Mezzosopranistka Štěpánka Pučálková, členka ansámblu drážďanské Semperoper, se s prestižním Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia podílí na scénickém uvedení Wagnerovy Valkýry. V režii Vincenta Hugueta a pod taktovkou Daniela Hardinga se tak stane v římském Auditoriu Parco della Musica 23., 25. a 27. října. Elitní obsazení počítá s Pučálkovou v roli valkýry Roßweiße. V roli Siegmunda se…
Stavovské divadlo v nové sezóně opět chystá víkendová setkání s operou pro děti i rodiče
Jak vzniká opera a co všechno se skrývá za velkolepým představením? Stavovské divadlo ve spolupráci s Dětskou operou Praha nabídne od září až do června sérii zábavných vzdělávacích pořadů, které hravou formou přibližují svět opery celé rodině. Cyklus, jehož protagonistou je především soubor Dětská opera Praha, začíná 27. září. Pražské Národní divadlo…
Salcburské finále 2025. Nézet-Séguin, Grigorian a Beczała (1)
„Pianissima smyčcové sekce nedala příležitost k pochybám, jaké že těleso právě hraje: v tomto ohledu je zvuk Wiener Philharmoniker jedinečný a podle mého názoru takřka nepřekonatelný.“
„Klavírista Kyung-ki Joo následně Asmik Grigorian objal a pronesl výrok večera: ‚Dělej a zpívej, co chceš, hlavně zůstaň sama sebou.‘“
„Mám za to, že polský tenorista aspiruje na jednoho z nejinspirativnějších představitelů Andrey Chéniera novodobé interpretační historie.“
Salcburský letní festival vyvrcholil ve dnech 24. a 25. srpna trojicí koncertů s vynikajícím obsazením i zajímavým programem. Dirigent Yannick Nézet-Séguin provedl s Vídeňskými filharmoniky a trojicí sólistů první dějství z Wagnerovy Valkýry, jedna z čelných tváří festivalu, sopranistka Asmik Grigorian, vystoupila na originálním sólovém recitálu s názvem A Diva is Born, a tenorista Piotr Beczała debutoval v očekávaném koncertním provedení opery Umberta Giordana Andrea Chénier. První díl třídílné minisérie pojednává o wagnerovském pořadu pod taktovkou zmíněného kanadského dirigenta.
Parsifal jako meditativní introspekce
„Heras-Casado vede Parsifala jako liturgii ticha – hudba se zde nerodí z exaltovaných vrcholů.“
„Elīna Garanča přistupuje ke Kundry s přesností, která odmítá archetyp. Ukazuje wagnerovskou poutnici jako bytost rozkročenou mezi světy: není tu výhradně hříšnicí, není výhradně obětí.“
„Wagner zde staví tělo do středu mytologie a Volle si je toho dobře vědom. Když Amfortas prosí o smrt, není to volání po vykoupení v křesťanském smyslu; spíš jde o únik z vědomí, které už neunese vlastní přítomnost.“
Bayreuthský festival se po Tristanovi ponořil do meditativní introspekce. Parsifal v režii Jaye Scheiba nevyznívá jako triumfální mystérium, ale jako cesta k niterné rovnováze. Místo velkých gest přichází klidná modlitba tónů, kde se každá fráze pojí s tichem, a spása je spíš nasloucháním než proklamací. Provedení řídil dirigent Pablo Heras-Casado.
Spíš vyrovnané než strhující. Hudební drama Tristan a Isolda
„Byčkov zůstává velkým dirigentem s mimořádným citem pro Wagnerovu architekturu, avšak dnešní večer ukázal, že ne všechny prvky se potkaly s jeho vizí tak přesně, jak jsme u něj zvyklí.“
„Arnarsson je zdrženlivý, neservíruje symboly doslovně a nechává filozofické vrstvy Wagnerova díla promlouvat především skrze hudební textury.“
„Tristan a Isolda zde nejsou provokací ani muzejním exponátem, nýbrž zrcadlem touhy, které odhaluje, jak blízko k sobě mají láska a smrt.“
Bayreuther Festspielhaus se tentokrát ponořil do tempa popírajícího časoprostor. Zatímco páteční Mistři pěvci vyznívali jako pohodlně čitelná veselohra, Tristan a Isolda značí tři dějství, v nichž se realita rozplývá v chromatickém napětí a každý akord je slibem, jehož naplnění je ve své podstatě čekáním na Godota. Ticho mezi frázemi Tristana a Isoldy nezní jako pauza, nýbrž promlouvá jako součást hudby samotné. Hudebního nastudování se ujal šéfdirigent České filharmonie Semjon Byčkov, režie Thorleifur Örn Arnarsson.
