KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Až na dřeň. Autentická Kopatchinskaja na Pražském jaru

„Z hudby šesti století je vytvořeno pásmo poukazující na lidské utrpení; zlo je však vyváženo nadějí na náboženském podtextu.“

„Na české publikum ale měla nejspíše největší účin citace husitského chorálu Ktož jsú boží bojovníci. Kopatchinskaja jej interpretovala čistě, věcně, ale přesto s velkým přesahem.“

„Fišerovi stačily pouze dva, resp. tři nástroje, aby zpodobnil ikonický obraz lidského utrpení.“

„Nezajímá mě, co říkají ostatní. Snažím se najít si svou vlastní cestu.“ Ve dvou krátkých větách houslistka Patricia Kopatchinskaja shrnula základ svého uměleckého snažení. V jejích často experimentálních projektech však nejde o pouhou bezcílnou extravaganci, ale o promyšlený koncept užívající hudbu jako prostředek k vyjádření hlubokých, mnohdy až existenciálních myšlenek. Nejinak tomu bylo 16. května v pražském Rudolfinu na prvním koncertě umělkyniny letošní pražskojarní rezidence.

Číst dál…

Enigma. Dárek posluchačům Filharmonie Bohuslava Martinů 

„Marek Šedivý se představil jako dirigent se smyslem pro precizaci a detail.“

„Na otázku, co je to basetový roh, odpovídal Matej Veselka se smíchem po koncertě: ‚Je to semínko od basklarinetu, něco mezi klarinetem a basklarinetem, nemá to nic společného s pejskem basetem.‘“

„Nápad, se kterým autor ke kompozici přistoupil, je podobný šifrovacímu stroji se stejným názvem, který používali špioni ve válkách.“

Závěr abonentního cyklu „B“ Filharmonie Bohuslava Martinů se konal 15. května v Kongresovém centru ve Zlíně a přinesl příjemný program. Orchestr pod taktovkou Marka Šedivého hrál nejprve Fantazii a fugu c moll, BWV 537 Johanna Sebastiana Bacha a následně dva Koncertní kusy pro klarinet, basetový roh a orchestr Felixe Mendelssohna-Bartholdyho. Sólové party přednesli na klarinet Anna Paulová a na basetový roh Matej Veselka. Na závěr zazněla skladba Edwarda Elgara Enigma, variace na originální téma pro orchestr, op. 36, která dala jméno celému večeru. Krásný večer s krásnou hudbou…

Číst dál…

Bach a Dvořák zazářili ve violoncellovém klání Pražského jara

„Till Schuler vstoupil do Bachovy suity vkusně, výrazově odměřeně a s přímým vhledem do jejího architektonického řešení.“

„Pro drsnější a emočně prohnutější vyznění Bachovy kompozice Yuya Mizuna zdůraznil roli disonancí, s nimiž zacházel jako se specifickými funkcemi hudebního výrazu.“

„Předností výkonu Alexandry Kahrer bylo geometricky přesné vykrajování frázových linií a precizní vrstvení souzvuků, jimž propůjčila podobu transparentních akustických vertikál.“

V pondělí 14. května se ve Dvořákově síni uskutečnilo dechberoucí klání mezi finalisty soutěže Pražského jara. Špičky světové scény violoncellové hry se s podporou FOKu utkaly v pomyslném ringu pražského Rudolfina a s mladistvou dravostí a elánem vykřesaly ze svých muzikantských dovedností to nejlepší, co se za roky pilného studia naučily a co si pracně ozkoušely na pódiích evropských koncertních domů. Do programové linie byly zasazeny hvězdy hudebních nebes Johann Sebastian Bach a Antonín Dvořák, které důstojným světlem ozářily pestrou scenérii bravurních výkonů, a symbolicky tak zakončily violoncellovou kapitolu jedné z nejprestižnějších soutěží na tuzemské koncertní scéně.

