„Už jako studenti jsme chtěli, aby náš repertoár odrážel také jiné hudební styly, protože každý z nás vzešel z jiné ‚hudební kolébky‘: z jazzu, rocku, popu.“
„Bachovy chorály jsou pro nás jako dát si ráno sprchu nebo vyčistit si zuby.“
„Tehdy jsem pocítil, jak hluboký má hudba smysl, že je cestou ke svobodě a zachraňuje.“
Pevné ebenové dřevo je součástí hudebních nástrojů napříč žánry. Stejně tak se pohybuje francouzské smyčcové kvarteto Quatuor Ébène s neuvěřitelnou lehkostí od klasiky přes jazz až po různé experimenty typu Waves. 25. května se tento soubor poprvé představí na festivalu Pražské jaro, aby zahrál skladby Beethovena, Čajkovského a v české premiéře také kvartet Tetrhappy od svého dlouholetého kolegy Raphaëla Merlina. O tom, jak úžasným a zároveň složitým mechanismem je smyčcové kvarteto, o emotivním projektu Beethoven Around the World nebo o mezzofortissimu Györgyho Kurtága ve velmi upřímném rozhovoru povyprávěl druhý houslista souboru Gabriel Le Magadure.
