KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Po stopách španělského baroka. Musica Florea bodovala v Salvátoru

„Sbor zacílil na důsledné vykreslování jednotlivých hlasových linií.“

„Posluchačovu pozornost upoutaly výkony instrumentalistů.“ 

„Sopranistka Barbora Kabátková doplnila španělskou sestavu líbezným, měkkým, a přitom jistým hlasovým projevem.“

Musica Florea si na pondělní večer v kostele U Salvátora přichystala dramaturgicky pestrý, netradiční a v pravém slova smyslu objevný výběr ze španělské duchovní hudby, jenž v podání mistrů autentické interpretace podstatně rozšířil povědomí tuzemského publika o jihozápadní tradici barokní hudby. Vokálně-instrumentální kompozice tří význačných jmen staré španělské hudby posluchače překvapily nejen svým specifickým melodickým a rytmickým charakterem, ale také neobyčejnou interpretační náročností, k níž se čeští a španělští muzikanti postavili nanejvýš zodpovědně a s notnou dávkou profesionálního nadhledu.

Číst dál…

Svatováclavský hudební festival od Verdiho a Dvořáka po Pärta

„Estonský sbor Collegium Musicale, řazený do absolutní špičky evropské vokální hudby, přiváží duchovní skladby Arvo Pärta.“ „V podání souboru La Grande Chapelle zaznějí neznámé skladby v novodobé premiéře právě na Svatováclavském hudebním festivalu.“ „Na žádném jiném festivalu Colegium 1704 neodehrálo tolik koncertů a žádný jiný pořadatel mu neposkytl tak velkou dramaturgickou svobodu.“…

Číst dál…

Svatováclavský hudební festival zítra zahájí svůj 18. ročník Rossiniho mší

Zářijový Svatováclavský hudební festival odehrávající se v kostelích Moravskoslezského kraje letos nabídne přes třicet koncertů i různé besedy. Bude tradičně zahájen v ostravské Katedrále Božského Spasitele, a to už zítra, 3. září, v 19 hodin slavnostní mší Petite messe solennelle Gioacchina Rossiniho. Přednesou ji Národní orchestr Polského rozhlasu, pod taktovkou svého šéfdirigenta Lawrence Fostera, společně…

Číst dál…

Španělské Velikonoce v renesančním Římě

„Jakmile zazněla první slova prvního moteta, byl posluchač okouzlen čistotou hlasového projevu členů souboru, jejich viditelným vnitřním souzněním a klidem a důstojností, s níž zpěvy přednášeli.“ „Ať už člověk přišel na koncert s jakýmkoliv očekáváním, mohl se jak v textech, tak v důstojně procítěném a umělecky dokonalém přednesu La Grande Chapelle, dotknout nejen výšin uměleckých, ale i hloubek…

Číst dál…

Vladimír Maňas: Hudební provoz se proměňuje rychleji než chrámová architektura

„Zvláštnost slavnosti na Piazza Navona spočívala v tom, že se zároveň jednalo o prezentaci nesmírně bohatého Španělska.“

„Bylo najímáno velké množství hudebníků z mnoha dalších římských kostelů, kteří se pak ještě stihli včas vrátit do svých domovských chrámů.“

„Pojetí La Grande Chapelle představuje pozdně renesanční polyfonii ve výrazně barevné podobě.“

Velikonoční slavnosti v Římě na konci 16. století zpřítomní v úterý na brněnském koncertě komorní sbor a soubor historických nástrojů La Grande Chapelle. Španělé v české premiéře uvedou v kostele sv. Jakuba vlastní rekonstrukci hudebního repertoáru znějícího při procesích organizovaných u mariánského chrámu na Piazza Navona v Římě. Záměr a program koncertu, který publikum přenese do „věčného městě“ do doby sklonku renesance, přibližuje v rozhovoru pro portál KlasikaPlus muzikolog Vladimír Maňas, dramaturg Velikonočního festivalu duchovní hudby pořádaného Filharmonií Brno. Jak říká, taková procesí jsou dávno zapomenutou věcí – hudební provoz na Piazza Navona, stejně jako celého Říma, se od té doby samozřejmě zcela proměnil.

Číst dál…