KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Premiéry Filharmonie Bohuslava Martinů ve znamení cikánského folklóru

„Skladba slovenského autora Jána Cikkera Slovenská suita pro velký orchestr, op. 22, je velmi svěží dílo, s nádechem impresionismu a s velkým hudebním potenciálem.“

„Sál Kongresového centra bohužel není přátelský ke zpěvu.“

„Skladba Sergeje Rachmaninova Capriccio na cikánská témata, op. 12, (Capriccio bohemien) byla dramaturgicky vybrána stylově.“

Čarovná jiskra, to byl název koncertu Filharmonie Bohuslava Martinů, který se rozezněl ve čtvrtek 27. listopadu v Kongresovém sále ve Zlíně. Dirigentem byl Tomáš Brauner a jako host vystoupila slovenská sopranistka Eva Hornyáková. Na programu byly tři skladby, které filharmonie hrála poprvé: Slovenská suita Jána Cikera, Kouzelné noci Bohuslava Martinů a Cikánské melodie Antonína Dvořáka. Na závěr zaznělo ještě Capriccio na cikánská témata Sergeje Rachmaninova. 

Číst dál…

Úchvatná dramaturgie, méně společné řeči. Bernstein a Rachmaninov v Ostravě

„Člověk může dál tvořit, hledat, vzpomínat, i když se realita kolem mění rychleji, než stačíme upřemýšlet.“

„Zejména v úvodu se zvuk klavíru sálem nenesl svobodně, ale s patrným tlakem.“

„Výsledkem byly jisté, řemeslně kvalitní pasáže, ale méně toho živelného, organicky a měkce narůstajícího tahu, který je u Rachmaninovovy hudby tolik žádoucí a jedinečný.“

Čtvrteční večer v ostravském Vesmíru nabídl dramaturgicky velmi podnětný program. Janáčkova filharmonie Ostrava pod vedením britského dirigenta Martyna Brabbinse uvedla dvě výrazně odlišná díla: Leonardem Bernsteinem komponovanou Symfonii č. 2 „Věk úzkosti“, inspirovanou stejnojmennou básní W. H. Audena, a Rachmaninovovu Symfonii č. 3 a moll, op. 44, v níž se odráží skladatelova emigrantská zkušenost a bilancování nad vlastním životem. Obě skladby vznikaly v období velkých proměn, obě nesou vnitřní napětí mezi starými a novými hudebními světy.

Číst dál…

Okouzlující Lobkowicz Trio v Rudolfinu 

„Lukáš Klánský se klavírního partu Elegického tria chopil s elegancí a respekt budící tónovou kulturou.“

„Jejich Kreisler byl moderním, ušlechtilým, až akademickým pojetím kdysi salónní rázovité hudby se svými charakteristickým výrazovými a tempovými finesami.“

„Houslista Jan Mráček a Ivan Vokáč u violoncella (oba koncertní mistři České filharmonie) se na strhujících proměnách tématu, dynamice a výrazu nejen podíleli, ale také je rozhodně spoluvytvářeli.“

Český spolek pro komorní hudbu přivítal ve své letošní 131. sezóně Lobkowicz Trio, jehož koncert naplnil Dvořákovu síň Rudolfina ve středu 24. září. Soubor hrál skladby Sergeje Rachmaninova, Otomara Kvěcha, Fritze Kreislera a Johannesa Brahmse. Podivuhodná dramaturgie vsadila na vybrané a zjevně populární opusy včetně milé vzpomínky na uznávaného pedagoga Kvěcha. Provedení mělo dokonalý úspěch a ovace publika byly upřímně nadšené.

Číst dál…

Virtuozita a poezie. Nové CD Jana Schulmeistera 

„Ke skvostům nahrávky patří Trh v Limoges, který hraje Schulmeister obdivuhodně vylehčeným staccatovým úhozem a v báječném tempu.“

„Každé ze Skrjabinových Pěti preludií se pod klavíristovými prsty mění v křehkou, okouzlující báseň v tónech.“

„Posluchači, kteří se rádi nechávají hudbou dojmout, si v Rachmaninovových Moments musicaux určitě přijdou na své.“

Devatenáctiletý Jan Schulmeister je jedním z našich nejnadějnějších mladých pianistů. Na klavír se začal učit hrát v pěti letech, od sedmi let se pravidelně účastní klavírních soutěží a koncertuje v mezinárodním měřítku. Na svůj věk má mladý umělec obdivuhodně rozsáhlou diskografii. Své první CD vydal pod značkou Petrof v roce 2018; to mu bylo dvanáct. Další tři disky vyšly postupně v letech 2020, 2021 a 2022 – druhý z nich opět pod značkou Petrof, první a třetí u labelu ArcoDiva. Pátého (a zatím posledního) Schulmeisterova alba se ujal Supraphon. Na trh jej uvedl letos v srpnu. Klavírista nám na něm nabízí skladby tří ruských autorů 19. a 20. století.

