Hudební festival Petra Dvorského se věnuje především lidskému hlasu. V mnoha žánrech od klasiky všech období přes pop, jazz i folklor se na něm představují čeští i zahraniční umělci. Letošní ročník se potýká s organizačními potížemi v souvislosti s rekonstrukcí zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou. Jubilejní 25. ročník však přesto přinese reprezentativní program. Festival se koná od…
Haydnův Návrat Tobiáše v Praze i v hukvaldském amfiteátru
První oratorium Josepha Haydna Návrat Tobiáše zazní v Praze. Koncertní forma prvního pražského uvedení díla se chystá na pondělí 26. června v kostele Nejsvětějšího Srdce Páně na Náměstí Jiřího z Poděbrad. O hudbu se postará Czech Ensemble Baroque Orchestra v čele s manželským duem: dirigentem Romanem Válkem a sbormistryní Terezou Válkovou. Kromě zahraničních sólistů se představí také…
Skrznaskrz norský večer na Janáčkově festivalu
Mezinárodní hudební festival (MHF) Leoše Janáčka v Ostravě opět navštíví dirigent Petr Popelka, čerstvě zvolený a designovaný šéfdirigent Vídeňských symfoniků. Dirigent, který zároveň vede Symfonický orchestr Českého rozhlasu a končí ve funkci šéfa Norského rozhlasového orchestru s tímto posledně zmíněným tělesem doprovodí klavírního virtuose Christiana Ihle Hadlanda. „Ostravské publikum bude mít nyní jedinečnou příležitost…
Evropský den hudby oslaví Moravská filharmonie v Arcibiskupském paláci
Moravská filharmonie Olomouc pod taktovkou svého šéfdirigenta Zsolta Hamara nabídne koncert, kterým připomene a oslaví Evropský den hudby. V Arcibiskupském paláci v Olomouci zazní Haydnova Symfonie č. 48 s podtitulem „Marie Terezie“ a koncertní provedení melodramu Medea Jiřího Antonína Bendy. V roli Médey se představí herečka Lucie Trmíková, držitelka Ceny Alfréda Radoka. Událost se koná ve…
Generálka Smetanovy Litomyšle na zimním stadionu
Pětašedesátiletý ročník Národního festivalu Smetanova Litomyšl zve na veřejnou generální zkoušku. Letošní řada koncertů je mimořádná i hlavním dějištěm, kterým není jako obvykle nádvoří litomyšlského zámku, ale docela nový prostor, který bylo nutné v krátkém čase vytvořit poté, co se v památce UNESCO naplno rozběhly původně odvolané restaurátorské a stavební práce. Koncertní síň tak…
Janáčkův festival už zítra zahájí čerstvě osmnáctiletý Daniel Matejča
V Ostravě začíná Mezinárodní hudební festival Leoše Janáčka. Koncertní i doprovodný program začíná už ve čtvrtek 1. června a potrvá celý měsíc. Festival letos mění prostředí koncertů a přidává novinky. Například uvede skladbu Paula Hindemitha, poněkud opomíjeného a ve své době zatracovaného německého skladatele antiromantické „hudby nové věcnosti“. Interpretkou Hindemithovy Sonáty pro sólovou violu…
Milan Motl: Hudební výchova je základem vzdělání
„Snažíme se obracet i na nepoučené posluchače, kteří se v sobotu mohou těšit na rockové oratorium.“
„V rámci soutěží jsou tři novinky. První je otevření soutěže pro vokální ansámbly, druhou rozdělení kategorie mládežnických sborů na středoškolské a akademické. Třetí novinkou je zavedení nesoutěžní kategorie pro seniorské sbory.“
„Zajímavá bude premiéra vokálně-instrumentálního díla Requiem za mír na Ukrajině současného australského skladatele Davida Slatera. Dílo vzniklo proto, aby se provozovalo na benefičních koncertech.“
Milan Motl je hudební pedagog, sbormistr, dirigent a organizátor. Mezinárodní festival pěveckých sborů Svátky písní Olomouc navštívil v minulých letech jako porotce. Právě pro jeho zkušenosti z porot nejrůznějších sborových soutěží, jeho elán a celkový rozhled ho během jara 2022 oslovil pořadatelský tým s nabídkou pozice uměleckého ředitele festivalu; akce, která letos slaví padesáté narozeniny.
