Cembalo v hlavní roli na koncertech Filharmonie Brno
Pražský rezident, íránsko-americký hudebník Mahan Esfahani vystoupí v Brně. A jeho nástroj cembala bude znít dokonce ve všech přinesených skladbách. Koncert pořádající Filharmonie Brno se koná 22. února a v repríze o den později v Besedním domě. Diriguje Alexander Liebreich.
Cembalo, jež je dramaturgickým pojítkem programu, se v každé skladbě představí v jiné funkci: jako vůdčí hlas většího komorního souboru (Hans Krása: Komorní hudba pro cembalo a sedm nástrojů), jako sólový nástroj doprovázený symfonickým orchestrem (Francis Poulenc: Concerto champêtre (Venkovský koncert) pro cembalo a orchestr) a konečně v koncertantním partu Weinbergovy Sedmé symfonie.
Ve všech třech dílech usedne za cembalo Mahan Esfahani (*1984), mj. žák legendární české cembalistky Zuzany Růžičkové, který se řadí k absolutní cembalové světové špičce. V letech 2008–2010 získal – jako první a jediný cembalista – titul Umělec nové generace britské stanice BBC, v roce 2009 obdržel cenu nadace Borletti-Buitoni a opakovaně byl nominován na titul Umělec roku časopisu Gramophone. Zatím posledním přírůstkem v jeho diskografii je album s cembalovými koncerty Hanse Krásy, Viktora Kalabise a Bohuslava Martinů, které natočil se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu právě pod taktovkou Alexandra Liebreicha.
Foto: Vojtěch Brtnický
Příspěvky redakce
- Tepličtí filharmonikové na zájezdu v Praze
- Česká hudba v Podpalubí
- Teoreticko-praktický seminář o zarzuele
- Cesta pod zvukový povrch. Netradiční výchovný pořad v Rudolfinu
- Jiří Rožeň s díly Bedřicha Smetany v göteborské opeře