KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Od Beethovena k Brittenovi. Quatuor Ébène v Rudolfinu

„Druhá věta vnesla do ztichlého sálu bezvýchodnou tragiku vinoucí se sluchovým ústrojím posluchačů v podobě chvějivě útrpného sóla prvních houslí, které se roznášelo nad lopotně oddychujícími spodními hlasy zbylých hráčů.“

„Brittenova třívětá skladba měla díky jednotnému interpretačnímu vhledu a intersubjektivní vazebnosti hráčských gest stylově vyvinuté kontury expresivně laděného neoklasicismu.“

„Kultivovaný, a přitom expresivně vzkypělý tón zúčastněných hráčů vynesl na znějící povrch onu všemi očekávanou bezskrupulózní pregnanci citového sdělení.“

Světově uznávaný smyčcový kvartet Quatuor Ébène zavítal 25. května na osmdesátý ročník Pražského jara, aby rudolfinskému obecenstvu naservíroval podmanivě provedené skladby Benjamina Brittena, Ludwiga van Beethovena a Petra Iljiče Čajkovského. Co do ideového zakotvení obhajitelný repertoár zazněl ve Dvořákově síni stylově autenticky, technicky pečlivě a umělecky vyzrále. Velké uznání si vysloužil zejména violista Lawrence Power, který jakožto „pouhý“ záskok podržel skvěle sehrané těleso i v těch nejzapeklitějších místech.

Číst dál…

Beethovenovský večer okořeněný ptačím švitořením

„Už po několika úvodních taktech první věty bylo zřejmé, že před sebou máme orchestr nevšedních kvalit.“

„Klavírista Pierre-Laurent Aimard je proslulý pozoruhodnou šíří svého repertoáru, který sahá od baroka až po hudbu nejsoučasnější.“

„Manacorda propracoval orchestrální složku Beethovenova 1. klavírního koncertu s takovou invencí, jak se to v této skladbě slyší jen málokdy.“

Pod názvem „Beethovenova Osudová“ nabídlo Pražské jaro 22. května festivalovému publiku v Rudolfinu český debut světově proslulého hudebního tělesa Kammerakademie Potsdam. Do Prahy přijel tento orchestr se svým dirigentem a dlouholetým hudebním ředitelem Antonellem Manacordou. Kammerakademie Potsdam vystupovala s Manacordou na nejprestižnějších koncertních pódiích a realizovala s ním řadu nahrávek, mezi jinými také vysoce ceněný komplet Beethovenových symfonií. A hudba Beethovenova byla také těžištěm jejich festivalového vystoupení.

Číst dál…

Festival Mahler Jihlava – Hudba tisíců zahájila Andrea Kalivodová s Prague Philharmonia

„Slavnostní zahajovací koncert ve velkém sále Horáckého divadla nabídl večer plný hudební kultivovanosti, precizního orchestrálního provedení a písňové lyriky.“

„Andrea Kalivodová je známá především svojí výraznou operní kariérou, ale v Jihlavě se představila v roli ztišené vypravěčky se schopností sdílení hlubokého lidského prožitku.“

„Prague Philharmonia patří k nejlepším českým orchestrům a v Jihlavě prokázala, že i velké symfonické dílo lze zahrát s komorní jemností, aniž by ztratilo svou monumentálnost.“

Počtyřiadvacáté byl v pondělí 19. května slavnostně zahájen Mezinárodní hudební festival Mahler Jihlava – Hudba tisíců, respektive jeho hlavní jarní část. Na koncertě v jihlavském Horáckém divadle vystoupil renomovaný orchestr Prague Philharmonia pod vedením dirigenta Marka Štilce. Festivalová hudební přehlídka v letošním roce připomíná Mahlera písňovým odkazem, zaměřuje se ale i na klíčové reprezentanty hudebního klasicismu. A tak zazněla předehra k Mozartově opeře Figarova svatba a Mahlerův písňový cyklus Rückert-Lieder v podání přední české mezzosopranistky Andrey Kalivodové. Monumentální závěr patřil Beethovenově Symfonii č. 5 c moll Osudové. 