Číst dál…

Akordeon měl svůj den

„Jako připomínku této pro akordeon významné události uspořádala Společnost českých akordeonistů Praze malý festival.“

„Kvalitativní laťku tito dva umělci nasadili velmi vysoko.“

„Nejprve se na program dostaly akordeonové adaptace skladeb barokních mistrů.“

Akordeon byl vynalezen v roce 1822 C. F. L. Buschmannem a 6. května 1829, tedy před 196 lety, byl ve Vídni patentován, čímž došlo k jeho „povýšení“ na úroveň koncertního hudebního nástroje. Tento den nyní slavíme jako Světový den akordeonu. V připomínce této pro akordeon významné události uspořádala Společnost českých akordeonistů Praze malý festival ze dvou koncertů. Ten první se konal 4. května v sále Uměleckoprůmyslového musea, druhý o den později 5. května v kostele Českobratrské církve evangelické v Korunní ulici. Přinášíme ohlédnutí za řečeným.

Číst dál…

Bach mezi světlem a tmou na festivalu v Bayreuthu

„První polovina se odehrála při standardním elektrickém osvětlení, jež v Markraběcím divadle vkusně supluje záři svíček.“

„Úplnou tmu si měli podle návodu interpretek posluchači navodit použitím černých masek.“ 

„Hráčky se v druhé části koncertu rozešly do prostoru divadla, a předvedly tak jeho jedinečné akustické možnosti.“

V sobotu 10. května pokračoval festival Musica Bayreuth dalším, tentokrát komorním koncertem. V provedení čtyřčlenného ženského souboru Marsyas Baroque Ensemble zazněly v Markraběcím divadle ukázky z komorní tvorby Johanna Sebastiana Bacha. Název koncertu Between Light & Dark vyjádřil nápad mladých interpretek Marsyas Baroque Ensemble, které posluchačům nabídly možnost vnímat Bachovy skladby jednak při osvětlení, jednak ve tmě. Aby se mohli plně soustředit pouze na sluchové vjemy, byly divákům před koncertem uvaděči rozdány černé „Schlafmasken“.

Číst dál…

Ólafsson ve Vídni jako posel mezi Adamsem a Bachem

„Citácia Bacha bola do diela vsadená ako ten správny diel puzzle.“

„Do toho Ólafsson prechádzal klavírom ako po schodoch vytesaných na predtým neprechodnej skalnatej hore.“

„Obrovská variabilná a prispôsobivá dynamika z neho robila zbor s mnohými tvárami.“

Vo Viedenskom Musikvereine 3. mája odznel mimoriadny koncert Viedenských symfonikov. Klavírista Víkingur Ólafsson predstavil jedno z najnovších diel Johna Adamsa strhujúcim spôsobom, následne znela hudba Leonarda Bernsteina v dvoch rozdielnych podobách. Dirigent Lahav Shani sa ako chameleón dokázal prispôsobiť odlišným náladám a vyťažiť potrebné z oboch autorov.

Číst dál…

Moravská filharmonie zakončila symfonický cyklus. Bartókem v podání jeho krajana

„Klavírista Nicolas Namoradze, původem z Gruzie, studoval v Budapešti a následně v New Yorku.“

„Dirigent Zsolt Hamar se do interpretace svého krajana vložil celou vahou své osobnosti a vybičoval orchestr k maximálnímu výkonu.“

„Koncert Bély Bartóka je efektní a postavený na maďarské lidové muzikalitě.“

Symfonické cykly sezóny 2024/25 jsou v Moravské filharmonii minulostí. Závěrečný koncert v pátek 2. května v Redutě patřil domácímu orchestru spolu s šéfdirigentem Zsoltem Hamarem. U klavíru spolupracoval Nicolas Namoradze a provedl První klavírní koncert Johannesa Brahmse, druhou polovinu koncertu vyplnil Koncert pro orchestr Bély Bartóka.

Číst dál…

Martin Hršel jako skvělý klavírista a zkušený pedagog. A v ideální souhře s Markétou Čepickou            

„Úterní komorní koncert v rámci Pardubického hudebního jara mimo jiné vyzněl coby sešlost dobrých přátel.“ 

„Martin Hršel své vystoupení založil na lehkosti a oné těžko slovy postižitelné graciéznosti, kterou si může dovolit jen ten, kdo vládne vnitřním klidem a vyrovnaností.“ 

„Sledovat společnou interpretaci Markéty Čepické a Martina Hršela se podle očekávání stalo lahůdkou pro uši, ale i pro oči.“

Festival Pardubické hudební jaro v letošním 47. ročníku vyplňují především komorní koncerty. Příležitost sestavit si svůj vlastní sólový recitál dostal klavírista Martin Hršel, jenž se publiku představil v programu nazvaném Patetická v úterý 29. dubna v Gočárově galerii. Nakonec ale nevystoupil zcela sám, ve Dvořákově Sonatině jej doprovodila koncertní mistryně  pardubické Komorní filharmonie Markéta Čepická.

