AudioPlus | Jiří Heřman: Festival Janáček Brno bude v roce 2026 jiný než ten letošní
Festivalové bienále Janáček Brno 2024 zažilo 16. listopadu jako jeden z vrcholů pohostinské představení Státní opery z Berlína – Janáčkovu Věc Makropulos v režii Clause Gutha a v hudebním nastudování Roberta Jindry. Umělecký ředitel festivalu Jiří Heřman, šéf souboru Janáčkovy opery Národního divadla Brno, v podcastu portálu KlasikaPlus.cz vysvětluje základní a neměnící se zaměření a poslání přehlídky, ale i okolnosti, které naopak profilují jednotlivé ročníky tak, že se jeden liší od druhého. Jak prozrazuje, jasný je samozřejmě nejen program pro rok 2026, ale v přípravách už je i rok 2028, kdy uplyne sto let od Janáčkova úmrtí. „Budeme nahlížet na Janáčka různými způsoby, stále novými a novými pohledy,“ slibuje.
Foto: Petr Veber
Příspěvky od Petr Veber
- AudioPlus | Věra Hrdinková: Od Uhlíře po Pärta – a nebojíme se ani jazzu
- Mahler v souvislostech (6)
Přelomová Druhá symfonie - Pohledem Petra Vebera (71)
Zdeněk Šesták má ‚splněno‘ - Filip Hajdu: Se ZUŠ Open jsou základní umělecké školy silnější
- Johanka z Arku. Arthur Honegger, Serge Baudo a Praha
Více z této rubriky
- AudioPlus | Věra Hrdinková: Od Uhlíře po Pärta – a nebojíme se ani jazzu
- AudioPlus | Jakub Hrůša: Je nesmrtelnost něčím kýženým?
- AudioPlus | Robert Kružík: K Janáčkovi mám jako Brňák úzký vztah
- AudioPlus | Eva Strejcová: Chopin mě i po varšavské soutěži baví
- AudioPlus | Tomáš Hanus: Ve Vídni chtějí Prodanou nevěstu jako stálou součást repertoáru
- AudioPlus | Martin Glaser: Janáčkovo divadlo je ráj na zemi
- AudioPlus | Bella Adamova: Užívám si intimitu a menší sály
- AudioPlus | René Zavoral: Z vyšších rozhlasových poplatků může těžit i SOČR
- AudioPlus | Jan Simon: Žádná soutěž nic negarantuje. Je pootevřením dveří
- AudioPlus | Eleonore Kinsky: Dvořákovo rodiště Nelahozeves je naštěstí blízko Prahy