Číst dál…

Závěr května s Tomášem Netopilem ve Slovenské filharmonii

Českým dirigentským hostem se v závěru května v bratislavské Redutě stane Tomáš Netopil, designovaný šéf Pražských symfoniků, který v sobotu 24. května na festivalu Pražské jaro uvede Mozartovo Requiem spolu se soubory Concentus Musicus Wien a Silentium! Ensemble. Se Slovenskou filharmonií pro dvojici koncertů ve dnech 29. a 30. května nastuduje mimo jiné Janáčkova Tarase…

Číst dál…

Symbolická premiéra. Lucie Kaňková zpívala písně, které pro ni složil dědeček

„Jindřich Feld sbírku Čtyři písničky o štěstí zkomponoval přímo na míru své vnučce, sopranistce Lucii Kaňkové.“ 

„Kaňková předvedla obrovskou pěveckou preciznost.“

„Mezi sopranistkou a kvartetem panovala symbiotická souhra, zároveň se instrumentalisté dokázali barevně přizpůsobit prostoru i pěvkyni natolik, aby ani ve forte její hlas nezastínili.“

Wihanovo kvarteto představilo v rámci Pražského jara program složený z posledních smyčcových kvartetů W. A. Mozarta a L. van Beethovena společně se třemi písňovými cykly Jindřicha Felda u příležitosti 100. výročí narození tohoto autora. Interpretace Lucie Kaňkové byla výjimečná nejen pěvecky, ale i svým symbolickým rozměrem. Čtyři písničky o štěstí totiž Feld, který byl jejím dědečkem, napsal přímo pro ni, uvedení se však nedožil. V Karolinu 18. května zazněly ve světové premiéře.

Číst dál…

Zvídavost jako kvalita. Kopatchinskaja završila pražskojarní rezidenci 

„Aj priamo na pódiu je vidieť, ako ju teší, keď sa hrá s niektorým detailom.“

„Protagonisti vyzdvihli hlavne dramatické polohy Fišerových skladieb, ich vzruchy, výkyvy.“

„Čo sa týka prevedenia Beethovena, bol môj dojem rozporuplnejší než ten, ktorý vo mne zanechala Fišerova hudba.“

Rezidenčná umelkyňa Pražského jara Patricia Kopatchinskaja odohrala v nedeľu 18. mája svoj posledný festivalový projekt s názvom Pocta Luboši Fišerovi. Spolu s klaviristom Joonasom Ahonenom zahrali celkom tri Fišerove sonáty, ku ktorým vytvorili kontrapunkt dve sonáty pre husle a klavír od Ludwiga van Beethovena. Kopatchinskaja potvrdila svoju povesť živelnej, nekonvenčnej muzikantky. Dala pritom vyznieť hlavne Fišerovmu expresívnemu jazyku.

Číst dál…

Oba Beethovenové najednou. Alena Hron s Triem Bohémo v Brně

Vyprodanou dvojici koncertů 22. a 23. května pod kuratelou perspektivních českých umělců chystá Filharmonie Brno. Šéfdirigentka Jihočeské filharmonie se zhostí řízení pořadu s názvem Beethoven, „Český Beethoven“ a Martinů a svou významnou „trošku do mlýna“ přinese mezinárodně etablované Trio Bohémo. Na orchestrální dění v Besedním domě tamtéž naváže filmem Amadeus zřetelně inspirovaná akce pro rodiny…

Číst dál…

Silný program náležitě interpretovaný. Sympatičtí tokijští hosté na Pražském jaru

„Smyčce spolu s Fabiem Luisim provedli skladbu s příkladným porozuměním.“

„Podtitul Houslového koncertu ‚Památce anděla‘ odkazuje k úmrtí mladičké Manon Gropius, dcery Almy Mahler a Waltera Gropiuse, kterou měli manželé Bergovi velmi rádi a jejíž skon je zasáhl.“

„Interpretace Brahmsovy symfonie nabídla další výrazový odstín, jehož je tento skvělý soubor schopen.“

V rámci Pražského jara se ve čtvrtek 15. května v Česku objevil jeden z nejlepších japonských orchestrů, tokijský NHK Symphony Orchestra. Soubor s takřka stoletou tradicí se na festival vrátil po dlouhých dvaačtyřiceti letech, přičemž pod taktovkou proslulého italského dirigenta Fabia Luisiho představil ve Dvořákově síni Rudolfina silný program v podobě Hudby ke třem filmům Tõru Takemitsu, Houslového koncertu „Památce anděla“ Albana Berga a Čtvrté symfonie Johannesa Brahmse. Sólistkou večera byla oceňovaná japonská houslistka Akiko Suwanai.