Číst dál…

Bachpreisträger zahrál v Příbrami. Bravurně a s mladickou vervou

„Vystoupení Jana Čmejly mohlo vyznít jako generálka před pražskojarním matiné, sympatický pianista ovšem příbramské publikum nadchl plnohodnotným výkonem.“

„Skladba, která ve Čmejlově podání zazněla ve světové premiéře, byla jistou psychologickou sondou do duše návštěvníka hradů a zámků.“

„Vděčné Dvořákovo klavírní dílo oplývající poetikou schumannovského typu podal Čmejla efektně, vervně, s říznou furiantskou rozmáchlostí i kontrastní šibalskou jemností.“

Druhý večer letos šestapadesátiletého Hudebního festivalu Antonína Dvořáka Příbram náležel klavírnímu umění. Příležitost představit se na sólovém recitálu dostal výrazný reprezentant mladé české pianistické generace, jehož jméno od letošního března zdobí titul Bachpreisträger. Historicky první český klavírní vítěz mezinárodní bachovské soutěže v Lipsku Jan Čmejla se v Příbrami uvedl více než sympatickým výkonem. Zaujal technickou suverenitou, energičností i interpretační přemýšlivostí. Festival navíc Čmejlovým prostřednictvím představil i loňského vítěze své kompoziční soutěže Martina Kux-Krále.

Číst dál…

Ivan Klánský hostem ve Foersterově síni

Pražská novoměstská Foersterova síň je pravidelným dějištěm koncertů komorní hudby. Další je na programu v sobotu 26. dubna, kdy od půl osmé večer nabídne přítomným svůj sólový recitál přední český klavírista Ivan Klánský.  Koncerty a komponované pořady v oblasti klasické hudby s přednesem literárních ukázek tvoří osu programu pražské Foersterovy síně pořádaného pod hlavičkou…

Číst dál…

Slovenská filharmonie uvede díla s jižanskou příchutí

Po Velikonocích bude program v bratislavské Redutě pokračovat dvojicí symfonických koncertů ve čtvrtek a v pátek 24. a 25. dubna. Po boku Slovenské filharmonie vystoupí dva španělští umělci, kteří u orchestru debutují – dirigent Josep Vicent a klavírista Martín García García, kteří zajistí autenticitu provedení. Na programu budou díla Nikolaje Rimského-Korsakova (Španělské capriccio), Manuela de…

Číst dál…

ČtenářiPlus: Podstata hudebního sdělení nalezena. Koncert k Bachovu jubileu

„Bachovo kompoziční umění nepůsobí nijak historicky vzdáleně.“

„Interpreti usilovali o co nejhlubší pochopení skladatelova hudebního myšlení.“

„Hudební hodnoty uvedeného gratulačního díla vyniknou ve srovnání s hudebními produkcemi, kterými se nechávají oslavovat někteří ‚panovníci‘ současnosti…“

Program posledního koncertu instrumentalistů z Czech Ensemble Baroque a pěvců z vokálního Silentium! Ensemble v rámci cyklu Bacha na Mozarta! byl 14. dubna cele věnován výročí Johanna Sebastiana Bacha. Oba soubory se v pořadu zvaném Bach jubilující představily v příznivém světle.

Číst dál…

ČRo D-dur: Ta nejbohatší nabídka duchovní hudby o Velikonocích

„Ve středu dojde na Dvořákovo Stabat Mater v provedení Symfonického orchestru a Sboru Středoněmeckého rozhlasu.“

„Na Velkopáteční dopoledne připravil Radek Menoušek atraktivní blok duchovní hudby s názvem Ukřižování a Vzkříšení Páně v hudbě renesančních mistrů.“

„Na Velikonoční neděli se těšte na návrat ke staršímu pořadu Velikonoční návštěva u českých křesťanských duchovních Tomáše Butty, Miloslava Vlka a Tomáše Halíka.“

Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to nepřetržitě. Ve všední dny „od čtyř do osmi“ je v projektu Klasika na dosah prostor dokonce pro nenápadné vzdělávání. Stanice s hudebním názvem je synonymem pro „samou hudbu“, pravidelně proto nahlížíme do jejího vysílání. Co tedy D-dur nabízí v týdnu od 14. do 20. dubna?