Padesátiny Svátků písní Olomouc
Největší sborový festival v České republice Svátky písní Olomouc oslaví půlstoletí své existence. Nebude chybět tradiční soutěž pěveckých sborů Mundi Cantant a nově se představí soutěž Vocalis Bellus určená vokálním ansámblům. Letošní Svátky písní Olomouc konají ve dnech 31. května až 4. června. Pořadatelem festivalu je spolek OLArt21. Na letošní téměř pět…
Brahmsovo Německé requiem v Olomouci
Olomoucký chrám sv. Mořice bude místem Velkého chrámového koncertu. V interpretaci Českého filharmonického sboru Brno připraveném sbormistrem Petrem Fialou, se sopranistkou Pavlínou Švestkovou a barytonistou Jiřím Brücklerem zazní Německé requiem Johannesa Brahmse. V úvodu koncertu zazní skladba Pocta Antonínu Dvořákovi Petra Fialy. Večer Moravské filharmonie Olomouc hudebně povede Christian Knüsel. Koncert se koná…
Moravská filharmonie Olomouc dává v nové sezoně velký prostor ženám
Koncerty olomoucké filharmonie v nové sezoně nabídnou současné hudební trendy, novinky i tradiční díla a osvědčené velikány hudební klasiky. V Olomouci vystoupí známí umělci – nově nastupující hvězdy i zavedená jména. Šéfdirigentem zůstává Zsolt Hamar. Abonentní řada „A“ o čtyřech koncertech, tradičně ve čtvrtek od 19 hodin, bude vždy v režii šéfdirigenta. „Programovým leitmotivem této koncertní řady…
Moravská filharmonie Open – jak je neznáme
„Sólista, který hrál na starý český nástroj z konce 19. století, neznámého mistra, bral za srdce krásnými piany, klenutými legátovými frázemi a bezpečnou virtuozitou. Jeho nástroj ho však zvukově nepustil do takového forte, aby zvukově stačil orchestru v entusiasmu plného zvuku.“
„Zsoltu Hamarovi až postupně došlo, že by bylo zajímavé oba tyto velikány nějak lépe porovnat a postavit tak most mezi hudbou slovanskou a uherskou. A ukázat jejich vzájemné paralely a východiska. Zdá se, že k této myšlence dirigent dozrál až poté, co byl vytištěn program, a dokonce i poté, co začal koncert.“
„Opakoval se Brahmsův Uherský tanec č. 5 a tentokrát už bez zábran, s rubaty, s pomalou lassa nabitou vášnivostí a postupně se rozvíjející friskou, rychlou částí; rytmem, který přivedl publikum do varu. Dirigent zde mohl předvést samý prazáklad své národní kultury, což se mu zcela podařilo a nadšení publika i orchestru se přenášelo na obě strany sálu.“
Moravská filharmonie Olomouc připravila neobvyklý malý festival. Ve třech dnech, od pátku 12. května do neděle 14. května, představuje aktivity orchestru, které nejsou všeobecně známé. Pod patronací svého šéfdirigenta Zsolta Hamara uvádí nejen orchestrální program, ale i další zajímavosti. Na zahajovacím večeru 12. května se představil koncertní mistr violoncell, Vilém Petras, jako sólista v Koncertu pro violoncello a orchestr h moll Antonína Dvořáka a srovnání Slovanských a Uherských tanců a zvedl tím posluchače ze sedadel.
Třídenní MFOpen Moravské filharmonie
Od pátku 12. do neděle 14. května se v Olomouci, v prostorách Reduty a Mozartova sálu, uskuteční koncertní přehlídka pod názvem MFOpen, na které se představí Moravská filharmonie. Orchestr vystoupí v plném složení a jednotliví členové též sólově či v komorních souborech. Program nabídne klasickou hudbu, dostane se také na mluvené slovo či na nedělní matiné…
ČtenářiPlus: Mistrovské housle plné temperamentu
„Je až neuvěřitelné, kolik mámivé hudby dokázal sedmatřicetiletý autor vyslovit ve válečném roce.“
„Obrovský obdiv patří sólistovi a také celému orchestru.“
„Dirigent Jiří Rožeň pojal Beethovenovu symfonii promyšleně, uvážlivě a zjevně celým srdcem.“
Mistrovské housle plné temperamentu. Takový název si zvolila Moravská filharmonie Olomouc pro závěrečný koncert své 77. koncertní sezóny 27. dubna 2023 v Redutě. Atraktivní byl i výběr dvou zcela odlišných autorů, Arama Chačaturjana v Koncertu pro housle a orchestr a Ludwiga van Beethovena v 7. symfonii, to vše v podání mládí doslova strhujícího…
V Husově sboru překvapili Boulanger i Dinicu v provedení Jana Talicha a Moravské filharmonie Olomouc
„Po krátké pauze sólových houslí, kdy Talich pouze dirigoval, přichází velmi plačtivě a truchlivě znějící mollová expozice, kterou zahrál s mimořádným procítěním, následovaná reprízou hlavního tématu s velmi výrazným glissandem na konci.“
„Zřetelně se do ní promítly romské kořeny skladatele, ztělesněné cikánskými stupnicemi, výraznou rytmikou a akordy v pizzicatu violoncell, které evokují vybrnkávaní klasické kytary.“
„Tesklivý motiv, který velmi přesně nesou, zejména zvukově silná cella za doprovodu viol utvářejí pocit, jako bychom se ocitli na konci války, v rozbombardovaném městě, kde však zdánlivě problikává světlo naděje života, a to i toho kulturního.“
Předposlední koncert sezóny 22/23 Moravské filharmonie Olomouc, který se nevšedně konal v kostele Církve československé husitské v pondělí 17. dubna, nabídl výjimečný program. Byl složen ze skladeb Wolfganga Amadea Mozarta, Richarda Strausse, ale i méně všedních Georgese Boulangera a Grigorașe Ionică Dinicu. Vše proběhlo v podání komorního ansámblu MfO pod uměleckým vedením houslisty Jana Talicha.
