KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Collegium 1704 míří na Rheingau Musik Festival. V Porýní bude znít i česká hudba

Pražský barokní orchestr Collegium 1704 se ve čtvrtek 11. července představí na německém Rheingau Musik Festivalu. V klášteře v Eberbachu uvede od sedmi hodin večer emblematickou Mši h moll, BWV 232 Johanna Sebastiana Bacha. Jedním z témat dramaturgie letošní rýnské přehlídky je i česká hudba. Švýcarský nakladatel Hans Georg Nägeli nešetřil superlativy, když v roce…

Číst dál…

Olivier Penin zahájil Svatovítské varhanní večery

„Prvního koncertu se zúčastnil i prezident republiky s chotí a pražský arcibiskup Jan Graubner.“

„Znamenitě navštívený koncert byl věnován pouze dvěma skladatelům – Johannu Sebastianu Bachovi a Césaru Franckovi.“

„Peninovo pojetí Francka není příliš romanticky rozevláté. Je spíš střízlivé, přitom zpěvné.“

Velký zájem a neobvykle vysoký počet pozorného obecenstva přivedl do pražské katedrály sv. Víta první koncert letního cyklu Svatováclavských varhanních večerů. Význam těchto pěti koncertů podtrhla ještě účast prezidenta republiky Petra Pavla s chotí a pražského arcibiskupa Jana Graubnera na prvním z nich. Poprvé při těchto koncertech byl kamerou snímán varhaník na kůru a obraz promítán na obrazovku dole. Je to pro publikum vítané vylepšení sledování koncertu, protože varhaník bývá většinou zcela neviditelný…

 

Číst dál…

Mikulov a kytara. Osvědčené spojení už po šestatřicáté

Kytarový festival Mikulov patří mezi nejvýznamnější akce svého druhu nejen v České republice, ale i v celém středoevropském prostoru. Jeho 36. ročník bude se uskuteční formou přednášek, seminářů, výstav a výuky v mistrovských třídách a součástí bude řada odpoledních a večerních koncertů. Akci je vyhrazen termín od 7. do 13. července. Motto letošního festivalu je Kytara…

Číst dál…

Katedrála sv. Víta hostí třináctý ročník varhanního festivalu. Olivier Penin zahraje na úvod

Třináctý ročník festivalu Svatovítské varhanní večery nabídne od 2. do 30. července zážitky z výkonů vynikajících umělců v prostředí majestátní svatovítské katedrály. Jako první rozezní katedrální varhany mimořádná osobnost varhanního umění, varhaník pařížské baziliky sv. Klotildy Olivier Penin. Přednese program z děl dvou velikánů varhanní literatury, Johana Sebastiana Bacha a Césara Francka.  Konkétně se…

Číst dál…

Dvořák a Sibelius za letního slunovratu

„Alexander Sitkovetsky přidal Johanna Sebastiana Bacha, snad jako vzpomínku na Yehudiho Menuhina.“

„Na počátku dramatické první věty se do naprostého ticha rozezněla teskná melodie klarinetu.“

„Hoboje a smyčce spolu s fagoty vnesly klid do rozlehlé, námi jen tušené, severské krajiny.“

Na čtvrtek 20. června i na den následující připravila Filharmonie Brno dvě významná díla českého a finského romantismu. Antonín Dvořák i Jean Sibelius čerpali z živé tradice svých zemí a jsou průkopníky, na jejichž základech vyrůstala evropská i světová kultura. Dvořákův Houslový koncert a moll, op. 53 je bez nadsázky vybroušeným drahokamem i prubířským kamenem každého dobrého houslisty. Jeho virtuosního partu se ujal v Moskvě narozený britský houslista Alexander Sitkovetsky. Sibeliova Symfonie č. 1 e moll zase přinesla mezinárodní věhlas severské hudbě a otevřela cestu dalším Sibeliovým symfoniím. Dirigent Michael Schønwandt dbá na jejich souhrnné provedení i s Filharmonií Brno.

