KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Třináctiminutový Hurníkův hudební průlet historií Hradce Králové zabodoval    

„Tomáš Brauner dal ve Smetanově symfonické básni velkoryse prostor všem hráčům s důrazem na mnohdy v ní nezaslouženě opomíjené nuance.“ 

„Kompozice Lukáše Hurníka je veskrze milou záležitostí, neskrývaně programní a vycházející nejen ze snahy postihnout dějiny východočeského města v rychlé zkratce.“

„Tvrdá a promyšlená práce s předními českými i zahraničními dirigenty přinesla v Hradci Králové plody, jež je zde již možno vnímat jako vysoký standard.“ 

Nejočekávanějším bodem programu na letošním slavnostním koncertě Filharmonie Hradec Králové ke Dni vzniku samostatného československého státu se již dlouho předem stala skladba Lukáše Hurníka Letopisy královéhradecké, symfonická kronika k 800. výročí města. Večer ke státnímu svátku 28. října probíhal v Sále Soni Červené v důstojném duchu, světová premiéra třináctiminutového dílka mu dodala zvláštní jiskru. Dirigoval Tomáš Brauner.

Číst dál…

Když výjimečná edukace splní přání nejenom orchestru…

„Celý večer jsem byla svědkem výborné dramaturgie, která byla vstřícná vůči posluchačům i hráčům, což se zrcadlilo v aktivních reakcích publika.“

„Dvojice moderátorů se v komentáři velmi přirozeně doplňovala, často došlo i na vtipnou historku.“

„Česká studentská filharmonie předvedla jeden ze svých nejlepších výkonů, protože po všech stránkách šlo o výborné provedení tohoto díla.“

Desátý říjen je považován za Den duševního zdraví. Z médií často slyšíme o alarmující situaci ohledně nárůstu duševních problémů zejména u mladší generace a také o různých způsobech, jak jim čelit. Národní ústav duševního zdraví představuje ve svém projektu Umění – cesta do duše možnost pečovat o svou duši za pomoci klasické hudby. Medicína tedy ukazuje, že poslech zejména tohoto typu hudební kultury dokáže až léčebným způsobem zapůsobit na lidskou duši a najít cestu k nové kráse – kráse umění.

Číst dál…

Pocta české moderně. Sukův Asrael zahřměl ve Dvořákově síni

„Tomáš Jamník využil ve svém přesvědčivém projevu mírně rozpohybovaného vibrata a naplno se ponořil do prudce expresivního aspektu skladby.“

„Asrael je Sukovou osobní zpovědí, dokumentem jeho kompoziční originality a jedním z vrcholů jeho tvůrčího snažení.“

„Mihotavý opar jemně odkapávajících smyčců se s každým taktem zkonkrétňoval, nepotlačil však jednotnou, ve zklidnělém pianu se plížící dynamiku.“

Velkolepé, podmanivé, strhující. Takovou slovní trojicí by šlo charakterizovat pondělní večer 13. října, během něhož Symfonický orchestr Českého rozhlasu pod vedením Roberta Kružíka ohromil rudolfinské publikum interpretací zřídka uváděných skladeb dvou význačných jmen české hudební kultury: Josefa Suka a Jindřicha Felda. Rostoucí dluh české koncertní kultury vůči oběma autorům splatil symfonický orchestr spolu se sólistou Tomášem Jamníkem s neskonalou grácií, noblesou a dechberoucí sugestivitou. Jestliže si provedení Sukova Asraela sáhlo na dno posluchačova emočního rejstříku, tak Feldův Violoncellový koncert jej odzbrojil rytmickou surovostí a výrazovou bezprostředností.

Číst dál…

ČRo D-dur: Jubilant Jakub Jan Ryba a jeho méně známá tvář

„Ve středu od 20:00 je k dispozici záznam pondělního abonentního koncertu Symfonického orchestru Českého rozhlasu a Robertem Kružíkem, který využil příležitosti nastudovat velkolepou a náročnou partituru Sukova Asraela.“

„Ve čtvrtek v 20:00 si nenechte ujít přímý přenos koncertu z Hudebního fóra Hradec Králové: Arvo Pärta, Henryka Mikolaje Góreckého a Alfreda Schnittkeho.“

„V sobotu připravila Wanda Dobrovská jubilantský blok u příležitosti 100. výročí narození Luciana Beria, začíná ve 20:00 a jmenuje se Posel postmoderny.“

Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to nepřetržitě. Ve všední dny „od čtyř do osmi“ je v projektu Klasika na dosah prostor dokonce pro nenápadné vzdělávání. Stanice s hudebním názvem je synonymem pro „samou hudbu“, pravidelně proto nahlížíme do jejího vysílání. Co tedy D-dur nabízí v týdnu od 13. do 19. října?

