Fakulta umění Ostravské univerzity přichází s novou koncertní řadou. Ve středu 19. března od devatenácti hodin bude v Koncertním sále fakulty provedeno dílo Zápisník zmizelého od Leoše Janáčka. Silné interpretační obsazení je postaveno na jménech Anna Nitrová, Petr Nekoranec a Ivo Kahánek, které doplní trojice studentek Katedry sólového zpěvu Fakulty umění Ostravské univerzity.…
Referenční podání Libuše. Březnový blok Smetanovského cyklu je u konce
„V Ostravě to vyřešili šalamounsky a na místo zbytečně vysvětlujících vizuálních a dramatických vjemů sáhli ke koncertnímu provedení.“
„Vrcholný výkon podala představitelka titulní role Libuše, slovenská pěvkyně Mária Porubčinová.“
„Celkový dojem z večera zachvátila euforie.“
Ambiciózní projekt Národního divadla Moravskoslezského je z poloviny u konce. První maratón uvedení cyklu osmi Smetanových oper v období od 2. do 10. března 2024 dospěl k poslední, závěrečné opeře. Slavnostní Libuše byla oproti ostatním sedmi operám realizována v Divadle Jiřího Myrona a provedena koncertně. Spolu se sólisty účinkoval Pražský filharmonický sbor a Janáčkova filharmonie Ostrava, dirigoval Robert Jindra.
Ostravská inscenace Dido a Aeneas poprvé v rozhlasovém vysílání
Český rozhlas Vltava v sobotu 7. října od dvaceti hodin premiérově vysílá nahrávku opery Henryho Purcella Dido a Aeneas v nastudování operního souboru Národního divadla moravskoslezského (NDM). Inscenace vznikla v rámci společného a v Česku stále unikátního propojení opery NDM a Fakulty umění Ostravské univerzity – Operní akademie Ostrava. Talentovaní studenti operního zpěvu tam dostávají příležitost nastudovat…
Divadelní Ostrava žije horkými hity 17. století. Tanec nevděčnic i Dido a Aeneas
„Základní myšlenkou je, dát prostor studentům, aby mohli čerpat zkušenosti vedle profesionálních umělců, vesměs svých profesorů. Studentská jevištní praxe je tak zajištěna vytvořením jedné inscenace v sezóně.“
„Nevděčnice, to jsou mladé dívky a ženy, které se zřekly lásky, což je zde chápáno jako urážka Amora, jehož šípy tak nemohly vykonat svou práci, a proto nyní tráví čas v pekle.“
„Přesun do Slavnostního sálu Divadla Jiřího Myrona zvládli diváci rychle. Představení opery Henryho Purcella Dido a Aeneas mohlo začít. Uspořádání sedadel do elipsy kolem stěn sálu konvenovalo komornímu prostoru a posazení orchestru v levé části sálu nijak nerušilo vnímání.“
Národní divadlo moravskoslezské připravilo dvě horké novinky, které uvedlo v koprodukci s Fakultou umění a jejím Operním studiem. Již čtvrtým rokem se propojují obě instituce, aby daly prostor pro společnou práci profesionálů a studentů, kteří zde získávají cenné zkušenosti. V sále Divadla 12 a ve Slavnostním sále Divadla Jiřího Myrona se představili publiku společně profesionálové a studenti v projektech, které zasahují počátky opery. Opera a balet Tanec nevděčnic Claudia Monteverdiho z roku 1608 a opera Henryho Purcela Dido a Aeneas z roku 1683 měly premiéru 9. února. Recenze je psána z reprízy 15. února 2023. Hudebního nastudování a provedení se ujal Jiří Habart, režie Jiří Nekvasil, scénografem je David Bazika, autorkou kostýmů Hana Kelar Knotková. Sbor Operního studia vedla Lenka Živocká, choreografem byl Lukas Zuschlag.
Koncert Evy Dřízgové-Jirušové a jejích žaček online
Národní divadlo moravskoslezské pořádá v pondělí 22. března online pěvecký koncert sólistky opery NDM, sopranistky Evy Dřízgové-Jirušové, která si k sobě přizve své žačky – Patricii Janečkovou, Karolínu Levkovou a Kláru Hlúškovou. O hudební doprovod se postará klavírista Michal Bárta. V komorním setkání zazní cyklus Melancholické písně o lásce Vítězslava Nováka, písně z cyklu Soirées musicales: La…




