Právě doznělo (12)
Velšský Mrtvý dům v Brně

Ve Velké Británii před několika desetiletími začala vlna celosvětového zájmu o Leoše Janáčka a režisér David Pountney patří bezpochyby k uznávaným interpretům jeho děl. Na letošní Festival Janáček Brno přivezl svou už klasickou inscenaci Janáčkovy poslední opery Z mrtvého domu v provedení Velšské národní opery, které je uměleckým ředitelem. Za dirigentským pultem orchestru Velšské národní opery stanul jeho hudební ředitel Tomáš Hanus. Provedení bylo mimořádným příspěvkem k festivalu, protože představilo novou kritickou edici prof. Johna Tyrrella rekonstruující dílo co nejblíž podobě, jakou Janáček zamýšlel a nikdy neměl možnost dokončit. Zároveň jsme zřejmě naposledy usedli na elevaci v Pavilonu P Brněnského výstaviště, které poskytlo zázemí místnímu souboru po dobu rekonstrukce Janáčkova divadla a opeře mimořádně svědčí.
Příspěvky od Veronika Veber Paroulková
- AudioPlus | Martin Glaser: Janáčkovo divadlo je ráj na zemi
- Simona Šaturová: Dech je alfou a omegou pro uvolněné a znělé zpívání
- VideoPlus | Simona Šaturová: Zpívání nesmí bolet
- VideoPlus | Marek Šulc: Smetanova Litomyšl? Mít otevřené dveře pro každého
- AudioPlus | Jiří Nekvasil: Ostrava si inscenaci barokní opery zaslouží
Více z této rubriky
- Mahler v souvislostech (6)
Přelomová Druhá symfonie - Pohledem Petra Vebera (71)
Zdeněk Šesták má ‚splněno‘ - Pohledem Petra Vebera (70)
Panna Cecilie, patronka hudebníků - Klasika v souvislostech (102)
Sir Charles
Dirigent, který byl advokátem i ‚milencem‘ české hudby - Až na konec světa (45)
Ztěžka přijímaná kněžka.
Dirigentka prvního ženského orchestru Josephine Amman-Weinlichová - Smetana v souvislostech (11)
Rok 1875
Od Šárky k Hubičce - Klasika v souvislostech (101)
Johann Strauss Sohn, král valčíků a mistr operety - Až na konec světa (44)
Dobře utajený současník.
Dirigent a umělecký ředitel Günther Herbig - Pohledem Petra Vebera (69)
Tři opery, tři světy. Janáček, Ostrčil a Glass - Smetana v souvislostech (10)
Karel Svolinský a Smetanovy opery