Číst dál…

Klavírista Marek Kozák hrál v Šumperku. Prostě a civilně, přesto niterně

„Marek Kozák je klavíristou, který uchvacuje precizní, vycizelovanou technikou, krásným, zvonivým úhozem a hlubokým ponorem do výrazu skladby.“

„Vedle Bachových děl postavil skladby stejné formy, a dokonce i tóniny od Dmitrije Šostakoviče.“

„Vrcholem večera ovšem bylo Preludium, chorál a fuga, FWV 21 od francouzského skladatele Césara Francka.“

Klášterní hudební slavnosti vrcholí a v Šumperku zazněl v neděli 24. srpna jeden z nejzávažnějších programů festivalu. Klavírní virtuos Marek Kozák přednesl v klášterním kostele Zvěstování Panny Marie v Šumperku sofistikovaný recitál z preludií a fug. Díla Johanna Sebastiana Bacha srovnával se stejnými skladbami Dmitrije Šostakoviče a přidal ještě Vítězslavu Kaprálovou a Césara Francka. Neobvyklý program v exkluzivním podání…

Číst dál…

Petr Popelka a Mao Fujita v bregenzském Festspielhausu

Třetí klavírní koncert Sergeje Rachmaninova je jedním z nejoblíbenějších orchestrálních děl klavírního repertoáru. Někteří ho znají z filmu Scotta Hickse Shine, jiní si ho oblibují pro jeho melodickou vynalézavost. Rachmaninovův klavírní koncert vyžaduje nejvyšší míru virtuozity, kterou úspěšně vykazuje mladý japonský pianista Mao Fujita, který nedávno hrál také v rámci festivalu Dvořákova Praha,…

Číst dál…

Uzbecká klasika poprvé v Praze

„Urinbajev, dirigent mladistvých sil a zjevný zastánce prezentace mocného potenciálu žesťových a bicích nástrojů, využil každé příležitosti k akcentům.“

„Jeho symfonické úsilí ovšem úspěšně mírnila vkusná, lyricky nesená klavírní arpeggia, figurace a kadence věhlasné klavírní virtuosky Madiny Fayziyevové.“

„Během první části večera jako by dirigent a orchestr nalezli ideální zvukové proporce své interpretace s ohledem na akustiku Smetanovy síně.“

Státní symfonický orchestr Uzbekistánu koncertoval pod vedením svého uměleckého ředitele a hlavního dirigenta Kamoliddina Urinbajeva ve Smetanově síni Obecního domu. Koncert se konal v úterý 24. června a na programu byla díla Dvořáka, Rachmaninova a Čajkovského. Sólo v Rachmaninovově 2. klavírním koncertu měla Madina Fayziyeva. Sál nebyl zcela zaplněn, ale večer byl poutavý dramaturgií i provedením.

Číst dál…

Státní symfonický orchestr Uzbekistánu poprvé zahraje v Praze

Do Smetanovy síně Obecního domu prvně zavítá Státní symfonický orchestr Uzbekistánu. Pod taktovkou uměleckého ředitele a hlavního dirigenta Kamoliddina Urinbajeva nabídne Čajkovského Symfonii č. 6 „Patetickou“ a Klavírní koncert č. 2 Sergeje Rachmaninova v podání pianistky Madiny Fayziyevy. Tato kulturní akce se uskuteční 24. června. Státní symfonický orchestr Uzbekistánu vznikl v roce 2014 jako…

Číst dál…

Filip Štrauch a Simon Trpčeski. Klavírní finále v bratislavské Redutě

Čtyřiadvacátý týden roku 2025 se v bratislavské Redutě ponese ve znamení klavíru. Pod hlavičkou Slovenské filharmonie se v úterý 10. června v Malém sále uskuteční komorní vystoupení klavíristy Filipa Štraucha s violoncellistou Jonathanem Swensenem, ve dnech 12. a 13. června ve Velkém sále vystoupí Slovenská filharmonie, v této sezóně naposledy pod taktovkou Daniela Raiskina. Klavírním sólistou…

