KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Že v menších městech není kvalitní hudba? Ale kdeže! Podívejme se do Dvora Králové

„Pod vedením dirigenta Zdeňka Klaudy se publiku dostalo pečlivě připraveného, vyváženého a citlivě gradujícího provedení Mozartova Requiem.“

„Oba sbory se skvěle vyrovnávaly s melodickými i dynamickými proměnami, působily poučeně a kompaktně, s pochopením pro text díla a oscilaci hudebních nálad.“

„Velmi oceňuji, že všem sólistům bylo perfektně rozumět a že nikdo z nich nepocítil potřebu jakkoli ovládnout pódium.“

Pokaždé mi způsobí nesmírnou radost, setkám-li se i menších městech s projekty, které obohacují kulturní život daného regionu a snesou srovnání s nabídkou, již mají k dispozici obyvatelé metropolí. Když jsem ve čtvrtek 6. listopadu, pár dnů po „Dušičkách“, navštívil ve Dvoře Králové nad Labem provedení Mozartova Requiem pod vedením dirigenta Zdeňka Klaudy, mísilo se ve mně pohnutí z nadpozemsky krásné hudby s pocity optimismu.

Číst dál…

Mozartovo Requiem v podání Pražských komorních sólistů

Období kolem Svátku zesnulých je přirozeně a tradičně obohacováno hudebním děním v podobném duchu. Mše za zemřelé či rekviem jsou tak provozovány s větší frekvencí a skladbou, která zaznívá zdaleka nejčastěji, je ta z pera vídeňského klasika Wolfganga Amadea Mozarta. Autorova poslední kompozice v tónině d moll je hledáčku pozornosti i v případě Pražských komorních sólistů, kteří…

Číst dál…

Opera pod májovým nebem pošestnácté v Litomyšli

Litomyšlské Klášterní zahrady se poslední květnový pátek stanou dějištěm populárního open air koncertu s názvem Opera pod májovým nebem. Kvarteto pěvců mladé generace vystoupí od půl sedmé večer za doprovodu orchestru Moravského divadla Olomouc, jehož taktovky se chopí šéfdirigent Plzeňských filharmoniků Chuhei Iwasaki. Znít budou ukázky ze známých operních kusů od…

Číst dál…

Zbloudilá Traviata. Olomoucká inscenace pro otrlé

„Amatérský přístup divák vytuší velmi brzy, jen co se vzpamatuje z prvního šoku.“

„Monstrózní skulptura značně zavazí.“

„Violettou byla na premiéře hostující Lada Bočková. Je to dnes vyzrálá a žádaná primadona v nejlepším smyslu tohoto slova.“

Opera a opereta Moravského divadla Olomouc má svoji dlouholetou tradici a slavnou historii. A také své diváky. Poučené a vnímavé. V poslední době se však zdejší inscenace staly předmětem diskusí, neboť umělecká šéfka, Veronika Kos Loulová, začala prosazovat moderní přístup k realizaci a výkladu operních děl. Tomu se nevyhnula ani poslední premiéra La traviaty Giuseppa Verdiho uvedená 11. dubna. Kdo se těšil na klasickou operu, musel vzít za vděk jen Verdiho hudbou, kterou dirigoval Tomáš Hanák, neboť režisér Michal Hába pojal spolu se scénografem Draganem Stojčevským vizuál značně netradičně. Ale problematické byly dokonce i výkony protagonistů.

Číst dál…

Ne Její pastorkyňa, ale Jenůfa. Moravské divadlo přichází s novinkou

Nadčasový příběh z moravského venkova o žárlivosti, odpuštění i naději ztvární členové souboru Moravského divadla Olomouc v inscenaci, která vzniká v koprodukci s Národním divadlem Brno. Ženský inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou představí Janáčkovu Jenůfu v původní verzi z roku 1904. Premiéra se pod taktovkou Anny Novotné Peškové a na scéně Iriny Moscu koná 15. listopadu. V…

Číst dál…

Eliška Gattringerová a Vilma Bořkovec: V Logice chaosu se najde každý

„Hudebníci z Please The Trees nejdřív připravili doprovodnou zvukovou složku a výsledná hudební podoba pak vznikala postupně během zkoušení na principu improvizace.“

„Umění obecně je právě o zkoušení různých věcí, posouvání hranic, vystupování z komfortních zón, hledání. Opera díky tomu může být živá.“

„Pro nás jako zpěváky je to setkání dvou odlišných hudebních prostředí ohromně osvěžující. Jsme jinak zvyklí být na sebe hrozně přísní.“

Soubor RUN OPERUN, který před necelým měsícem vzbudil pozornost svou „queer“ Traviatou na Stalinovi, chystá hned na úvod sezóny další premiéru. Věren svému záměru vnášet do operního světa svěží vítr, nové inscenační principy, aktuální témata či humor a přibližovat tak operu i publiku, které by tento žánr ve své tradiční podobě nelákal, se pustil do autorského díla…

Číst dál…