Mezinárodní ceny klasické hudby (ICMA) oznámily nominace na ceny za rok 2026, které oceňují nejlepší hudebníky a nahrávky. Mezi nominovanými je mnoho renomovaných sólistů, ansámblů, dirigentů a orchestrů, ale také řada mladých hudebníků, z nichž mnozí se do výběru dostali vůbec poprvé. Nechybí ani řada českých umělců a souborů včetně mezzosopranistky Magdaleny Kožené, dirigenta…
Duchovní zážitek z koncertu Ensemble Hilaris
„Sborové těleso rozestoupené do půlkruhu před ikonostasem zpívalo ve vlídně smírném souzvuku, který do mysli publika vstupoval s podivuhodnou bezprostředností.“
„Jako přídavek zazněl vitálně radostný staroslověnský hymnus od Arvo Pärta z roku 1990.“
„Ensemble Hilaris zpíval jemnodechá piana, naplnil vybrané pasáže povzbudivou noblesou uměřené radosti a slynul vyrovnaností hlasových skupin.“
Mezinárodní festival pravoslavné duchovní hudby Archaion Kallos uvedl na svém čtvrtém koncertu letošního ročníku díla estonských skladatelů Arvo Pärta a Cyrilla Kreeka. Na festival zve návštěvníky Spolek Philokallia a navštívený koncert se konal 15. října v chrámu sv. Cyrila a Metoděje v pražské Resslově ulici. Zpíval Ensemble Hilaris, jehož uměleckým vedoucím je Kryštof Spirit. V souladu s večerní dobou a sporým osvětlením chrámu při produkci stala se hudba soustředným pohroužením do obsahu zpívaného textu.
Hudební bonboniéra Eugena Procháce a Adriany Antalové
„Vzájemná interakce hlasů ve skladbě místy připomínala zamilovaný pár: od neškodného laškování až po smyslný tanec.“
„Monolog pro sólové violoncello připomíná akční malbu: je živelný, organický, bez jasného řádu; rozmáchlé hudební motivy zde suplují gestické tahy na plátně.“
„Interpretace Adriany Antalové a Eugena Procháce učarovala publiku natolik, že po doznění posledního tónu snad ještě deset vteřin vyčkávalo s potleskem.“
Ve středu 15. října se uskutečnil další koncert z plzeňské série Kruh přátel hudby. Představili se Eugen Prochác a Adriana Antalová, jejichž tóny violoncella a harfy naplnily sál Antonína Dvořáka v Domě hudby. Stalo se dobrým zvykem koncertního cyklu obsadit alespoň jednou za sezónu komorní uskupení s harfou, minulý rok to bylo formou koncertu Viléma Veverky a Kateřiny Englichové. Místo hoboje bylo tentokrát na pořadu večera violoncello, které se díky svému dobrosrdečnému tónu ukázalo též jako skvělá partie pro královský nástroj.
Bydhošťské dimenze. Druhý koncert Hudebního fóra Hradec Králové
„Pokládám za chvályhodné, že polský orchestr byl na festival pozván, a jeho účast považuji za velmi přínosnou. “
„Vůbec nebylo patrné, že až na poslední chvíli nahradila Aleksandra Gajecka-Antosiewicz původně avizovaného Marka Toporowského, tak mocně a přesvědčivě její skvělá interpretace Góreckého figur zapůsobila.“
„Nezbývá, než se Schnittkeho mumraji volně poddat a opájet se jím. A třeba jen doslova zírat na houslistu, jenž se po vypjaté, předlouhé sólové pasáži vmžiku změní v energického dirigenta.“
Hudební fórum Hradec Králové má za sebou druhý koncert 21. ročníku. Ve čtvrtek 16. října se v Sále Soni Červené představili hosté ze zahraničí – Komorní orchestr Pomořanské filharmonie Capella Bydgostiensis s polskou klavíristkou a cembalistkou Aleksandrou Gajeckou-Antosiewicz a korejskou houslistkou Wonji Kim-Ozim. Největší pozornost na sebe ovšem strhl houslista, dirigent a umělecký vedoucí orchestru Piotr Pławner.
