KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Žádné hraní na jistotu… Úvodem sezony Pražského filharmonického sboru zněla tvorba 20. století

„V Pärtově hudbě se spojuje středověká spiritualita s moderní citlivostí – jako by se mezi tóny odrážel tep lidského srdce i odvěká touha po míru.“

„Vstup sboru byl opatrný, pokorný, téměř jako by se zpěváci omlouvali, že si dovolují narušit křehkou intimitu hudby.“

„Kompaktní, pestrý a energický výkon sboru místy připomínal zvukový ohňostroj.“

Zahajovací koncert 91. sezóny Pražského filharmonického sboru se konal 7. října ve Dvořákově síni Rudolfina. Za řízení Lukáše Vasilka zazněla hudba tří výrazných autorů 20. století – meditativní Summa a Salve Regina Arva Pärta, energické Chichesterské žalmy Leonarda Bernsteina a rytmicky avantgardní Svatba Igora Stravinského. Koncert zkombinoval sborový zpěv se zvukem orchestru, čtyř klavírů a bicího ansámblu. Dramaturgie přinesla okamžiky ticha, soustředění a meditace, ale i živelného uvolnění.

Číst dál…

Pärt, Bernstein, Stravinskij. Volba Pražského filharmonického sboru na úvod 91. sezony

Pražský filharmonický sbor uspořádá Zahajovací koncert sezony v úterý 7. října ve Dvořákově síni Rudolfina. Pro tuto příležitost nastuduje pod vedením svého hlavního sbormistra Lukáše Vasilka vokální díla Arva Pärta, Leonarda Bernsteina a Igora Stravinského. Hned 9. října následují dvě uvedení projektu Hladiny ticha s druhým sbormistrem Lukášem Kozubíkem. „Chtěli jsme sestavit reprezentativní…

Číst dál…

‚Let us sleep now.‘ Brittenovo Válečné rekviem na zahajovacím koncertu SHF

„Po posledním tónu nezůstalo ticho prázdné, ale naplněné vědomím, že koncert může být prožitkem lidské solidarity, který nás učí vzájemnému naslouchání si.“

„Lukáš Vasilek se projevil nejen jako technicky brilantní koordinátor, ale především jako umělec, který chápe Brittenův odkaz ve všech jeho paradoxech.“

„Zvuk se nešířil pouze lineárně z pódia, ale vlnil se prostorem, odrážel se od kleneb, neviditelně obtáčel lavice, jako by objímal všechny přítomné.“

Zahajovací koncert 22. ročníku Svatováclavského hudebního festivalu se stal jedním z těch večerů, kdy se hudba mění v zážitek, který přesahuje estetickou sféru a vstupuje do existenciálního prostoru. Motto festivalu „Koncert v kostele je zážitek“ 2. září dostalo svou plnou, konkrétní a nezaměnitelnou podobu. Nebylo to pouze díky neobyčejnému zvuku chrámového prostoru, ani duchovnímu přesahu Brittenova Válečného rekviem. Bylo to především díky synergii všech účinkujících – Symfonického orchestru Českého rozhlasu, Pražského filharmonického sboru, dětského sboru Radost Praha a sólistů – a také výstižné a citlivé, vizionářské koncepci dirigenta Lukáše Vasilka.

Číst dál…

Válečné rekviem na úvod Svatováclavského hudebního festivalu

Svatováclavský hudební festival se letos uskuteční podvaadvacáté. Nadále zůstává festivalem zaměřeným primárně na hudbu starších stylových období, v jehož dramaturgii však mají své místo vokálně-instrumentální projekty, autentická interpretace staré hudby i crossovery. Letošní ročník přehlídky se koná ve dnech 2. až 28. září a představí na osm set umělců ze čtrnácti zemí celého…

Číst dál…

Čarostřelec, Oidipus, Kullervo. Pražský filharmonický sbor popatnácté v Bregenzu

Prázdninové týdny tráví členky a členové Pražského filharmonického sboru pracovně na břehu Bodamského jezera. Podílejí na inscenacích Weberova Čarostřelce (premiéra 17. července), který je i letos hlavním lákadlem Bregenzských hudebních slavností, a na pozoruhodné opeře Œdipe, kterou napsal George Enescu a která má premiéru už 16. července. Mužská část sboru navíc vystoupí ve velkém vokálně-instrumentálním díle Kullervo finského…

