KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Hluboký zážitek z koncertu Collegia 1704

„Věrni názvu umělci pod vedením svého šéfa nabídli středoevropskou hudbu 17. a začátku 18. století.“

„Mistrovství Johanna Sebastiana Bacha je všeobecně známou a neotřesitelnou hodnotou.“

„V zaplněném auditoriu bylo cítit souznění s tři století starým, vysoce uměleckým, duchovním i bezprostředně lidským dědictvím.“

Z Dvořákovy síně Rudolfina přímo do nebeských výšin vynesly své věrné posluchače soubory Collegium 1704 a Collegium Vocale 1704 v úterý 18. listopadu. Instrumentální seskupení v tomto případě plnilo jen služebnou funkci bassa continua a hrálo ve složení theorba, varhany, violoncello a kontrabas; s jistotou a precizností provázelo všechny skladby večera. Hlavním nositelem oné nadpozemské krásy byl tentokrát jednoznačně šestnáctičlenný vokální soubor, schopný nejen disciplinovaného ensemblového zvuku, ale i precizních sólových kreací. Provedení řídil Václav Luks.

Číst dál…

Další Hudečkův usměvavý Svátek hudby. Hlavní sólo měl Arnau Petřivalský

„Vytyčený koncept Můj vzor byl naplněn mimořádně důsledně.“

„Při pohledu do soupisu zvoleného repertoáru se mohl dostavit pocit rizikově nadměrné rozrůzněnosti a obavy výsledné nekoherentnosti pořadu. Bát se však nebylo namístě.“

„Hudečkovi diváci jsou, myslím, citliví na schopnost interpreta bavit a podat komplexní pódiový výkon.“

Svátky hudby v Praze, koncertní cyklus Václava Hudečka a jeho hostů, přinesly listopadový program s názvem Můj vzor. Společně s protagonistou už 34. ročníku koncertní řady vystoupil další houslista, mladý a talentovaný Arnau Petřivalský, umělec s katalánskými kořeny a v minulosti oceněný na Hudečkově luhačovické Akademii. Orchestrální pořad počítající s hudebníky studujícími v nižších ročnících Pražské konzervatoře a právě tam se odehrávající 18. listopadu řídil dirigent Jan Talich.

 

Číst dál…

Mladí varhaníci soutěží v Praze. Vrcholí první Prague Organ Competition

Do Dvořákovy síně Rudolfina se v sobotu 22. listopadu sjedou nejvýraznější mladí varhaníci z Evropy i Asie. Šest finalistů historicky prvního ročníku Prague Organ Competition založené a vedené varhaníkem Alfredem Habermannem přednese repertoár se zaměřením primárně na tvorbu Johanna Sebastiana Bacha a pod dohledem mezinárodní poroty zabojuje o titul vítěze. V sobotu 22. listopadu zažije pražské…

Číst dál…

Osmačtyřicáté Pardubické hudební jaro na úvod tradičně s Vivaldiho ‚Ročními dobami‘

Festival Pardubické hudební jaro vstoupí v roce 2026 do čtyřicátého osmého ročníku se sedmnácti koncerty, výrazným zaměřením na komorní repertoár a několika programovými novinkami. Konat se bude od 13. dubna do 30. května a rozezní nejen domovské sály v Pardubicích, ale řadu dalších míst regionu. Dramaturgie ozvláštní nový projekt pro rodiny s dětmi. Pardubické hudební…

Číst dál…

Kontrast starého s novým. Komorní akce v Atriu Žižkov

Hudba na dosah je název koncertní akce v žižkovském Atriu, která se uskuteční 20. listopadu. V barokním sále proměněném v hudební „obývací pokoj“ bude k slyšení dialog barokní a současné hudby v podání houslistky Terezy Horákové, klavíristy Egliho Priftiho a violoncellistky Dory Hájkové. Houslistka Tereza Horáková se s oblibou pohybuje mezi světy současné a barokní hudby a umělkyninu interpretaci podtrhuje hra na historické nástroje. Právě propojení těchto dvou…

Číst dál…

Barokní inspirace v závěru abonmá Pražského komorního orchestru

Čtvrtý a poslední abonentní koncert Pražského komorního orchestru sezóny 2025 se uskuteční 11. listopadu, opět v koncertním sále Pražské konzervatoře. Návštěvníky čeká večer s hudbou období baroka či barokem inspirovanou. Sólovou houslovou kreaci nabídne koncertní mistryně orchestru často a i tentokrát hrajícího bez dirigenta Ludmila Pavlová. V koncertním sále Pražské konzervatoře zazní nejprve Händelovo…

