28. ročník festivalu Concentus Moraviae, který dnes otvírá koncert v Kroměříži, rozšiřuje svůj areál do dvou historických zemí, Dolního Rakouska a Moravy, a to nejen ve smyslu koncertních destinací. Vídeň jakožto sídelní město habsburských císařů a Kroměříž, kterou jako své sídlo užívali olomoučtí arcibiskupové, vytyčují prostor, který festival inspiruje. Dramaturgie se ujal trojlístek respektovaných odborníků:…
Michaela Ambrosi: Je to po čertech dobře napsaná muzika!
„Asi by se to dalo přirovnat k dítěti, které má autodráhu a těší se na další a další autíčko, které po ní sveze.“
„Streamovaný křest přece jenom není to, co jsem si pro své první CD představovala.“
„I v tom nejhorším béčkovém filmu nakonec na hlavní hrdiny při zachránění planety vysvitne slunce.“
Hráčka na historické příčné flétny Michaela Ambrosi vydala znamenité album s hudbou českého skladatele Jiřího Čarta. Ten bývá řazen k okruhu české hudební emigrace 18. století, fenoménu, který dodnes vede k novým objevům a inspiracím. Nahrávka Michaely Ambrosi je objevná už tím, že se jedná o první zvukový záznam pořízený na repliku autentického dobového nástroje.
Michaela Ambrosi po stopách hudby Jiřího Čarta
Skladatel a hudebník Jiří Čart se narodil roku 1708 ve Vysoké u někdejšího Německého Brodu. Přes hudební školení v místech, kde v mládí žil, se dostal do Prahy a poté do Vídně. Následně se stal členem královské polské kapely ve Varšavě, se kterou patrně roku 1733 přesídlil do Drážďan. Později hrál v kapele pruského korunního prince…


