KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Emmanuel Pahud: Umělec se nemá opájet úspěchem, musí umět ukázat křehkost a zranitelnost

„Mozart píše pro nástroje úplně stejně jako pro zpěváky. Andante C dur vnímám jako operní arioso.“

„Pokud v sobě necítíme zápal a nejdeme až na hranu, těžko můžeme očekávat, že nadchneme naše publikum.“

„Každý koncert je pro mě osmitisícovka. Neexistuje nedůležitý koncert.“

Málokterý instrumentalista symbolizuje virtuozitu a nástrojovou dokonalost tak silně jako Emmanuel Pahud. Hudebník, který je po desetiletí prvním flétnistou Berlínských filharmoniků a zároveň vyhledávaným sólistou na největších pódiích světa, vystupuje v Praze již poněkolikáté. Do Prahy se vrací rád – tentokrát do nového domova k Prague Philharmonia, který podle něj dává společné práci úplně nový rozměr. S orchestrem vedeným Emmanuelem Villaumem v neděli 30. listopadu představil vyprodanému Rudolfinu hudbu Wolfganga Amadea Mozarta a Francise Poulenca. V rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz mluví mimo jiné o tom, proč ho inspiruje rychlost, a prozrazuje také, jak hledá nové hranice flétnového repertoáru a co pro něj znamená každý koncert.

Číst dál…

Mozart a Haydn tak, jak je slyšíme zřídka. Večer Markéty Cukrové a Miroslava Sekery

„Sekera a Cukrová toho večera nevytvořili jen interpretaci – vytvořili svět.“

„Markéta Cukrová má dar kombinovat pregnantní výraz s niterností – nikoli dramaticky přetaženou, ale kontrolovaně intenzivní.“

„Sekerův Haydn nebyl ‚správně zahraný klasicismus‘, ale pulsující hudební dramaturgie, v níž se rytmus stal tělesností a forma organismem.“

Hudební výlety letos opět potvrdily, že skutečné umělecké události nevznikají jen v koncertních síních velkých metropolí, ale i v komorních sálech, které svým geniem loci dovedou koncentrovat prožitek do téměř hmatatelné esence. Rytířský sál frýdeckého zámku se 20. listopadu stal místem, kde se hudba nejen hrála, ale především sdílela. Někdy se o koncertě říká, že „všichni byli na jedné vlně“ – zde to ovšem byla spíše jedna tepová frekvence, jeden společný dech, v němž se Mozart a Haydn ve společnosti mezzosopranistky Markéty Cukrové a klavíristy Miroslava Sekery stali myšlenkovými partnery, nikoli muzeálními exponáty.

Číst dál…

Brno hostí dvaatřicátý ročník klavírní soutěže Amadeus

Do brněnského Besedního domu se v polovině listopadu sjedou nejmladší klavírní talenty z různých koutů Evropy, aby poměřily své schopnosti na Mezinárodní soutěži Amadeus. Ta je zaměřená výhradně na klasicistní repertoár a ve dnech 13. až 15. listopadu nabídne veřejnosti tři dny otevřených soutěžních kol a závěrečný koncert nejlepších účastníků. Brno bude o třetím listopadovém…

Číst dál…

Osvědčená skladatelská jména při mariánskolázeňském listopadu. Sólistou i místní rodák

Trojice koncertů čeká Západočeský symfonický orchestr Mariánské Lázně v měsíci listopadu. Připravované akce se tentokrát nechystají překročit rámec standardní klasické hudby, přičemž všechny se uskuteční ve Společenském domě Casino, na domovské scéně orchestru. Nejbližší koncert se v jedenáctém měsíci roku uskuteční 7. listopadu a své sólové schopnosti představí mladý pianista Jaroslav Skalka. Jaroslav…

Číst dál…

Mozartovo Requiem od Prahy po Krkonoše. Jako hudební oslava Památky zesnulých

Na řadě míst České republiky se u příležitosti Památky zesnulých uskuteční mimořádná provedení posledního díla Wolfganga Amadea Mozarta. Mezi nimi vyniká koncert k třicátému výročí komorního sboru En Arché, který zazní v podání předních sólistů a Komorního orchestru Vladimíra Sommera pod taktovkou Vojtěcha Jouzy u pražského Salvátora. Requiem d moll však mimo jiné zazní i v Příbrami…

