AudioPlus | Jiří Heřman: Festival Janáček Brno bude v roce 2026 jiný než ten letošní
Festivalové bienále Janáček Brno 2024 zažilo 16. listopadu jako jeden z vrcholů pohostinské představení Státní opery z Berlína – Janáčkovu Věc Makropulos v režii Clause Gutha a v hudebním nastudování Roberta Jindry. Umělecký ředitel festivalu Jiří Heřman, šéf souboru Janáčkovy opery Národního divadla Brno, v podcastu portálu KlasikaPlus.cz vysvětluje základní a neměnící se zaměření a poslání přehlídky, ale i okolnosti, které naopak profilují jednotlivé ročníky tak, že se jeden liší od druhého. Jak prozrazuje, jasný je samozřejmě nejen program pro rok 2026, ale v přípravách už je i rok 2028, kdy uplyne sto let od Janáčkova úmrtí. „Budeme nahlížet na Janáčka různými způsoby, stále novými a novými pohledy,“ slibuje.
Foto: Petr Veber
Příspěvky od Petr Veber
- Pohledem Petra Vebera (61)
Dirigenti ve výskoku i v podřepu - AudioPlus | Václav Luks: Johann Sebastian je obyvatelem hudebního Olympu
- Martinů v souvislostech (20)
Šestá. Symfonické fantazie, nebo symfonie? - Jaká byla nejsevernější Rybovka letošních Vánoc
- Novoroční koncert aneb Jak Camille Saint-Saëns zkazil filharmonikům Silvestra
Více z této rubriky
- AudioPlus | Václav Luks: Johann Sebastian je obyvatelem hudebního Olympu
- AudioPlus | Michal Medek: Rok české hudby? Mise splněna!
- AudioPlus | Lukáš Hurník: Koncert velký jako všesokolský slet
- AudioPlus | Eva Velická: Bertramka není, ale Mozartovo muzeum už máme
- AudioPlus | Jakub Klecker: Festival Janáček Brno neustále roste
- AudioPlus | Jiří Zahrádka: Práce na Janáčkovi? Čest. A navíc mě baví
- AudioPlus | Aleš Briscein: Český dirigent je u Janáčka sázkou na jistotu
- AudioPlus | Peter Dvorský: Barva hlasu souvisí s věkem
- AudioPlus | Jiří Bubeníček: Smetanova hudba je nádherná
- AudioPlus | Anna Paulová: Současná hudba mě baví