšlená – až ďábelská.“

„Opět představil, co je na jeho hře cenné – od něžného vyjádření po intelektuální výstavbu skladby.“

„Kozák nese posluchače vzhůru; neopájí se vlastním uměním, ale myslí na publikum.“

Prvním klavíristou, který vystoupil v letošním, v pořadí druhém ročníku cyklu Hybatelé rezonance, byl Marek Kozák. Na klavíru C. Bechstein, „rezidenčním“ nástroji celého cyklu, zahrál v pondělí 30. září v Anežském klášteře skladby Johanna Sebastiana Bacha, Ferruccia Busoniho a Sergeje Rachmaninova. A jak už řekl v rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz, celý program recitálu koncipoval jako kontrast světla a temnoty v dílech těchto tří skladatelů.

Číst dál…

Hybateli rezonance budou po Kozákovi ještě Najponk, Sekera a Košárek

Další ročník cyklu klavírních recitálů Hybatelé rezonance otevře dnes večer v Anežském klášteře pětadvacetiletý pianista Marek Kozák. Dalšími osobnostmi české klavírní interpretace a tvorby budou v této řadě v profilových vystoupeních v jarních měsících roku 2020 Najponk, Miroslav Sekera a Karel Košárek. Kozákovým učitelem na AMU je Ivan Klánský, spojovaný s interpretací Chopinovy hudby. Interpret sám v životopise…

Číst dál…

Marek Kozák: Jsem na začátku hledání své vlastní cesty

„Snažím si představit, jak by asi Bach hrál své skladby na moderní klavír.“

„Celý program mého recitálu je koncipován jako kontrast světla a temnoty v dílech tří mistrů.“

„Asi půl roku půstu od Chopinovy hudby šlo vydržet, pak jsem to vzdal.“

V kalendáři Marka Kozáka figurují v nadcházejících měsících klavírní i varhanní recitály, protože paralelně udržuje v běhu dráhu hráče na oba nástroje. Cestuje do Olomouce a do Zlína, vrací se na rodné Ostravsko, ale letí také do Alžíru. Úplně nejdřív ho však v pondělí čeká sólové vystoupení v Anežském klášteře v Praze, kterým začíná další sezona tamního cyklu recitálů „Hybatelé rezonance“ pořádaných pod hlavičkou výrobce klavírů C. Bechstein…

Číst dál…

Ivo Kahánek: Od baroka po modernu, skvěle!

Program svého recitálu charakterizoval Ivo Kahánek jako harmonii protikladů. Miloslav Kabeláč usiloval o nové užití starých technik a vzorů namísto jejich přebírání. Byl to tak trochu jiný Janáček, ale byl to krásný Janáček. Naopak Beethovena interpretoval v duchu těch nejlepších tradic. Každé vystoupení Ivo Kahánka je svátkem pro milovníky klavírní hry. Řada posluchačů…

Číst dál…

Hybatelem rezonance byla tentokrát Beata Hlavenková

„Beata Hlavenková se pohybuje mezi žánry, často je velmi těžké definovat o jaký žánr jde.“ „Za desku Theodoros obdržela cenu Anděl v kategorii jazz a blues.“ „Počkejme si na  Jana Bartoše a Ivo Kahánka, kteří křídlo rozezní tentokrát klasickým repertoárem.“ Cyklus Hybatelé rezonance spojuje jediné – koncertní křídlo C. Bechstein D282. Letos je to…

Číst dál…

Vlastenec ze zámoří
aneb Tomáš Kačo u Anežky

„Tomáš Kačo září a otvírá okolí svou otevřeností.“ „Těží z  originálního mixu, který je mu zjevně obří studnicí inspirace a osobního projevu.“ „Srdečnost jeho projevu upoutala od první noty.“ Klavírista Tomáš Kačo vzbudil nadšení svým koncertem v Anežském klášteře. Večer byl součástí série klavírních recitálů s názvem Hybatelé rezonance. Mladý hudebník původem z Nového Jičína,…

Číst dál…