Číst dál…

Úspěch dvou dobře připravených dam a pozdravy z Finska v Pardubicích

„Sympatie publika k Aleně Hron a k jejímu způsobu řízení orchestru navázaly přesně tam, kde loni v říjnu vyvrcholily.“

„Flétnistka Klára Mach Jasenčáková vtělila Bachově koncertu osobní pečeť ženské hravosti, jemnosti, ale i energie prostupující všemi oddíly skladby.“

„Pro pardubický orchestr muselo jít od prvních zkoušek Rautavaarovy kompozice o zajímavé vybočení z jeho běžného repertoárového zaměření, ale výsledek by zajisté obstál i před náročnými příznivci hudební moderny.“

Změna programu jest vyhrazena, bývalo dříve vytištěno na plakátech a vstupenkách. Čas od času se něco takového přihodí i v dnešní době a týká se to ponejvíce interpretů, kteří se nemohou dlouho předem ohlášeného programu zúčastnit. Komorní filharmonie Pardubice řízená Alenou Hron si s absencí klavíristy Karla Košárka na svých říjnových koncertech poradila velmi přijatelným způsobem, přičemž skvělou náhradu našla ve svých řadách.

Číst dál…

Bratislavský mozartovský festival s českým Triem Unitas

Podzim v hlavním městě východních sousedů opět patří hudbě Wolfganga Amadea Mozarta a jeho současníků. Bratislava Mozart Festival vstupuje do svého 12. ročníku a v termínu od 24. října do 9. listopadu představí čtyři koncertní večery s ikonickými i méně známými díly z repertoáru klasické hudby. Návštěvníci se mohou těšit na špičkové soubory a umělce ze Slovenska, České…

Číst dál…

Nová ‚Figarka‘ v Banské Bystrici

Figarova svatba (v originále Le nozze di Figaro) je název komické opery Wolfganga Amadea Mozarta z roku 1786; autorem libreta je Lorenzo da Ponte. Jejich dosud a nadmíru populární dílo nyní nově inscenují ve Státní opeře v Banské Bystrici. Premiéry se konají 24. a 25. října. Mozart spolu se svým libretistou, italským básníkem Lorenzem Da…

Číst dál…

Domácí sólistka. V Pardubicích se představí flétnistka Klára Mach Jasenčáková

Říjnové abonentní koncerty Komorní filharmonie Pardubice jsou nazvány příznačně Podzimní zahrada hudby. Zazní totiž mimo jiné Mozartova Zahradnice z lásky a Rautavaarovy Podzimní zahrady. Pořad je však výjimečný zejména proto, že se na něm jako sólistka představí první flétnistka orchestru Klára Mach Jasenčáková. Zahraje Koncert d moll pro flétnu a orchestr od C.…

Číst dál…

Zamilovali si Prahu a Praha je. Václav Hudeček a jeho hosté počtyřiatřicáté

„Efektní úvod podpořený uvážlivě zvoleným tempem dal tušit dobře fungující partnerství, které Baborák s pardubickými navázal.“

„Kus, který v sobě pojí klasicistní noblesu s raně romantickou lyrikou, Hudeček rozezpíval lahodným zvukem.“

„U obou pěvců byla do jisté míry znát počáteční nejistota, kterou dost možná zapříčinil přítomný Domingo…“

Svátky hudby v Praze, Václav Hudeček a jeho hosté jsou na české hudební scéně tak trochu jinou akcí. Sází na originální dramaturgii, zajímavou volbu interpretů s důrazem na mladé talenty a nabízí specifickou atmosféru, jejímž strůjcem je za všech okolností dobře naladěný hostitel. Tuto charakteristiku bezezbytku naplnil i zahajovací večer 34. ročníku přehlídky, který se v úterý 14. října odehrál ve Dvořákově síni Rudolfina. Hosty Václava Hudečka byly hned čtyři sólisté, dětský sbor a orchestr a v hledišti nečekaně jedna světová pěvecká legenda. Červenou nití programu se stala Praha jako město inspirující, poskytující zázemí i přinášející úspěch řadě světových komponistů.