Číst dál…

Dobře temperovaný klavír až na dřeň s Mahanem Esfahanim

„I přes některá velmi rychlá tempa, která zvolil, byla hudební struktura vždy zřetelná, jeho hře bylo perfektně rozumět.“

„Podařilo se mu udržet hudbu živou od prvního do posledního momentu, zdálo se, že koncentrace je pro něj něčím naprosto přirozeným.“

„Vystoupení ve mně vyvolávalo mnoho otázek a provokovalo k hlubšímu prozkoumání tohoto obrovského díla.“

Skutečně mimořádný koncert měli možnost slyšet návštěvníci programu 131. sezóny Českého spolku pro komorní hudbu. V podání světově uznávaného cembalisty Mahana Esfahaniho, kurátora letošních spolkových řad, zazněl 29. října v Dvořákově síni pražského Rudolfina kompletní první díl Bachova Dobře temperovaného klavíru. Tento základní kámen klasické hudby ve své době reflektoval posun ve vývoji ladění a následně byl vzorem a inspirací mnoha dalším skladatelům. Pro Mahana Esfahaniho to byl první koncert této sezóny spolku a přestože byl plný kontrastů a nevšedního interpretačního přístupu, rozhodně nešlo o snadný poslech.

Číst dál…

Klavír a vibrafon v dialogu času v podání manželů Honových

V rámci koncertního cyklu Hudba mezi obrazy zazní v pátek 31. října výjimečný program postavený na inovativním propojení tradičního klavíru s mladším vibrafonem. Manželé Nina a Štěpán Honovi představí svou společnou uměleckou vizi prostřednictvím dramaturgie, v níž se setkává spiritualita, prostor a pohyb zvuku. Koncert má na programu pražská Galerie Lapidárium, začátek je stanoven na…

Číst dál…

Varhanní hudba v bazilice sv. Jakuba pokračuje dvěma matiné s Irenou Chřibkovou

Bazilika svatého Jakuba v Praze nabídne další dvě nedělní matiné v rámci cyklu Varhanní hudba. V obou případech k nástroji usedne titulární varhanice Irena Chřibková a zahraje skladby barokních i mladších autorů. Koncerty se uskuteční 26. října a 2. listopadu vždy v deset hodin dopoledne. Tradiční cyklus Varhanní hudba v bazilice sv. Jakuba pokračuje na přelomu října a listopadu dvěma…

Číst dál…

Krása varhan. Milý koncert se zpěvem v Benátkách nad Jizerou

„Varhany klamou tělem – mají zdobnou barokní skříň z roku 1690, v níž je však umístěn romantický nástroj z roku 1893.“

„Ondřej Valenta mohl bez obav zařadit nejen starší mistry, ale i romantickou hudbu.“

„Varhanní parafráze pochodu z Dvořákova oratoria Svatá Ludmila byla docela neobvyklým číslem.“

Cyklus Rok na čtyři doby, odehrávající se na Mladoboleslavsku, zasáhl tentokrát do Benátek nad Jizerou. V rodišti bratří Bendů, hudebníků proslavených v osmnáctém století v německém prostředí, využil však jeden ze čtyř tamních kostelů k akci nepřipomínající tuto místní tradici – k varhannímu koncertu.

Číst dál…

Bachovy Goldbergovy variace v novém kabátě na Horn Festu Praha 

Festival Horn Fest Praha uvede ve čtvrtek 16. října v kostele sv. Vavřince na Malé Straně koncert s názvem Pocta Bachovi. Na programu zazní ikonické Goldbergovy variace v novém aranžmá Tomáše Illeho, určeném pro lesní roh, housle, basklarinet a perkuse. Hudebním večerem zájemce provede hornista Radek Baborák, který si ke spolupráci přizval trojici výrazných…

Číst dál…

Prim tentokrát hrály flétny. Další Hudební Odyssea v Atriu Žižkov

„Skoro se mi chtělo věřit, že Alice Štěpánková je hotovou interpretkou, koncertní hráčkou, nikoliv studentkou akademie MenART.“