Bayreuthští Mistři pěvci norimberští
„Davidsovo nastudování stojí vůči monumentalismu minulosti v ostrém kontrastu – místo ideologické kulisy nabízí obraz města, kde se hlas jednotlivce a komunity setkávají v dialogu.“
„Michael Spyres podtrhl charakter Walthera jako outsidera, který nevyhrává silou ani přepjatostí, ale spontaneitou vlastní písně.“
„Na poslední chvíli se do role učedníka Davida postavil tenorista Ya-Chung Huang, jehož svěžest a elán inscenaci dodaly nečekané odlehčení.“
Bayreuthský Festspielhaus má zvláštní dar – i komedie zde může působit jako slavnostní obřad. U letošních Mistrů pěvců však záhy dojem rituálu střídá pocit nenáročné podívané. Inscenace Matthiase Davidse je svižná, civilní a vizuálně vstřícná, ale hloubku Wagnerova díla spíše odsunuje a na úkor dramatu zůstáváme v rovině veselohry. 22. srpna dirigoval Daniele Gatti, šéfdirigent drážďanské Staatskapelle.
Operní premiéry v Miláně a Benátkách
Dvěma nejvýznamnějšími operními divadly v Itálii jsou milánské Teatro alla Scala a benátské Teatro La Fenice. Obě se v příští sezoně přirozeně věnují zejména italskému repertoáru, ale dostane se též na experimentálnější počiny. KlasikaPlus.cz přináší stručný přehled o premiérách ve zmíněných divadlech. Operní sezóna v milánské „Scale“ začne drsnou, syrovou operou Lady Macbeth Mtsenského újezdu,…
Deutsche Oper se v nové sezoně oddá experimentům
Nastávající sezóna je pro berlínskou Deutsche Oper obdobím změn. Po sedmnácti letech se sir Donald Runnicles rozloučí jako generální hudební ředitel domu a od podzimu 2026 bude umělecké vedení instituce určovat nový ředitel Aviel Cahn. Německé divadlo v tomto kontextu avizuje experimenty s různými hudebně-divadelními formáty. Program sezony odráží mnohé aspekty: S novými inscenacemi,…
Příhody lišky Bystroušky jako jedna z premiér v Berlíně Pod lipami
Státní opera Pod lipami je jednou ze tří operních scén v hlavním městě Spolkové republiky Německo. Berlínský operní dům má na programu příští sezony pět velkých operních premiér, dvě desítky inscenací z repertoáru a také mnoho koncertů. Sezonu zahájí dvě představení monumentálního cyklu Prsten Nibelungův Richarda Wagnera v koncepčně i technicky komplexní inscenaci Dmitrije Tcherniakova…
Dirigent Philippe Jordan excelentní při Valkýře ve Vídeňské státní opeře
„Philippe Jordan přistoupil k dílu s velkým citem pro hudební drama, které gradoval analyticky, detailně a vrstevnatě.“
„Andreas Schager právem patří k mimořádným interpretům velkých rolí oper Richarda Wagnera.“
„V roli Brünnhildy zazářila německo-italská dramatická sopranistka Anja Kampe.“
Hudební ředitel Vídeňské státní opery Philippe Jordan se rozhodl završit svou pátou sezónu v čele světoznámého rakouského divadla velkolepou tetralogií Richarda Wagnera Prsten Nibelungův. Excelentní výkon podal dirigent 22. června, když řídil v rakouské metropoli operu Valkýra.
Klasika v souvislostech (94)
Thomas Mann jako milovník hudby
„V několika novelách a románech zanechal jedinečná hudební líčení.“
„Emigroval s československým pasem, protože ten německý mu už nesměl být prodloužen.“
„Je tu Mannem často připomínané téma smrti, ale – nesmí nás to klamat – na pozadí smrti vždycky Mann kreslí velikou lásku k životu ve všech jeho podobách.“
Malý příspěvek ke 150. výročí narození velkého německého spisovatele. Velké téma, ve kterém se spojuje jedinečné literární mistrovství i kus dějin, filozofie a estetiky 20. století. Thomas Mann, držitel Nobelovy ceny, je jedním z největších německých a světových spisovatelů a také pravděpodobně největším hudebním znalcem mezi literáty.