Číst dál…

Quasi Trio protagonistou komorního cyklu Prague Philharmonia

Orchestr Prague Philharmonia, brzy se vracející z asijského turné, nabídne další dva večery s hudbou. Nejdříve půjde o v pořadí druhý koncert komorního cyklu aktuální sezony, při kterém se 20. října v letos zvoleném tématu folklór představí soubor Quasi Trio. O den později hraje celý orchestr Dvořákovu Osmou v pořadu zvaném Osmička pro Osmičku pod taktovkou Leoše…

Číst dál…

VÝHERCI VSTUPENEK:
Nový pražský Idomeneo

Na scénu pražské Státní opery se po těžko uvěřitelném jednom a čtvrt století vrátil Mozartův Idomeneo. První letošní operní premiéra pod hlavičkou pražského Národního divadla se uskutečnila ve dnech 25. a 28. září v režii Calixta Bieita a v hudebním nastudování Konrada Junghänela s americkým tenoristou Evanem LeRoyem Johnsonem v titulní úloze. Vyhlašujeme vítěze pěti dvojic…

Číst dál…

Donna Anna Olgy Jelínkové v Hannoveru

Sopranistce Olze Jelínkové letos v její domovské Lipské opeře není svěřena role v žádné z nových produkcí, nicméně pěvkyně zůstává součástí repertoárové inscenace Händelova Julia Césara v Egyptě. Daleko aktivnější bude v aktuální sezoně česká zpěvačka v hannoverské Státní opeře, kde ztvární roli dokonce ve čtyřech různých inscenacích (Don Giovanni, Růžový kavalír, Jeníček a Mařenka, Penthesilea) a přidá i koncertní vystoupení. Hannoverský Don…

Číst dál…

Od Bacha k muzikálům. Říjen v Mariánských Lázních

S četností jednou týdně dorazí v měsíci říjnu do mariánskolázeňského Společenského domu Casino příznivci místního Západočeského symfonického orchestru. Během pěti koncertů se u tělesa vystřídá pět různých dirigentů a znít bude hudba v širokém žánrovém a stylovém rozpětí. KlasikaPlus.cz přináší přehled. Publikum přišedší 3. října do Společenského domu Casino si poslechne díla trojice německých barokních velikánů.…

Číst dál…

Malá noční hudba Plzeňské filharmonie zazněla ve zcela zaplněné katedrále

„Předehra k opeře Cosi fan tutte, W. A. Mozarta byla svěřena do rukou toho nejpovolanějšího dirigenta, Jiřího Štrunce“.

 „Obě sopranistky, Eva Blažková a Petra Musilová, se ukázaly v nejlepším světle, spolupráci s orchestrem si očividně užívaly“.

„Bezstarostně, naprosto zřetelně a v bezvadné souhře vyzněla závěrečná část Rondo Serenády W. A. Mozarta“.

Druhým koncertem z cyklu Chrám byl pořad spojený s oslavou výročí uvaření první várky piva v Měšťanském pivovaru v Plzni 5. října 1842 bavorským sládkem Josefem Grollem. Na programu se vedle Serenády W. A. Mozarta objevila v podání orchestru Plzeňské filharmonie ještě jeho předehra k opeře Cosi fan tutte a výběr ze sopránových árií Georga Friedricha Händela. U dirigentského pultu stál Jiří Štrunc.

Číst dál…

80. sezóna v Olomouci zahájena s historickými velikány i novou skladbou na objednávku

„Skladba Josefa Bohuslava Foerstera zazněla stejně jako před 80. léty, kdy Moravská filharmonie vznikla.“ 

„Interpretace písní se ujaly sopranistka Kateřina Kněžíková a mezzosopranistka Markéta Cukrová.“

„Zazněla naopak skladba zcela nová, kterou si filharmonie objednala u soudobé slovenské skladatelky Jany Kmiťové.“

Moravská filharmonie Olomouc vstoupila do 80. sezóny s pokorou i s novou nadějí. Pod taktovkou šéfdirigenta Zsolta Hamara zazněly skladby Josefa Bohuslava Foerstera, Wolfganga Amadea Mozarta, Gustava Mahlera a Antonína Dvořáka. Všichni měli vazbu na Olomouc a ve své době zde působili. Písně Gustava Mahlera přednesly Kateřina Kněžíková a Markéta Cukrová a koncert byl přímo přenášen Českým rozhlasem Vltava.