Číst dál…

Festival Mahler Jihlava na startu spolu s Prague Philharmonia

Jarní a podzimní řadu oddělenou červencovým intermezzem nabídne počtyřiadvacáté Hudební festival Mahler Jihlava, který letos rozeznívá Vysočinu v termínu mezi 26. dubnem, kdy se uskutečnil prolog, a 2. říjnem. Zahájení hlavního programu je v plánu 19. května a na programu s přispěním orchestru Prague Philharmonia budou kromě Mahlerových děl také ta Mozartova a Beethovenova. Tomuto i následujícímu květnovému…

Číst dál…

Beethovenova Óda na radost jako oslava i memento

Připomínku osmdesátého výročí konce druhé světové války doprovodila na Pražském hradě klasická hudba. Devátou symfonii Ludwiga van Beethovena s Ódou na radost se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu a Pražským filharmonickým sborem dirigoval Tomáš Hanus.  Beethovenova Devátá symfonie, která je hymnou Evropské unie, je díky textu Schillerovy Ódy na radost, zhudebněné v poslední větě,…

Číst dál…

Klasicistní vír ve Filharmonii Hradec Králové se suverénním Triem Incendio 

„Z gest i pohybů dirigenta Johannesa Schlaefliho lze vycítit jistotu, ale zároveň lidskou vstřícnost.“

„Výhodou všech členů Tria Incendio je pochopitelně živelnost a bezprostřednost daná věkem, stávající se při bezchybném provedení vysokou přidanou hodnotou.“ 

„Jako by se Haydnův londýnský triumf z roku 1791 přenesl přímo do východních Čech, tak mohutný byl v Hradci účinek skvostně interpretovaného díla.“

Na úplný závěr stávající abonentní sezony zvolila Filharmonie Hradec Králové hudbu z období klasicismu. Na posledním koncertě malého symfonického cyklu zněla ve středu 7. května díla Ludwiga van Beethovena, Franze Becka a Josepha Hydna. Posluchačům se představil švýcarský dirigent Johannes Schlaefli a o kvalitách svého interpretačního umění nenechali nikoho na pochybách členové Tria Incendio.

Číst dál…

Na Pražském hradě zazní v Den vítězství Beethovenova Devátá

Hudební rozměr dá oslavám osmdesátého výročí konce druhé světové války pořádaným v Den vítězství, tedy 8. května, pod hlavičkou Pražského hradu slavnostní koncert ve Španělském sále. Jeho součástí bude od osmé hodiny večerní provedení Symfonie č. 9 d moll Ludwiga van Beethovena.  Oficiální program prezidenta republiky Petra Pavla při příležitosti osmdesátého…

Číst dál…

Martin Hršel jako skvělý klavírista a zkušený pedagog. A v ideální souhře s Markétou Čepickou            

„Úterní komorní koncert v rámci Pardubického hudebního jara mimo jiné vyzněl coby sešlost dobrých přátel.“ 

„Martin Hršel své vystoupení založil na lehkosti a oné těžko slovy postižitelné graciéznosti, kterou si může dovolit jen ten, kdo vládne vnitřním klidem a vyrovnaností.“ 

„Sledovat společnou interpretaci Markéty Čepické a Martina Hršela se podle očekávání stalo lahůdkou pro uši, ale i pro oči.“

Festival Pardubické hudební jaro v letošním 47. ročníku vyplňují především komorní koncerty. Příležitost sestavit si svůj vlastní sólový recitál dostal klavírista Martin Hršel, jenž se publiku představil v programu nazvaném Patetická v úterý 29. dubna v Gočárově galerii. Nakonec ale nevystoupil zcela sám, ve Dvořákově Sonatině jej doprovodila koncertní mistryně  pardubické Komorní filharmonie Markéta Čepická.