Číst dál…

Bach, Luther, apokalypsa i klima. Pětadvacátý ročník Bachových slavností v Lipsku nadchnul i dojal

„Zastoupení houslistů, jako Hélène Schmitt, Leonidas Kavakos, Isabelle Faust i Chouchane Siranossian, letošní rezidenční umělkyně, trochu evokovalo jejich ‚minisummit‘.“

„Dodnes s hlubokým dojetím vzpomíná na okamžik, kdy před necelými čtyřiceti lety poprvé vstoupil do kostela sv. Tomáše.“

„V závěrečné dny slavností se tak městem mísily příznivci hudby a sportu. Kromě nadšení, každý samozřejmě pro své oblíbence, měli někteří společné ještě jedno. Podsedák.“

Šedesát šest sborových kantát během deseti dní v podání třiceti sborů ze třinácti zemí, hold dvěma velikánům, kteří se doplňovali, byť je od sebe dělilo dvě stě let. Vystoupení desítek slavných i začínajících hudebníků, zbrusu nová Bachova opera, kterou ale Bach nesložil, či koncert pro klima. Tradiční červnové setkání interpretů a milovníků díla Johanna Sebastiana Bacha v Lipsku přineslo výborné výkony, zajímavé objevy, originální projekty i dojemná setkání.

Číst dál…

Brilantní cello a umění komunikace. Jiří Bárta s Komorní filharmonií Pardubice         

„Se skladbami, které zkomponoval Bohuslav Martinů pro menší tělesa, si pardubičtí filharmonici dobře rozumějí.“ 

„Na Jiřím Bártovi by člověk marně hledal stopy únavy, i když jen pár dnů jej dělilo od letošního ročníku jeho kutnohorského festivalu.“

„Nestává se často, aby sólista před svým vystoupením vyprávěl posluchačům nějakou příhodu.“ 

Na závěr své 55. sezony přizvala Komorní filharmonie Pardubice jako sólistu violoncellistu Jiřího Bártu. Ten svým přednesem Koncertu C dur Josepha Haydna dokonale naplnil předem ohlášený název večera Brilantní cello. Další části programu, v němž zazněla díla Bohuslava Martinů a Antonína Dvořáka, byly věnovány Roku české hudby. Za zaznamenání stojí, jak skvěle dokáže Jiří Bárta komunikovat s publikem.

Číst dál…

Svrchované podání. Marek Kozák a Dobře temperovaný klavír znovu po roce

„Marek Kozák působil klidným a noblesním dojmem od první chvíle, kdy vkročil na pódium.“

„Když došlo na exponovaná místa v rychlém tempu nebo se složitým vedením hlasů, kde by se posluchač u méně zkušeného klavíristy nedivil zaváhání, Marek Kozák působil naopak spíše dojmem, že se může jaksepatří rozehrát.“

„Na Smetanově Litomyšli je Bachovu dílu pravidelně věnován prostor odpovídající významu tohoto geniálního skladatele.“

Dalším z festivalových zastavení Smetanovy Litomyšle byl v pondělí 17. června koncert Johann Sebastian Bach: Dobře temperovaný klavír II. v sále Smetanova domu. Z titulu koncertu bylo zřejmé, na co se tentokrát mohou posluchači těšit. A těšit se skutečně mohli, jelikož nastudování a provedení díla se opět, stejně jako v případě prvního dílu na loňském ročníku festivalu, ujal Marek Kozák.

Číst dál…

Amorovy šípy mezi strunami. Lipský Bachfest jako platforma pro oceněné talenty

„Do pomyslného salónu 18. století pozvali posluchače na setkání s instrumentálními díly a komorními kantátami jedna pěvkyně a tři instrumentalisté.“

„Na programu bylo nejdůležitější téma světa. Láska.“

„Čtveřice mladých talentů, jejichž hudební kariéra se slibně rozvíjí, svými výkony bohatě naplnila motto programové řady.“

Bachovy slavnosti v Lipsku už tradičně lákají nejenom na světoznámé interprety, ansámbly a známé kompozice jak od geniálního Johanna Sebastiana Bacha, tak i jeho dobových souputníků. Oblíbenou součástí propracované dramaturgie, které nechybí ani odvaha experimentovat, je také koncertní řada „ausgezeichnet“. Prezentovat své umění v ní dostanou mladí umělci, kteří se již na začátku své dráhy mohou pochlubit nejedním významným oceněním z mezinárodních soutěží. Název řady je svým způsobem slovní hříčka. Slovo „ausgezeichnet“ totiž v němčině znamená nejenom oceněný, ale také vynikající či znamenitý.