Číst dál…

S Idomeneem Státní opera nadějně vykročila do nové sezóny

„Kdo šel na pražskou premiéru Idomenea s očekáváním ‚dalšího skandálu‘, byl zřejmě zklamán.“ 

„Více nežli pevné dějové i časové ukotvení či lyrické sdělení však režisér akcentuje symboly, emoce a estetiku.“

„Měla-li být sborová složka inaugurační zkouškou nové šéfsbormistryně Státní opery Zuzany Kadlčíkové, pak je třeba dodat, že ji zvládla na výbornou.“

Opera Wolfganga Amadea Mozarta Idomeneo patří k jeho nejrevolučnějším a zároveň nejintimnějším dílům: za příběhem krétského krále, jenž se po trójské válce ocitá v existenčním rozporu, se skrývá i konflikt mezi patriarchálním řádem a láskou mladých lidí. Státní opera dílo nově uvedla 25. září v hudebním nastudování Konrada Junghänela a v režii Calixta Bieita jako první premiéru sezóny.

Číst dál…

Moravský podzim bude! Pozval skotský dudák

„Šéfdirigentem skotského orchestru je mladý, poněkud excentrický dirigent a klavírista Maxim Emelyanychev.“

„Sám sedl jako sólista ke klavíru, od kterého orchestr řídil, a po odehrání svého partu vždy odbíhal před orchestr, aby se zase vrátil k nástroji.“

„Další skladbou byla prskavka s názvem An Orkney Wedding, with Sunrise pro orchestr s dudáckým sólem.“

Festival Moravský podzim se rychle blíží a připomínkou a pozváním bylo netradiční vystoupení. 23. září se představil v brněnském Besedním domě Skotský komorní orchestr pod vedením dirigenta Maxima Emelyanycheva, který účinkoval i jako sólový klavírista. Magnetem koncertu byla sólová prezentace skotského dudáka Roberta Jordana v tradičním kroji. Zcela vyprodaný koncert byl přímo přenášen Českým rozhlasem. Večeru předcházel o den dříve Skotský večer na nádvoří Besedního domu, na kterém se návštěvníci mohli seznámit jak se skotskou hudbou a lidovými tanci, tak třeba s tradičními nápoji.

Číst dál…

SOČR s vítězi Concertina

„Daniel Matejča i Jan Schulmeister jsou skvělí hudebníci s jedinečnou tónovou kulturou a vynikající technikou.“

„Jako pocta svaté Ludmile a kraji opředenému legendami vyznělo Adagio Jaroslava Pelikána naprosto přesvědčivě.“

„Ve skladbě Tre ricercari nechává Martinů jednotlivé nástroje vydechnout jen málokdy.“

V roce 2023 zazářila v komorní kategorii prestižní mezinárodní soutěže Concertino Praga dvojice českých interpretů: osmnáctiletý houslista Daniel Matejča a sedmnáctiletý klavírista Jan Schulmeister. Mladé duo získalo nejen první cenu, ale také řadu cen vedlejších. Součástí první ceny byla pak mimo jiné také možnost zahrát si v sezóně 2025/26 na koncertě se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu. Mladí umělci si pro tuto příležitost připravili Mozartův Dvojkoncert D dur pro housle, klavír a orchestr. Provedli jej spolu se SOČRem a s dirigentem Jaroslavem Kyzlinkem v úterý 23. září v Betlémské kapli jako první číslo zahajovacího koncertu abonentního cyklu „B“.

Číst dál…

Stavovské divadlo v nové sezóně opět chystá víkendová setkání s operou pro děti i rodiče

Jak vzniká opera a co všechno se skrývá za velkolepým představením? Stavovské divadlo ve spolupráci s Dětskou operou Praha nabídne od září až do června sérii zábavných vzdělávacích pořadů, které hravou formou přibližují svět opery celé rodině. Cyklus, jehož protagonistou je především soubor Dětská opera Praha, začíná 27. září.  Pražské Národní divadlo…

Číst dál…

Operní gala jako povedená mozaika současné operní generace

„Večer byl plný kontrastů jak v repertoáru, tak mezi jednotlivými hlasy.“

„Koncert byl inspirativní přehlídkou mladých pěvců, kteří ve své rozdílnosti vytvořili zajímavou mozaiku začínající generace operních zpěváků.“

„Diváci snahu všech pěvců odměnili zaslouženým potleskem a z koncertu odcházeli zjevně pozitivně naladění, se sympatiemi ke všem vystupujícím.“

Novoměstská radnice se díky Spolku přátel hudebních talentů rozezněla hlasy mladých nadějných pěvců z Česka i zahraničí. Prostor dostali tři zpěváci a dvě zpěvačky a každý z nich vnesl do sálu jinou hudební kvalitu, jinou barvu, jinou uměleckou osobnost. Každopádně šlo však o večer velmi inspirativní, v němž se snoubilo mládí s nadšením i sympatiemi ze strany publika.