Pardubické proměny Markéty Cukrové
„Třiatřicetiletý Jiří Habart příležitost využil vrchovatou měrou.“
„Hráči Komorní filharmonie by možná mohli odvádět své výkony poslepu, ale proč se sympatickému dirigentovi nepodřídit?“
„Vnitřní nastavení umožňuje Markétě Cukrové plně se vcítit se do textu a nálady Wagnerem zhudebněných veršů, ohromujícím vnějším znakem je pak uchopení nosným a přesvědčivým hlasem.“
Tři večery na pódiu pardubického Domu hudby byly v tomto týdnu svěřeny mezzosopranistce Markétě Cukrové. Přední česká pěvkyně se prvně 19. května stala protagonistkou květnových abonentních koncertů Komorní filharmonie. Vedle předem ohlášeného písňového cyklu Richarda Wagnera zazněly v jejím podání ještě dvě árie Cherubína z Mozartovy Figarovy svatby. Spolehlivý orchestr energicky a s citem řídil Jiří Habart.
Mozart a Wagner společně z pardubického pódia s přispěním Markéty Cukrové
Velká skladatelská jména Mozart & Wagner dala název květnovým abonentním koncertům v pardubické Sukově síni Domu hudby. Ve dnech 19., 20. a 21. května zazní od devatenácti hodin předehra k opeře Lucio Silla od W. A. Mozarta, a také jeho Symfonie č. 29 A dur. Po přestávce se pak k orchestru přidá mezzosopranistka Markéta Cukrová, která zazpívá…
Večer plný německé romantiky
„V době, kdy Weber definoval německou operu, mělo v Neapoli premiéru jedno z vrcholných děl opery italské, Rossiniho Jezerní paní.“
„Prague Philharmonia byla plná jiskřivého zvuku a energie sálající do všech stran, s bohatým výrazovým rejstříkem, který si skvěle poradil se všemi finesami a nástrahami skladatelovy partitury.“
„Brownleeho hlas má neuvěřitelnou sílu, energii a na basbaryton nezvykle bohatou paletu barev i jasné výšky.“
Předposlední koncert orchestrální řady Prague Philharmonia svedl 27. dubna takříkajíc pod jednu střechu tři německé romantiky a jeden kouzelný hlas ze Spojených států. Hudba z děl Carla Marii von Webera, Richarda Wagnera a Gustava Mahlera zazněla pod taktovkou šéfdirigenta orchestru Emmanuela Villauma. Výběr z Mahlerova cyklu Chlapcův kouzelný roh ve druhé půli koncertu přednesl americký basbarytonista Nicholas Brownlee.
Nicholas Brownlee a posílená Prague Philharmonia v Rudolfinu
Předposlední koncert orchestrální řady aktuální sezony Prague Philharmonia zazní 27. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina. Pod vedením šéfdirigenta Emmanuela Villauma se publikum ponoří do německojazyčné hudby 19. století. Hlavním hostem večera bude americký basbarytonista Nicholas Brownlee. Orchestr bude hrát vzhledem k repertoáru Weber. Wagner. Mahler hrát ve větším hráčském obsazení než…
Nový festival v italském Terstu přiveze Vídeňské symfoniky v čele s Petrem Popelkou
Nově založeným jarním festivalem Primavera da Vienna (Jaro z Vídně) se italský Terst stává dějištěm klasickohudební akce. Vídeňští symfonikové pod vedením svého šéfdirigenta Petra Popelky odehrají od 11. do 13. dubna tři koncerty v divadle Politeama Rossetti. Festival však začíná už 10. dubna koncertem Aperitivo Musicale, při němž soubory orchestru promění historické…
Jak stylově zahrát a odřídit Haydna. Victor Julien-Laferrière v Pardubicích
„Proč se nepředstavit, má-li být naplněno pojmenování večera ‚Cello světově‘, právě způsobem nejklasičtějším?“
„S pozoruhodnou lehkostí a s neodolatelným úsměvem na rtech provedl Victor Julien-Laferrière orchestr vstupními takty a vzápětí se pustil do svého vlastního partu s razancí a suverenitou beroucí dech.“
„Rovněž dirigentské vystoupení hlavního protagonisty večera bylo sebejisté, energické a bravurní.“
Dubnový abonentní koncert Komorní filharmonie Pardubice plně ovládl Victor Julien-Laferrière. Francouzský umělec se tentokrát nepředstavil jen coby špičkový violoncellista, ale rovněž jako pozorný dirigent. Do města ve východních Čechách se dubna vrátil po sedmi letech a připravil stylově vybroušené provedení Violoncellového koncertu D dur Josepha Haydna, na programu byli dále Richard Wagner a Felix Mendelssohn-Bartholdy.