Číst dál…

Mladá svěžest a nadšení. Studentské těleso z Bostonu hrálo v Praze

„Hráči orchestru sólistovi od počátečních harmonií nastolili náležitou atmosféru.“

„Benjamin Zander je i ve svých pětaosmdesáti letech neuvěřitelně energickým a charismatickým dirigentem.“

„Nic nemohlo narušit enormní zapálení hráčů a jejich dirigenta pro celkové vyznění díla.“

Dne 17. června se v pražském Rudolfinu uskutečnil koncert Boston Philharmonic Youth Orchestra. Toto mládežnické těleso pod vedením dirigenta Benjamina Zandera nabídlo divákům Schumannův violoncellový koncert a Mahlerovu Pátou symfonii v entuziastickém podání. Sólového partu se ujal Zlatomir Fung.

Číst dál…

Špičkový soubor German Brass hrál na závěr festivalu Brno Brass Fest 

„První tři skladby byly z pera Johanna Sebastiana Bacha a prověřily hráčskou schopnost přesné rytmizace i intonace.“

„Následovalo průvodní slovo, kterého se ujal překvapivě hornista Klaus Wallendorf z Berlína. Četl ho z papíru a česky.“

„Členové souboru přesvědčili o svých vynikajících uměleckých kvalitách.“

Brno Brass Fest je mladým brněnským festivalem, letošní třetí ročník se konal v termínu od 13. do 16. června a představil různorodý program. Vystoupení špičkového souboru z Německa German Brass se stalo vrcholem. Publikum na nádvoří hradu Špilberk dokázalo výkony německých interpretů ocenit a zahrnulo je nadšenými ovacemi.

Číst dál…

‚Bachloci‘ 365 dní v roce. Geniálního skladatele potkáte v Lipsku v kavárně i na nádraží

„U pomníku si selfie bez davu pořídíte snad jenom za rozbřesku, kdy tam ještě nejsou davy turistů se stejným nápadem.“

„Rodák z Eisenachu možná po očku sleduje dění v protilehlém archivu a muzeu, kde s velkou erudicí i láskou pečují o jeho hudební odkaz.“

„S postupem času se rodina „bachiánů“ rozrůstá, ne nadarmo se minulý ročník konal pod mottem We are Family.“

Je téměř nemožné se s ním nesetkat. Jeho podobiznu najdete na pohledech města, k jeho poctě vznikly čokoládové tolary i kávové speciality. Jak by ne, vždyť o tomto nápoji složil i kantátu a bez šálku kávy si nedovedl představit své ráno. Lipsko je Bachovo…

Číst dál…

Janovy pašije třikrát jinak. Lipské Bachovy slavnosti slaví jubilující nadčasové dílo

„Po všech úpravách se přiklonil zpět ke svému prvotnímu znění z roku 1724. Z toho se nám ale zachovalo pramálo.“

„Výzvy zjistit co nejvíce o první verzi se chopil Andreas Reize, kantor chlapeckého pěveckého sboru Thomanerchor.“

„Nebylo možné například přeslechnout vliv italské hudby, díky němuž i ty nejtíživější pasáže příběhu o umučení Krista znějí až neuvěřitelně lehce.“

Pokus rekonstruovat první verzi Janových pašijí, jak je Johann Sebastian Bach napsal před třemi sty let pro velkopáteční premiéru 7. dubna 1724, jejich scénická verze v kostele sv. Petra v nastudování ansámblu Vox Bona z Bonnu a unikátní bezbariérové uvedení proslulého oratoria pod širým nebem na festivalové scéně BachStage; zpívaného a zároveň překládaného do znakového jazyka v podání Ensemble Sing & Sign. Letošní Bachovy slavnosti originálně vzdaly hold jubilujícím Janovým pašijím, a to hned třemi povedenými a inovátorskými interpretacemi.

