Vilém Vlček sólistou v polském Krakově
Od melancholie přes drama až po půvabné tóny serenád. Koncert s hudbou tří velkých skladatelů dvacátého století Lutosławského, Weinberga a Korngolda poskytne krakovskému publiku příležitost seznámit se s vycházejícími hvězdami evropské klasické hudební scény, vítězi mezinárodních soutěží. V roli dirigenta bude Sinfoniettě Cracovii partnerem Sergej Simakov. Sólistou večera v Concertinu pro violoncello Mieczyslawa Weinberga bude Vilém Vlček, vítěz čtvrtého ročníku violoncellové soutěže Krzysztofa Pendereckého. Koncert je pořádaný 23. ledna společně s Krakovskou filharmonií v jejím sídle.

Vilém Vlček je absolventem Gymnázia a Hudební školy hlavního města Prahy ve třídě Mirka Škampy a Martina Škampy, od roku 2018 studuje na Musik Akademie Basel ve třídě Danjulo Ishizaky jehož asistentem je na UdK v Berlíně. Je čerstvým držitelem Ceny Jiřího Bělohlávka 2023, jako sólista vystupuje s řadou orchestrů, např. Českou filharmonii, Basilejským symfonickým orchestrem, Symfonickým orchestrem hl. města Prahy FOK, Basilejským komorním orchestrem, Lucernským symfonickým orchestrem nebo Kaunaskou filharmonií. Představil se publiku ve více než třech desítkách států Evropy a Asie, Afriky a Ameriky. Stal se držitelem první ceny na Mezinárodní soutěži v Markneukirchenu (2023), na Soutěži Bohuslava Martinů (2021) a je držitelem švýcarského ocenění Rahn Music Prize 2022.
Další cesty Viléma Vlčka zavedou do Zlína, kde se 30. ledna na repertoáru jeho vystoupení s Filharmonií Bohuslava Martinů objeví Čajkovského Variace na rokokové téma „Tato skladba mě fascinuje nejen svou virtuozitou, ale hlavně tím, jak v sobě spojuje tři základní aspekty lidské hudební komunikace — zpěv, tanec a řeč. Čajkovskij ve variacích vytváří prostor pro jemné melodie, které evokují lyriku zpěvu, rytmické a artikulační figury, které připomínají tanec, a v těch nejintimnějších momentech mám pocit, že k nám autor mluví,“ nadšeně vystihuje svůj vztah ke skladbě Vlček. Koncert bude řídit americký dirigent Maurice Cohn, jenž do roku 2024 zastával pozici asistenta šéfdirigenta Dallas Symphony Orchestra.
Foto: archiv KlasikyPlus.cz
Příspěvky redakce
- Jan Suk (1951–2025)
- Destruktivní balet L’Histoire de Manon poprvé na scéně Státní opery
- Cena Pavla Kouteckého pro Velký finále PSO
- Český filharmonický sbor Brno komorně v Třeboni
- Silentium! ensemble. Nový soubor staré hudby
Více z této rubriky
- Destruktivní balet L’Histoire de Manon poprvé na scéně Státní opery
- Český filharmonický sbor Brno komorně v Třeboni
- Silentium! ensemble. Nový soubor staré hudby
- Portugalské názvuky v plzeňské Besedě
- Ilya Gringolts v sólové roli u Janáčkovy filharmonie
- Dobšíková, Plocková a Praženica. Trio studentů HAMU v Havířově
- Atrium Žižkov zahajuje novou recitálovou řadu. Otevře ji Markéta Cukrová a písně noci
- ČRo D-dur: Na návštěvě u Roberta Huga
- Adam s Evou a Médea. Poslední únorové tituly Festivalu Opera 2025
- Chaplin v Lucerně. S živým doprovodem Symfoniků Pražské konzervatoře