Číst dál…

Obohacující pocta moravskému hudebnímu rodu Štědroň

„Skladba, která byla komponovaná ještě za studií autora v roce 1923, zněla jímavě i expresívně v duchu české moderny počátku století, kterou deklarovalo dílo Vítězslava Nováka.“

„Dále byl na programu písňový cyklus Svítání od Vladimíra Štědroně. Bella Adamova vložila do textu sebevědomou intenzitu.“

„Tři nápady pro klarinet a klavír hrála Paulová s Kahánkem v příjemně proměnlivé dynamice s využitím příležitostí demonstrovat charakteristické tónové kvality.“

Respirium a Sál Bohuslava Martinů Akademie múzických umění v Praze byly v pondělí 6. října dějištěm významné události. Rodina Střelcových, dámy Stanislava, Alexandra a Andrea, přivítaly návštěvníky ke třem částem projektu – přednášce, křtu CD a koncertu k poctě Vladimíra a Bohumíra, členů rodu Štědroňů. Program koncertu, který byl partnerským projektem festivalu Dny Bohuslava Martinů, uvedl vedle skladeb Vladimíra Štědroně také hudbu Janáčka a Martinů. Účinkovali pěvkyně Bella Adamova, klavírista Ivo Kahánek, klarinetistka Anna Paulová a Wihanovo kvarteto.  Projekt, který měl svou brněnskou premiéru v pátek 3. října 2025, zjevil podstatné a široké hudební veřejnosti méně známé skutečnosti, které tvořily českou hudební historii.

Číst dál…

Svěží vystoupení Pražských symfoniků na Bratislavských hudebních slavnostech

„Dát dohromady náročný part pro čtyři lesní rohy nebylo jednoduché. Jejich souhra byla obdivuhodná.“

„Hudba Josefa Suka je efektní a plná dramatického citu.“

„Díky sugestivním gestům Tomáše Netopila klenuté plochy hýřily barevností.“

Bratislavské hudební slavnosti jsou v plném proudu a Koncertní síň Slovenské filharmonie je každý večer plná hudbymilovných návštěvníků. V pátek 3. října zde hostili Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK v čele s dirigentem Tomášem Netopilem. Lákadlem byl Koncertní kus pro čtyři lesní rohy a orchestr Roberta Schumanna a závěrem zazněla Symfonie E dur Josefa Suka. Program neobvyklý, přesto posluchačsky atraktivní.

Číst dál…

Tomáš Netopil a Pražští symfonikové v říjnu se sólistou, na zájezdě i sami doma

Houslista Daniel Hope se po letech vrací do Prahy, aby vystoupil se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK pod taktovkou nedávno inaugurovaného šéfdirigenta Tomáše Netopila. Ve Smetanově síni Obecního domu zahraje 8. a 9. října Houslový koncert č. 1 Maxe Brucha. Veskrze romantický večer uvede Slovanská rapsodie č. 3 Antonína Dvořáka,…

Číst dál…

Velmi slibné Sukovo kvarteto

„Daniel Matejča, v podstatě hvězda, která toho v poslední době má hodně a hodně, přesvědčil o své schopnosti vést.“

„Bylo znát, jak v průběhu večera ansámbl ukotvený ve svém respektuhodném vedoucím utěšeně spěje k čím dál uvolněnějšímu pojetí.“

„Josef Suk by měl jistě velkou radost, jací schopní nástupníci mu dorůstají.“

Mladí kvartetisté a výrazné osobnosti nastupující generace hráčů smyčcem spojení pod názvem Sukovo kvarteto zavítali do prostor Českého rozhlasu na Vinohradské třídě v Praze. Koncízní, živě přenášený koncertní večer z děl Alexandera Borodina a Josefa Suka způsobil předposlední zářijový den velkou spokojenost na straně publika přišedšího do prostor Studia 1.

