Už třetí ročník řady písňových matiné na jevišti pražského Stavovského divadla uskutečňuje Opera Národního divadla a Státní opera. Druhý recitál aktuální sezony bude k mání 29. listopadu, den před první adventní nedělí, pod názvem Duchovní píseň, kdy vystoupí dvojice sólistů divadla za doprovodu klavíristy a violistky. Pražské divadlo poté nabídne i tradiční předvánoční koncerty.…
Norma ve Státní opeře vsadila na monumentalitu, na belcanto zapomněla
„Orchestr umístěný na jevišti už v předehře předvedl monumentální zvuk, který mu orchestřiště běžně nedovoluje, a zdálo se, že fyzické vyvýšení hráče pozvedlo i hudebně.“
„Sopranistka sázela především na velké tóny, které navíc uměle zatmavuje a dobarvuje.“
„Ústřední árii Casta diva chyběla lehkost, pěvecký nadhled, ale i něha a meditativní charakter.“
Pražské Národní divadlo uvedlo v úterý 18. listopadu ve Státní opeře koncertní verzi Belliniho opery Norma, vrcholu belcantového repertoáru. Vsadilo na dirigentský um šéfa tohoto operního domu (Hermann Bäumer) i pěvecké hvězdy ze zahraničí (Marigona Qerkezi). Dílo tak bylo hudebně skutečně monumentální – a to natolik, že úplně zapomnělo právě na zásady belcanta, na němž Norma stojí.

