Symfonický orchestr Českého rozhlasu vystoupí se svým hlavním hostujícím dirigentem Robertem Jindrou, a to v pondělí 6. února od půl osmé večer ve Dvořákově síni Rudolfina. Koncert zahájí Blumine od Gustava Mahlera, skladatele, jímž byl nepochybně silně ovlivněn mladý Alban Berg. Jeho Sedm raných písní přednese mezzosopranistka Jana Kurucová. A do třetice zazní…
Mahlerova Sedmá poprvé ve Zlíně
„Byl to vlastně takový malý hudební svátek. Nestává se totiž často, aby zavedené dílo tak významného autora jako Gustav Mahler, bylo někde v Evropě premiérováno po tak dlouhé době od jeho vzniku.“
„Orchestru se podařilo vytvořit pět samostatných světů, pečlivě odstíněných a vycizelovaných, které se díky poctivému provedení podařilo zasadit do jednoho funkčního celku, jednoho mnohovrstevnatého světa.“
„Je potřeba vyzdvihnout poctivou práci jednotlivých orchestrálních sekcí, ať to byly suverénní žestě a dřeva, přesné perkuse nebo barvité smyčce.“
Filharmonie Bohuslava Martinů v čele s šéfdirigentem Robertem Kružíkem připravila zlínskou premiéru Symfonie č. 7. e moll Gustava Mahlera. Dílo, jenž bylo uvedeno v roce 1908 v Praze, zaznělo v Baťově městě takřka po sto patnácti letech.
Filharmonie Bohuslava Martinů s Mahlerovou Sedmou poprvé
Ve čtvrtek 2. února od sedmé hodiny večerní ve Velkém sále Kongresového centra Zlín zazní monumentální Symfonie č. 7 Gustava Mahlera, kterou Filharmonie Bohuslava Martinů uvede vůbec poprvé ve své šestasedmdesátileté historii. Orchestr bude řídit jeho šéfdirigent Robert Kružík. „Mahlerova „Sedmá“ pochází z roku 1905, tedy z období, v němž u skladatele přetrvávaly negativní…
Abonentní koncert Symfonického orchestru Slovenského rozhlasu pod taktovkou Ondreje Lenárda
„Šestnásťročný Ryan Martin Bradshaw je bezosporu unikátnym interpretačným zjavom na domácej pianistickej scéne.“
„Sólistov prednes Brahmsovho Intermezza A dur, op.118 musel uspokojiť aj náročného hudobnmého znalca.“
„Ondrej Lenárd znova presvedčil, že je ideálnym interpretom diel ruského romantického symfonizmu.“
V bratislavskom Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu sa v piatok, 27. januára 2023 konal ďalší, v poradí už piaty abonentný koncert Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu v tejto sezóne. Pod taktovkou šéfdirigenta Ondreja Lenárda odzneli dve ťažiskové diela ruského romantického symfonizmu – Druhý klavírny koncert c mol, op.18 Sergeja Rachmaninova a Symfónia Manfred, op. 58 P.I. Čajkovského. Sólový part Rachmaninovovho koncertu predniesol mladý slovensko-austrálsky klavirista Ryan Martin Bradshaw, v súčasnosti rezidenčný umelec SOSR-u, ktorý s naším rozhlasovým orchestrom pod dirigentskou kuratelou O. Lenárda v posledných sezónach pomerne často koncertuje (v novembri 2021 účinkoval s ním ako sólista Čajkovského Klavírneho koncertu b mol, v apríli 2023 ho premiérovo čaká uvedenie Klavírneho koncertu a mol Roberta Schumanna)
Shlomo Mintz a Hommage à Bohdan Warchal
Členové Slovenského komorního orchestru s uměleckým vedoucím Ewaldem Danelem každoročně věnují jeden z lednových koncertů vzpomínce na zakladatele tělesa, legendárního houslisty Bohdana Warchala. Koncert nazvaný Hommage à Bohdan Warchal se bude konat v neděli 29. ledna v Koncertní síni Slovenské filharmonie od 16 hodin. Hostem bude světoznámý houslový virtuóz a dirigent Shlomo Mintz. Hudební setkání…