Nicholas Brownlee: Operu dělá tenor, ostatní zpěváci tam jsou pro něj
„Teprve když jsem začal zpívat Wagnera, jsem pochopil, že toto je přesně hudba pro můj hlas.“
„Bohužel hudební svět se trochu polarizuje a zpěváci se profilují buď jako interpreti písní, nebo jako operní pěvci.“
„Cenzura Trumpovy administrativy nám přináší tvůrčí nejistotu.“
Americký basbarytonista Nicholas Brownlee se vzdor svému mládí etabloval jako jeden v předních představitelů wagnerovských rolí. V této sezóně vystupuje v Bavorské státní opeře jako Wotan ve Zlatu Rýna, v operním domě ve Frankfurtu jako Amfortas v Parsifalovi, ale i jako Macbeth či Amonasro v Aidě. V Palau de les Arts Reina Sofía debutuje v hlavní roli Bludného Holanďana, v Lipsku bude zpívat opět Wotana a na festival v Bayreuthu se vrátí jako Donner ve Zlatu Rýna. Mimo to se představí i na několika koncertních scénách, včetně pražského Rudolfina, kde s Prague Philharmonia a dirigentem Emmanuelem Villaumem 27. dubna přednese Mahlerův Chlapcův kouzelný roh.
Tichá síla. Když hudba dýchá ženskou energií…
„Zatímco v minulosti dominovali hudebnímu světu muži, tento večer ukázal, že dnes stále výrazněji zaznívá ženský hudební projev – a to i na dirigentském stupínku.“
„Lenka Titzová na pódium přinesla esenci hravosti a spontaneity.“
„Skalková se soustředila na vnitřní vývoj hudební struktury, nechala melodie dýchat a pracovala s kontrasty mezi monumentalitou a lyrickou jemností.“
Kolik vnitřní síly, hodin samoty, odříkání a tiché zarputilosti je třeba, aby se mladý interpret postavil na pódium a proměnil notový zápis v dechberoucí zážitek? Právě tato otázka se mi vracela během koncertu z cyklu Janáčkovy filharmonie Ostrava zvaného Mladí sólisté, který ve čtvrtek 3. dubna přivedl na pódium sálu Vesmíru trojici talentovaných mladých umělkyň. Klasická hudba zde nebyla jen aktem precizní interpretace, ale i svědectvím o cestě – o odvaze, trpělivosti a houževnatosti.
Svátek wagneriánů. Drážďanský Siegfried v Praze
„Festival v saské metropoli inicioval bezprecedentní pozornost vědecky podloženému hledání historicky poučené interpretace celé tetralogie.“
„Kent Nagano inspiroval orchestr během celého téměř pětihodinového večera k neuvěřitelně plastické a průzračné hře.“
„Siegfried je nejpohádkovější a hudebně nejpřístupnější částí Prstenu Nibelungova. Pražské provedení tyto stránky zvýraznilo.“
Wagner může být nejen hudebně magický, ale také dějově poutavý a dokonce chvílemi zábavný. A to i bez scénografie. Koncertní provedení jeho opery Siegfried v pražské Státní opeře, mezinárodní projekt Dresdner Musikfestpiele, první dubnový den takové bylo: skvěle zazpívané, díky dobovým nástrojům vzácně zvukově vyvážené, projasněné a zřetelné a v pojetí dirigenta Kenta Nagana interpretačně nádherné. Jedním slovem světové.