Číst dál…

Biblický král David. Pomazaný i hřešící, Honeggerem oslavený

„Oratorium působí zpočátku jako kaleidoskop, jakýsi hudební komiks. Postupně se ale čím dál víc stává vroucnějším, až k hymnickému Hallelujah.“

„Lukáš Vasilek k jedinečným kreacím z nedávných let, zejména k Honeggerově Johance z Arcu a Brittenovu Válečnému requiem, přidal další mimořádný umělecký čin.“

„Zvukově stupňovaný, ale stále mírný, vznešený, vroucně radostný chvalozpěv, po jehož doznění se posluchači vůbec nechce s dílem loučit…“

Hned druhý den třítýdenního festivalu Smetanova Litomyšl přinesl jednu z nejkrásnějších položek letošního programu. Vzácné a umělecky dokonalé provedení oratoria Král David, meziválečného díla Arthura Honeggera. Nedělní koncert připravil Pražský filharmonický sbor, Prague Philharmonia, tři pěvečtí sólisté a dva recitátoři a s nimi sbormistr a dirigent Lukáš Vasilek, interpret s jasným názorem a pevnou rukou.

Číst dál…

Klasika v souvislostech (95)
Král David. Meziválečný pohled do Bible

„Honeggerův Král David, jeho klíčové dílo, je strhujícím hudebním dramatem o moci, vášni, vině a smíření.“

„Monumentální sborové scény se střídají s lyrickými pasážemi a s hluboce spirituálními žalmy.“

„V historii Pražského filharmonického sboru patří k těm kompozicím, v nichž se umění tělesa zaskvělo na výjimečných koncertech a na stejně ojedinělých nahrávkách.“

Vznešené a sváteční, strohé, přesto plné emocí a hudebních krás a posluchačsky mimořádně sdělné – takové je oratorium Král David švýcarsko-francouzského skladatele Arthura Honeggera, od jehož úmrtí letos uplyne sedmdesát let. Dílo, zkomponované před stoletím, existuje ve dvou verzích – ve starší, komornější a úspornější, a v novější symfonické. A právě ta zazní v neděli 15. června za řízení Lukáše Vasilka na festivalu Smetanova Litomyšl.

 

Číst dál…

Dvořák v Lucernu s Pražským filharmonickým sborem

Pražský filharmonický sbor se dvakrát představí v rámci dvořákovské pocty 23. a 24. května ve švýcarském Lucernu. Nejprve se svým vlastním a cappella programem, následně provede spolu s Lucernským symfonickým orchestrem pod vedením Michaela Sanderlinga Dvořákovo Requiem. Oba programy s pražským tělesem připravil sbormistr Lukáš Vasilek.  Předposlední zahraniční cesta Pražského filharmonického sboru v 90. sezoně povede do švýcarského…

Číst dál…

Martinů Voices oslavily zpěv a přírodu na zámku v Dobříši

„Líbezně zněla Janáčkova úprava písně Ty ukvalsky kosteličku!, jedné z mnohých, v nichž vyklenutá melodická linka čerpá z kostelních písní.“

„Jasnými gesty při střídání temp v Pěti českých madrigalech sbormistr Vasilek dbal na plynulost hudebního toku.“

„Již v úvodním sboru Dvořákova cyklu V přírodě zpěváci naplnili Zrcadlový sál dobříšského zámku lahodným, plným zvukem.“ 

V sobotu 3. května se v Zrcadlovém sále Zámku Dobříš uskutečnil další z koncertů 56. ročníku Hudebního festivalu Antonína Dvořáka. Tentokrát byl zaměřen na sborovou tvorbu. Soubor Martinů Voices složený z profesionálních pěvců měl pod vedením svého dirigenta Lukáše Vasilka původně přednést výběr ze sborové tvorby Johannesa Brahmse a Antonína Dvořáka. Vzhledem k onemocnění pěvců musel být program pozměněn, a to ve prospěch českých klasiků – Dvořáka, Janáčka a Martinů. V závěru zazněla kompozice současného amerického skladatele Erica Whitacrea Pět židovských milostných písní.