ČRo D-dur: Legendy klasických pódií
„Slyšet Bachův dvojkoncert v podání Itzhaka Perlmana a Pinchase Zukermana je skutečná lahůdka.“ „Beethovenova Pastorální je nepochybně nejen dokladem Karajanovy legendární preciznosti, ale především umění přenést ji na svůj orchestr.“ „Na nahrávce můžeme slyšet Dagmar Peckovou v její vrcholné formě, která z ní už dnes dělá živoucí legendu.“ Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně…
Sedmá Mahlerova symfonie v krásném provedení Vídeňských filharmoniků s Andrisem Nelsonsem
„Hráči s bohatými zkušenosti s hraním ve Vídeňské státní opeře vtiskli provedení Symfonie č. 7 e moll zcela přirozeně ve všech větách adekvátní epickou obraznost.“
„Symfonie má četné vrcholy, které Andris Nelsons vrstevnatě odstínil, přičemž orchestr vedl k velké flexibilitě v maximálně širokém dynamickém a barevném spektru.“
„Smyčcové nástroje dodali přednesu díla hloubku dramatického vyjádření.“
Po Novém roce se k Vídeňským filharmonikům vrátil proslulý lotyšský dirigent Andris Nelsons, který se světoznámým rakouským orchestrem uzavřel vloni ve Smetanově síni Obecního domu 77. ročník MHF Pražské jaro. V Praze společně nabídli festivalovému publiku díla A. Dvořáka, D. D. Šostakoviče a S. Gubajduliny. V lednu ve Vídni a pro koncerty v zahraničí nastudovali program s velkolepou Sedmou symfonií Gustava Mahlera.
Messiaen z jiného světa
„Velký obdiv patří hráčům za naprosto přesnou rytmickou souhru i v komplikovaných synkopovaných místech, kterých jsou Martinů skladby plné, a které jim dodávají onu lehkost a hravost.“
„Petr Nouzovský dokázal vytvořit natolik vřelý, a přesto znělý pianissimový tón, že mi až bylo líto, když věta skončila.“
„A když éterická pianissima působila tak, že už tišeji zahrát nejdou, oba hráči ještě ubrali.“
Pro svůj první koncert v novém roce ve středu 4. ledna se spojily Český spolek pro komorní hudbu a festival Dny Bohuslava Martinů, aby ve Dvořákově síni Rudolfina uvedly, celkem tři, komorní díla G. Mahlera, B. Martinů a O. Messiaena. Interprety nebylo existující komorní těleso, ale přední češti sólisté. Klavírista Martin Kasík, klarinetista Irvin Venyš, houslisté Milan Al-Ashab a Roman Patočka, violisté Jiří Pinkas a Karel Untermüller, a violoncellisté Petr Nouzovský a Mikael Ericsson.
Český spolek pro komorní hudbu s Mahlerem, Martinů a Messiaenem v Rudolfinu
Český spolek pro komorní hudbu ve spolupráci s festivalem Dny Bohuslava Martinů přichystal koncert, který se bude konat ve středu 4. ledna ve Dvořákově síni Rudolfina od 19:30 hodin. Na programu je Mahlerův Klavírní kvartet a moll, Martinů Smyčcový sextet pro dvoje housle, dvě violy a dvě violoncella, H 224 a Messiaenův Quatuor pour…
Bella Adamova získala Cenu Nadace Waltera a Charlotte Hamelových
Mezzosopranistka Bella Adamova na začátku prosince uspěla v německé Celostátní pěvecké soutěži v Berlíně, kde obdržela Cenu Nadace Waltera a Charlotte Hamelových. Koncert vítězů se konal 12. prosince v Deutsche Oper Berlin pod vedením dirigenta Patricka Langeho. Naše mezzosopranistka zpívala píseň Urlicht (Prasvětlo) z Mahlerova cyklu Chlapcův kouzelný roh, která je také součástí skladatelovy Druhé symfonie…
Až na konec světa (10)
Alfred z rodu Grünfeldů.