ČRo D-dur: Jubilant Jakub Jan Ryba a jeho méně známá tvář
„Ve středu od 20:00 je k dispozici záznam pondělního abonentního koncertu Symfonického orchestru Českého rozhlasu a Robertem Kružíkem, který využil příležitosti nastudovat velkolepou a náročnou partituru Sukova Asraela.“
„Ve čtvrtek v 20:00 si nenechte ujít přímý přenos koncertu z Hudebního fóra Hradec Králové: Arvo Pärta, Henryka Mikolaje Góreckého a Alfreda Schnittkeho.“
„V sobotu připravila Wanda Dobrovská jubilantský blok u příležitosti 100. výročí narození Luciana Beria, začíná ve 20:00 a jmenuje se Posel postmoderny.“
Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to nepřetržitě. Ve všední dny „od čtyř do osmi“ je v projektu Klasika na dosah prostor dokonce pro nenápadné vzdělávání. Stanice s hudebním názvem je synonymem pro „samou hudbu“, pravidelně proto nahlížíme do jejího vysílání. Co tedy D-dur nabízí v týdnu od 13. do 19. října?
Žádné hraní na jistotu… Úvodem sezony Pražského filharmonického sboru zněla tvorba 20. století
„V Pärtově hudbě se spojuje středověká spiritualita s moderní citlivostí – jako by se mezi tóny odrážel tep lidského srdce i odvěká touha po míru.“
„Vstup sboru byl opatrný, pokorný, téměř jako by se zpěváci omlouvali, že si dovolují narušit křehkou intimitu hudby.“
„Kompaktní, pestrý a energický výkon sboru místy připomínal zvukový ohňostroj.“
Zahajovací koncert 91. sezóny Pražského filharmonického sboru se konal 7. října ve Dvořákově síni Rudolfina. Za řízení Lukáše Vasilka zazněla hudba tří výrazných autorů 20. století – meditativní Summa a Salve Regina Arva Pärta, energické Chichesterské žalmy Leonarda Bernsteina a rytmicky avantgardní Svatba Igora Stravinského. Koncert zkombinoval sborový zpěv se zvukem orchestru, čtyř klavírů a bicího ansámblu. Dramaturgie přinesla okamžiky ticha, soustředění a meditace, ale i živelného uvolnění.
Nečekaně vzhledné romaticko-minimalistické zátiší s Josefem Špačkem
„Denis Kožuchin představil barokně klenuté a sekvenčně formované téma stylovým úhozem, na nějž se vzápětí naladil Josef Špaček se svým charakterním tónem.“
„Josef Špaček exceloval ve vyhrávání všech nepředvídatelných rytmických zvratů, jež obdařil bodavou akcentací.“
„Pärtova skladba stavěla na ostinátním doprovodu fungujícím coby základ pro houslistovo opatrné odměřování každého stupnicového manévru.“
Během nedělního recitálového klání v pražském Rudolfinu vystoupil Josef Špaček se stylově rozmanitým repertoárem, jejž špičkový český houslista spolu s klavíristou Denisem Kožuchinem olemoval zvučnými skladatelskými jmény jako César Franck, Alfred Schnittke nebo Arvo Pärt. Vypointovaný program v kombinaci s pozoruhodnými hráčskými dovednostmi obou muzikantů zaujal posluchačstvo vyváženou a sugestivní variací dráždivé exprese s hudebně konstrukční hrou, jež jen potvrdila sólistovu muzikálnost a schopnost ukočírovat rozmanitou plejádu hudebních stylů.