„Silvie Ježková s velkou připraveností reagovala na každého interpreta podle jeho potřeb, šla s ním po hudební cestě jako jeho hudební partnerka, podporující, vždy přítomná.“

„Intenzita tónu a zvuku violoncella Kamily Šitinové se dle mého názoru mohla rovnat těm nejlepším violoncellistům.“

Další koncert z cyklu Hudební Odyssea propojující studenty akademie MenART s jejich mentory proběhl 11. října v Atriu Žižkov. Vystoupili především studenti, kteří v rámci stipendijního vzdělávacího programu spolupracují s flétnistou Janem Ostrým. Kromě flétny také v průběhu podvečera zazněly housle, violoncello a varhany. Koncert nabídl pozoruhodné výkony nejen mladých umělců. Citlivého klavírního doprovodu se ujali Silvie Ježková a Stanislav Gallin.

Číst dál…

Fantastická Francie ve Zlíně s Filharmonií Bohuslava Martinů a Tomášem Braunerem

„Tomáš Brauner, dnes renomovaný a vyhledávaný dirigent, se vrátil na skok jako domů, a bylo to setkání inspirativní.“

„Horké chvilky managementu filharmonie vyřešil mladičký, sotva patnáctiletý bulharský violoncellista, Darin Lambrev, který dokonce hrál zpaměti.“

„Vznikla tak sugestivní výpověď, spojená s perfekcionismem a profesionalitou, podpořená ryzí muzikalitou jednotlivých hráčů.“

Festival Harmonia Moraviae pokračoval 9. října v sále Kongresového centra koncertem, který byl pomyslným výletem do Francie. Konkrétně do Francie 19. století, reprezentované Claudem Debussym a jeho Preludiem k Faunovu odpoledni, Édouardem Lalo a Koncertem d moll pro violoncello a orchestr v podání mladičkého Darina Lambreva a na závěr zazněla Fantastická symfonie Hectora Berlioze. Filharmonii Bohuslava Martinů řídil dirigent Tomáš Brauner.

Číst dál…

Musica Poetica a Radost srdce

Duchovní hudba a poezie německého baroka budou v ohnisku pozornosti souboru Musica Poetica na koncertu s názvem Radost srdce, který se uskuteční ve středu 15. října od půl osmé večer hodin v kostele sv. Petra na Poříčí v Praze. Telemann, Händel, Bach, Heinichen a Quantz, to je pětice barokních komponistů, jejichž díla utvoří hlavní osu dalšího…

Číst dál…

Baborák a spol. pečlivě, umně i s úsměvem 

„Na první pohled mohl repertoárový rozpis až šokovat, ne-li odpudit. Nebude to bramboračka či dort, jak ho pekli Pejsek s Kočičkou?“

„Třívětý opus šarmantní Clara Dent-Bogányi přednesla s kýženou lehkostí a prožitkem, byť o nijak jednoduchý part se nejedná.“

„Usměvavé vedení Radka Baboráka na mnoha místech probouzelo úsměvy i v řadách instrumentalistů a výsledkem tedy bylo skvěle i s radostí zahrané dílo obdařené i výrazovou péčí.“

Pražští komorní sólisté uspořádali krásný koncert. Soubor vedený respektovaným hornistou Radkem Baborákem 5. října opět prokázal svůj mnohovstevnatý um ve svém novém působišti, tedy v kostele sv. Anežky České na Spořilově. Coby sólistka, ale později i členka ansámblu přispěla k suverénnímu sukcesu koncertní akce hobojistka Clara Dent-Bogányi. Skutečně, už předem je nutné zdůraznit: Bylo to skvělé z mnoha úhlů pohledu.

Číst dál…

Bachův odkaz napříč staletími

„Přestože se jednalo o koncert k poctě Bachovi, nezazněla ani jedna skladba interpretována dle barokních zvyklostí.“

„Tehdejší třímanuálový nástroj s 41 rejstříky byl tedy vlastně Bachovým současníkem!“

„Pavel Černý se pokusil zprostředkovat publiku fascinaci odkazem a hudbou Johanna Sebastiana Bacha tak, jak ji vnímali autoři 19. a 20 století.“

Jméno německého skladatele Johanna Sebastiana Bacha (1685–1750) zná snad každý. Říká se: „Bach je jako chléb a ten se nepřejí.“ V letošním roce slaví tento velikán 340 let od narození a současně 275 let od úmrtí. Proto se stal jedním z pilířů letošního ročníku Mezinárodního varhanního festivalu v Olomouci. Třetí koncert festivalu nesl podtitul Bachovi následovníci a obdivovatelé a zazněly na něm rozmanité skladby od baroka až po 20. století úzce spjaté s bachovskou tematikou, avšak viděny optikou období romantismu. Interpretem večera byl český varhaník Pavel Černý.

