Jeden z největších evropských operních domů, pařížská Opéra national de Paris, v nastávajícím ročníku 2025/26 připraví sedm nových inscenací kategorie opera, přičemž své slovo řekne šéfdirigent prvního českého orchestru u přípravy nového Evžena Oněgina z pera Petra Iljiče Čajkovského. Českou stopu otiskne do pařížské paměti několik uvedení Dvořákovy Rusalky. A francouzská instituce pochopitelně chystá také…
Slávka Zámečníková: Musetta v Paříži je splněný sen
„Pařížská Bohéma bere za srdce od samého začátku až do konce. Taková vždy nebývá.“
„Dostávám teď stále těžší role, které jsou ale pro moji kariéru velmi důležité.“
„Ve Vídni je strašně důležité, jak se člověk zapíše. A já jsem měla štěstí, že na ty důležité tituly jsem byla v dobré kondici.“
Dva měsíce v Paříži, v roli Musetty v Pucciniho opěře La Bohème, právě teď prožívá sopranistka slovenského původu Slávka Zámečníková. Zatím má za sebou úspěšnou premiéru a první reprízu z celkových dvanácti uvedení, které ji v Opéra national de Paris mezi 2. květnem a 4. červnem čekají. Inscenaci režíroval Claus Guth a hudebně nastudoval Michele Mariotti. Nejen o ní, ale také třeba o vídeňském angažmá si se Slávkou povídáme v RozhovoruPlus.
Tomáš Hanus: Hledět si při dirigování opery pouze hudby? To nemohu
„Publikum v Mnichově na Prodanou nevěstu reaguje velmi vřele.“
„Jelikož jsem se od začátku srpna nezastavil, vyberu si teď intenzívní studijní čas.“
„Janáčkova hudba se nemůže omrzet.“
Bavorská státní opera hraje od prosince Smetanovu Prodanou nevěstu. Po hudební stránce za novou inscenací stojí dirigent Tomáš Hanus, šéfdirigent a hudební ředitel Velšské národní opery v Cardiffu, brněnský rodák, který se svým souborem hostoval v prosinci na festivalu Janáček Brno 2018 s operou Z mrtvého domu…


