KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Ondřej Šindelář v hlavní roli. Prague Philharmonia završila komorní cyklus

„Jan Souček se za necelé dva roky naučil hrát na barokní hoboj.“

„Nebývá zvykem, že dramaturg na úvod koncertu vystoupí a sdělí posluchačům zajímavosti o dílech, která ten večer uslyší.“

„Fagot proplouval mezi tóny elegantně a hravě, nenuceně a současně výmluvně.“

Poslední koncert komorního cyklu K orchestru Prague Philharmonia sezóny 2024/25 zazněl v pondělí 9. června a byl věnován především baroknímu fagotu v rukou Ondřeje Šindeláře, který je mimo jiné členem České filharmonie. Vystoupili také Jiří Sycha, František Kuncl, Petr Mašlaň, Jan Souček a Jiřina Marešová a v různém obsazení jsme si vyslechli tři skladby z barokního a dvě skladby z klasicistního období. Koncert přinesl několik překvapení, atmosféra se nesla ve velmi přátelském duchu a měli jsme možnost slyšet inspirativní výkony interpretů.

Číst dál…

V mnohém netradiční závěr sezony Prague Philharmonia

Červen je posledním měsícem sezony, filharmonická tělesa tak ukončují své koncertní řady. Jedním z nich je i orchestr Prague Philharmonia, který v brzké době završí cyklus komorní i soudobé hudby, navíc přidá koncert donátorské řady. Všechna tři koncertní setkání mají do určité míry atribut vychýlení od zvyklostí. Poslední zmíněný koncert se uskuteční jako první…

Číst dál…

Barbara Maria Willi uvádí mladého violoncellistu Thomase Prechala

Cyklus koncertů staré hudby Barbara Maria Willi uvádí… se v roce 2024 těší zájmu diváků už 21. sezónu. Koncerty osobně uvádí dramaturgyně cyklu – inovativní interpretka, zejména cembalistka, uznávaná muzikoložka a děkanka Hudební fakulty JAMU. Nejbližší díl seriálu je v plánu v pondělí 8. dubna od devatenácti hodin v brněnském konventu Milosrdných bratří. Hlavní osobností…

Číst dál…

Musica Figuralis a Jana Semerádová aneb Premiéra, o jaké sám Anton Neumann nesnil

„Povídali si spolu pomocí nástrojů, které jako by se proměnily v hlasy. A kromě výšek not intonaci určovala právě artikulace a nespočet dalších výrazových prostředků, se kterými hráči experimentovali.“

„Těžko však říci, kdo komu lépe naslouchal a kdo pro koho byl větším zdrojem inspirace, zdali sólistka pro členy ansámblu, či oni jí.“

„Nálady se měnily po pár frázích, nelze však říci, že by posluchače mátly, ba naopak. Měla jsem pocit, že jsem chvíli přítomna na rockovém koncertě, který se rázem přenáší až do zemí Orientu.“

O naprosto fenomenální představení výběru děl nedávno znovuobjeveného skladatele Antona Neumanna se ve čtvrtek 25. srpna zasloužila Musica Figuralis pod vedením nenahraditelného Marka Čermáka. Dva skladatelovy flétnové koncerty za jejich doprovodu osobitě premiérovala Jana Semerádová. Afektovaností společně pohlcovali všechno kolem sebe a skvostné prostory sálu Arcibiskupského paláce v Olomouci dobovou atmosféru dokonale podtrhly. Příznivci Olomouckých barokních slavností měli možnost prožít jednoznačně jeden z nejsilnějších zážitků v rámci desátého ročníku tohoto festivalu.

Číst dál…