Mezzosopranistka Magdalena Kožená vystoupí v sobotu 10. prosince v rodném Brně. Koncert v Besedním domě pořádá jako svůj mimořádný projekt jihomoravský festival Concentus Moraviae, jehož je pěvkyně patronkou. Program připravil režisér Ondřej Havelka. Magdalena Kožená sama pěvecky i herecky ztvární Monteverdiho Souboj Tankreda s Klorindou, a to obě postavy díla i vypravěče. Doprovodí ji basilejský barokní orchestr…
Chouchane Siranossian: Hudba je mou každodenností
„Akademie má za cíl formovat mladé a o něco usilující hudební elity.“
„Samozřejmě je potěšením být spolu, ale ještě větším privilegiem je scházet se takhle společně k tvoření hudby“
„Už jen to, když jsme pohromadě na pódiu, je přece symbolem. Reprezentujeme patnáct různých zemí.“
Na festivalu Smetanova Litomyšl hostuje ve Smetanově domě ve středu 22. června Ensemble Esperanza, smyčcový soubor lichtenštejnské Mezinárodní hudební akademie sdružující mladé hudebníky z patnácti zemí světa. Hrají různorodý repertoár sahající od Griega a Holsta přes Bartóka po Čtvero ročních dob v Buenos Aires od Ástora Piazzolly. Švýcarská houslistka Chouchane Siranossian, umělecká vedoucí orchestru, jinak také mezinárodně uznávaná sólistka hrající na barokní housle, v rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz probírá principy, na nichž stojí Akademie a její soubor. Jak říká, v rámci každého projektu všichni společně rostou.
Roman Válek: Telemannův Den soudu? Jako Mesiáš!
„V nadsázce říkám, že je to Telemannův Mesiáš.“
„Tady je od samého počátku jasné, že to bude Ježíš, kdo bude vykonavatelem posledního soudu. To je v oratorní literatuře ojedinělá záležitost.“
„Je tu všechno, co si interpret může přát.“
Hudební festival Znojmo vyvrcholí vlastní scénickou produkcí duchovního oratoria Den posledního soudu od Georga Philippa Telemanna. Hrát se bude v pátek, sobotu a neděli večer ve znojemském kostele sv. Michala, vizuálně se na projektu podílí Radim Vizváry. Dílo z roku 1762, komponované na libreto filosofa, teologa a básníka Christiana Wilhelma Alerse, zapadá německým textem i vyzněním do kontextu luteránské kultury. Je plné alegorických i biblických postav, mezi kterými jako ústřední postava posledního soudu i hudební kompozice vyniká Ježíš…
Festival Concentus Moraviae začíná s publikem i online
Hudba jako na dlani, to je podtitul šestadvacátého ročníku jihomoravského festivalu Concentus Moraviae. Festival 13 měst se koná od 27. května do 24. června, nabízí dvě desítky programů a jako mimořádný doplněk pak 26. září brněnský koncert Magdaleny Kožené a basilejského barokního orchestru La Cetra s uměleckým vedoucím Andreou Marconem. Zahajovací koncert s omezenou…