Pärt, Bernstein, Stravinskij. Volba Pražského filharmonického sboru na úvod 91. sezony
Pražský filharmonický sbor uspořádá Zahajovací koncert sezony v úterý 7. října ve Dvořákově síni Rudolfina. Pro tuto příležitost nastuduje pod vedením svého hlavního sbormistra Lukáše Vasilka vokální díla Arva Pärta, Leonarda Bernsteina a Igora Stravinského. Hned 9. října následují dvě uvedení projektu Hladiny ticha s druhým sbormistrem Lukášem Kozubíkem. „Chtěli jsme sestavit reprezentativní…
Festival pravoslavné hudby s oslavou jubilea Dvořákova žáka
I letos na podzim Prahu tradičně rozezní mezinárodní festival pravoslavné hudby Archaion Kallos, který nabídne návštěvníkům rozmanitou škálu pěti koncertů, unikátní bohoslužbu a mnoho doprovodných akcí. Publikum uslyší autentickou interpretaci byzantských vigilií ze svaté hory Athos a také sborovou tvorbu současných estonských skladatelů Arvo Pärta a Cyrilla Kreeka. Zazní i krétská duchovní lidová hudba…
Začátek ostravské filharmonické sezóny byl zrcadlem Ruska
„Obě skladby jsou mimořádně poutavé – Pärtova svým ztišeným klidem, Šostakovičova tušenou tragikou i kontrastující virtuozitou.“
„Dílům chyběl v suché akustice patřičný dozvuk. Přesto šlo o vydařený, publikem navíc vstřícně oceněný koncert.“
„Daniel Raiskin, umělec s životní zkušeností ze sovětského Ruska, je zcela jistě pro takovou hudbu povolaným interpretem. Myšleno především v té rovině, která se nedá exaktně měřit, ani slovy vyjádřit.“
Janáčkova filharmonie Ostrava vstoupila do 72. koncertní sezóny odvážně. Její designovaný šéfdirigent Daniel Raiskin, původem ze Sovětského svazu, řídil dvě díla přímo i nepřímo související se stejnou zemí. Šostakovičovu Šestou a Pärtovu Stabat mater. Ne zcela běžná sázka na hudbu zrcadlící peripetie komunistického režimu, na hudbu dvacátého století, pořadatelům vyšla. Čtvrteční, o den později opakovaný program byl zajímavě vybraný a velmi dobře zahraný.
Klasika v souvislostech (98)
Arvo Pärt. Klasik Západu i Východu
„Skladba Credo, otevřeně svým titulem odkazující ke křesťanství, byla v roce 1968 dalším skandálem, který definitivně vedl k zákazu uvádění jeho děl.“
„Jeho hudba je jedinečně ukotvena mezi zvuky a tichem, je jasně rozpoznatelná od vší jiné – září v ní trojzvuky a působí zvláštním způsobem krystalicky čistě, projasněně a mysticky.“
„Během posledních dvou desetiletí Pärt upravil nejméně tři desítky svých dřívějších děl a také složil několik nových skladeb, vesměs drobnějších.“
Žije už několik desetiletí na Západě. Patří však i evropskému Východu. Jeho převážně spirituální a vizionářská hudba, ve struktuře zjednodušená a ve výrazu neutrální, díky tomu mysteriózně hluboká a velmi působivá, je inspirována jak západoevropskou středověkou kulturou, tak kulturou a zbožností pravoslavnou. Arvo Pärt, mezinárodně proslulý umělec estonského původu, několik let po sobě celosvětově nejhranější současný autor, se 11. září 2025 dožívá devadesáti.
Janáčkova filharmonie zahájí sezonu s Varšavským filharmonickým sborem
Janáčkova filharmonie Ostrava vstupuje do 72. sezóny s podtitulem Metamorfóza. Slavnostní zahajovací koncert se uskuteční 11. září v ostravském Vesmíru s reprízou den poté. Program se ponese v duchu dvou významných výročí. V den devadesátých narozenin estonského skladatele Arvo Pärta zazní jeho Stabat Mater v úpravě pro smíšený sbor a smyčce, kterou filharmonie provede společně s Varšavským filharmonickým…
Excelentní Maxim Vengerov na festivalu v Českém Krumlově
„‚Použijte své znalosti, svůj mozek, své srdce, abyste se dostali hluboko do hudby,‘ radí Maxim Vengerov adeptům houslové hry.“
„Zařazením dalších kompozic tvůrci programové skladby upřednostnili hudbu 20. století.“
„Slovenská filharmonie pod vedením Daniela Raiskina potvrdila své kvality předního orchestru.“
Letošní 34. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov pokračoval v sobotu 12. července večer v zámecké jízdárně symfonickým koncertem. V podání jeho hlavního protagonisty Maxima Vengerova zazněl místo plánovaného Čajkovského houslového koncertu neméně efektní koncert Mendelssohnův a pojetím hostující Slovenské filharmonie řízené jejím šéfem Danielem Raiskinem si posluchači dále vyslechli díla Luciana Beria, Sergeje Prokofjeva a Arvo Pärta.