Čtvrtý koncert řady JAMU jako ztělesnění rovnováhy mezi klasikou a avantgardou
„Kuliev tímto promyšleným dílem demonstruje svůj vyspělý kompoziční styl, který představuje fúzi mezi prvky soudobé i starší klasické hudby.“
„Zlata Vohryzková po celou dobu skladby působila soustředěně, ale zároveň uvolněně, a svou virtuózní hru si užívala, jako by se nejednalo o předepsanou partituru, ale o improvizaci vycházející přímo z jejího nitra.“
„Dirigent Ľubomír Zelenák působil po celý večer až neviditelným dojmem, což se však nedá hodnotit jinak, než pozitivně. Nestrhával na sebe pozornost velkolepými gesty, ale vedl orchestr přesně, distingovaně a uvolněně.“
Nevšední program se obecenstvu Moravské filharmonie Olomouc naskytl v pátek 15. dubna v podvečer, kdy se letos již počtvrté program koncertní řady JAMU soustředil hlavně na studenty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně a Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze. Konkrétně na skladatele Ramina Kulieva, klarinetistku Zlatu Vohryzkovou, vše pod vedením dirigenta Ľubomíra Zelenáka.
Mahlerovo Vzkříšení ožilo v emotivním provedení Moravské filharmonie Olomouc
„Po první větě by dle originální Mahlerovy partitury měla následovat pětiminutová pauza, na kterou však nedošlo.“
„Dlouhá závěrečná část s chorály, pochody, bitevními scénami a vizí Posledního soudu se nesla ve znamení viscerální energie.“
„Vyvrcholení věty, které nastává ke konci, Mahler nazval výkřikem smrti.“
Na zelený čtvrtek 6. dubna připravila Moravská filharmonie Olomouc výjimečný program v podobě Symfonie č. 2 c moll, zvané příznačně „Vzkříšení“, od Gustava Mahlera, pro české země i pro Olomouc významného rakousko-českého skladatele. Možnost vyslechnout toto velkolepé dílo, které utvrdilo skladatelův celoživotní pohled na krásu posmrtného života a vzkříšení, mělo olomoucké publikum díky spolupráci Moravské filharmonie Olomouc pod vedením dirigentů Zsolta Hamara a Gregory Tóth von Vajna (za scénou), Pražského filharmonického sboru pod vedením Lukáše Vasilka a sólistek Kristýny Kůstkové (soprán) a Markéty Cukrové (alt).
Mahler v souvislostech (4)
Olomoucká epizoda
„Čekal ho tam třicetičlenný orchestr a dvaadvacetičlenný sbor, muzikanti, kteří ho po prvních zkouškách začali považovat za výstředního a proti jeho nárokům vehementně protestovali.“
„Trápila ho umělecká laxnost kolegů i to, že se mu jako podivínovi posmívali, protože byl nejen abstinent, ale v té době rovněž vegetarián.“
„Gustav Mahler se v Olomouci dozvěděl, že se v Benátkách uzavřel život Richarda Wagnera. Hlasitě prý vzlykal: Mistr zemřel!“
Než se Gustav Mahler stal tři roky před koncem devatenáctého století ředitelem a hlavním dirigentem Vídeňské dvorní opery, vystřídal jako kapelník osm míst. Bad Hall, Lublaň, Olomouc, Kassel, Prahu, Lipsko, Budapešť, Hamburk… Nejkratší dobu strávil na třetí z těchto štací – v Městském divadle v jazykově německém městě Olmütz na Hané. Pouhé dva měsíce. Olomoučtí si nicméně jeho působení ve městě považují. Připomíná ho busta ve foyeru, pamětní desky… i uvedení Mahlerovy Druhé symfonie Moravskou filharmonií a Pražským filharmonickým sborem letos 6. dubna.