Číst dál…

Nový varhanní festival v Uherském Hradišti a na Velehradě

Slovácký varhanní festival, nový kulturní projekt, se letos koná poprvé v rozmezí 5. října a 2. listopadu, a to v Uherském Hradišti a na Velehradě. Festival si klade za cíl představit varhany „jako královský nástroj v jejich duchovní i umělecké šíři“ a nabídnout posluchačům zážitky v prostorách regionu atraktivní formou. Zároveň propojuje vysoké umění s mladou generací. Je věnován 340. výročí narození Johanna…

Číst dál…

Od Bacha k muzikálům. Říjen v Mariánských Lázních

S četností jednou týdně dorazí v měsíci říjnu do mariánskolázeňského Společenského domu Casino příznivci místního Západočeského symfonického orchestru. Během pěti koncertů se u tělesa vystřídá pět různých dirigentů a znít bude hudba v širokém žánrovém a stylovém rozpětí. KlasikaPlus.cz přináší přehled. Publikum přišedší 3. října do Společenského domu Casino si poslechne díla trojice německých barokních velikánů.…

Číst dál…

Festival u sv. Jakuba vyvrcholil spojením varhan a sboru

„Koncert zarámovaly dvě rozsáhlé sborové skladby s doprovodem varhan Jiřího Laburdy a Petra Ebena.“

„Účinkoval smíšený sbor Notre Dame a svatojakubská varhanice Irena Chřibková.“

„Intonačně složité dílo bylo znamenitě nastudováno i provedeno s neutuchajícím nadšením a elánem.“

25. září zazněl závěrečný koncert Mezinárodního varhanního festivalu u sv. Jakuba. Protože se jednalo o poslední koncert jubilejní sezony, byl přizván k účinkování i smíšený sbor.

Číst dál…

Okouzlující Lobkowicz Trio v Rudolfinu 

„Lukáš Klánský se klavírního partu Elegického tria chopil s elegancí a respekt budící tónovou kulturou.“

„Jejich Kreisler byl moderním, ušlechtilým, až akademickým pojetím kdysi salónní rázovité hudby se svými charakteristickým výrazovými a tempovými finesami.“

„Houslista Jan Mráček a Ivan Vokáč u violoncella (oba koncertní mistři České filharmonie) se na strhujících proměnách tématu, dynamice a výrazu nejen podíleli, ale také je rozhodně spoluvytvářeli.“

Český spolek pro komorní hudbu přivítal ve své letošní 131. sezóně Lobkowicz Trio, jehož koncert naplnil Dvořákovu síň Rudolfina ve středu 24. září. Soubor hrál skladby Sergeje Rachmaninova, Otomara Kvěcha, Fritze Kreislera a Johannesa Brahmse. Podivuhodná dramaturgie vsadila na vybrané a zjevně populární opusy včetně milé vzpomínky na uznávaného pedagoga Kvěcha. Provedení mělo dokonalý úspěch a ovace publika byly upřímně nadšené.

Číst dál…

Kvalitně i bez kravaty. Tradice a jazz na festivalu Dvořákova Praha

„Fialová a Bárta jsou často žádanými interprety, protože nenabízí jenom kvalitní umělecké uchopení díla, ale také různorodý repertoár napříč stoletími a žánry.“

„To vše s originálním světelným designem vytvořilo působivou, odlehčenou atmosféru, což se do koncertní řady Bez kravaty nesmírně hodí.“

„A i když večerní program postrádal jistou hlubší dramaturgickou vizi, což je škoda, jeho uměleckou úroveň se povedlo udržet výtečnou interpretací.“

Dvořákova Praha nově nabízí koncertní řadu s názvem Bez kravaty (No tie). Ta by podle pořadatelů festivalu měla představit program vstřícnější vůči publiku, aniž by polevil na své kvalitě, a to v uvolněné, neformální atmosféře s dress codem Casual. Lze tedy očekávat atraktivní koncertní řadu kombinující nekonvenční hudební žánry. Jeden z koncertů nového cyklu se uskutečnil dne 22. září v prostorách Divadla X10 s názvem Bach meets Bolling. Interpretovali Jiří Bárta, Terezie Fialová a také Petr Dvorský a Jiří Stivín mladší.