Číst dál…

SOČR k vašim službám! Posluchači Ježkárny zaslouží absolutorium

„Daniel Žižka se dopracoval ke strhujícímu podání.“

„Matyáš Papp. Jméno, které si zapamatujme.“

„Designovaný šéfdirigent Janáčkovy opery Robert Kružík ten večer přišel skutečně sloužit.“

Symfonický orchestr Českého rozhlasu se vrátil do středověkých prostor Betlémské kaple, aby poskytl platformu studentům studujícím na škole, která, jak už její název napovídá, klade důraz na umění z opačného konce hudební periodizace. Výrazní představitelé Konzervatoře a VOŠ Jaroslava Ježka se za doprovodu filharmonického tělesa nabídli 24. dubna, kdy koncertní večer se vší žádoucí elegancí řídil dirigent Robert Kružík.

Číst dál…

Ivan Klánský hostem ve Foersterově síni

Pražská novoměstská Foersterova síň je pravidelným dějištěm koncertů komorní hudby. Další je na programu v sobotu 26. dubna, kdy od půl osmé večer nabídne přítomným svůj sólový recitál přední český klavírista Ivan Klánský.  Koncerty a komponované pořady v oblasti klasické hudby s přednesem literárních ukázek tvoří osu programu pražské Foersterovy síně pořádaného pod hlavičkou…

Číst dál…

Duchovní rozjímání Moravské filharmonie a Akademického sboru Žerotín

„Hluboce duchovní a nesmlouvavě vážné Cherubiniho Requiem stálo vůči Beethovenově Druhé symfonii v příznačném kontrastu.“

„Z orchestru se nesou odvážné zvuky tympánů a žesťů, sboristky a sboristé si sahají na svůj dynamický strop, s vervou se pokoušejí navodit v publiku představu apokalypsy.“

„Dle mého názoru vůbec nejkrásnější částí bylo předposlední Pie Jesu. Meditativní, intimní a s úctou provedené zanechává v člověku hluboký dojem.“

Předvečer velikonočního volna se v Moravské filharmonii Olomouc nesl ve znamení dvou stěžejních děl klasicistního repertoáru. Koncert dostal název Cherubiniho Requiem a v tohoto díla zazněla také druhá Beethovena symfonie v tónině D dur. Moravští filharmonikové, olomoucký Akademický sbor Žerotín a v neposlední řadě dirigent Peter Valentovič se postarali o skvělý hudební zážitek a předznamenali vyvrcholení Svatého týdne.

Číst dál…

Olomoucké hudební jaro v novém prostoru. Test s FOK a Tomášem Netopilem

„Divácká návštěva nenaplnila záměr vyzkoušení akustiky. Chyběla potřebná rezonanční výplň.“

„Zazněly skladby autorů, kteří se proslavili skladbami pro filmové plátno. To koresponduje s názvem Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK.“

„Náročného houslového partu se ujala mladá, teprve 25letá houslistka původem z Polska Sara Dragan.“

Olomoucké hudební jaro nabízí pestrou paletu zajímavých koncertů, které se konají na rozličných místech Olomouce, kdy vedle známých lokalit jsou objevovány prostory nové. Jedno takové „testování“ se konalo v sobotu 12. dubna v Bea centru. Nová stavba tyčící se do úctyhodné výšky má v přízemí atrium, kde se konají nejrůznější společenské akce a vyzkoušet prostor i jako koncertní sál se u příležitosti vystoupení Pražských symfoniků v čele s Tomášem Netopilem rozhodl management olomouckého festivalu.

Číst dál…

Philharmonie de Prague

Dvojici zahraničních vystoupení očekává orchestr Prague Philharmonia. Konkrétně vystoupí v domovině svého šéfdirigenta ve Francii, v colmarském kostele sv. Matouše. Koncerty se za přispění trojice sólistů uskuteční ve dnech 18. a 19. dubna, jednou diriguje právě Emmanuel Villaume. Tři díla prvního koncertu představují klíčové momenty hudební historie, každé svým vlastním způsobem. Náhrobek Couperinův…

Číst dál…

Císařský, Italská. Zlínští filharmonikové potěší osvědčenými kusy 

Přední český pianista Jan Bartoš a šéfdirigent zlínské filharmonie Robert Kružík stanou na jednom pódiu. Jejich koncert s hudbou dvou výrazných představitelů německého romantismu se koná 17. dubna v Kongresovém centru. O týden později se na stejném místě v pořadu neVÁŽNÁ KLASIKA představí sopranistka Magdaléna Hebousse a mezzosopranistka Monika Jägerová. V tomto případě Filharmonii Bohuslava Martinů povede…