Číst dál…

Celonoční bdění Sergeje Rachmaninova v Praze v podání hostů ze Slovenska

Téměř sto členů jednoho z nejlepších slovenských sborů přiveze do Prahy vrcholné dílo sborového umění a cappella, Celonoční bdění, op. 37 Sergeje Rachmaninova. Všech patnáct částí zazní v sobotu 24. května v bazilice sv. Ludmily v podání mezinárodně obsazeného sboru Technik STU. Dílo jako celek se na koncertech uvádí jen zřídka, protože jeho interpretace vyžaduje velké obsazení. Ve…

Číst dál…

Jan Čmejla má nakročeno na skvělou pianistickou kariéru

„Z celé Bachovy Partity přímo dýchala mladistvá svěžest a radost ze života.“

„Skutečnými hudebními skvosty byly pomalé věty Allemande a Sarabanda.“ 

„V rozsáhlých Rachmaninovových Variacích na Chopinovo téma se Jan Čmejla předvedl jako pianista nejvyšších kvalit.“

Pražskojarní matiné Jana Čmejly v sobotu 17. května v Anežském klášteře mělo do jisté míry punc výjimečnosti: mladý umělec se totiž před dvěma měsíci stal – jako vůbec první český klavírista – vítězem proslulé lipské Soutěže Johanna Sebastiana Bacha. Spolu s hlavní cenou získal také několik cen vedlejších, mezi nimi i Cenu diváků.

Číst dál…

Ani po třech přídavcích diváci nechtěli domů. Ivan Ženatý a Martin Kasík v Pardubicích 

„Vyprodané sály na letošním ročníku festivalu jasně dokazují, že dozrála nová generace posluchačů, jež si ke komorní hudbě našla svoji cestu.“ 

„U Rachmaninova se nedá nic předstírat ani ošidit, těch pětatřicet minut se musí hrát naplno. Ivan Ženatý se svého úkolu zhostil s jistotou beroucí dech.“ 

„Při jemnosti Martina Kasíka zaslechneme i obracení listů s notami. Hned nato interpret strhne bouři.“

Také další koncert 47. ročníku Pardubického hudebního jara, pořádaný ve čtvrtek 15. května v Gočárově galerii v Automatických mlýnech, se stal oslavou komorní muziky v její nejkřišťálovější podobě. Dvě sonáty pro housle a klavír z počátku 20. století od Sergeje Rachmaninova a Bohuslava Martinů přednesli špičkoví čeští interpreti Ivan Ženatý a Martin Kasík k nápadné spokojenosti publika.

Číst dál…

Liteňský Festival Jarmily Novotné zahájil Galakoncertem hornistů

„Andante Richarda Strausse provedl výtečně Kryštof Koska, sólohornista Orchestru Národního divadla.“

„Uvedením druhé věty Koncertu č. 1 Richarda Strausse Kateřina Javůrková okouzlila nádherou svého vytříbeného tónu.“

„Vrcholem večera bylo provedení druhé věty Rachmaninova Klavírního koncertu v úpravě pro klavír a osm horem pod taktovkou Ondřeje Vrabce.“

Letošní již 14. ročník Festivalu Jarmily Novotné v Litni uvedl v sobotu 12. dubna vpravdě jarní Galakoncert hornistů České filharmonie. Koncert byl součástí Jarní akademie hornistů České filharmonie, jež nabídla nejprve v sobotu odpoledne před vystoupením otevřený workshop Klíčová úskalí při hře na lesní roh s renomovaným hornistou Ondřejem Vrabcem. Po večerním koncertu pokračovala akademie v neděli druhým otevřeným workshopem pod vedením známého mistra lesního rohu Radka Baboráka a dvoudenní setkání uzavřelo v neděli odpoledne vystoupení souboru hornistů řízené Jindřichem Petrášem.

Číst dál…

‚Standing ovation‘ pro Adama Znamirovského

„Elias Grandy vstoupil na pódium se zářivým úsměvem a do dirigování Ouvertury Grażyny Bacewicz se pustil s plnou vervou.“

„Magnetem večera bylo druhé číslo programu: Rapsodie na Paganiniho téma Sergeje Rachmaninova.“

„Adam Znamirovský vládne jedinečnou technikou, která se mnohdy zdá být až na hranici lidských možností.“

Na svůj předposlední koncert řady „R“, který se 17. března odehrál v pražském Rudolfinu, angažoval Symfonický orchestr Českého rozhlasu renomovaného německo-japonského dirigenta Eliase Grandyho. V náročném programu zazněla díla Grażyny Bacewicz, Sergeje Rachmaninova a Sergeje Prokofjeva. Sólovou roli přijal teprve patnáctiletý pianista Adam Znamirovský.