Číst dál…

Na Pražském hradě zazní v Den vítězství Beethovenova Devátá

Hudební rozměr dá oslavám osmdesátého výročí konce druhé světové války pořádaným v Den vítězství, tedy 8. května, pod hlavičkou Pražského hradu slavnostní koncert ve Španělském sále. Jeho součástí bude od osmé hodiny večerní provedení Symfonie č. 9 d moll Ludwiga van Beethovena.  Oficiální program prezidenta republiky Petra Pavla při příležitosti osmdesátého…

Číst dál…

Sukův Epilog a Šeherezáda Rimského-Korsakova. Hrůša opět stane v Rudolfinu

Jakub Hrůša znovu spojí síly s Českou filharmonií a tentokrát rovněž její dcerou Českou studentskou filharmonií. Trojice abonentních koncertů s hudbou Nikolaje Rimského-Korsakova a Josefa Suka se uskuteční ve dnech 30. dubna až 2. května, přičemž podílí se také Pražský filharmonický sbor a trojice sólistů. Hlavní hostující dirigent Jakub Hrůša se s Českou studentskou filharmonií setkal…

Číst dál…

Květná neděle s pašijemi podle Arvo Pärta

„Dojem z večera byl silný, ještě den nato se mi Pärtova hudba vrací se svou trýznivou neodbytností.“

„Interpretace všech zpěváků byla citlivá a nestrhávala přílišnou pozornost k jejich výkonům.“

„Závěrečné ‚amen‘ vyletělo vzhůru, dotklo se klenby a posluchači začali tleskat možná až příliš brzy.“

Letošní ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, který pořádá Filharmonie Brno, byl zahájen na Květnou neděli provedením Janových pašijí estonského skladatele Arvo Pärta. Brněnská premiéra slavného díla s plným názvem Passio Domini nostri Jesu Christi secundum Joannem jednoho z nejhranějších současných skladatelů vůbec se odehrála v kostele sv. Jakuba na Jakubském náměstí v centru Brna. Sólové pěvecké party, sbor Martinů Voices a komorní uskupení hudebních nástrojů řídil Lukáš Vasilek.

Číst dál…

Petr Popelka roste. Verdiho Requiem s krásnými okamžiky

„Způsob, jakým dirigent vykládal celé dílo, byl opravdu poutavý. Aniž by přeháněl, balancoval mezi okázalostí a ztišeními, mezi naléhavým dramatismem a zbožností, mezi dychtivostí a výbušností emocí a výrazem pokory.“

„Ozdobou provedení byl nejen Pražský filharmonický sbor připravený do skutečně nejjemnějších detailů, ale i orchestr.“

„Nejvyrovnaněji a nejpřesvědčivěji působila mezzosopranistka Lucie Hilscherová.“

Abonentní koncert Symfonického orchestru Českého rozhlasu ve Smetanově síni pražského Obecního domu měl 3. března na programu jediné veledílo. Verdiho Requiem. Sakrální vybočení z jeho oper, ale zároveň přece jen mezi duchovními skladbami všech dob tu, která se nejvíc a neodvratně blíží opeře. Šéfdirigent Petr Popelka nabídl nastudování s mnoha opravdu pěknými detaily, s velkolepou koncepcí a výborně hrajícím orchestrem a skvělým Pražským filharmonickým sborem.

Číst dál…

Verdiho Rekviem, jak ho cítí Petr Popelka

Za „Verdiho nejkrásnější operu“ je někdy v příkré zkratce považována autorova Messa da Requiem. Výrazově široce rozkročená, jakož i rozsáhlá a pro sólově pěvce mimořádně náročná skladba, dnes provozovaná téměř výhradně koncertně, bude znít 3. března ve Smetanově síni Obecního domu pod taktovkou Petra Popelky. Sólové obsazení je česko-slovenské, důležitý part sboru ztvární…

Číst dál…

Festivalu Smetanova Litomyšl se vrátí genius loci – zámecké nádvoří

„Mozartova Figarova svatba v nastudování Jiřího Heřmana a Václava Lukse s Collegiem 1704 má v Brně premiéru 22. března.“

„Protagonisty operního gala mají být sopranistka Corinne Winters, která se poslední dobou intenzivně věnuje českému repertoáru, a tenorista Pavel Černoch.“

„Sál má přijít na 85 milionů korun, obdobný rozpočet má letošní festivalový program.“

Národní festival Smetanova Litomyšl, jehož 67. ročník se uskuteční od 14. června do 6. července, se po dvouleté pauze vrátí operními představeními a hlavními koncertními programy na zámecké nádvoří. Vznikne tam letní auditorium, nazývané SmetaNOVÝ sál, nově koncipované architektem Josefem Pleskotem. Na festivalu se vystřídají operní soubory z Brna a Prahy, Drážďanská filharmonie, Kremerata Baltica, The King’s Singers, zahraniční i tuzemští sólisté a další orchestry a komorní soubory. V pravidelné spolupráci budou pokračovat Česká filharmonie, Collegium 1704 a Pavel Haas Quartet. Nově se festival víc zaměří i na balet a tanec. Na 48 pořadů se bude prodávat 31.000 vstupenek.

