KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Festival Krumlov ve finále. Poslední slovo bude mít Carmen

Jednatřicátý kalendářní týden bude posledním v programu čtyřiatřicátého ročníku Festivalu Krumlov. Ten ozvláštní novinka v podobě festivalového dne v Kaplici, na řadu přijde komorní večer s Triem Incendio nebo mladí laureáti soutěže Virtuosos ve spolupráci s houslistou Janem Mráčkem. Tečku za letošní přehlídkou udělá v sobotu 2. srpna operně-baletní inscenace Carmen s pěvci Ester Pavlů, Svatoplukem Semem a Josephem…

Číst dál…

Joseph Calleja: Dnes by Don José chodil na terapii

„Bizet uměl pro zpěváky psát velice dobře, tedy přesně věděl, jak využít hlas a jak vyjádřit charakter postavy skrze hudbu.“

„Kdyby mi přišla nabídka zazpívat si Prince v Rusalce, přijal bych ji s radostí.“

„Soutěže samotné se zásadně nezměnily – pořád jde o tvrdý boj, jenže dnes je soutěžících víc a příležitostí méně.“

Maltský tenorista Joseph Calleja, často přirovnávaný k pěveckým legendám zlatého věku jako Gigli, Björling nebo Caruso, patří k nejvýraznějším lyrickým tenorům současnosti. Na světových operních jevištích debutoval už v devatenácti letech a jeho kariéru odstartovalo vítězství v prestižních soutěžích, včetně Operalie Plácida Dominga. V Praze v minulosti vystupoval několikrát, nyní se do naší země vrací, aby vystoupil na Festivalu Krumlov jako Don José v Bizetově Carmen po boku Ester Pavlů a Svatopluka Sema a s choreografií Jiřího Bubeníčka. Orchestr Prague Philharmonia bude 2. srpna řídít Tomáš Brauner.

Číst dál…

Pohledem Jiřího Vejvody (17)
Operní árie pod Eiffelovou věží.
Vyvrcholení oslav Velké francouzské revoluce

„Pařížské radnici patří obdiv za to, že letos už podeváté vsadila na klasickou hudbu, respektive operní gala.“

„14. července 2014 se mezi davy stojících diváků ještě tísnil prezident François Hollande; o dvanáct měsíců později už o čemsi podobném nemohlo být ani řeči.“

„Tak, jako je úvod koncertu vyhrazen Uherskému pochodu, zůstává neměnný také závěr. Všichni účinkující se sejdou na jevišti, aby společně zazpívali Marseillaisu.“

Za týden bude Paříž místem tradičních oslav pádu Bastily, který odstartoval Velkou francouzskou revoluci. Při této příležitosti je každý rok uspořádán gala koncert přímo v srdci francouzského hlavního města. Letos se budou moci velkolepé akce zúčastnit diváci opět přímo pod Eiffelovou věží – a kdo se na daný večer do Paříže nedostane, má příležitost sledovat ho prostřednictvím televizního přenosu.

Číst dál…

Metropolitní opera dnes vysílá At-Home Gala

V sedm hodin středoevropského času začíná dnes večer na webu newyorské Metropolitní opery čtyřhodinový virtuální koncert, do kterého se postupně ze svých domovů po celém světě budou připojovat slavní pěvci. Účast jich přislíbilo na čtyřicet. Program mají uvádět generální ředitel divadla Peter Gelb, který žije v New York CIty, a hudební ředitel…

Číst dál…

VÝHERCE VSTUPENEK:
Semifinálový koncert Operalia

Vyhlašujeme VÝHERCE VSTUPENEK na semifinále mezinárodní soutěže Operalia, která se letos poprvé v historii koná v Praze. Mezinárodní operní soutěž Operalia založil Plácido Domingo. Letos poprvé v historii probíhá v České republice, a to od 21. do 26. července. Hostiteli je Národní divadlo v Praze a spolek Domingo-Mozart-Prague. Výherce soutěže získává 2 lístky na semifinále, které se uskuteční…

Číst dál…

SOUTĚŽ O VSTUPENKY:
Semifinálový koncert Operalia

Vyhlašujeme soutěž o DVOJICI VSTUPENEK na semifinále mezinárodní soutěže Operalia, která se letos poprvé v historii koná v Praze. Mezinárodní operní soutěž Operalia založil Plácido Domingo. Letos v létě se poprvé v historii uskuteční v České republice, a to od 21. do 26. července. Hostiteli se stane Národní divadlo v Praze a spolek Domingo-Mozart-Prague. Výherce soutěže získá 2 lístky…

Číst dál…

Leoš Svárovský: Jedinou výjimkou mezi sto smyčci je harfa v Mahlerovi

„Sólista je pánem situace.“

„Lidé, kteří jsou skutečnými hvězdami, jsou jimi nejen na pódiu, ale i v soukromí.“

„V letošním kalendářním roce budu mít celkem osmdesát sedm koncertů, což je docela velké penzum…“

Dirigent Leoš Svárovský se v sobotu vrací po třech týdnech na festival Smetanova Litomyšl, aby dirigoval Sólo pro sto smyčců – vděčný koncertní formát, jehož protagonisty jsou hráči na smyčcové nástroje tří orchestrů – z Ostravy, Olomouce a Pardubic. V rozhovoru pro portál KlasikaPlus si vybavuje začátek letošní přehlídky, kdy na pódiu svedl zápas s deštěm, přibližuje zkouškový proces s třemi filharmoniemi, který v těchto dnech předcházel a předchází předposlednímu koncertu festivalu, vzpomíná, kde všude už letos dirigoval, a prozrazuje, co všechno ho poutá k Litomyšli.

Číst dál…