Číst dál…

Žák ZUŠ sólistou u rozhlasových symfoniků

Až v roce 2010 se narodil pianista, kterého ke spolupráci přizval Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Adam Znamirovský, před dvěma lety vítěz soutěže Concertino Praga, má možnost vystoupit před početným publikem v Dvořákově síni Rudolfina. Stane se tak 17. března a na programu budou díla Grażyny Bacewicz a Sergejů Rachmaninova s Prokofjevem. Koncert živě vysílá Český…

Číst dál…

Joana Mallwitz debutovala úspěšně u Berlínských filharmoniků

„Filharmonikové Prokofjevovu ouverturu přednesli ve velmi vyostřených konturách.“

„Dirigentka si dala záležet na plastičnosti vyznění.“

„Klavíristka Anna Vinnitskaya byla brilantní a plná citu.“

Renomovaná německá dirigentka Joana Mallwitz si pro svůj letošní debut u Berlínských filharmoniků připravila k nastudování díla Sergeje Rachmaninova, Maurice Ravela, Sergeje Prokofjeva a Paula Hindemitha. Sólistkou jejího programu, uváděného ve dnech 6. až 8. března ve Velkém sále Filharmonie, byla ruská klavírní virtuoska Anna Vinnitskaya. O všechny tři berlínské koncerty projevili návštěvníci velký zájem.

Číst dál…

Ženatý, Kasík či Paulová vystupují v zahraničí pod záštitou Českých center

Houslista Ivan Ženatý a klavírista Martin Kasík jsou aktuálně na španělském turné, které od 3. března trvá do 16. března. Klarinetistka Anna Paulová zase 9. března vystoupí ve vlastním recitálu v Janáčkově sále v hlavním městě Francie. Ženatý a Kasík vystoupí mimo jiné na devátém ročníku madridského hudebního festivalu Klassicfest 2025 ve městě Segovia…

Číst dál…

Sibelius, Rachmaninov a Moťka na pořadu dne olomouckých filharmoniků

Příští orchestrální koncert Moravské filharmonie Olomouc nese název Hudba plná poselství. 6. března v místní Redutě diriguje hudební lídr tělesa Zsolt Hamar, jako sólistka se v díle Ondřeje Moťky, člena souboru, představí flétnistka Eliška Honková. Znít budou také kompozice Sergeje Rachmaninova a Jeana Sibelia. Hudba severského skladatele, patrioticky laděná symfonická báseň Finlandia Jeana Sibelia…

Číst dál…

AudioPlus | Adam Znamirovský: Hledám v hudbě příběh

Symfonický orchestr Českého rozhlasu si za sólistu v Rachmaninovově Rapsodii na Paganiniho téma pro abonentní koncert 17. března vybral mladičkého pianistu Adama Znamirovského. Od sedmi let vyhrává ceny na národních i mezinárodních soutěžích a chystá se na Pražskou konzervatoř. Mimořádný patnáctiletý talent z Chodova na Karlovarsku dojíždí od pěti let každý týden do ZUŠ…

Číst dál…

Pohledem Jiřího Vejvody (71)
Významný úspěch českého dirigenta.
Koncert pro držitele Nobelovy ceny pod taktovkou Petra Popelky

„V koncertním sále Stockholmských filharmoniků se taktovky pokaždé ujímá jiný dirigent, ve výčtu najdeme i jména jako Riccardo Muti.“

„V neděli 8. prosince se do této exkluzivní společnosti dostává první zástupce naší země.“

„Koncert zahájí skladba české skladatelky, čímž se náš vklad umocní.“

Je už letitou tradicí, že každoroční udělování Nobelových cen, které se koná vždy 10. prosince ve švédské metropoli, předchází slavnostní koncert pro jejich držitele. Také však určený pro významné hosty této události, ale i pro další diváky, kterým se poštěstí zakoupit vstupenku. Letos má pro nás tento koncert nevšední význam v osobě vystupujícího dirigenta i skladatelky, jejíž dílo 8. prosince zazní.