Číst dál…

Válečné rekviem a oratorium Eva. Mantinely dvaadvacátého Svatováclavského hudebního festivalu

Svatováclavský hudební festival se letos v září uskuteční podvaadvacáté a i nadále zůstane tradičním festivalem zaměřeným na hudbu starších stylových období, v jehož dramaturgii mají své místo vokálně-instrumentální projekty, autentická interpretaci staré hudby i crossovery. Pořadatelé mezi 2. a 28. září do Moravskoslezského kraje pozvou mimo jiné houslistku Isabellu Faust, cembalistu Mahana Esfahaniho, basistu Luigiho…

Číst dál…

Lukáš a jeho Jana

„Takto kvalitní nastudování by si zasloužilo alespoň poloscénické provedení.“

„Pražský filharmonický sbor od začátku do konce obecenstvu servíroval jednu dokonale sezpívanou a kompaktní hlasovou vlnu za druhou.“

„Těžko pro dirigenta vybrat těžší dílo na debut u České filharmonie.“

Svědkem naprosto mimořádného uměleckého počinu se 13. února stalo obecenstvo v pražském Rudolfinu, kdy Česká filharmonie na svém abonentním koncertu uvedla slavné oratorium švýcarského skladatele Arthura Honeggera Jana z Arku na hranici. Hlavní roli díla, které je pro svou uměleckou i provozní náročnost uváděné jen zřídka, ztvárnila renomovaná francouzská herečka Audrey Bonnet. Celou kompozici nastudoval a řídil Lukáš Vasilek, pro nějž to zároveň byl debut u České filharmonie.

Číst dál…

Debut Lukáše Vasilka u České filharmonie se sporadickou Janou z Arku

Hlavní sbormistr Pražského filharmonického sboru Lukáš Vasilek poprvé povede Českou filharmonii. Společně nastudují oratorium Jana z Arku na hranici, které napsal Arthur Honegger na text básníka Paula Claudela. Hlavní roli ztvární renomovaná francouzská herečka Audrey Bonnet. Rozsáhlá skladba, spojující sólisty, recitátory, smíšený a dětský pěvecký sbor a orchestr, je uváděna jen zřídka. Ve…

Číst dál…

Simon Rattle a jeho splněný sen

„První část koncertu se tedy nesla v duchu taneční stylizace a bylo skutečně co poslouchat.“

„Na místě akcentů a povlovných dynamických vzedmutí přidávala filharmonie na mocnosti zvuku, v pasážích jindy lyrické cudnosti a něhy zněla hudba prosta efektní svůdnosti.“

„Česká filharmonie hrála pod Rattlovým vedením s vervou a její zvuková plnost a síla byla v předepsaných částech skladby velkolepá.“

První ze tří abonentních koncertů České filharmonie s dirigentem Simonem Rattlem se ve Dvořákově síni Rudolfina konal ve středu 29. ledna. Po druhé řadě Slovanských tanců Antonína Dvořáka byla na programu Glagolská mše Leoše Janáčka. Sóla zpívali Iwona Sobotka, Lucie Hilscherová, Pavel Černoch a Jan Martiník, spoluúčinkoval Pražský filharmonický sbor sbormistra Lukáše Vasilka. Simon Rattle oslavil v tomto měsíci sedmdesátiny a jeho snem a narozeninovým přáním bylo, jak předesílala média, provést právě Glagolskou mši Leoše Janáčka s Českou filharmonií.