Číst dál…

Svatý týden v Moravské filharmonii. Klavírní pestrost i orchestrální kontemplace

Velikonoční týden v olomoucké Redutě nabídne pod hlavičkou Moravské filharmonie Olomouc dva kontrastní programy. Pro příznivce klavírního umění bude v úterý 15. dubna připraven průřezový recitál Karla Košárka, sváteční atmosféru dodá na Zelený čtvrtek sama filharmonie, která mimo jiné zařadí sugestivní Cherubiniho Requiem. Novinkou devětasedmdesáté koncertní sezony Moravské filharmonie Olomouc se stala…

Číst dál…

Janáčkova filharmonie s venezuelským trumpetistou předvedla to nejlepší ze svého umění 

„Brzy bylo zřejmé, že Hindoyan v partituře nehledá žádné filozofické konstrukce a spletitosti.“

„Dirigent se projevuje jako nenápadný, noblesní muž. Nemá potřebu poutat na sebe pozornost. Od první chvíle je zřejmé, že orchestru spíše slouží, než aby jej na sílu ovládal.“

„Za Floresovou škraboškou se zračí neuvěřitelně sršatý muzikální talent s obrovským citem pro divergentní hudební slohy.“

Janáčkova filharmonie Ostrava za sebou má další koncert, který může být řazen do kategorie zážitkových. O senzační dojem se postaral především venezuelský trumpetista Pacho Flores, který se představil v různorodém repertoáru klasicistních i současných autorů. Ostravský orchestr vedl dirigent Domingo Hindoyan.

Číst dál…

Prague Philharmonia vystoupí v Carnegie Hall

Po loňské úspěšné rezidenci České filharmonie v newyorské Carnegie Hall – a po tamních vystoupeních Filharmonie Brno a Českého národního symfonického orchestru v roce 2023 – bude dalším českým tělesem, které zamíří do prestižní americké koncertní síně, orchestr Prague Philharmonia. Koncert se uskuteční v pondělí 26. ledna 2026 ve Stern Auditoriu.  Prague Philharmonia v New Yorku…

Číst dál…

Mladý klavír, pětkrát jinak

„Koncert byl organizačně pečlivě připraven.“

„Jaroslav Skalka rozzářil klavír brilantním tónem, jeho hra měla překvapení i kontrasty.“

„Posledními čísly Stefanov potvrdil, že patří k nejslibnějším klavíristům své věkové kategorie.“

V sobotu 5. dubna se v koncertním sále Pražské konzervatoře uskutečnil koncert laureátů 18. ročníku mezinárodní soutěžní přehlídky Mladý klavír. Pětice mladých klavíristů, oceněných na podzimní soutěži, předvedla před publikem náročné programy profesionální úrovně. Klavíristé byli skvěle připravení a každý z nich k interpretaci přistoupil svým vlastním, výrazně specifickým způsobem.

Číst dál…

Venezuelští umělci u Janáčkovy filharmonie

Jedno z nejprůzračnějších Beethovenových děl, Symfonii č. 6 „Pastorální“, v níž se odráží poezie venkovského života, provede Janáčkova filharmonie pod taktovkou temperamentního venezuelského dirigenta Domingo Hindoyana, který ostravské publikum zaujal již před třemi lety. Coby sólista na trubku se během abonentního koncertu 10. dubna představí Pacho Flores, rovněž rodák z Venezuely. V následujících dubnových…

Číst dál…

Předjímka Netopilova vedení a další dubnové akce FOK

Šéfdirigent FOK od září 2025 Tomáš Netopil bude řídit koncert již v probíhající 90. sezóně. Jako sólista vystoupí talentovaný houslista Daniel Lozakovich. Koncert se koná 9. a 10. dubna ve Smetanově síni a zazní díla Ludwiga van Beethovena, Ericha Wolfganga Korngolda a Dmitrije Šostakoviče. V cyklu sobotních varhanních matiné se pak 12. dubna představí varhanice…

Číst dál…

Skvělá iniciativa! Prolog festivalu Dny Bohuslava Martinů

„Tentokrát zcela nově dává o sobě festival vědět také během roku!“

„Šlo o setkání dvou interpretů, které dělí nejméně dvě generace.“

„Jeho výkon měl po všech stránkách vynikající parametry a každým scherzem přiváděl zcela naplněný sál ke stále většímu nadšení.“

S novou a nesporně užitečnou iniciativou přišel v letošním roce hudební festival Dny Bohuslava Martinů, který již tři desetiletí obohacuje pražský hudební život. 29. března v Sále Martinů Lichtenštejnského paláce uspořádal koncert, který byl prologem 31. ročníku festivalu. Protagonistou byl excelentní kanadský klavírista Charles Richard-Hamelin ve spolupráci s českým violoncellistou Markem Jeriem. Šlo o setkání dvou interpretů, které dělí nejméně dvě generace.