Číst dál…

Až mámivé ukončení festivalu Archaion Kallos s pěvci ze Sofie

„Večer pravoslavného zpěvu zahájila Doxologie pamětihodného byzantského mnicha, svatého Jana Koukouzelese.“

„Sboristky opustily prostor u kněžiště a zaplnily uličky vedle lavic v lodi a zpěv ozdobený prodlevou a úchvatnými melismaty trval i během jejich návratu do čela lodi.“

„Dramaturgie Theodory Pavlovich se pro tento koncert spolehla na Dobri Christova a vybrala na závěr dva jeho hymny.“

Mezinárodní festival pravoslavné hudby Archaion Kallos uzavřel letošní ročník koncertem Klenoty bulharské duchovní hudby večer 24. října v chrámu sv. Cyrila a Metoděje v Praze. Z Bulharska přijel Sofijský komorní sbor Vasila Arnaudova pod vedením sbormistryně Theodory Pavlovich. Program byl naplněn zpěvy pravoslaví bulharských autorů, které v provedení slavného ženského sboru zazněly v chrámu s blaženou mystičností i jasem.

Číst dál…

Kahánek a Hrůša s Dvořákem v Bayreuthu a Bamberku

I v měsíci říjnu zůstává Jakub Hrůša, čerstvý držitel dvou cen Gramophone, u Bamberských symfoniků, se kterými připraví trojici programů. Jako červená nit se jimi opět prolne česká hudba a k tomu se přidá i dvojice českých hostů. Jako první k Bamberským symfonikům a jejich šéfdirigentovi Hrůšovi zavítá klavírista Ivo Kahánek. Společně se vydají na koncert do…

Číst dál…

Brněnští filharmonici se chystají do Asie

Filharmonie Brno se připravuje na zájezd do Jižní Korey. Turné začátkem příštího měsíce znamená trojici koncertů v jihokorejských městech Soulu, Gwangju a Andongu, kdy 2., 3. a 4. října orchestr vystoupí s šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem a domácím sólistou jména Chang-Yong Shin. Na programu je dílo již zesnulého korejského skladatele Isanga Yuna (1917 – 1995),…

Číst dál…

Kdo hledá, najde. Lukáš Vondráček prohlubuje vztah se svým domovským repertoárem

„Konce první a třetí věty zazněly v chirurgicky přesné souhře klavíru a orchestru.“

„Vondráček se dokáže především umělecky zcela rozdat publiku.“

„Lucernský symfonický orchestr se projevil jako velmi spolehlivý partner.“

Klavírista Lukáš Vondráček už je na festivalu Dvořákova Praha stálicí. Na koncertě 16. září provedl První klavírní koncert Sergeje Rachmaninova s Lucernským symfonickým orchestrem a dirigentem Michaelem Sanderlingem, dále zazněla díla Ludwiga van Beethovena a Antonína Dvořáka. Pianistické schopnosti Vondráčkovy neochabují, hudebně ještě stále nezpohodlněl a nepřestal hledat.

Číst dál…

Janáčkova filharmonie Ostrava zahraje letos naposledy v Opavě

Ostravští filharmonici na začátku září uzavřou čtvrtým večerem tradiční sérii opavských abonentních koncertů, které se do prostor kostela sv. Václava vrátí během první poloviny příštího roku. Dramaturgie posluchačům nabídne legendou inspirovanou Janáčkovu Baladu blanickou, kterou skladatel věnoval tehdejšímu prezidentu Masarykovi k narozeninám, technicky mimořádně náročnou kompozici Rachmaninovovy Rapsodie na Paganiniho téma…

Číst dál…

Jak písně kvetou, když zpívá Kožená a hraje Gerstein

„Snoubením lásky Janáčka a Kožené k české kultuře s kvalitou jejich umu vykvetlo cosi nádherného.“

„Jeho měkký a kulatý, přesto maximálně rezonující a zvučný tón okouzloval v nejširším dynamickém spektru a půvabným až romantickým koloritem dobarvoval hlas pěvkyně.“

„Je to žánr, který má moc svým skromným hudebním charakterem něžně promlouvat do duší obyčejných posluchačů.“

Ve středu 10. července se v Besedním domě v Brně konal slavnostní závěrečný koncert 29. ročníku Mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae. Letošním tématem se odkazoval k Roku české hudby a nesl název Metamorfózy: Czech Smetana! Programu se zhostila patronka festivalu Magdalena Kožená, která si spolu s klavíristou Kirillem Gersteinem připravila písně od Janáčka, Wolfa, Rachmaninova a Schönberga. Koncert se špičkovými výkony světových umělců zakončil dlouhý potlesk, standing ovation a dva vyprošené přídavky. 