Číst dál…

Pražský filharmonický sbor na Žofíně s vánočními písněmi

Dvojice předvánočních koncertů, které pořádá Pražský filharmonický sbor 19. a 20. prosince večer v pražském Žofínském paláci, představí loni poprvé uvedenou Vánoční kantátu českého hudebního skladatele Jana Ryanta Dřízala a malou vokální symfonii Gloria francouzského autora Francise Poulenca. Hraje Prague Philharmonia a diriguje hlavní sbormistr Lukáš Vasilek. Po newyorské tour, kde se Pražský filharmonický…

Číst dál…

Na Times Square s Pražským filharmonickým sborem i nahým kovbojem

„Tolik češtiny na prostranství před sochou otce Duffyho snad ještě neznělo.“

„Zespodu burácející metro, za námi policejní houkačky, všude přítomný ruch pobízející turisty k utrácení a obří reklamy.“

„Ne, že by se na taková vystoupení běžný Newyorčan hrnul.“

Share Love s Coca-Colou a stovky další blikajících billboardů s produkty na pochopitelně ten nejvýhodnější prodej čehokoli včetně zakrvavené pozvánky na nejsoučasnější horor se staly pro Pražský filharmonický sbor kulisami, ve kterých, vsadím se, jeho členové ještě nezpívali. Přesto provedení starých amerických písní o touze, lásce a naději aspoň na několik málo minut dalo zapomenout na to, že se nacházíte na místě největšího konzumu světa.

Číst dál…

Poklad zvaný Pražský filharmonický sbor

„Pražské koncerty u Šimona a Judy byly jakousi generálkou na první vystoupení sboru v Carnegie Hall.“

„Pavel Černoch vyzpíval vysoké tóny s naprostým přehledem, bez forze a operních příkras.“

„Mariánské téma bylo pro třiačtyřicetiletého Martinů zásadní, neboť v roce 1934, kdy dokončil tyto písně, zkomponoval i jedno ze svých nejzásadnějších děl Hry o Marii.“

Pražský filharmonický sbor spolu s festivalem Dny Bohuslava Martinů připravil na dva listopadové večery program s názvem Poklady českého sboru. Dramaturgie koncertu vycházela z více či méně známých děl českých skladatelů povětšinou na liturgická témata. „Chtěli jsme ukázat to nejlepší z české tvorby, zároveň ale představit i skladby, které se provádějí vzácněji,“ uvedl sbormistr Lukáš Vasilek.

Číst dál…

Český týden v Carnegie Hall za účasti prezidenta republiky a s dodatkem v Torontu

Koncert mladých talentů 2. prosince zahájí Český týden v Carnegie Hall, který je vrcholem oslav Roku české hudby. Na koncertech, které se v New Yorku uskuteční nejen ve světově proslulé koncertní síni, ale i v České národní budově na Manhattanu a na ikonickém náměstí Times Square, vystoupí Česká filharmonie se svým šéfdirigentem a hudebním ředitelem Semjonem…

Číst dál…

Směr Hongkong. Pražský filharmonický sbor vyveze Dvořáka

Pražský filharmonický sbor vycestoval do Hongkongu. S tamním Hong Kong Philharmonic Orchestra 8. listopadu představí zásadní Dvořákovu kantátu Stabat Mater. Bez účasti orchestru se sbor představí také 9. listopadu v edukativním programu, který Dvořákův kompoziční odkaz dává do souvislosti s americkými spirituály. Stabat mater, středověký text o utrpení matky, která vidí svého Syna umírat…

Číst dál…

Precizní Martinů Voices malým drahokamem festivalu Janáček Brno

„Dramaturgicky byl koncert uspořádán retrospektivně.“

„Nafouknutý praskl, stejně jako ta žába.“

„Sbor Martinů Voices prezentoval skladby s precizací jak dikce, tak intonace, hlasy jsou skvěle sezpívány, hlasové skupiny vyvážené a barevně dokonale sladěné.“

Festival Janáček Brno už svůj druhý den odpoledne nabídl sborový koncert. V Mozartově sále brněnské Reduty 2. listopadu zněla sborová tvorba nejen Leoše Janáčka, ale i jeho současníků a následovníků. Vystoupil komorní pěvecký sbor Martinů Voices pod vedením svého zakladatele a sbormistra Lukáše Vasilka.