Číst dál…

Od Bacha k muzikálům. Říjen v Mariánských Lázních

S četností jednou týdně dorazí v měsíci říjnu do mariánskolázeňského Společenského domu Casino příznivci místního Západočeského symfonického orchestru. Během pěti koncertů se u tělesa vystřídá pět různých dirigentů a znít bude hudba v širokém žánrovém a stylovém rozpětí. KlasikaPlus.cz přináší přehled. Publikum přišedší 3. října do Společenského domu Casino si poslechne díla trojice německých barokních velikánů.…

Číst dál…

František Macek diriguje ve Francii. Stráví týden s Orchestre National Auvergne-Rhône-Alpes

Dříve než se český dirigent František Macek postaví k pultu Státního komorního orchestru Žilina, jehož je šéfdirigentem, čeká jej na úvod sezóny trojice koncertů ve Francii. Tam bude jeho partnerem Orchestre National Auvergne-Rhône-Alpes, s nímž nastuduje i dvojici českých děl. Koncertem na festivalu Les Musicales d’Orcival v tamní bazilice Notre-Dame odstartuje v neděli 7. září…

Číst dál…

Martinů a jeho svět v ohnisku pozornosti pětatřicátého Bard Music Festivalu

Univerzita svobodných umění Bard College v USA přichází po uvedení Smetanova Dalibora s dalším programem zaměřeným na českou hudbu. Pětatřicátý Bard Music Festival nabídne intenzivní dva bloky zkoumání Bohuslava Martinů a jeho světa. V jedenácti tematických koncertech se přehlídka bude zabývat českým skladatelem světového formátu, jehož hudba je však podle pořadatelů dodnes americkému publiku…

Číst dál…

Wihanovo kvarteto nedalo možnost nebýt unesen 

„Co tvoří sílu Wihanova kvarteta? Výjimečné nasazení všech členů, dokonalá souhra a jedinečný zvuk.“

„A je tu i něco navíc. Totální mezigenerační souznění vyvěrající ze spolupráce violisty souboru Jakuba Čepického s jeho otcem i s ostatními dvěma velezkušenými kolegy.“ 

„Nebyl by to ale Leoš Čepický, kdyby koncert neukončil malou přídavkovou hádankou.“

Pouhé dva dny po finále Smetanovy Litomyšle byla ve východočeském městě zahájena další hudební akce – Festival Interpretačních kurzů Litomyšl 2025. Na každý večer až do čtvrtka 17. července jsou připravena vystoupení předních českých interpretů, kteří se přes den budou věnovat nadějným mladým frekventantům šesti oborů. Na zahajovacím koncertě se v úterý 8. července představilo Wihanovo kvarteto.

Číst dál…

Hudba mezi obrazy v nadšeném finálním spurtu

„Souhra všech čtyř hudebníků byla naprosto perfektní.“

„Z první věty Ravelova Smyčcového kvartetu dýchala pohoda prosluněného letního dne.“

„Pianista i kvarteto hráli doslova jako o život.“

V květnu loňského roku obohatil pražský hudební život pozoruhodný koncertní cyklus nazvaný Hudba mezi obrazy. Za realizací tohoto projektu stojí dvojice studentů HAMU – klavírista Pavol Praženica a houslistka Terézia Hledíková, kteří k pořádání koncertů, na nichž vystupují výhradně mladí umělci, využili atraktivní a širšímu publiku nepříliš známé prostory staroměstské Galerie Lapidárium. Na závěrečném koncertě tohoto cyklu v pátek 13. června vystoupilo Sukovo kvarteto, ke kterému se ve druhé polovině večera připojil právě i Pavol Praženica.

Číst dál…

Sezónu Kruhu přátel hudby v Plzni uzavřel koncert Doležalova kvarteta

„Narychlo připravené dílo zaznělo se ctí.“.

„Mysliveček mi byl největším dramaturgickým i interpretačním přínosem večera.“

„Přes některé pozitivní momenty interpretace Dvořákova Amerického kvartetu bohužel překvapovaly momenty odlišující se od autorova textu.“

S mírnou změnou programu se uzavřela v Plzni letošní sezóna Kruhu přátel hudby. Doležalovo kvarteto mělo účinkovat spolu s dvěma vynikajícími hornisty, ale z vážných zdravotních důvodů po havárii Zuzany Rzounkové bohužel nezazněl avizovaný Beethovenův Sextet pro dva lesní rohy ani jeho Smyčcové kvarteto Es dur, op. 81b. Další skladby, které měly s hornisty na koncertě 11. června v Domě hudby zaznít, nebyly dramaturgicky až tak významné a Doležalovo kvarteto je operativně nahradilo.