Číst dál…

Stabat Mater a Janovy pašije aneb Tradiční Velikonoce ve FOKu

V sobotu 12. dubna se Pražští symfonikové vypraví do Olomouce, kde vystoupí po necelých třech dekádách. Hostit je bude Olomoucké hudební jaro. Pašijový týden už pražský orchestr stráví v domovském přístavu, kde uvede tradiční sváteční program. Dvořákovo oratorium Stabat Mater letos přijede nastudovat Claus Peter Flor a chybět nebude ani tradiční scénické…

Číst dál…

Czech Ensemble Baroque ve vzpomínce na Johanna Sebastiana

Letošní bachovské výročí už bylo předmětem zájmu kupříkladu Collegia 1704 s Václavem Luksem nebo souboru Pražských komorních sólistů v čele s Radkem Baborákem. Nyní se k nim přidává brněnský Czech Ensemble Baroque spolu s nově založeným vokálním ansámblem Silentium! Pořad Bach jubilující nabídnou 13. dubna v Janíkově stodole v Rožnově pod Radhoštěm a o den později také v Brně…

Číst dál…

Jak stylově zahrát a odřídit Haydna. Victor Julien-Laferrière v Pardubicích 

„Proč se nepředstavit, má-li být naplněno pojmenování večera ‚Cello světově‘, právě způsobem nejklasičtějším?“ 

„S pozoruhodnou lehkostí a s neodolatelným úsměvem na rtech provedl Victor Julien-Laferrière orchestr vstupními takty a vzápětí se pustil do svého vlastního partu s razancí a suverenitou beroucí dech.“

„Rovněž dirigentské vystoupení hlavního protagonisty večera bylo sebejisté, energické a bravurní.“

Dubnový abonentní koncert Komorní filharmonie Pardubice plně ovládl Victor Julien-Laferrière. Francouzský umělec se tentokrát nepředstavil jen coby špičkový violoncellista, ale rovněž jako pozorný dirigent. Do města ve východních Čechách se dubna vrátil po sedmi letech a připravil stylově vybroušené provedení Violoncellového koncertu D dur Josepha Haydna, na programu byli dále Richard Wagner a Felix Mendelssohn-Bartholdy.

Číst dál…

Pod křídly Anděla. Collegium Marianum zahájilo Barokní podvečery

„I tím nejhustším melodickým vyšíváním nás Jana Semerádová provází s naprostou lehkostí a samozřejmostí, očividným zápalem a láskou ke své profesi.“

„Soubor si dokáže společně užít a vyzdvihnout táhlé disonance i naprosto přesně a s jistotou společně tepat při běhavých unisonech.“

„Prožitek Hany Blažíkové všechny ostatní dojmy přebil.“

Čerstvá spoludržitelka ceny Anděl Hana Blažíková se 7. dubna stala protagonistkou prvního Barokního podvečera letošního roku, který byl příznačně (a poněkud jasnovidecky) nazván Pod křídly andělů. Koncert odehrávající se v Císařském sále Lobkowiczkého paláce byl tentokrát zasvěcen tvorbě Johanna Sebastiana Bacha. Nebyla by to však Jana Semerádová, umělecká vedoucí souboru Collegium Marianum, kdyby do programu „nepropašovala“ něco navíc.

Číst dál…

Hana Blažíková s bratranci příjmení Bach

Pražský cyklus komorních koncertů staré hudby připravovaných souborem Collegium Marianum vstupuje do své pětadvacáté sezóny. Úvodní koncert jubilejního ročníku připomene nadčasovou krásu árií z duchovních kantát Johanna Sebastiana Bacha, a to v sólovém podání sopranistky Hany Blažíkové. Bach se jakožto skladatel s širokým rozhledem inspiroval rozličnými hudebními styly, a to včetně italského ariosa či francouzské…

Číst dál…

Velmi důkladná bachovská pocta. Apríl s Pražskými komorními sólisty

„Nejen organizace, moderování, hraní a dirigování, ale i aranžování se tedy chopil multitalent jménem Radek Baborák, který sám ztvárnil hornový part.“

„Bach na rozdíl od Mozarta není tak snadno stravitelný a vyžaduje soustředěnější poslech.“

„Přeplněný kostel, asi tři stovky diváků nadšeně aplaudující, úsměvy na všechny strany, viditelná spokojenost všech přítomných…“

Pražští komorní sólisté vedení hornistou a dirigentem Radkem Baborákem poměrně čerstvě nejsou rezidenčním souborem staroměstského kostela sv. Šimona a Judy a v pořadí už druhý koncert uspořádali takřka doma, ve spořilovské Svaté Anežce. Více než dvacítka instrumentalistů včetně Václava Hudečka se 1. dubna shromáždila k potěše četného publika u příležitosti bachovského jubilea.