Smetanův žák, Straussův přítel, Mahlerův mučitel
„Ještě předtím se seznámil s Gustavem Mahlerem. Pro rodáka z Kaliště ovšem tento kontakt představoval nezměrné trauma v citlivém věku.“
„Prožil ve Vídni jak závěr blyštivé Belle époque, tak první světovou válku i následný rozpad císařství a zemřel 4. ledna 1924 v necelých dvaasedmdesáti letech.“
„Alfredovi narostla křídla a vrhl se do víru vyšší společnosti. Uměl zahrát – manýristicky, ale roztomile, v originále nebo ve vlastní transkripci – takřka cokoli.“
Když manželé Moritz Grünfeld, pocházející z Kolína, a jeho žena Regina, narozená v Oseku, zplodili v Praze postupně osm dětí, nemohli tušit, že hned polovina z nich bude tak či onak spjata s klasickou hudbou. Kromě uznávaného violoncellisty Heinricha, ročník 1855, či o rok mladšího Siegmunda, korepetitora ve vídeňské Hofoper, předchůdkyni Státní opery, anebo nejmladšího Ludwiga, zaměstnance vydavatelství Deutsche Grammophon, to byl nejznámější z nich. Klavírista, skladatel a miláček vyšší vídeňské společnosti Alfred Grünfeld.
ČRo D-dur: S dirigenty ve světě symfonií
„V tomto týdnu nabízí stanice D-dur v premiérách celkem třináct symfonií.“ „Hudební zvuková bouře, která vyvolá mrazení v zádech a doslova nás přitlačí do sedadel, je zaručena.“ „Vím, že jste tento kus hráli už více než stokrát. Ale to by přece neměl nikdo poznat!“ Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to 24/7,…
V Janáčkově divadle se vznášel Anděl smrti. Asrael Josefa Suka
„Dramaturg vybral díla, která byla všechna vytvořena ještě mladými skladateli, kteří se potýkali s ranami osudu a ve své tvorbě se snažili se s nimi vyrovnat.“
„Následovaly Písně potulného tovaryše Gustava Mahlera, písňový cyklus na vlastní slova skladatele, který zazněl v podání barytonisty Romana Hozy.“
„Po přestávce přišlo nejrozsáhlejší dílo, Symfonie ‚Asrael‘ Josefa Suka, a posluchače čekalo plných šedesát minut nádherné, ale na poslech velmi obtížné hudby.“
Filharmonie Brno zahrála ve čtvrtek 1. prosince 2022 první abonentní koncert v cyklu Filharmonie v divadle II. Byl to večer, který přinesl náročný, a přitom krásný repertoár. Před orchestr se postavil mladý dirigent Robert Kružík, který od prvního kroku na pódium dal najevo ráznost a maximální připravenost a soustředěnost, aby v Janáčkově divadle přednesl raná díla Leoše Janáčka, Gustava Mahlera a Josefa Suka.
Začíná Soutěž Nadace Bohuslava Martinů a festival Dny Bohuslava Martinů
Festival Dny Bohuslava Martinů, který se uskuteční od 27. listopadu do 17. prosince v pražském Lichtenštejnském paláci a Rudolfinu, přivítá i letos renomované komorní soubory a významné hudebníky. Už tradičně však i nejmladší generaci interpretů, a to v rámci sedmadvacáté Soutěže Nadace Bohuslava Martinů. Součástí osmadvacátého ročníku festivalu bude také světová premiéra skladby Gloria od Jiřího Hlaváče. Dny Bohuslava Martinů jsou…
Gabriel Feltz: Orchestr Státní opery má silný potenciál
„Straussova komická opera Růžový kavalír patří k mým oblíbeným, často jsem ji dirigoval, což bylo pro jednání důležité.“
„Orchestr Státní opery mne opravdu překvapil, velmi se mi líbí. V tělese je silný potenciál.“
„Nejhezčí společný projekt, který jsme na sklonku sezóny zrealizovali s Bělehradskou a Dortmundskou filharmonií, byl ‚Beethoven maraton‘.“
Ve Státní opeře debutuje významný německý dirigent Gabriel Feltz, který hudebně nastudoval komickou operu Růžový kavalír Richarda Strausse. Pražské divadlo uvádí proslulé dílo jako remake původní úspěšné inscenace berlínské Komické opery režiséra Andrease Homokiho, současného intendanta Opery v Curychu, se scénou Franka Philippa Schlößmanna a kostýmy Gideona Daveyho. Premiéra se koná 24. listopadu 2022. Gabriel Feltz, který je v současnosti generálním hudebním ředitelem Dortmundské opery a šéfdirigentem Dortmundské a Bělehradské filharmonie, poskytl u příležitosti svého pražského hostování pro portál KlasikaPlus.cz rozhovor.