Číst dál…

Sukova Pohádka se Sukovými symfoniky na Žofíně

S programem nazvaným Pohádka & nejslavnější filmové melodie vystoupí Sukův symfonický orchestr pod vedením Jaromíra M. Krygela v pondělí 16. června od půl osmé večer ve Velkém sále paláce Žofín.  V roce, kdy si připomínáme devadesáté výročí úmrtí skladatele Josefa Suka, zařadil Sukův symfonický orchestr na program svého letního koncertu komponistovu Pohádku, suitu z hudby…

Číst dál…

Pohledem Petra Vebera (65)
Jedenašedesát let, sedmatřicet opusů. Připomínáme si skladatele Josefa Suka

„Smuteční obřady z Panteonu Národního muzea přenášel Československý rozhlas, večer pak vysílal reportáž z pohřebního průvodu Prahou.“

„Pohřbu se v Křečovicích zúčastnilo na čtyři tisíce lidí.“

„Suk sleduje důsledně svou ideu, bez kompromisů vůči interpretům i vůči posluchačům. Právě to z něj činí autora, kterého svět doceňuje až s odstupem.“

S Českým kvartetem procestoval jakou houslista půlku světa, a tak komponoval hlavně o prázdninách, zejména u Dvořáků na Vysoké, nebo v rodných Křečovicích. Ale často i při turné. Jeho skladatelský odkaz čítá v osmi desítkách děl pouhých sedmatřicet číslovaných opusů. Přesto je to odkaz mimořádný, pomalu, ale jistě čím dál víc oceňovaný i v zahraničí. V mládí žák Antonína Dvořáka, dospěl nakonec kompozičně od romantismu k přemítavé básnivosti, meditativnosti a expresivnosti, a to ve výrazové šíři sahající od citlivé intimity až po monumentální, horečnatou polyfonii. Josef Suk… Zemřel před devadesáti lety, 29. května 1935.

Číst dál…

Ó, byl to sen! Krásný dvořákovsko-sukovský večer

„Stěžejní literární složkou večera se staly Otiliiny dopisy, chronologicky seřazené od sedmi let věku pisatelky do jejích dvaceti sedmi, tedy do doby krátce před smrtí.“

„Významnou roli v programu ovšem na koncertě Lieder society sehrály, jak jinak, vokální kompozice.“

„Všechny tři pěvkyně velmi dobře ovládají své hlasové fondy, je radost je poslouchat.“

V poněkud chladném večeru, v bujnou jarní zelení obklopené Vile Amerika, sídle Muzea Antonína Dvořáka, uspořádala Lieder Society 19. května hudebně-literární pořad s názvem Ó byl to sen. Námětově byl sestaven jako spojnice odkazu skladatelů Antonína Dvořáka a Josefa Suka, kdy se jeho ústřední postavou stala Dvořákova dcera a současně žena Josefa Suka Otilie Suková.

Číst dál…

Radek Baborák a Aleš Bárta ve spořilovské Anežce

Cyklus pořádaný Pražskými komorními sólisty nabídne mimořádné pokračování v úterý 27. května od devatenácti hodin v prostorách kostela sv. Anežky České na pražském Spořilově. V dialogu děl Johanna Sebastiana Bacha a českých skladatelů vystoupí varhaník Aleš Bárta a hornista Radek Baborák.  Dva renomovaní čeští interpreti, pardubičtí rodáci a stálí komorní partneři připravili pro cyklus Pražských komorních…

Číst dál…

Druhý týden Pražského jara zahájí světoví sboristé z Estonska

Osmdesátý ročník festivalu Pražské jaro spěje ke svému druhému týdnu hlavního programu. Téměř marnotratná přehlídka světového talentu nabídne mnohé vzácné návštěvy ze zahraniční i nevšední hudební lahůdky včetně operní premiéry. KlasikaPlus.cz přináší stručný přehled následujícího dění. Estonský filharmonický komorní sbor, jeden z nejlepších pěveckých sborů světa, představí program z děl Arvo Pärta u příležitosti…

Číst dál…

V Hradci Králové se nejen nad Tatrou blýskalo po celé dvě hodiny 

„Přesnými gesty provedl Petr Vronský bezchybně intonující orchestr všemi dynamickými a melodickými vzepětími Novákovy skladby a vytvořil skutečně živý a plastický obraz bouře ve velehorách.“