Milan Paľa si vášnivou interpretací Sibeliova houslového koncertu podmanil Olomouc
„Zatímco zadýchaný houslista, který skladbu prožívá skutečně celým tělem, ukusuje žíně visící z jeho smyčce, orchestr se přesouvá do druhé věty, která je velmi lyrická.“
„Skutečně jedinečnými skladbami nabitý večer přinesl kromě jiného i výjimečné hosty, dramaturgicky skvěle sestavený program a precizně hrající orchestr.“
„Dynamický, až fanfárově znějící motiv, v němž excelovaly zejména fagoty, hoboje a flétny celou skladbu uzavírá.“
Čtvrteční večer 16. března v Moravské filharmonii Olomouc s podtitulem Jedinečnost hudební kompozice patřil zejména významným hostům. Skladby Felixe Mendelssohna-Bartholdyho, Jeana Sibelia a Edvarda Griega zazněly pod taktovkou Tomáše Braunera, šéfdirigenta Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK, bývalého šéfdirigenta Filharmonie Bohuslava Martinů ve Zlíně a hlavního hostujícího dirigenta Plzeňské filharmonie. Sólistou byl houslista Milan Paľa.
Sibelius Milana Paľy i Moravská filharmonie s Tomášem Braunerem
Na čtvrtek 16. a pátek 17. března připravila Moravská filharmonie Olomouc program, nazvaný Jedinečnost hudební kompozice. Ten spojuje tvorbu Felixe Mendelssohna-Bartholdyho, Edvarda Griega a Jeana Sibelia. Koncert pro housle a orchestr d moll posledního z trojice autorů přednese slovenský mezinárodně uznávaný houslista Milan Paľa. Orchestr povede dirigent Tomáš Brauner. Koncerty začínají v devatenáct hodin. Besedy…
Závěrečný koncert mezinárodních kurzů představil deset dirigentů a dirigentek
„Z dirigentky čišela zkušenost, uvolněnost, lehkost a grácie, a to zejména v porovnání s jejími mladšími kolegy.“
„Při gradaci, zhruba v druhé polovině věty, dokonce zahodila taktovku a nechala promlouvat pouze gesta holých, z výjimečného okamžiku třesoucích se rukou.“
„Po doznění poslední skladby, za stálého potlesku publika nastoupili všichni absolventi kurzu a Maestro Martin Sieghart jim po krátkém, německo-anglickém projevu rozdal diplomy.“
Třetí březnový den byla v sále Reduta Moravské filharmonie Olomouc koncentrována veškerá pozornost na dirigenty z Jižní Koreje, Litvy, Polska, Rakouska, Číny, Řecka, Turecka i USA. Ti zde během závěrečného koncertu, jenž byl vrcholem Mezinárodních dirigentských kurzů, předvedli nově nasbírané postřehy a zkušenosti, které jim během lekcí předal umělecký vedoucí a dirigent Maestro Martin Sieghart. Desítka vybraných dirigentů a dirigentek tam společnými silami uvedla Symfonii č. 39 Es dur Wolfganga Amadea Mozarta, Obrázky z výstavy Modesta Petroviče Musorgského a Symfonii č. 4 Johannesa Brahmse.
