AudioPlus | Ladislav Horák: Dvě století akordeonu oslavíme i na Hudebním festivalu Antonína Dvořáka
Před dvěma sty lety, roku 1822, začal Friedrich Buschmann v Berlíně stavět první akordeony, které nazýval Handäoline. Nástroj s názvem akordeon si patentoval o sedm let později vídeňský nástrojář Cyrill Demian. Akordeonista Ladislav Horák, známý sólista a pedagog Pražské konzervatoře, připomene výročí se svými žáky, vítězi mezinárodních soutěží, i na Hudebním festivalu Antonína Dvořáka Příbram. Stane se tak mimo jiné při doprovodných akcích a v programu pro studenty a pak i 5. června na Svaté Hoře s Karlovarským symfonickým orchestrem na koncertě s názvem Amerika po Dvořákovi aneb Od klasiky po ragtime. V podcastu portálu KlasikaPlus.cz hovoří i o Mezinárodním dni akordeonu, který se slaví 6. května a pro který škola připravuje koncert Trnka – Trojan – Bláha, a pak i o podzimní premiéře nové skladby pro akordeon, smyčce a bicí od Jiřího Temla.
Příspěvky od Petr Veber
- AudioPlus | Pavel Smutný: Vytěžme z Roku české hudby maximum
- Káťa expresionistická a expresivní. Drážďanský Janáček podle Calixta Bieita
- Ivo Kahánek: Smetana není vedle Liszta žádnou popelkou
- AudioPlus | Martin Smolka: Hudba už nejsou melodie a akordy, které se někam odvíjejí
- Jiří Bělohlávek a Česká rapsodie vlastence Bohuslava Martinů
Více z této rubriky
- AudioPlus | Pavel Smutný: Vytěžme z Roku české hudby maximum
- AudioPlus | Martin Smolka: Hudba už nejsou melodie a akordy, které se někam odvíjejí
- AudioPlus | David Mareček: Bohatství české hudby je v evropském kontextu výjimečné
- AudioPlus | Kateřina Kalistová: Názvem Prague Philharmonia vyjadřujeme, že jsme malý „symfoňák“
- AudioPlus | Pavel Trojan: Mou vlast zahrají na Pražském jaru Berlínští filharmonikové – ti nejlepší