Petr Popelka: Kontrabasu se úplně nevzdám
Petr Popelka, celé desetiletí kontrabasista drážďanského orchestru Staatskapelle Dresden, ale v posledních několika letech čím dál žádanější dirigent, řídí dnes a pak také na festivalu Pražské jaro 2022 Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK. Od příští sezóny se nicméně jeho jméno spojí se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, jehož bude šéfdirigentem. V rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz připomíná i své dosavadní dirigentské angažmá v Oslo a v Ostravě, ale hlavně naznačuje priority, které chce vnést do práce s pražskými rozhlasovými symfoniky. A přiznává, že se nechce úplně vzdát ani hraní na kontrabas. Bude to však už jen v rámci komorní hudby, určitě ne sólově.
Příspěvky od Petr Veber
- Pohledem Petra Vebera (71)
Zdeněk Šesták má ‚splněno‘ - Filip Hajdu: Se ZUŠ Open jsou základní umělecké školy silnější
- Johanka z Arku. Arthur Honegger, Serge Baudo a Praha
- Viktor Velek: Aby se Palacký neobracel v hrobě
- Voříšek, Čech ve Vídni a mistr jedné symfonie
Více z této rubriky
- AudioPlus | Jakub Hrůša: Je nesmrtelnost něčím kýženým?
- AudioPlus | Robert Kružík: K Janáčkovi mám jako Brňák úzký vztah
- AudioPlus | Eva Strejcová: Chopin mě i po varšavské soutěži baví
- AudioPlus | Tomáš Hanus: Ve Vídni chtějí Prodanou nevěstu jako stálou součást repertoáru
- AudioPlus | Martin Glaser: Janáčkovo divadlo je ráj na zemi
- AudioPlus | Bella Adamova: Užívám si intimitu a menší sály
- AudioPlus | René Zavoral: Z vyšších rozhlasových poplatků může těžit i SOČR
- AudioPlus | Jan Simon: Žádná soutěž nic negarantuje. Je pootevřením dveří
- AudioPlus | Eleonore Kinsky: Dvořákovo rodiště Nelahozeves je naštěstí blízko Prahy
- AudioPlus | Robert Kolář: Viditelnost Dvořákova jména je s Mozartem zatím bohužel nesrovnatelná