Číst dál…

Olbřímí výzva pro Josefa Špačka. Bachovský komplet zazněl v Litomyšli

„Postavení celého koncertu na jediném nástroji klade vysoké nároky nejen na technickou zručnost hráče, ale také na jeho fyzickou výdrž a koncentraci.“

„Neobvyklým, ale vlastně velice příjemným bylo zařazení dlouhé, šedesátiminutové přestávky po vzoru britského operního festivalu Glyndebourne.“

„Zajímavostí je, že nástroj je datován přibližně do roku 1732 a vznikl tedy přibližně ve stejné době, ve které Bach napsal své Sonáty a Partity.“

Třetí den festivalu Smetanova Litomyšl v pondělí 10. června měli posluchači v prostorách piaristického chrámu Nalezení sv. Kříže příležitost vyslechnout vskutku výjimečný koncert. Na programu večera totiž bylo kompletní provedení Sonát a Partit pro sólové housle, BWV 1001–1006 Johanna Sebastiana Bacha, navíc v podání světoznámého Josefa Špačka.

Číst dál…

Brno Brass Fest. Mezinárodní žesťový festival potřetí v Brně

Jediný festival s mezinárodním rozměrem zaměřený na hudbu pro žestě v České republice Brno Brass Fest, se v letošním roce uskuteční mezi 13. a 16. červnem na různých místech Brna. Program festivalu nabídne koncerty klasické hudby i dalších žánrů, jejichž společným jmenovatelem jsou žesťové nástroje, edukativní programy a hudební plavbu po Prýglu. Vrcholem bude český debut…

Číst dál…

Matoušovy pašije s Collegiem 1704 v místě jejich premiéry

Po Bachfestu ve Švýcarsku se Collegium 1704 účastní i Bachfestu v německém Lipsku. Instrumentální a vokální část souboru se sejde k provedení centrálního díla Bachova odkazu, totiž Matoušových pašijí. Koncert se koná 8. června v kostele sv. Tomáše. Part Evangelisty v Matoušových pašijích zastane Robin Tritschler (tenor), Ježíše zpívá Matthias Winckhler (bas), další sóla mají Céline…

Číst dál…

Třiadevadesát procent Bacha

„Pro Pražské jaro připravil Ton Koopman tři Bachovy kantáty, každou hodně jinou. Provedl je poučeně a životně, přes svůj věk energicky, i když ve výraze střídměji.“

„Kantáta Herr Jesu Christ, wahr’ Mensch und Gott zanechala výrazný dojem přemýšlivým nábojem a jímavou sopránovou árií, která je středobodem díla.“

„Gratulační kantátu oživil slavnostní pochod, znějící nejprve za scénou a pak plynule doprovázející obřadný příchod sboru a hráčů na pódium.“

Koncert Amsterdamského barokního orchestru a jeho sboru na Pražském jaru obsahoval tři Bachovy kantáty. Jednu vánoční, jednu téměř postní a jednu světskou – gratulační. Krásně rozvrstvená dramaturgie. K tomu Ton Koopman, který za programem stál a vedl ho – legenda. Úplně stoprocentní a strhující dojem hosté nicméně nezanechali. Ale i tak šlo v Rudolfinu první červnovou neděli večer o krásný koncert.

Číst dál…

Varhanní recitál u Salvátora tentokrát v režii Lukáše Vendla

Farní sbor Českobratrské církve evangelické U Salvátora zve na 113. koncert řady Varhanních podvečerů. Ve středu 5. června od půl sedmé v pražské Salvátorské ulici vystoupí Lukáš Vendl, který zakončí letošní sezonu cyklu. Jako téměř každý varhanní pořad i ten Vendlův zahrnuje dílo Johanna Sebastiana Bacha (1685–1750), přičemž přeslavnou Toccatou a fugou d moll,…

Číst dál…

Hudba jako klíč k tomu, na čem záleží. Tuze příjemná slavnost ZUŠ Open

„Poměrně odvážná dramaturgie zahrnovala šestici autorů.“

„Je jednoduše obdivuhodné, jakou míru důkladnosti a profesionality mladí umělci prokázali při nácviku nelehkých děl Miloše Boka.“

„Buďme vděční za každou akci, která vzájemně sbližuje lidské společenství. Jen houšť!“

Kostel sv. Mikuláše v Praze na Malé Straně se stal dějištěm velmi záslužné akce, benefičního koncertu ZUŠ Open. To je celostátní festival českých základních uměleckých škol, který pořádá Nadační fond Magdaleny Kožené, renomované české mezzosopranistky a mimochodem manželky světoznámého dirigenta Simona Rattla, od příští sezony hlavního hostujícího dirigenta České filharmonie. V tomto bodě lze spatřit určitou spojnici – koncert totiž moderoval právě David Mareček, generální ředitel prvního českého orchestru. Malostranský chrám 28. května večer naplnily až stovky mladých umělců a přinesly povznášející zážitek i účinek dobrodiní.