Tři nominace světové hudební ceny ICMA pro Jakuba Hrůšu a Bamberské symfoniky
Světové hudební časopisy a zástupci mezinárodních kulturních institucí vybrali z letošních nahrávek pro nominace v kategorii Symfonická hudba na ceny ICMA i tři, které vznikly ve spolupráci Jakuba Hrůši a Bamberských symfoniků. Nominovány byly dva záznamy, kterými Bamberští symfonikové uzavírají nahrávací cyklus Brahms–Dvořák u společnosti Tudor. Z Deutsche Grammophon je do nominací zařazeno CD obsahující Symfonii č.…
Sváteční ztišení s Koženou, Rattlem a Mahlerovou Devátou
„Sólistka poskytla písním všechny charakteristické znaky svého projevu: lahodnost, emotivnost a pečlivou deklamaci dávající slovům nejen jejich vlastní, ale i hudební smysl.“
„Dirigent vytvářel hudební obrazy plné výrazu, nálad, obsahů a průhledů k věčnosti.“
„Hudba se nekonečně dlouho vytrácela, až se nesmírně jemně vytratila do ticha.“
Koncert pro svobodu a demokracii Česká filharmonie naplnila v Rudolfinu 17. listopadu hudbou zdánlivě, na první i na druhý pohled, se sametovou revolucí nesouvisející. Nicméně skutečnost, že dirigoval Sir Simon Rattle a že zpívala Magdalena Kožená, byla zcela výjimečná, skutečně sváteční. A takové bylo i provedení Mahlerovy Deváté symfonie.
Česká filharmonie k výročí sametové revoluce se Simonem Rattlem a Magdalenou Koženou
Česká filharmonie na Koncertech pro svobodu a demokracii 16. a 17. listopadu od 19:30 hodin ve Dvořákově síni Rudolfina uvede Řecké a Maďarské lidové písně v úpravě Maurice Ravela a Bély Bartóka a Devátou symfonii Gustava Mahlera. K prvnímu českému orchestru se připojí rezidenční umělci letošní koncertní sezóny, dirigent Simon Rattle a mezzosopranistka Magdalena Kožená. Druhý koncert vysílá…
Letenskou vodárenskou věž rozezní Mahler
Nevšední prostor rozezní ve čtvrtek 10. listopadu Chlapcův kouzelný roh, kompletní cyklus písní, které zhudebnil Gustav Mahler na texty německé lidové poezie. Koncert začíná v půl osmé večer ve Vodárenské věži Letná. Interprety budou Tamara Morozová, Roman Hoza a Zdeněk Klauda. Kromě hudby program představí i digitální malbu, během večera totiž živě vzniknou…
Česká filharmonie nahraje další Mahlerovu symfonii – Sedmou
„Pak to ale šlo rychle – tři zbývající věty napsal během jednoho měsíce.“
„Semjon Byčkov s Českou filharmonií letos v létě se Sedmou symfonií objeli polovinu západní Evropy.“
„Byla celá pátá věta myšlena jako parodie? Pak ale co ta hymna?“
Přes neuvěřitelně bohatý hudební život Pražanů některé symfonické orchestry musejí hrát dva nebo tři dny po sobě jeden a týž koncert, aby uspokojily poptávku hudbymilovného obecenstva. Pro recenzenta, který z pracovních i osobních důvodů nemůže jít na koncert první den, je to obrovská šance dílo slyšet. Tak se stalo, že Sedmou Mahlerovu symfonii v podání České filharmonie jsem uslyšel až 4. října.