Číst dál…

Mozartův Idomeneo ve Státní opeře prvně po 125 letech

Opera Wolfganga Amadea Mozarta Idomeneo je jedna z jeho možná nejrevolučnějších, zároveň jde o dílo nejosobnější – konflikt mezi patriarchální společností a láskou mladých lidí odráží snahu mladého Mozarta odpoutat se od vlivu svého otce. V nové inscenaci dílo uvede Státní opera v režii Calixta Bieita a v hudebním nastudování Konrada Junghänela. Premiéry se konají 25.…

Číst dál…

Leporello Adama Plachetky zpět v New Yorku

Český basbarytonista Adam Plachetka zahájí novou operní sezonu ve velkém stylu – představí se v roli Leporella v Mozartově opeře Don Giovanni na scéně Metropolitní opery v New Yorku. První představení se uskuteční 24. září a celou podzimní sérii povede sám hudební ředitel Metropolitní opery Yannick Nézet-Séguin. V titulní roli Dona Giovanniho vystoupí americký pěvec…

Číst dál…

Pohlazení po duši… Sir András Schiff s Evropským komorním orchestrem

„Schiff jen znovu potvrdil, že je mozartovským interpretem par excellence.“

„Od prvních tónů nebylo pochyb, že před sebou máme soubor nejvyšších kvalit.“

„Éterická pianissima už snad ani nebyla z tohoto světa.“

V pondělí 15. září nabídl festival Dvořákova Praha mimořádně lákavý koncert. V Rudolfinu vystoupil světově proslulý Evropský komorní orchestr a spolu s ním hvězdný klavírista András Schiff. Na programu byla díla Mozarta a Dvořáka, skladatelů, kteří jsou Schiffovi obzvláště blízcí. A umělec si do Rudolfina přivezl svůj vlastní nástroj – překrásného Bösendorfera.

Číst dál…

Souboj Mozarta s Prokofjevem pod vedením Leonida Kavakose

„První půlka se pohupovala na lehké, formálně čiré a tektonicky zpevněné palubě mozartovské poetiky, druhou polovinu zastínil mrak existenciální nejistoty, bezprostřední expresivity a prokofjevovsky osobité rytmičnosti.“

„Česká filharmonie pod vedením Leonida Kavakose provedla Prokofjevovo dílo s agresivně šklebivým a drastickým výrazem, v němž neabsentovaly ani chvíle smířlivého uklidnění, ani záblesky mlhavé naděje.“

„První větu Kavakos nechal rozeznít v celé její dramatické bezprostřednosti.“

Česká filharmonie spolu s renesančně nadaným Leonidem Kavakosem vystoupila 16. září v pražském Rudolfinu s kontrastním, avšak přirozeně fungujícím programem sestávajícím ze skladeb W. A. Mozarta a Sergeje Prokofjeva. Řecký houslový virtuos a dirigent zaujal netoliko jako zručný houslista, jemuž nechybí žádoucí technické schopnosti ani elementární dávka muzikantského charismatu, ale také coby dirigent a nápaditý interpret neoklasicistního repertoáru. Dvořákova Praha tak posluchači zprostředkovala zážitek, na který jen tak nezapomene.

Číst dál…

Vahan Mardirossian a Yibai Chen zvedli pardubické publikum ze sedadel

„Radost vyvěrala z opojení kolektivní souhrou.“ 

„Yibai Chen se prezentoval nejen jako suverén s bezchybnou technikou, ale zároveň coby vyzrálá osobnost imponující především přemýšlivostí.“

„Vahan Mardirossian vyzdvihl celou škálu Mozartových geniálních nápadů a nesmlouvavými, vždy zcela akurátními gesty zdůraznil monumentální charakter první věty Jupitera.“

Stylově zahájil v pondělí 15. září svůj inaugurační koncert, jímž Komorní filharmonie Pardubice zároveň otevřela 57. sezonu, šéfdirigent Vahan Mardirossian. Do Sukovy síně Domu hudby vkráčel s cinkající holí v ruce a odřídil s ní úvodní kousek v nové pozici. Po Lullyho barokní muzice následovali Dvořák a Čajkovskij a večer završil Mozart. Podmanivým výkonem si publikum získal mladý čínský violoncellista Yibai Chen.