S Arvo Pärtem v prostoru mezi hudbou a tichem
„Program tvořily kompozice z různých let, vyzařující jeden autorský rukopis, jednoho ducha, jedno umělecké poselství – vzkaz o vnitřním pokoji.“
„Na projevu Estonského fihlarmonického komorního sboru je nezbytné obdivovat kompaktnost zvuku a ladění, dynamickou flexibilitu, dokonalost ve výměnách a proměnách sazby i absolutně stejnou výslovnost.“
„Koncert se završil modlitbou Otčenáš, nejvyšším možným způsobem ztišeně prostou, upřímně opravdovou a nebesky krásnou.“
Estonský filharmonický komorní sbor, vnímaný jako dvorní interpret hudby Arvo Pärta, existuje už čtyřiačtyřicet let. Letošní Pražské jaro sbor díly letos devadesátiletého krajana i svým vokálním mistrovstvím skutečně ozdobil. Je přitom zřejmé, že takový koncert jako ten pondělní v Rudolfinu, zcela monotematický, přesto nesmírně bohatý, by žádný jiný žijící skladatel svou tvorbou neutáhl.
Druhý týden Pražského jara zahájí světoví sboristé z Estonska
Osmdesátý ročník festivalu Pražské jaro spěje ke svému druhému týdnu hlavního programu. Téměř marnotratná přehlídka světového talentu nabídne mnohé vzácné návštěvy ze zahraniční i nevšední hudební lahůdky včetně operní premiéry. KlasikaPlus.cz přináší stručný přehled následujícího dění. Estonský filharmonický komorní sbor, jeden z nejlepších pěveckých sborů světa, představí program z děl Arvo Pärta u příležitosti…
Soudobá hudba mezi obrazy
Spolek studentů Hudební a taneční fakulty AMU s názvem Hudba mezi obrazy připravil na předposlední dubnovou středu pokračování svého koncertního cyklu, kterým od loňského roku rozehrává prostory pražské Galerie Lapidárium. 23. dubna se představí houslistka Tereza Horáková a klavírista Matouš Zukal. Oba umělci momentálně studují v zahraničí, Tereza v Drážďanech a Matouš ve Štýrském Hradci; zároveň…
Květná neděle s pašijemi podle Arvo Pärta
„Dojem z večera byl silný, ještě den nato se mi Pärtova hudba vrací se svou trýznivou neodbytností.“
„Interpretace všech zpěváků byla citlivá a nestrhávala přílišnou pozornost k jejich výkonům.“
„Závěrečné ‚amen‘ vyletělo vzhůru, dotklo se klenby a posluchači začali tleskat možná až příliš brzy.“
Letošní ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, který pořádá Filharmonie Brno, byl zahájen na Květnou neděli provedením Janových pašijí estonského skladatele Arvo Pärta. Brněnská premiéra slavného díla s plným názvem Passio Domini nostri Jesu Christi secundum Joannem jednoho z nejhranějších současných skladatelů vůbec se odehrála v kostele sv. Jakuba na Jakubském náměstí v centru Brna. Sólové pěvecké party, sbor Martinů Voices a komorní uskupení hudebních nástrojů řídil Lukáš Vasilek.
Košické hudební jaro zahájí operetní melodie v podání Kněžíkové a Plachetky
Po avízu o účasti Filharmonie Brno na letošním ročníku Košického hudebního jara, které se uskuteční od 22. května do 12. června, je zřejmý také program dalších dní přední slovenské hudební přehlídky. I na něm se objeví další česká jména. Festival zahájí domácí filharmonie, do jejíhož čela se postaví český dirigent Tomáš Brauner,…
Přesah mimo pouhý poslech aneb Fantastický Ensemble Versus
„Soudobá muzika doplněná o starověké chorály v prostoru novogotické katedrály a zejména v podání opravdu skvostného sboru nepřestává fascinovat.“
„Za každé zastavení zahoří jedna svíce jako součást minimalistické režijní práce Kateřiny Křivánkové.“
„Posluchačský a duchovní zážitek… obrovský.“
Kombinace vynikajícího sboru, citlivé dramaturgie a minimalistické režie, tak by se dal shrnout projekt Křížová cesta brněnského sboru Ensemble Versus. Jak již název koncertního projektu prozrazuje, sbor si vzal za cíl hudebně ztvárnit Ježíšovu poslední cestu. Olomouckou katedrálou sv. Václava se nesly středověké chorály i skvosty soudobé sborové tvorby a kromě toho i varhanní improvizace Karla Martínka. Ensemble Versus 30. března přinesl hluboký umělecký zážitek s duchovním přesahem.