Číst dál…

Trumpetista Reinhold Friedrich si po třech letech opět podmanil Pardubice 

„V sedmašedesáti letech se mistr trubky již věru nehodlá předvádět ničím jiným než skutečným a nikterak skrývaným potěšením z toho, co hraje. “ 

„Reinhold Friedrich dokáže udržet tón s až neuvěřitelnou čistotou a zároveň jej umně modelovat s odzbrojující lehkostí.“

„Robert Kružík v Barberově Adagiu s pardubickými hráči ze smyčcové sekce pracoval pozorně, rozvíjení hlavního motivu i přechody nepostrádaly naléhavost, barevnost ani celkovou uměřenost.“

Sedmačtyřicátý ročník Pardubického hudebního jara nemohl začít lépe. Po třech letech se do města ve východních Čechách vrátil německý trumpetista Reinhold Friedrich, dočkal se ještě před úvodním koncertem festivalu vřelého přijetí publikem, které si vzápětí svým výkonem zcela podmanil, a ještě navíc slíbil, že brzy přijede znovu – na bicyklu… Komorní filharmonii Pardubice v neděli 30. března řídil Robert Kružík.

Číst dál…

ČRo D-dur: Pondělní Bachovy narozeniny a Návštěva u Jiřího Zahrádky

„V úterý je na programu mladistvá nahrávka Ivana Moravce s Karlem Ančerlem, konkrétně jeho oblíbený Klavírní koncert č. 4 Ludwiga van Beethovena.“

„Večerní program ve středu nabídne krásné koncerty z nabídky Evropské vysílací unie. Od dvaceti hodin to bude nejprve koncert Staatskapelle Dresden s novým šéfdirigentem Danielem Gattim.“

„Nedělní operou bude Falstaff Mozartova konkurenta Antonia Salieriho s Milánským orchestrem zaměřeným na starou hudbu.“

Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to nepřetržitě. Ve všední dny „od čtyř do osmi“ je v projektu Klasika na dosah prostor dokonce pro nenápadné vzdělávání. Stanice s hudebním názvem je synonymem pro „samou hudbu“, pravidelně proto nahlížíme do jejího vysílání. Co tedy D-dur nabízí v týdnu od 31. března do 6. dubna?

Číst dál…

Trio Incendio hraje v Olomouci, hostem také Maroš Potokár

Nejbližší koncert pod hlavičkou Moravské filharmonie se uskuteční 1. dubna v Červeném kostele. Půjde o komorní večer s houslistou a dirigentem Marošem Potokárem, kterého doprovodí komorní soubor z hráčů hanáckého orchestru. Celé symfonické těleso se představí 10. dubna v pořadu Bachovi následovníci, kdy hostem orchestru bude elitní české klavírní trio zvané Trio Incendio. Houslista Maroš Potokár…

Číst dál…

Odlehčený Cherubini, rutinní Beethoven a znamenitý Brahms

„Hlavní téma předehry k opeře Les Abencérages cválá vpřed natolik bezstarostně, až budí dojem, že by mohlo pocházet z předehry k nějaké nenáročné operetě.“

„Už z úvodních tří sólových kadencí první věty bylo zjevné, že Barry Douglas má Beethovenův ‚Císařský‘ koncert dokonale zažitý.“

„Vrcholem večera se stala Brahmsova Třetí.“

Na sedmém večeru cyklu „A“ 23. března ve Dvořákově síni Rudolfina nabídl orchestr Prague Philharmonia se svým šéfdirigentem Emmanuelem Villaumem svému publiku posluchačsky vděčný program, sestavený z děl tří skladatelů – Luigiho Cherubiniho, Ludwiga van Beethovena a Johannesa Brahmse. Hostem orchestru byl významný irský pianista Barry Douglas.

Číst dál…