ČRo D-dur: Třikrát Vítězslav Novák
„Bachovu velikost znovu v plné míře rehabilitoval po téměř stoletém „spánku“ Mendelssohn památným uvedením Matoušových pašijí v roce 1829, zatímco význam zapomenutého Jana Dismase Zelenky si začínáme uvědomovat až nyní.“ „Klavír byl Novákovi nástrojem nejbližším, virtuosně jej ovládal, dokázal jím vytvořit osobitý, harmonicky a melodicky bohatý, ale především stylizačně perfektně vytvořený hudební obraz.“…
Emočně nabitému večeru dominovala virtuózní interpretací Rachmaninova Šumníková
„Úvodní, bojovně znějící motiv třetí věty, vedený hlavně violoncelly a kontrabasy střídá velmi rychlá sólo pasáž klavíru, zlehka doplněná dechy a smyčci.“
„Druhou skladbou večera bylo orchestrální dílo Rimskij-Korsakova, které v sobě spojuje dva rysy typické pro ruskou hudbu a pro autora zvláště.“
„Že se jednalo o skutečně silně emotivní večer, bylo znát i na mimice a gestice jednotlivých muzikantů.“
Již na první pohled speciální koncert se odehrál ve čtvrtek 23. února, kdy se v Redutě s Moravskou filharmonií představila klavíristka Marie Šumníková, olomoucká rodačka. Ta, jak už napovídal název celého večera, interpretovala slavný Rachmaninovův Druhý klavírní koncert. Pod vedením hlavního hostující dirigenta Christiana Knüsela však zazněla i Šeherezáda Nikolaje Rimského-Korsakova.
Druhý koncert řady JAMU Moravské filharmonie Olomouc přinesl pestré kontrasty
„Poté dochází k dramatizaci, o kterou se postaraly zejména výrazné údery tympánů, přecházející až do vznešeně znějícího motivu, který je klimaxem skladby i večera jako takového.”
„Předzvěstí zvratu je dramatický přechod virblu, po němž chromaticky stoupající motiv se zároveň zvyšujícím se tempem eskaluje do úplně nového motivu, který vykreslují smyčce, a je zároveň vrcholem druhé věty.“
„Čtvrtá věta začíná dramaticky s výraznou dynamikou, jež je střídána jemnou, melodickou pasáží s komplexnější hrou smyčců a dechů.“
Páteční podvečer 17. února v Redutě Moravské filharmonie Olomouc patřil podruhé v letošní sezóně studentům hudebních fakult. JAMU a tentokrát i HAMU. Těm filharmonie věnovala celou koncertní řadu, čímž dává mladým a talentovaným hudebníkům šanci osvojit si práci s orchestrem a místním posluchačům zase možnost navštívit cenově přívětivý koncert s méně všedním repertoárem. Koncert s názvem JAMU2 nabídl Symfonii-koncert pro violoncello a orchestr e moll op. 125 Sergeje Prokofjeva a Symfonii č. 5 F dur op. 76 Antonína Dvořáka.
Pohledem Jiřího Vejvody (44)
Kramářův majstrštyk v Olomouci.
Jak Španěl, Maďar a Srbka připomněli moravského rodáka
„Přišlo mi symbolické,“ uvedl Pablo Barragán, „že Kramářův koncert provedu s místním orchestrem v kraji, ze kterého skladate pocházel.“
„Brahms, celkově plachý a často o sobě pochybující,“ připomněl šéfdirigent Szolt Hamar, „se dlouho obával poměřit s tvorbou velikánů, které uznával.“
„Kromě tří skladeb, uvedených v programu, zazněly i přídavky; překrásně tklivou náladu získala Piazzollova skladba Oblivion.“
Náhody, jak známo, neexistují. A tak jsem cestou za dvěma obsahově totožnými koncerty Moravské filharmonie Olomouc, které se uskutečnily v sále Reduta 9. a 10. února 2023, vyslechl aktuální zprávu. Ubytovací portál booking.com zveřejnil svůj tip na deset nejzajímavějších míst planety, která by letos stálo za to navštívit. A vedle brazilské megalopole Sao Paulo, tasmánského přístavu Hobart či jihotyrolského Bolzana se na seznamu vyjímá i hanácká Olomouc…
Moravská filharmonie Olomouc zahrála klasiku s maďarským dirigentem Zsoltem Hamarem
„Abonentní koncert, který zazněl 9. února 2023, přinesl posluchačům překvapení. Promyšlená dramaturgie postavila koncert tak, aby jednotlivé skladby zvyšovaly náročnost interpretace a aby se stále více zvyšovalo i vnímání publika.“
„Mladý hudebník ze Sevilly žije v současné době v Berlíně a jako vítěz evropských soutěží spolupracuje s mnoha slavnými orchestry.“
„Obecenstvo uváděl do úžasu především rubaty, které hudbu dostávaly do většího napětí a euforie. Byl to skvělý a stylový závěr večera, který předčil veškerá očekávání.“
„Touha po ideálu a věčná cesta k dokonalosti“. Tak zněl název abonentního koncertu, který nabídla svým fanouškům Moravská filharmonie Olomouc ve čtvrtek 9. února. V sále Reduty vystoupil orchestr s maďarským šéfdirigentem Zsoltem Hamarem a nabídli Symfonii č. 35 D dur „Haffnerovu“ Wolfganga Amadea Mozarta, Koncert pro klarinet Es dur Františka Kramáře-Krommera a Symfonii č. 1 c moll Johannesa Brahmse. Sólo hrál španělský klarinetista Pablo Barragán. Obecenstvo si vynutilo přídavek, který ho následně zvedl ze sedadel: Brahmsův Uherský tanec č. 5. Vybuchoval jako šampaňské.