Číst dál…

Festival Vodňanské hudební dny připomněl slavného houslistu Vášu Příhodu

„Vstupní koncert festivalu Vodňanské hudební dny připomněl osobnost Váši Příhody jeho vlastní kompozicí, premiérou Houslového koncertu c moll.“

„Na koncertu se v roli sólistů představili vybraní mladí, perspektivní instrumentalisté, což je další skvělý dramaturgický počin, jenž byl na večeru ve Vodňanech v popředí pozornosti.“

„Již od svého entrée sólista Milan Al-Ashhab přesvědčoval svou naprostou technickou jistotou, zřejmou nadstavbou nad požadovanými nároky zřetelně virtuózně vystavěného partu.“

Festival Vodňanské hudební dny zahájil 12. září ve Velkém sále Městského kulturního střediska koncert Jihočeské filharmonie s dirigentem Robertem Kružíkem a zvolenými mladými sólisty. Hlavním motivem večera bylo připomenutí Váši Příhody, světoznámého houslisty a rodáka z Vodňan. A připomenut byl originálně – v roli skladatele – premiérovým provedením Houslového koncertu c moll. Sólistou byl Milan Al-Ashhab, orchestraci díla z klavírního výtahu opatřil skladatel Adam Skoumal. V programu před finální premiérou zazněly skladby Wolfganga Amadea Mozarta a Bohuslava Martinů v podání mladých nadějných umělců, což byla druhá zajímavá idea večera.

Číst dál…

Dvořákova Praha pokračuje. Prostor dostane Česká filharmonie, Epos o Gilgamešovi i kubánské mambo

Osmatřicátý kalendářní týden bude třetím v programu osmnáctého ročníku Dvořákovy Prahy a opět nebude den, v němž by se neuskutečnila aspoň jedna festivalová akce. Ke slovu se hned dvakrát dostane Česká filharmonie a jednou také Pražský filharmonický sbor, jehož partnerem bude orchestr Prague Philharmonia. Ze zahraničních hostů přehlídka láká na osobnosti, jako jsou sir…

Číst dál…

Czech Virtuosi a kontrabas v hlavní roli

„Skvěle se představily smyčce s nepřehlédnutelným koncertním mistrem Jiřím Pospíchalem.“

„Po předehře k Figarově svatbě vstoupil před orchestr Ján Krigovský s králem smyčcových nástrojů kontrabasem.“

„Hornorakouský dirigent Heinz Prammer propojil autentickou duši koncertu s příjemným a jistým vedením orchestru.“

Jeden z koncertů své letošní koncertní řady uskutečnili Czech Virtuosi 9. září v brněnském Besedním domě za podpory fondu Johanna Karla Regbera. Jeho Koncert pro kontrabas a orchestr C dur v podání kontrabasisty Jána Krigovského tvořil dramaturgicky promyšlené jádro večera. V úvodu zazněla předehra k opeře Figarova svatba Wolfganga Amadea Mozarta, závěr patřil Beethovenově První symfonii. Dirigent Heinz Prammer, též skladatel, ale i výkonný předseda správní rady Johann Karl Regber-Fonds, jistotou a bezpečným vedením zkušených Czech Virtuosi podpořil pohodovou atmosféru večera.

Číst dál…

Vahan Mardirossian přebírá taktovku, Komorní filharmonie Pardubice zahajuje sedmapadesátou sezónu

Nový šéfdirigent Komorní filharmonie Pardubice, arménský dirigent a klavírista Vahan Mardirossian, zahájí sedmapadesátou sezónu trojdílnou sérií koncertů příznačně nazvaných Inaugurace. Pod jeho vedením se orchestr představí s mladým sólistou Yibaiem Chenem a optimisticky laděným programem kombinujícím první pardubické uvedení Lullyho pochodu, romantické violoncellové skladby Čajkovského a Dvořáka a monumentálního Mozartova Jupitera. Komorní filharmonie Pardubice otevírá…

Číst dál…