Hudba jako rituál obnovy. Mýtus v tónech Bartóka, Pärta a Stravinského
„Tento koncert byl jakousi rekonstrukcí rituálu, kdy se z chaosu rodí harmonie, ze tmy světlo a ze smrti nový život.“
„Pod vedením Andreye Boreyka orchestr podtrhl Bartókův princip transformace – sólista se chvílemi stával součástí orchestru, aby se z něj znovu mohl vynořit.“
„Gringolts přednesl koncert tak, že se technická náročnost vytratila v lehkosti a spontánnosti.“
Ve dnech 20. a 21. února jsme se v rámci koncertní řady Symfonického cyklu A s Janáčkovou filharmonií Ostrava měli možnost stát součástí dalšího hudebního příběhu. Dramaturgie večera, tentokrát pod taktovkou Andreye Boreyka, se odehrávala v duchu hluboké cesty do prapůvodních vrstev lidské kultury…
Ilya Gringolts v sólové roli u Janáčkovy filharmonie
Bartókův Druhý houslový koncert zazní v podání oceňovaného houslisty Ilyi Gringoltse. Orchestr Janáčkovy filharmonie Ostrava pod taktovkou Andreye Boreyka zahraje vedle Labutí písně Arva Pärta také Stravinského hudební ztvárnění Ptáka Ohniváka. Koncerty se konají dva 20. a 21. února. Třetí koncert abonentního cyklu A uvede skladby dvou význačných osobností hudby první poloviny 20.…
Pohledem Petra Vebera (60)
Rok 2025 – Straussův, Šostakovičův, Palestrinův, Ravelův, Pärtův…
„Rok 2025 se z hlediska výročí a jubileí jeví rozhodně být ´rokem staré hudby´.“
„Stranou pozornosti určitě nezůstanou 150. narozeniny Maurice Ravela.“
„Festival Pražské jaro čeká osmdesátý ročník.“
Vstupujeme do druhého čtvrtletí jedenadvacátého století. Rok české hudby 2024 je za námi, pro rok 2025 tuzemská kultura tak velké téma nemá. Mají ho ale Rakušané. Král valčíků Johann Strauss mladší oslaví na podzim dvousté narozeniny! A zbytek světa? Ten si bude prostřednictvím jubileí připomínat mistry, jako byli Šostakovič, Ravel, Bizet, Palestrina, Copland nebo Bartók, a budou oslavovat žijící legendu, devadesátiletého Arvo Pärta.
Da pacem Domine – modlitba se svěžím vánkem severu
„Za velkými okny žlutě svítilo malé nádvoří se stánky a štěbetajícími dětmi.“
„Hluboká empatie vzbuzuje aspoň na chvíli pocit odpuštění neodpustitelného a tím i osobní očistu.“
„Harmonie je plná průzračné, čisté severské energie a modlitby vyjádřené Arvo Pärtem slovy: Pane, dej nám pokoj v našich dnech, neboť není nikdo krom Tebe, kdo by se za nás bral. Jen Ty, náš Bůh.“
V barokním Freskovém sále brněnské Staré radnice uskutečnil Diversa Quartet pod hlavičkou brněnské umělecké společnosti Ensemble Opera Diversa koncert s názvem Da pacem Domine. Připadl na neděli 15. prosince a byl příjemným vybočením ze zažitých hudebních rituálů, ač je měl téměř na dotek. Nechyběl mu svěží vánek severu i současnosti. Na programu byl Pēteris Vasks, Alfred Schnittke, Dmitrij Šostakovič, Pavel Zemek Novák a Arvo Pärt, po jehož skladbě Da pacem, Domine, byl koncert pojmenován. Českou premiéru měly skladby Péterise Vaskse, Pavla Zemka Nováka a Arva Pärta.