Hanusův Peter Grimes s Velšany
Cardiff, Southampton, Birmingham, Milton Keynes a Plymouth, to jsou destinace, které se mezi 5. dubnem a 7. červnem stanou svědky nové inscenace Brittenovy opery Peter Grimes Velšské národní opery připravené jejím hudebním ředitelem Tomášem Hanusem. Pěvecké obsazení nabídne jména jako Nicky Spence, Sally Matthews nebo dame Sarah Connolly. Český dirigent Tomáš Hanus,…
Thomas Blondelle: Je na čase modernizovat pojetí Richarda Wagnera
„Pozdně romantický německý repertoár si žádá opravdové herectví, jen zpívat nestačí.“
„Herodes, Loge a ostatně i Siegfried, to jsou dary, které skladatelé nadělili tenoristům.“
„Laca i Štefa jsou role, po nichž bych okamžitě skočil.“
Drážďanský hudební festival do Prahy 1. dubna přiveze koncertní provedení opery Richarda Wagnera Siegfried. Po loňském úspěchu koncertního provedení Wagnerovy Valkýry bude mít letos české publikum možnost uvidět a hlavně uslyšet Siegfrieda poprvé v historicky poučené interpretaci. Koncertní provedení, na němž se pod taktovkou Kenta Nagana představí Drážďanský festivalový orchestr spolu s Concerto Köln, slibuje inovativní zvuk, který si budou moci následně vychutnat i diváci na hostováních v Philharmonie de Paris, Kolínské filharmonii a samozřejmě v Drážďanech. V hlavní roli se představí belgický tenorista známý především z německých divadelních scén Thomas Blondelle, pro nějž to bude dvojitý debut – v roli i v Praze.
Současné Portugalsko, Wagner a Čtvrtá Schumannova pod portugalským palcem v Plzni
„Hlas naprosto fenomenální zpěvačky jménem Sílvia Sequeira čněl nad bohatým zvukem orchestru.“
„Druhé polovině koncertu byl přítomen i šéfdirigent Plzeňské filharmonie Chuhei Iwasaki, a bylo vidět, že si pojetí často uváděné Symfonie č. 4 d moll náramně užívá.“
„Pozvání osobnosti Nuna Côrte-Reala, který dostal příležitost představit i svoji autorskou tvorbu, mělo určitě smysl.“
Pátým abonentním koncertem pokračoval v Plzni cyklus Platina. Za dirigentský pult Plzeňské filharmonie byl 20. února přizván portugalský dirigent Nuno Côrte-Real, který se představil i jako skladatel a aranžér. Program koncertu už orchestr provedl v Portugalsku, nyní portugalské rytmy zněly v sále plzeňské Besedy.
Poschnerův senzační Bludný Holanďan
„Tak excelentní, brilantní výkon orchestru v opeře jsem dlouho neslyšel.“
„Pěvecké výkony byly vzácně vyrovnané přes nutný nečekaný ‚záskok‘ v roli Senty.“
„Režie v Linci podruhé za sebou, po prosincové Butterfly, nenechala svou hrdinku ve své koncepci zemřít…“
V moderním Musiktheateru Linz slavila 25. ledna premiéru opera Bludný Holanďan Richarda Wagnera. Stalo se tak v hudebním nastudování šéfa opery i Brucknerova orchestru Markuse Poschnera a v režii intendanta divadla Hermanna Schneidera, podpořené scénou Dietera Richtera a s návrhem kostýmů Mentje Nielsen. Sbory nastudovala Elena Pierini a David Barnard. Pro velmi obtížnou titulní roli byl pozván výrazný řecký barytonista působící v Německu Aris Argiris. V roli Senty zaskočila na poslední chvíli německá sopranistka Dorotea Herbert, pro onemocnění sopranistky souboru. Místo jednoho plánovaného hosta tak byli na premiéře hosté dva a podruhé za sebou se v Linci smrt hlavní hrdinky nekonala…
Mimořádný výkon mladých virtuosů v Sukově síni
„Druhá a třetí věta Janáčkovy skladby exponovala v Praženicově provedení jak básnivě zasmušilé, tak bouřlivě úderné pasáže.“
„Horlivý temperament Jan Novák podtrhl nervózním vibratem, aniž by tím jakkoli potlačil motivickou stavbu skladby.“
„Z Novákova svérázného přístupu bylo zřejmé, že je v Janáčkově prudkosti a nepředvídatelnosti jako doma.“
Laureáti prestižních světových soutěží Pavol Praženica, Jan Novák a Silvie Ježková během úterního rudolfinského večera vlili svěží krev do žil pražskému koncertnímu provozu. Navzdory roztříštěné dramaturgii, kterou však bylo nutné omluvit s ohledem na specifickou povahu události, se instrumentalisté vztáhli k prováděným číslům s perfektním porozuměním hudební látce a s uspokojivou dávkou citlivosti a vnímavosti. A i když se někdy zdálo, že stylová nakynutost repertoáru čítající jména jako Leoš Janáček, Franz Liszt či Johannes Brahms vyzrála nad schopnostmi instrumentalistů, byl koncert 21. ledna mimořádným oživením tuzemské tradice komorní interpretace.