Slovenský filharmonický sbor v Berlíně, Slovenská filharmonie a Varga Quartett Wien v Redutě
Slovenský filharmonický sbor se sbormistrem Jozefem Chabroněm v pondělí 7. listopadu odcestují do Berlína, kde těleso vystoupí pod taktovkou šéfdirigenta Konzerthausorchester Berlin Christopha Eschenbacha. V místním stánku zazní po tři večery Mahlerova Druhá symfonie „Vzkříšení“, a to ve čtvrtek 10., v pátek 11. a v sobotu 12. listopadu. Sólistkami koncertů budou sopranistka Erin Wall a altistka…
Koncert pro svobodu a demokracii České filharmonie
Česká filharmonie oslavuje mimořádným koncertem události, které měly klíčový význam pro nové hodnotové směřování naší společnosti. Sametová revoluce roku 1989 bezesporu k takovýmto milníkům patří. Náš první orchestr uvede symbolický Koncert pro svobodu a demokracii, který se bude konat ve čtvrtek 17. listopadu od 19:30 hodin ve Dvořákově síni Rudolfina. Program večera…
Mahlerova Sedmá České filharmonie a Semjona Byčkova
Česká filharmonie pod vedením svého šéfdirigenta a hudebního ředitele Semjona Byčkova uvede tento týden od 2. do 4. listopadu Sedmou symfonii Gustava Mahlera. Byčkov Mahlerovu Sedmou symfonii s Českou filharmonií poprvé provedl letos v srpnu na letních festivalech ve skotském Edinburghu a španělských městech San Sebastian a Santander a před několika dny v Paříži a Lucemburku. V Praze ji…
Daniel Raiskin se Slovenskou filharmonií otevřeli 74. koncertní sezónu
„Plné hľadisko Koncertnej siene SF na otváracom koncerte sezóny svedčí o príkladnej manažérskej práci inštitúcie.“
„Daniel Raiskin si pri interpretácii Mahlera počínal s dirigentskou istotou suverénneho majstra.“
„Vstup do filharmonickej sezóny nasadil latku vysoko a vzbudzuje veľké očakávania.“
Plným hľadiskom Koncertnej siene bratislavskej Reduty sa v minulosti mohli pýšiť skôr podujatia BHS, ktoré zásluhou sústredenej manažérskej aktivity organizátorov (a tiež kvalitnej dramaturgie) dokázali v priebehu dvoch festivalových týždňov naplniť priestor našej reprezentačnej haly často takmer do posledného miesta. Otvárací koncert 74. koncertnej sezóny Slovenskej filharmónie v dňoch 20. a 21. októbra 2022 akoby sa snažil na tento trend plynulo a zmysluplne nadviazať: výrazne sa zintenzívnila filharmonická spolupráca s printovými médiami, rozhlasom či televíziou, kreatívne sa inovovali formy propagácie i práca s koncertnými návštevníkmi, takže nie div, že sála bola už v prvý večer obdivuhodne zaplnená. A dramaturgia koncertu tejto slávnostnej udalosti zodpovedala: na programe bola premiéra diela slovenského autora, melodicky atraktívny husľový koncert a najmä emblematická Symfónia č. 5 Gustava Mahlera so slávnym Adagiettom v strede. Za dirigentským pultom stál šéfdirigent telesa Daniel Raiskin, spoluúčinkovala holandská sólistka Simone Lamsma a Slovenský filharmonický zbor. Zostava, sľubujúca nevšedný umelecký zážitok.
Wenzel Fuchs: Vzájemná excelentní a citlivá souhra je pro nás prioritní a radostná
„Je mnoho možností, jak interpretovat dílo.“
„Při provedení díla vždy sleduji záměr skladatele a snažím se naplňovat jeho představu, čemuž přizpůsobuji i zvuk.“
„Kirill Petrenko byl nejlepší volbou na post šéfdirigenta Berlínských filharmoniků.“
Světoznámý klarinetista Wenzel Fuchs v příští sezóně oslaví své úctyhodné třicetileté působení na postu sóloklarinetisty Berlínských filharmoniků. Po říjnovém sólovém úspěchu v Berlíně se vydává v listopadu s orchestrem na velké turné po USA. Jeho diskografie je rozsáhlá, sólová, komorní a orchestrální. Na podzim navštívil českou metropoli u příležitosti vyvrcholení mezinárodní hudební soutěže Concertino Praga, ve které byl porotcem, a v rámci Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha lektorsky vedl mistrovský kurz v Sále Martinů na HAMU v Praze. V našem rozhovoru přiblížil své profesionální aktivity koncertní a pedagogické.