Číst dál…

Mládí excelovalo na Třeboňských nocturnech

„Program večera uvedla poutavým způsobem Martina Kociánová.“

„Kompozici Arva Pärta umělci skvěle vystavěli.“

„Necháme se překvapit, zda se Matejča s Schulmeisterem stanou rezidenčními umělci festivalu.“

Vystoupení devatenáctiletého houslisty Daniela Matejči a osmnáctiletého Jana Schulmeistera na loňském ročníku mezinárodního letního festivalu v Třeboni posluchače nadchlo natolik, že si vyžádali jejich opětovné vystoupení. A duo si pro letošní Třeboňská nocturna na 10. červenec připravilo zajímavý program.

Číst dál…

Špičkové Orbis Trio otevřelo komorní řadu festivalu Mahler Jihlava

„Od počátku se odvázaně hrálo na ‚zpěvnou českou notu‘.“

„Violoncello soustředěného Petra Malíška energicky probublávalo v nižších polohách, nad ním preludovala houslistka Petra Brabcová a trio pečlivě a pozorně doprovázel klavírní poklus Stanislava Gallina.“

„Poslední prestová věta v podání soustředěného Orbis Tria byla brilantní, hráči postupně odkrývali hlavní téma, pohrávali si s variacemi a stupňovali napětí.“

Dvacátý třetí ročník festivalu Mahler Jihlava – Hudba tisíců byl zahájen 18. května slavnostním koncertem, tradičně v den výročí úmrtí Gustava Mahlera. V pátek 24. května festival pokračoval úvodním koncertem komorní řady. V gotické síni jihlavské radnice vystoupilo skvělé Orbis Trio, které tvoří uznávaní interpreti Petra Brabcová (housle), Petr Malíšek (violoncello) a Stanislav Gallin (klavír). Koncert nazvaný České tance akcentoval letošní podtitul Gustav Mahler a česká hudba. Zazněla klavírní tria Františka Škroupa a Bedřicha Smetany.

Číst dál…

Navasard Hakobyan zpíval v Praze

„Z tichého zpěvu s nástinem vášně a úpěnlivosti gradoval svou zpověď až do velkého zvukově proklamativního finále s mistrným ztišením k poslednímu tónu.“

„Hedarova hra procítěně vedla tempovými proměnami, nepostrádala poetiku a zvláště poutavě pracovala s dynamikou.“

„Hakobyan přidal dvě písně od Sergeje Rachmaninova.“

Arménský pěvec Navasard Hakobyan, laureát pěvecké soutěže Operalia Plácida Dominga, vystoupil ve středu 22. května ve Velkém sále pražské Novoměstské radnice s operními áriemi od Belliniho, Donizettiho, Čajkovského, Korngolda, Tostiho, Gastaldona, Otera a Verta a Morena Torroby. Doprovázející pianista Ahmad Hedar přidal Chopinovu Baladu č. 1 a Smetanova Hulána z Českých tanců. Vystoupení pěvce oznámila Hudební agentura Nachtigall Artists a Spolek přátel hudebních talentů. Pěvec energického hlasu a zkušený kolega u klavíru publikum rozhodně potěšili. 

Číst dál…

Být doma prorokem. Jakub Hrůša a jeho Italové na Pražském jaru

„Italové byli se svým hlavním hostujícím dirigentem na evropském turné. Završili je v Praze v dobré kondici, motivovaní, rozehraní a navíc v souladu s ním napojeni na emoce, že je má u sebe doma.“

„Hrůša působí hodně v cizině, ale doma se o něm moc dobře ví. Když se vrací, je vnímán jako poctivá a už vyzrálá stálice, jako úspěšná a mimořádná osobnost.“

„Spolu s mohutně obsazeným orchestrem dokázali v publiku vzbudit dojem, že je proč ten večer být přítomen.“

Spontánní koncert, neméně spontánní ohlas. Hostování římského tělesa Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia na festivalu Pražské jaro vykazovalo obrovský pozitivní náboj. Lví podíl na tom má jeho hlavní hostující dirigent Jakub Hrůša. Inspiroval a vedl skvěle disponovaný orchestr tak, že se hudbě od Martinů, Gershwina a Rachmaninova dostalo mimořádně velké dávky hráčského umu, krásy a energie. Přídavkem z Prodané nevěsty pak večer definitivně posunuli až ke společnému uměleckému triumfu.

Číst dál…