Číst dál…

Monumentální varhany. Iveta Apkalna na Pražském jaru

„Po delší době Pražské jaro uspořádalo varhanní koncert.“

„Sólistkou byla titulární varhanice Labské filharmonie v Hamburku Iveta Apkalna.“

„Téměř dvouhodinový program s přestávkou nadšeně přijala vyprodaná Smetanova síň.“

Monumentální varhany z dílny Heinrich Voit und Söhne z Durlachu u Karlsruhe s doplňujícími velkými píšťalami varhanáře Jana Tučka z Kutné Hory a tehdejší novinkou, totiž posuvným hracím stolem, byly postaveny ve Smetanově síni Obecního domu v Praze roku 1912. Nástroj se k naší škodě sólově příliš nevyužívá, s výjimkou tří matiné v sezoně, pořádaných orchestrem FOK. Letos jej po delší době využil Mezinárodní hudební festival Pražské jaro a uspořádal varhanní koncert, když k recitálu pozval renomovanou sólistku Ivetu Apkalnu, v současné době titulární varhanici Labské filharmonie v Hamburku.

Číst dál…

Leccos pro fajnšmekry. Kutnohorský festival posedmnácté

Dvanáct koncertů včetně dvou „preludií“ a jednoho „postludia“ čeká abonenty letošního ročníku Mezinárodní hudebního festivalu Kutná hora. Sedmnáctý ročník přehlídky nabízí v úvodu měsíce června mnohé přední české umělce, přičemž nápadně významná role v rámci festivalu byla v Roce české hudby přidělena klavíru a zejména smetanovské specialistce, klavíristce Jitce Čechové. Právě ona se zhostí prvního…

Číst dál…

Závěrečný týden 79. Pražského jara

Do své poslední třetiny vstupuje nejvýznamnější český klasickohudební festival zvaný Pražské jaro. Jeho nabídka je pestrá a skrze premiéry soudobých autorů, návštěvy renomovaných souborů, slavnostní uvedení výjimečných děl či skladeb osvědčených nabízí tu nejvyšší interpretační kvalitu. Co přesně se uskuteční v závěru 79. ročníku festivalu? Poslední celý týden nejvýznamnějšího tuzemského festivalu načne…

Číst dál…

ČRo D-dur: Na návštěvě u Marka Ivanoviće

„Ve středu od 8:00 se opakuje blok s Růžencovými sonátami Heinricha Franze von Bibera na nové nahrávce Jaroslava Tůmy s Lucií Sedlákovou Hůlovou, ale i dalšími interprety.“

„Ve středu ve 20:00 je na programu česká hudba s Komorní filharmonií Pardubice, konkrétně záznam koncertu 14. 2. 2024 s pardubického Domu hudby.“

„Ve čtvrtek v 8:49 poslouchejte Čajkovského klavírní koncert b moll s Lang Langem a Chicagským symfonickým orchestrem s Danielem Barenboimem.“

Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to nepřetržitě. Ve všední dny „od čtyř do osmi“ je v projektu Klasika na dosah prostor dokonce pro nenápadné vzdělávání. Stanice s hudebním názvem je synonymem pro „samou hudbu“, pravidelně proto nahlížíme do jejího vysílání. Co tedy D-dur nabízí v týdnu od 27. května do 2. června?

Číst dál…

Drážďanský filharmonický sbor v Příbrami. Kultivovaný a přesvědčivý

„Ve stylově široce pojatém koncertu byla provedena zajímavá vítězná kompozice skladatelské soutěže – Anima Christi skladatele Adama Hájossy Dediče.“ 

„Dresdner Philharmonischer Chor zařadil do programu dvě skladby a capella z české tvorby – od Dvořáka a od Janáčka.“ 

„Zásadně výrazově závažná byla kompozice Rudolfa Mauersbergera o kruté devastaci města Drážďany na samém konci války – Wie liegt die Stadt so wüst.“