MFO se španělským klarinetistou Pablem Barragánem
Moravská filharmonie Olomouc ve čtvrtek 9. a v pátek 10. února nabídne od sedmé hodiny večerní program, který snoubí hudbu Mozarta, Kramáře-Krommera a Brahmse. Společným jmenovatelem jejich vybrané tvorby je Touha po ideálu a věčná cesta k dokonalosti. Právě tak zní titul nadcházejících koncertů s šéfdirigentem Zsoltem Hamarem a španělským klarinetistou Pablem Barragánem. Oba večery zahájí…
Letošní MHF Leoše Janáčka
Mezinárodní hudební festival Leoše Janáčka, který právě zveřejnil celý svůj program, letos nabídne hned několik jedinečných zážitků. V rodném kraji skladatele se od 1. června do 1. července setkají rozhlasoví filharmonici ČR i Norska, violoncellista Daniel Müller-Schott, klavírista Christian Ihle Hadland a také další významné osobnosti české klasické hudby. „Daniel Müller-Schott, rezidenční umělec…
Hledání patriotismu se Smetanou, Kovařovicem a Moravskou filharmonií Olomouc
„Místo za ním krátce na to přijal klavírista a varhaník Marek Kozák, jehož jméno je obvykle spojováno s neomylnou technikou, smyslem pro gradaci, s bohatou paletou rejstříků, obrovskou muzikalitou a vnitřní pokorou k notovému zápisu.“
„Po několika vytleskáních a ovacích ve stoje ještě vtipně poukázal na délku skladby, která přesahuje půl hodiny, a jako přídavek zahrál novou verzi Chopinova Valčíku v úpravě Leopolda Godowského.“
„Závěrečná část skladby jako by pomocí cressendových a decressendových motivů smyčců s velmi jemnou dynamikou romanticky vykreslovala krásy rakouské krajiny, hor a pastvin. Je zde zřetelný odkaz na Brucknerem opěvovaného Wagnera, ale i Mozarta či Beethovena.“
Čtvrteční večer 12. ledna v sále Reduta Moravské filharmonie Olomouc, koncert s podtitulem Hledání kořenů a patriotismu v hudbě, byl patřičně zahájen skladbou Bedřicha Smetany. Skladatelem, často nazývaným duchem země. Šlo o předehru z opery Tajemství. Orchestr, jenž byl tentokrát veden Robertem Jindrou, který je nejen hudebním ředitelem a dirigentem Opery Národního divadla v Praze, ale také hlavním hostujícím dirigentem Symfonického orchestru Českého rozhlasu, navodil silnými folklorními prvky skutečně patriotickou atmosféru. V sedmiminutové introdukci zazářila zejména smyčcová sekce, konkrétně precizně zahraný cellový part a bezchybná presto hra houslí. Jednotlivá posluchačská místa byla až do posledního obsazena.
Kovařovic v podání Marka Kozáka, Moravské filharmonie Olomouc a Roberta Jindry
Moravská filharmonie Olomouc vystoupí ve čtvrtek 12. ledna od 19 hodin v Redutě, a to pod vedením Roberta Jindry. Stěžejním dílem bude Koncert pro klavír a orchestr f moll, op. 6 Karla Kovařovice, ve kterém se sólového partu ujme Marek Kozák. Koncert orámují skladby Bedřicha Smetany a Antona Brucknera. Veřejná generální zkouška proběhne týž…
Novoroční koncerty v Brně, Olomouci, Karlových Varech a v Praze
Filharmonie Brno, Moravská filharmonie Olomouc, Karlovarský symfonický orchestr i Česká filharmonie na Nový rok přichystaly koncerty. Od 20 hodin se 1. ledna bude konat vystoupení brněnské filharmonie v Janáčkově divadle. Orchestr povede Robert Kružík a sólistou bude klavírista Matouš Zukal. Zaznějí díla Čajkovského, Smetany, Addinsella (Varšavský koncert pro klavír), Ligetiho a Ravela. Nový rok…





