Číst dál…

Hudba mezi obrazy zahájí sezónu kompletním provedením Goldbergových variací

Po letní přestávce se do pražské Galerie Lapidárium vrací koncertní cyklus Hudba mezi obrazy. První večer nové sezóny, který se uskuteční 25. září od půl osmé večer, nabídne jedinečnou příležitost vyslechnout celé Goldbergovy variace Johanna Sebastiana Bacha v netradičním provedení. Na pódiu se představí mladí hudebníci z Akademie komorní hudby pod vedením…

Číst dál…

Jan Novák a Marek Kozák zase spolu

Ve zrekonstruovaném Salónu Celetná zazní komorní hudba v podání výrazných osobností mladé generace české hudební scény, houslisty Jana Nováka a klavíristy Marka Kozáka. Po rakovnickém koncertu půjde o další jejich společný projekt a uskuteční se 23. září. Pořad je reprízou toho rakovnického, který se udál 14. září v Rabasově galerii. Repertoár tedy zahrnuje dílo Johanna…

Číst dál…

S Bachem na pouti z Ohrdrufu do Lipska. Závěr olomouckého varhanního festivalu

„Leo van Doeselaar přednesl zejména méně hrané Bachovy skladby, ze kterých však sestavil program, který měl jasnou dramaturgickou linii.“

„Interpret celý koncert využíval jen původní hrací stůl s jeho paletou rejstříků.“

„Závěr koncertu patřil Toccatě F dur. Po skladbách komornějšího charakteru to bylo důstojné rozloučení s olomouckým publikem čítajícím přes pět set posluchačů.“

57. ročník Mezinárodního varhanního festivalu Olomouc byl věnován Johannu Sebastianu Bachovi i Georgu Friedrichu Händelovi, oběma jubilujícím osobnostem, narozeným v roce 1685. Závěrečný koncert, který se konal 15. září v kostele sv. Mořice byl pak ryzí poctou jednomu z nich, tomu dříve řečenému. Interpretem večera byl nizozemský varhaník, teoretický i praktický odborník věnující se zejména bachovskému dílu Leo van Doeselaar. Toho může český posluchač znát zejména z audiovizuálního projektu All of Bach, který prezentuje Bachovu hudbu na vynikající úrovni. Významný je ale také jako titulární varhaník Královské koncertní síně v Amsterdamu či jako pedagog a držitel mnoha ocenění za svou diskografii.

Číst dál…

Pražští symfonikové vstoupí do nové éry. Netopil se ujme šéfovské taktovky Mahlerovým Titanem

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK otevře svou jednadevadesátou sezónu slavnostní inaugurací nového šéfdirigenta a hudebního ředitele Tomáše Netopila. Zahajovací koncerty se uskuteční ve dnech 17. a 18. září ve Smetanově síni Obecního domu, kde pod jeho taktovkou zazní dvojice děl: suita z baletu Sůl nad zlato Jana Hanuše a Mahlerova Symfonie č. 1…

Číst dál…

Kostel v Sudetech a v něm Dřevěný Kristus

„Biblická slova o víře, naději, lásce, pomíjivosti života a smrti jsou Brahmsovým vlastním vyznáním, po smrti Clary Schumannové značně posmutnělým.“

„Bednářovo téma bylo v kontextu oficiální literatury té doby předem odsouzeno k cestě do šuplíku. V případě Hanušova zhudebnění takových veršů platilo totéž…“

„Oba interpreti, Švingr a Klauda, se staví za Hanušovo jednoznačně zdařilé, silné a z průměru vyčnívající závažné dílo s veškerou možnou vahou svého umění.“

Třetím z letošních programů zavítal festival Lípa Musica na jižní okraj Českolipska. Novým koncertním místem se v historických Sudetech stala kdysi německy hovořící obec Dürchel, dnes Drchlava, vesnice s polozničeným barokním katolickým kostelem. V inspirativně syrovém prostoru bez výplní oken zněla o první zářijové neděli závažná komorní vokální tvorba. Genius loci, poutavá interpretace a ani trochu banální dramaturgie se propojily do podvečerní hodinky s hudbou s parametry nenápadné výjimečnosti.