„Hanušův opus je další výsostnou ukázkou z pokladnice nezatížené dobovými mravy a požadavky, hudbou čistou, svobodnou a nespoutanou, vycházející z poctivého základu tehdejší české moderny.“ 

„Dirigent nevyvolával jednotlivé hráče a skupiny prostřednictvím pokynů ze svého místa, jak bývá v závěru koncertů zvykem. Pěkně si je všechny obešel.“

Filharmonie Hradec Králové potvrdila na svém koncertě konaném v poslední dubnový den obdivuhodnou interpretační úroveň, k níž postupně se omlazující orchestr dospěl díky neutuchající energii a činorodosti svých členů a spoluprací tělesa s předními domácími i zahraničními dirigenty. Středeční večer v Sále filharmonie se pod taktovkou Petra Vronského zaměřil na českou hudbu a doslova hýřil barvami a náladami. 

Číst dál…

Dva orchestry v České filharmonii a hlavní rozdíl jinde, než by člověk čekal

„Koncert měl nevšední podobu, vystřídala se na něm dvě symfonická tělesa.“

„Ten nejmarkantnější rozdíl se překvapivě nachází v kompaktnosti zvukového obrazu, v jeho dokonalé jednotě, což mladým hudebníkům pochopitelně ještě chybí.“

„Sukův Epilog je dílem hluboké myšlenkové závažnosti a tvůrčího mistrovství, tlumočí naléhavá poselství světla, lásky a smrti.“

Šestý orchestrální koncert abonentní řady „B“ Česká filharmonie naplánovala do tří po sobě jdoucích večerů 30. dubna a 1. a 2. května. Dramaturgicky měl program nevšední podobu, na pódiu Rudolfina se vystřídala dvě symfonická tělesa. Česká studentská filharmonie nejprve přednesla symfonickou suitu Šeherezáda Nikolaje Rimského-Korsakova, ve druhé části večera pak orchestr České filharmonie spolu s Pražským filharmonickým sborem (sbormistr Lukáš Vasilek) a sólisty přednesl symfonický Epilog Josefa Suka. Obě díla zazněla v nastudování a pod taktovkou hlavního hostujícího dirigenta České filharmonie Jakuba Hrůši. Sólové vokální party v Sukově skladbě přednesli Alžběta Poláčková (soprán), Jiří Brückler (baryton) a Jan Šťáva (bas).

Číst dál…

Antonín Dvořák ve fotografiích. Nová výstava v jeho muzeu

Muzeum Antonína Dvořáka, pobočka Národního muzea – Českého muzea hudby, připravilo novou výstavu zaměřenou na dochované profesionální i amatérské fotografie skladatele Antonína Dvořáka, které vedle svědectví o životě skladatele přináší i pohled na vývoj fotografie v průběhu Dvořákova života v Čechách i v zámoří. Výstava bude v prostorách muzea k vidění až do 27. dubna příštího roku. V úterý…

Číst dál…

Suk v souvislostech (5)
Jakub Hrůša: Hrát, hrát a zase hrát Suka

„Česká filharmonie je orchestr, který se do věcí, jejichž kvalitu přinejmenším podvědomě cítí, dovede pozoruhodně intuitivně vciťovat.“

„Je obtížným úkolem dostát všem detailům partitury Sukova Epilogu, a přitom posluchači poskytnout vlastně intimní sdělení.“

„Postupně se vztah ke každému dílu víc a více zvnitřňuje a prohlubuje, člověk už skladbu ‚nepřemýšlí‘ , ale ‚dýchá‘.“

Dirigent Jakub Hrůša pro abonentní koncerty České filharmonie přelomu dubna a května připravil k provedení v pražském Rudolfinu společně s Korsakovovou Šeherezádou málo známé Sukovo veledílo – Epilog op. 37. Nejen v tuzemsku, ale výrazně i v mezinárodním koncertním dění se v posledních letech profiluje vedle dalších konstant také jako pravidelný a zasvěcený interpret symfonického odkazu Josefa Suka. V rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz se zamýšlí nad charakterem i kvalitami a dopadem Sukovy hudby a dává nahlédnout do vývoje svého vztahu k ní. Podrobně se samozřejmě věnuje právě Epilogu.