Pětapadesátý ročník příbramského Hudebního festivalu Antonína Dvořáka představil v kostele svatého Jakuba vzácného hosta – Drážďanský filharmonický sbor. Ve večerním programu prezentoval veliký historický oblouk převážně a capella skladeb od Johanna Sebastiana Bacha a Orlanda di Lassa až po zajímavé soudobé kompozice. V programu se nezapomnělo na Rok české hudby dvěma skladbami z díla Antonína Dvořáka a Leoše Janáčka…

Číst dál…

Pár slov k houslovému finále soutěže Pražského jara

„Hulot potěšila lyrickým až vlídným výrazem v kadencích a suverénně a s klidem zvládala technické pasáže.“

„Do úvodní zdvihající se harmonické mlhoviny se nevtíravě přidružil tón houslí, který pak Sasaki strhla do pádivého tempa.“

„Jan Novák zapůsobil pěkným tónem, zručně vedenou melodickou linkou a technickou bravurou levé ruky.“

Koncertní finále Mezinárodního hudební soutěže Pražského jara v oboru housle zabralo dlouhý večer v úterý 14. května. Orchestr Prague Philharmonia s koncertní mistryní Barborou Kolářovou, který řídil Marek Šedivý, doprovázel trojici finalistů. Na pódium přišli v pořadí Marie-Astrid Hulot z Francie, Tsukushi Sasaki z Japonska a Jan Novák, reprezentant České republiky. Hrály se tři houslové koncerty od Brahmse, Sibelia a Beethovena s přestávkami. Tu nejdelší si vybrala porota, než vynesla prořídlému auditoriu svůj verdikt. Palma vítězství putuje do Japonska.

Číst dál…

Malý princ s Otakarem Brouskem a Prague Philharmonia v Hybernii

Divadlo Hybernia v pátek 17. května nabídne pořad Malý princ. Literárně-hudební představení na motivy alegorického příběhu Malý princ Antoina de Saint-Exupéryho začíná v devatenáct hodin. Hraje Otakar Brousek ml., harfu ovládne Blanka Konvalinková, Prague Philharmonia dirigují Alim Šach a Louis Hedde. „Dobře vidíme jen srdcem. To podstatné očima neuvidíš…“ Rok 2024 je věnován…

Číst dál…

Svatojánský varhanní cyklus. Bach v dialogu s českou hudbou

Česká varhanice Linda Sítková založila před čtyřmi lety cyklus varhanních koncertů, který se odehrává v pražském dientzenhoferovském kostele sv. Jana Nepomuckého na Skalce ve druhém pražském obvodu. Letošní čtvrtý ročník se dotýká Roku české hudby, neopomíjí však ani tradiční linku zaměřenou na Bachovy kompozice a ve snaze o popularizaci varhanní hudby dbá na…

Číst dál…

Světová premiéra baletu Okno v ostravském Divadle „12“

Balet Národního divadla moravkoslezského představí 18. května v komorním Divadle „12″ světovou premiéru inscenace Okno v choregorafii Jo Strømgrena. Inscenaci uvádí v koprodukci s norským souborem Jo Strømgren Kompani. Nejbližší dvě reprízy jsou v plánu 26. a 28. května. „Zveme diváky na prohlídku malého pokoje a všeho, co se odehrává uvnitř i zvenčí. Skrz jeho pomyslné okno můžeme…

Číst dál…

Pestrý květen na pražské HAMU

Měsíc květen není v Praze jen ve znamení pražskojarních koncertů, barvitou nabídku připravuje setrvale také Hudební a taneční fakulta Akademie múzických umění v Praze. A zdaleka se nejedná „jen“ o ročníkové či absolventské koncerty posluchačů fakulty, v druhé polovině května uvede světové premiéry skladeb mladých českých komponistů studujících na HAMU Severočeská filharmonie Teplice, ale za povšimnutí…

Číst dál…

Z Paříže do Berlína. Vzletně 

Z Paříže do Berlína, fyzicky ze Schaffhausenu do Prahy. Collegium 1704 se vrací ze svého švýcarského účinkování zpět domů, aby ve dnech 15. a 16. května nabídlo svým příznivcům komorní program ve vršovické kulturní křižovatce jménem Vzlet. Flétnistu Jana Ostrého doprovodí trojice hráčů souboru v programu, v jehož ohnisku budou Telemannovy Pařížské kvartety. Čtvrtečnímu…

Číst dál…