České premiéry Vaskse, Schnittkeho i Pärta
Letošní koncert smyčcového kvarteta Diversa Quartet se věnuje motivům smutku, vzpomínky a melancholie. Svým původním záměrem navazuje na letitou iniciativu souborového provozu realizovat večery s dušičkovou tematikou. Ačkoliv byl brněnský koncert termínově odložen, samotné dramaturgické pojetí není přísně liturgické, a proto vyhovuje uvedení i mimo původní záměr. Elegičnost a smutek jsou zachyceny v dílech Pēterise Vaskse…
Grébovka nešetřila. Spousta moderní hudby festivalu Věčná naděje
„Těžký, poslechově náročný byl středeční večer ve společnosti vynikajících kvartetistů.“
„Mladý komponista v současné době obdivuhodně pracuje na své už čtvrté symfonii.“
„Náhle jsme slyšeli jasný, silný interpretační názor. Taková věc se projeví snad zejména ochotou jít v dílčích aspektech interpretace do krajností.“
Hudební festival Věčná naděje zaměřený zejména na tvorbu terezínských skladatelů, ale také díla, která reagují na příkoří a nespravedlnost nebo je vytvořili umělci na útěku před bezprávím či pronásledováním, se v příštím roce uskuteční poosmé. Ve smyslu určitého prologu se však už nyní na podzim uskutečnila dvojice koncertů, druhý z nich 20. listopadu v Gröbeho vile v pražských Havlíčkových sadech. Pořad zahrnující světovou premiéru mladého komponisty Enrika Štece představil vysoké interpretační umění smyčcového kvarteta fama Q.
Sloučit Vivaldiho s Pärtem v jeden celek? V Pardubicích se něčeho takového nebáli
„Dirigentka Alena Hron požádala publikum, aby se po prvních dvou kompozicích zdrželo eventuálního potlesku.“
„Fagotista Jan Hudeček okamžitě ovládá pódium.“
„Zážitek z Pärtových ‚Fratres‘ umocnila precizní spolupráce všech zúčastněných.“
Ke druhému abonentnímu koncertu 56. sezony přizvala Komorní filharmonie Pardubice fagotistu Jana Hudečka a dirigentku Alenu Hron. Program večera v Sukově síni 9. října sliboval zajímavé propojení autorů baroka, raného romantismu a soudobé hudby. Na tom by nebylo nic neobvyklého, jenže po vzájemné dohodě všech zúčastněných interpretů a za podpory publika se tentokrát šlo ještě o krok dál.
Nevšední koncert Vážného zájmu v pražské Státní opeře
Festival Opera Nova a projekt Vážný zájem společně pořádají koncert ve foyer Státní opery v Praze. Během večera 29. května se představí přední umělci včetně kazašsko-amerického tenoristy Timura, nominovaného na cenu Grammy, který bude hlavním hostem. Spolu s ním vystoupí violoncellista Tomáš Jamník, klarinetistka Anna Paulová a inovativní Stro.My ensemble pod vedením skladatele Jiřího…
Prosté, hluboké rozjímání. Ensemble Versus připravil působivý večer
„Sbor zpíval a cappella, v mezihrách improvizoval na téma zpívaných skladeb varhaník Karel Martínek.“
„Pomalé pohybové akce v symbolické režii Kateřiny Křivánkové podtrhovaly děj.“
„Celé pásmo upoutalo jednoduchostí a niternou emocionalitou.“
Opera Diversa, soubor, co už přes dvacet let hledá nové cesty krásné hudbě, se spojila s ansámblem Versus, který po stejnou dobu hledá se studenty Filosofické fakulty Masarykovy univerzity krásu v duchovním zpěvu. Společně připravili v kostele sv. Augustina v Brně na středu 28. února Zpívané postní rozjímání na způsob křížové cesty. Propojení liturgických zpěvů a textů s duchovními skladbami vykouzlilo půvabný duchovní večer.
Kontemplace se sborem Versus
Pod hlavičkou ansámblu Opera Diversa se 28. února koná sborový koncert. Komorní sbor Ensemble Versus vystoupí od devatenácti hodin v brněnském kostele sv. Augustina. Stručná anotace zní: Zpívané postní rozjímání na způsob křížové cesty. Komorní sbor Ensemble Versus připravil ve spolupráci s varhaníkem Karlem Martínkem a režisérkou Kateřinou Křivánkovou meditativní program sborové tvorby…
Bicí ‚bijou do očí‘ ve Filharmonii Brno. Christoph Prégardien následně hostem při vídeňském pořadu
Martin Opršál, vůdčí osobnost brněnských bicistů, se 24. ledna při komorním koncertu věnovaném bicím nástrojům představí také jako dirigent v dílech Američana Lou Harrisona – houslové sólo Milan Paľa – a českého autora závěru minulého století Miloslava Ištvana. Program z děl Jírovce, Beethovena a Schuberta je následně k dispozici po dva dny, když celou Filharmonii…





