Česká filharmonie na turné po evropských městech
Česká filharmonie a její šéfdirigent a hudební ředitel Semjon Byčkov dnes zahajují evropské turné, které je spojeno s českým předsednictvím v Radě Evropské unie. Během deseti dnů zavítají do slavných evropských sálů v Paříži, Lucemburku, Bruselu, Hamburku, Kolíně nad Rýnem, Mnichově a Essenu. Na koncertech zazní skladby Gustava Mahlera, Dmitrije Šostakoviče, Josepha Haydna a Roberta Schumanna. V roli…
Wenzel Fuchs a Stefan Schweigert excelovali s Berlínskými filharmoniky pod taktovkou Ivána Fischera
„Valčíkové melodie dirigent Iván Fischer lehce krátil, takže spíše než tanečně působily akademicky.“
„Sólisté Wenzel Fuchs i fagotista Stefan Schweigert Duett-Concertino Richarda Strausse interpretovali s brilancí, hravostí, jemností a zpěvností.“
„Do čtvrté věty Mahlerovy První symfonie dostal dirigent Iván Fischer vnitřní gradaci s velkými tahy ostrých kontur.“
Velký sál Filharmonie v Berlíně byl minulý týden vyprodán na třech abonentních koncertech světoznámého orchestru pod taktovkou proslulého maďarského dirigenta Ivána Fischera. Dlouholetí sóloví hráči Berlínských filharmoniků, klarinetista Wenzel Fuchs a fagotista Stefan Schweigert, s brilancí a hravostí excelovali v provedení vzácně uváděné skladby Duett-Concertino Richarda Strausse. Velmi citlivě koncipovaný program nabídl návštěvníkům skladby současníků – Gustava Mahlera a Richarda Strausse.
Až na konec světa (8)
Skladatel z Hanáckého Jeruzaléma.
Prostějovský rodák Ignaz Brüll
„Narodil se do dobře situované obchodnické rodiny, která milovala a ve volném čase amatérsky provozovala klasickou hudbu.“
„Jeho opera Zlatý křížek slavila při své berlínské premiéře v prosinci 1875 triumf; hned následujícího roku ji uvedlo Stavovské divadlo v němčině a Prozatímní divadlo česky.“
„Brüll nedosáhl tak nadčasové proslulosti, aby se o něm dnes vědělo; přesto však jeho příběh, i když se naší vlasti dotkl jen krátce, stojí za připomenutí.“
Přezdívku Hanácký Jeruzalém získal Prostějov už ve druhé polovině 15. století. Tehdy totiž nedaleké město Olomouc vypoklonkovalo svoji židovskou komunitu – a ta se v počtu několika set duší přesunula zhruba o dvacet kilometrů jižněji. Do vstřícnějšího Prostějova. Jak šel čas, dařilo se jí vesměs dobře – až do léta 1942. Tehdy bylo šestnáct set prostějovských židů zahnáno do transportu směr Terezín; přežilo z nich něco přes dvě stovky, zatímco většina zahynula v plynových komorách Osvětimi…
Pražský filharmonický sbor chystá protiválečné Válečné rekviem
„Koncert bude při ročním výročí ruské invaze na Ukrajinu zamýšlen jako symbolická bolestná připomínka zbytečného válečného konfliktu.“
„Spolupráce se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu zahrne Vokální symfonii Vladimíra Sommera pro listopadový festival Janáček Brno.“
„Osmaosmdesátou sezónu otevřel sbor s Českou filharmonií na festivalu Dvořákova Praha při trojím koncertním provedení Dvořákovy Rusalky.“
Pražský filharmonický sbor vedle účinkování s orchestry uspořádá v nadcházející sezoně v Praze také trojici vlastních koncertů. Na prosinec ohlásil Adventní koncert ve Státní opeře, na únor 2023 uvedení Brittenova Válečného requiem a v červnu open air koncert ve Valdštejnské zahradě sestavený z gospelů a spirituálů. Umělecká kontinuita je přitom zajištěna – hlavní sbormistr Lukáš Vasilek, který vede těleso už patnáct let,…
VÝHERCI VSTUPENEK:
Igor Ardašev s Plzeňskou filharmonií
Nizozemský barytonista Thomas Oliemans otevřela ve čtvrtek 22. září novou sezónu Plzeňské filharmonie. Na programu byl výběr z cyklu písní Chlapcův kouzelný roh Gustava Mahlera a po přestávce Koncert pro orchestr Bély Bartóka. Zahajovací koncert vedl šéfdirigent orchestru Chuhei Iwasaki, který se podílel i na celé dramaturgii a uspořádání koncertních řad. V září bude hostem…






