Číst dál…

Sukův Epilog a Šeherezáda Rimského-Korsakova. Hrůša opět stane v Rudolfinu

Jakub Hrůša znovu spojí síly s Českou filharmonií a tentokrát rovněž její dcerou Českou studentskou filharmonií. Trojice abonentních koncertů s hudbou Nikolaje Rimského-Korsakova a Josefa Suka se uskuteční ve dnech 30. dubna až 2. května, přičemž podílí se také Pražský filharmonický sbor a trojice sólistů. Hlavní hostující dirigent Jakub Hrůša se s Českou studentskou filharmonií setkal…

Číst dál…

Hluboký otisk Pavly Tesařové a Miroslava Sekery v Plzni

„Sekerova hra byla nesmírně zvukově kultivovaná.“

„Skvěle vygradovaný závěr díla vedl k nadšenému volání ‚bravo‘ plzeňského publika.“

„Nebyla by to Pavla Tesařová, aby na závěr nezahrála něco virtuózního.“

Přestože se koncerty Kruhu přátel hudby tuto sezónu už pomalu blíží ke svému závěru, do Plzně zavítala další esa. Hráčku se zkušeností s postem koncertní mistryně orchestru Prague Philharmonia, primária Ševčíkova kvarteta, členku různých duí, a přesto ještě studentku pražské HAMU, houslistku Pavlu Tesařovou netřeba představovat a vedoucího oddělení klavírní spolupráce na téže akademické půdě Miroslava Sekeru jistě také ne. Oba sestavili a v Plzni 23. dubna představili program virtuózních skladeb především období romantismu.

Číst dál…

Malá večerní hudba Pražského komorního orchestru

„Nesmrtelná Eine kleine Nachtmusik okamžitě upoutala očekávaným nasazením a neselhávajícím radostným podtextem.“

„Úvod Meditace v unisonu viol měl nevšední působivost.“

„V závěru vedla Pavlová orchestr v účinném snižování zvuku do neslyšnosti.“

Druhý abonentní koncert sezóny 2025 Pražského komorního orchestru se konal v úterý 15. dubna v Koncertním sále Pražské konzervatoře. Program tvořila osvědčená, známá a populární díla z repertoáru komorních orchestrů: Nechyběla Mozartova Malá noční hudba, Brittenova Prostá symfonie nebo Sukova Meditace na staročeský chorál. Koncert zahájilo aranžmá pro komorní orchestr Smyčcového kvartetu F dur Jana Zacha. Prostě pohoda – malá večerní hudba.

Číst dál…

Tomáš Netopil míří do údolí řeky Loiry i ke svaté Cecilii

Krátce poté, co se český dirigent Tomáš Netopil zastavil u Pražských symfoniků, aby s nimi provedl několik koncertů a představil novou sezónu, kterou povede jako čerstvý šéfdirigent, zamíří na dvě evropské štace. Třikrát se ujme taktovky francouzského Orchestre National de Pays de la Loire a třikrát bude řídit i Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia…

Číst dál…

Jaro Josefa Suka v Benešově

Podvaatřicáté se středočeský Benešov stane dějištěm festivalu připomínajícího osobnost skladatele a houslisty Josefa Suka. V letošním roce jeho hosty budou Sukův symfonický orchestr s Markem Kozákem nebo Felix Slováček mladší se svým orchestrem a harfistkou Kateřinou Englichovou. Českou festivalovou mapu už více než tři dekády doplňuje i drobný středočeský festival dedikovaný osobnosti českého skladatele, houslistky,…

Číst dál…

Klasicismus versus neoklasicismus podle Pražského komorního orchestru

Druhý abonentní koncert sezóny připravuje Pražský komorní orchestr na úterý 15. dubna. Za vedení koncertní mistryně Ludmily Pavlové se od půl osmé večer těleso představí v koncertním sále Pražské konzervatoře s díly Zacha, Mozarta, Suka a Brittena. Programem zaměřeným na období klasicismu a neoklasicismus bude pokračovat nepříliš zaplněná sezóna Pražského komorního orchestru. Dubnový večer,…

Číst dál…

Orchestr konzervatoristů v Rudolfinu

Symfonický orchestr Pražské konzervatoře chystá reprezentativní koncert ve Dvořákově síni Rudolfina, s konzervatoří sousedícího. Coby sólisté vystoupí klavíristka Anh Pham Quynh a fagotista Štěpán Jinek. Těleso 14. dubna řídí jeho vedoucí Miriam Němcová. Největšího těleso tvořené studenty Pražské konzervatoře v rámci programu nabídne symfonická díla významných českých autorů – od Bedřicha Smetany zazní jeho symfonická…

Číst dál…