Až na konec světa (34)
Od Mahlera k Picassovi.
Dirigent a galerista Josef Stránský
„Jak je možné, že upadlo v zapomnění jméno našeho krajana, rodáka z Humpolce, přestože stál kdysi takřka tucet let v čele Newyorských filharmoniků?“
„Stránského jmenování do čela newyorského orchestru vyvolalo v hudebních kruzích údiv, ne-li poprask.“
„Angelo Neumann oceňoval jeho hudební talent i dirigentskou pohotovost, stejně tak ovšem Josefův obchodní talent a smysl pro reklamu.“
Titulem MUDr. se nikdy neoháněl, místo toho se školil u mistrů kompozičního řemesla. Hrot otrávených šípů, jimiž byl Stránský v čele Newyorských filharmoniků přivítán, postupně obrousila jeho pracovitost. Disponoval však rovněž sbírkou pláten, ve které nechyběly pojmy jako van Gogh, Gauguin, Renoir, Cézanne či Toulouse-Lautrec.
‚Čtyřbarevný ohňostroj.‘ Klavírní gala českého mládí v Rudolfinu
Pražští symfonikové přivítají advent romantickým programem. Pod vedením dirigentského hosta Tomáše Hanuse zahrají 4. a 5. prosince ve Smetanově síni Obecního domu Symfonii č. 4 Roberta Schumanna, Weberův Klarinetový koncert se sólistkou Sharon Kam, předehru k opeře Tristan a Isolda Richarda Wagnera a slavnou závěrečnou scénu Isoldiny smrti z lásky. A v rámci cyklu Světová klavírní…
Nově zinscenované Zlato Rýna v Mnichově
„Dílo se dá vykládat na mnoho způsobů.“
„Do Mnichova se Prsten Nibelungův vrátil zhruba po deseti letech.“
„Hudební nastudování každé opery v Mnichově je na vysoké úrovni.“
Prsten Nibelungův Richarda Wagnera je snad nejgigantičtějším dílem v celé operní historii. Uvedení tetralogie, resp. celovečerní předehry (Zlato Rýna) a tří samostatných částí (Valkýra, Siegfried, Soumrak bohů), je pro každé divadlo prestižní záležitostí. Tak náročné dílo bývá v současné době inscenováno nejen na největších operních scénách světa, kdy je výzvou pro celý inscenační tým, ale dnes se stále častěji objevuje i na středních, zejména německých, operních scénách, kde její uvedení dává možnost zpěvákům, kteří se dosud s jejími náročnými party nesetkali, aby si je zazpívali dříve, než pro ně budou angažování do velkých divadel. První část Zlato Rýna je aktuálně v nabídce Bavorské státní opery v hudebním vedení Vladimira Jurowského a režii Tobiase Kratzera.
Popelka v berlínské Deutsche Oper jen drobně opráší Tristana
Na pokračování nabízené a s Rozhlasovými symfoniky nedávno završené pražské koncertní provedení opery Tristan a Isolda čerstvý šéfdirigent Vídeňských symfoniků Petr Popelka zužitkuje při blížící se německé produkci. Deutsche Oper Berlin uvádí třináct let starou inscenaci Wagnerovy opery a první z repríz je v plánu 27. října. 18. ledna 2025 se posléze uskuteční derniéra. Zrada, ztracená…
Skvělé finále Tristana a Isoldy na počátku 98. sezóny SOČRu
„Děj třetího dějství Wagnerovy opery Tristan a Isolda ztvárnil orchestr s ideálně vypracovaným a vzrušujícím ponorem do autorovy vize.“
„Tenorista Michael Weinius ztvárnil Tristana se vší úctou k jeho úloze.“
„Bernhard Hansky zpíval roli Kurwenala, jako by to byl jeho nejoblíbenější part.“
Symfonický orchestr Českého rozhlasu pod taktovkou svého šéfdirigenta a uměleckého ředitele Petra Popelky uzavřel koncertní provádění opery Tristan a Isolda. Stalo se tak v pondělí 7. října ve Dvořákově síni Rudolfina, které slyšelo třetí akt opery. Na pódium se vrátili Michael Weinius a Elisabeth Teige, pěvci hlavních rolí z provedení prvního jednání v roce 2023…





