Číst dál…

Od Bacha až k Ebenovi s Irenou Chřibkovou

Cyklus Varhanní hudba pořádaný vedle Mezinárodního varhanního festivalu Audite organum v prostorách Svatojakubské baziliky na pražském Starém Městě chystá pro své příznivce dubnový koncert. 6. dubna dopoledne k nástroji usedne titulární varhanice Irena Chřibková a prokáže svou erudici ve značném hudebněstylovém rozkročení. Domácí varhanice Irena Chřibková totiž nabídne díla čtveřice různých autorů napříč…

Číst dál…

ČRo D-dur: Pondělní Bachovy narozeniny a Návštěva u Jiřího Zahrádky

„V úterý je na programu mladistvá nahrávka Ivana Moravce s Karlem Ančerlem, konkrétně jeho oblíbený Klavírní koncert č. 4 Ludwiga van Beethovena.“

„Večerní program ve středu nabídne krásné koncerty z nabídky Evropské vysílací unie. Od dvaceti hodin to bude nejprve koncert Staatskapelle Dresden s novým šéfdirigentem Danielem Gattim.“

„Nedělní operou bude Falstaff Mozartova konkurenta Antonia Salieriho s Milánským orchestrem zaměřeným na starou hudbu.“

Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to nepřetržitě. Ve všední dny „od čtyř do osmi“ je v projektu Klasika na dosah prostor dokonce pro nenápadné vzdělávání. Stanice s hudebním názvem je synonymem pro „samou hudbu“, pravidelně proto nahlížíme do jejího vysílání. Co tedy D-dur nabízí v týdnu od 31. března do 6. dubna?

Číst dál…

Varhanice Ivana Michalovičová se vrací k Salvátoru

Pražský cyklus Varhanní podvečery u Salvátora bude ve středu 2. dubna pokračovat stým jednadvacátým dílem. V půl sedmé večer k salvátorskému nástroji usedne varhanice Ivana Michalovičová, aby zahrála program, jehož červenou nití budou skladby Bacha a Brahmse.  Pravidelný cyklus varhanních recitálů, které pořádá Farní sbor Českobratrské církve evangelické v pražském kostele U Salvátora, bude v dubnu pokračovat…

Číst dál…

Radost dynastie Bachů

„Na úvod zazněla krátká Sinfonia z kantáty Der Herr denkt an uns. Její provedení bylo průzračné.“

„Ve druhé polovině večera následovaly tři kompozice Sebastianova otce Christopha.“

„Hudební jazyk všech tří skladatelů vykazuje mnoho příbuzných rysů. Jako by všechny skladby večera napsal jeden jediný autor.“

Pod názvem Dynastie Bachů uspořádalo Collegium 1704 v pražském Rudolfinu v pondělí 24. března další, v pořadí již pátý abonentní koncert sezony. Dirigent Václav Luks na něm se svým orchestrem a s pěvci Collegia Vocale 1704 přednesl čistě bachovský program. Sestavil jej z kantát a motet nejen nejslavnějšího z nich Johanna Sebastiana, ale i jeho příbuzných, tedy otce Johanna Christopha a bratrance Johanna Ludwiga.

Číst dál…

ČRo D-dur: Páté výročí odchodu Pendereckého a bachovský víkend

„V úterý je vzácná příležitost slyšet Sedmou symfonii Gustava Mahlera pod taktovkou Libora Peška s Českým národním symfonickým orchestrem.“

„Ve středu začíná speciální blok k pátému výročí úmrtí Krzysztofa Pendereckého, jednoho v nejvýznamnějších polských skladatelů druhé poloviny 20. století.“

„V neděli zazní v dopoledním čase nedělní bohoslužby vzorové provedení Mše h moll Johanna Sebastiana Bacha pod vedením Reného Jacobse.“

Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to nepřetržitě. Ve všední dny „od čtyř do osmi“ je v projektu Klasika na dosah prostor dokonce pro nenápadné vzdělávání. Stanice s hudebním názvem je synonymem pro „samou hudbu“, pravidelně proto nahlížíme do jejího vysílání. Co tedy D-dur nabízí v týdnu od 24. do 30. března?