Číst dál…

Dvořákovo Requiem mezi odstupem a vřelostí. Pražský filharmonický sbor zahajoval sezonu

„Smerom k záveru diela ale akoby hráči prirodzenejšie cítili energiu jednotlivých dielčích klimaxov.“

„PFS podalo plnokrvný, kvalitný výkon, ktorý nenechal nikoho zabudnúť na to, že prišiel primárne práve na ich koncert.“

„Každý zo štvorice Šaturová, Lapkovskaja, Bruns, Konieczny je neprehliadnuteľný.“

Dvořákovo Requiem znelo tento rok na Deň českej štátnosti hneď na dvoch miestach: jednak v Ostrave na ukončení Svatováclavského hudobného festivalu, jednak v Prahe na zahajovacom koncerte sezony Pražského filharmonického sboru. Popredné české zborové teleso chcelo podľa úvodných slov svojho riaditeľa Davida Marečka pôvodne započať svoju 90. sezónu o čosi „optimistickejším dielom“. Nakoniec však prevážila hĺbka Dvořákovej smútočnej omše. Veľkolepé dielo znelo okrem PFS v podaní Drážďanských filharmonikov a sólistov Simony Šaturovej, Anny Lapkovskajej, Benjamina Brunsa a Tomasza Konieczneho, všetko pod taktovkou Michaela Sanderlinga. Výsledok bol bez pochýb sugestívny, nie však nutne v zmysle hĺbavej emotívnosti.

 

Číst dál…

Pražský filharmonický sbor 90. sezonu zahájí dvojicí koncertů v Rudolfinu

Na úvod své jubilejní sezony organizuje Pražský filharmonický sbor dva slavnostní hudební večery. V sobotu 28. září zazní na zahajovacím koncertu Requiem Antonína Dvořáka. Ke společnému provedení díla přijala pozvání Dresdner Philharmonie, kterou povede dirigent Michael Sanderling. Nedělní večer 29. září bude patřit oslavám sborové tradice. Během koncertu Proč bychom se…

Číst dál…

Pražský filharmonický sbor sází na edukace. Cílí na batolata, dospělé i začínající profesionály

Se začátkem školního roku a nové sezóny připravil Pražský filharmonický sbor sérii edukativních projektů pro děti, mladistvé i dospělé. Pracovat bude se školami, širokou veřejností i studenty zpěvu.  V devadesáté sezóně, kterou portál KlasikaPlus.cz avizoval ZDE, se Pražský filharmonický sbor bude věnovat i edukativní činnosti. V programové nabídce tělesa, v jehož čele aktuálně oficiálně stanul David Mareček,…

Číst dál…

Dvořákova Praha v prvním týdnu. Nejen s Jakubem Hrůšou, ale i pro rodiny s dětmi

Začátek září je termínem, kdy se zdvihá další festivalová vlna. Pražské odnoži již sedmnáct let dominuje festival Dvořákova Praha, stejně jako to jen o něco málo déle před ním činil Mezinárodní hudební festival Pražský podzim. Co nabídne Dvořákova Praha v prvním týdnu? Odpoví první týdenní výhled.  Po brněnském prologu, který se uskutečnil…

Číst dál…

Velkolepé divadelní kino na jezeře. Weberův Čarostřelec zahájil 78. hudební slavnosti v rakouském městě Bregenz

„Hlavním hrdinou příběhu o lásce, touze, zlu, pomstě i naději je tentokrát Samiel. V rudém přiléhavém overalu připomíná Mefista, intrikuje, svádí, hrozí, děsí, zuří, trestá.“

„Ženské hrdinky Agátu a Aničku režisér oprostil od submisivního založení.“

„‚S Vídeňskými symfoniky spolupracujeme v Bregenzu už čtrnáctou sezonu. Pan dirigent Mazzola je už vlastně náš dobrý známý,‘ říká Lukáš Vasilek.“

Nové texty, méně árií, zimní krajina, scéna připomínající western i Titanic, emancipované ženské hrdinky, pyrotechnické a audiovizuální efekty či pěvci mizící ve vodě i šplhající po stromech. Mlha, praskající led, vyjící vlci, výstřely, hřmění hromů. Děsivý ďábel před křížem na špičce kostelní věže. Vodní monstrum šlehající plameny, beránek Boží i svůdné akvabely. Nové nastudování Weberova Čarostřelce z dílny německého režiséra a scénografa Philippa Stölzla nabízí nový pohled na dílo i jezerní produkci a úspěšně odstartovalo 78. ročník proslulých Bregenzských hudebních slavností na Bodamském jezeře.

Číst dál…