Číst dál…

David Cassan opět na svatojakubském festivalu

„Francouzský varhaník David Cassan od roku 2020 už potřetí zavítal na koncert v rámci Mezinárodního varhanního festivalu u sv. Jakuba.“

„Provedl tři rozsáhlé závažné skladby Johanna Sebastiana Bacha, Franze Liszta a Maurice Duruflého.“

„Závěr koncertu tvořila invenčně bohatá improvizace na dané téma, končící v překvapivém pianissimu.“

Již potřetí od roku 2020 vyhověl David Cassan pozvání svatojakubského Mezinárodního varhanního festivalu. Na pátém koncertě letošního ročníku 4. září provedl skutečně festivalový program na nejvyšší interpretační úrovni. Tři rozsáhlé závažné skladby korunoval invenčně nápaditou improvizací, končící ve sotva slyšitelném pianissimu a postaral se o zcela sugestivní a neobvyklé vyznění koncertu. Doufejme, že Davida Cassana na festivalu uslyšíme zase brzy.

Číst dál…

Mezinárodní varhanní festival v Olomouci zahájen

„Zahájení festivalu se ujala mladá varhanice Dariia Lytvishko, letos třicetiletá umělkyně pocházející z Lucku ve Volyňské oblasti na Ukrajině.“

„Posluchači měli možnost sledovat na projekčním plátně hru rukama i nohama. Samo o sobě sugestivní…“

„Spolu s varhanami hrál i komorní smyčcový orchestr s cembalem, od kterého dirigoval Marek Čermák.“

Varhanní festival v Olomouci zahájil svůj 57. ročník tradičně v chrámu sv. Mořice na varhanách Michaela Englera. Letošní ročník připomíná 340. výročí barokních skladatelů Johanna Sebastiana Bacha a Georga Friedricha Händela, ale nevyhýbá se ani skladatelům historicky mladším. Jako každoročně v Olomouci přivítají věhlasné varhaníky a nabídnou zajímavý program. Zahájila varhanice Dariia Lytvishko spolu s komorním orchestrem Moravské filharmonie Olomouc vedeným cembalistou a dirigentem Markem Čermákem.

Číst dál…

Poklady Broumovska nablýskané Filharmonií Hradec Králové

„Posluchači poblíž orchestru měli možnost zažít skutečně plastický prostorový vjem zvuku jednotlivých nástrojů.“

„Publikum mělo možnost vyslechnout druhou větu v kontextu celé Bachovy suity.“

„Skladba s názvem Hrací skříňka byla uvedená při této příležitosti ve své premiéře a za přítomnosti autora.“

Jubilejní dvacátý ročník festivalu Za poklady Broumovska završil v sobotu 30. srpna koncert Filharmonie Hradec Králové pod vedením šéfdirigenta Kaspara Zehndera. Konal se tradičně v broumovském klášterním kostele sv. Vojtěcha a kromě klasických děl Johanna Sebastiana Bacha a Wolfganga Amadea Mozarta zazněla ve světové premiéře také soudobá kompozice Miloše Orsona Štědroně, letošního rezidenčního skladatele festivalu.

Číst dál…

Španělské varhany Liudmily Matsyury

„Matsyura zahájila svůj recitál Tientem XV Batalla, skladbou ‚španělského Bacha‘ Juana Cabanillese.“

„V dalším kuse se Matsyura představila i jako skladatelka.“

„Její recitál byl přínosný hlavně objevným repertoárem.“

Mezinárodní varhanní festival v bazilice sv. Jakuba v Praze se dostal svým čtvrtým recitálem do poloviny. 28. srpna na něm vystoupila známá španělská varhanice Liudmila Matsyura, která však pochází z Ruska. Těžiště jejího programu tvořila zcela přirozeně hudba její současné vlasti, neopomněla však ani výročí letošního jubilanta Johanna Sebastiana Bacha. Její recitál byl ryze sólový, hrála pouze na velké svatojakubské varhany. Pořadatelé koncert věnovali památce české varhanice Jiřiny Pokorné.

Číst dál…