Číst dál…

Bachovo výročí podle Barocco sempre giovane

Pardubický komorní soubor Barocco sempre giovane se zaměří na skladatelskou osobnost Johanna Sebastiana Bacha. Od narození tohoto klíčového skladatele hudebních dějin 31. března uplyne 340 let. Program ukáže na bohatství Bachova kompozičního odkazu, který čítá přes tisíc skladeb, a svou pestrostí současně doloží i skutečnost, že Bach nebyl jen zdatným komponistou či organizátorem…

Číst dál…

Oslava Bachových narozenin v českých barvách. Jan Čmejla přesvědčivým vítězem lipské soutěže

Na den, kdy podle juliánského kalendáře připadají třísté čtyřicáté Bachovy narozeniny, tedy 21. března letošního roku, pořadatelé lipské Mezinárodní soutěže Johanna Sebastiana Bacha naplánovali finále klání v oboru klavír. To se za přítomnosti veřejnosti uskutečnilo ve velkém sále Gewandhausu za účasti dvou českých adeptů. Vavříny od poroty i publika získal Jan Čmejla,…

Číst dál…

Nejen Sebastian, také Bernhard a Ludwig. Bachovská nabídka Collegia 1704

S příjmením Bach se nejčastěji pojí iniciály J. S. Nejčastěji, nikoli však výhradně. Pražský barokní orchestr Collegium 1704 přináší tradiční dvojkoncert v Praze a v Drážďanech, který nese název Dynastie Bachů. K slyšení budou také díla Bachů s křestními jmény zkrácenými na J. L. (Johann Ludwig – třetí bratranec Johanna Sebastiana) a J. B. (Johann Bernhard –…

Číst dál…

Varhanní závěr března u Svatého Jakuba s Pergolesiho Stabat Mater

Cyklus Varhanní hudba pořádaný vedle Mezinárodního varhanního festivalu Audite organum v prostorách Svatojakubské baziliky na pražském Starém Městě chystá pro své příznivce do konce března ještě dvojici koncertů. K nástroji usedne domácí varhanice Irena Chřibková a 23. a 30. března doprovodí pěvkyně Nikolu Eckertovou a Lindu Fabini v Pergolesiho Stabat Mater.  Poslední dvě březnové neděle rozezní…

Číst dál…

Baroko jaksepatří. Mozart jen přihlížel…

„Silentium! ensemble zpíval pod vedením sbormistryně Terezy Válkové s vyrovnanou dynamikou hlasů, intonační čistotou a radostným nasazením.“

„Na většině houslí nebyly patrny ramenní opěrky, natož kovové dolaďovače strun.“

„Držení houslí převažovalo již současné, ale za výrazovými tahy smyčců bylo možné si představit jednoho z prvních proslulých barokních virtuosů, Arcangela Corelliho.“

V rámci již třináctiletého koncertního cyklu Bacha na Mozarta uvedl 12. března Czech Ensemble Baroque spolu s nově vytvořeným sborem Silentium! ensemble v brněnském Besedním domě koncertní večer tří hudebníků žijících ve stejném časovém období, Henryho Purcella, Arcangela Corelliho a Georga Friedricha Händela. Všichni tři také ovládali hru na housle a jistě i na cembalo a mnohé další hudební nástroje, měli též bohatou hudební představivost. Na tu navázaly oba vzájemně provázané účinkující soubory ve snaze dosáhnout co nejautentičtějšího zvuku.

Číst dál…

Čtvrtstoletí Barokních podvečerů v režii Collegia Marianum

Pražský cyklus komorních koncertů staré hudby připravovaných souborem Collegium Marianum vstupuje do své pětadvacáté sezóny. V rámci jarní řady pořadatelé přichystali trojici koncertů se zaměřením na rozmanitost národních stylů a jejich prolínání v barokní Evropě v kontextu duchovní i světské tvorby. V hlavní roli bude především francouzský repertoár.  V pondělí 7. dubna odstartuje v prostorách Lobkowiczkého paláce na…

Číst dál…