Na Strunách podzimu vystoupí Daniel Hope a Andreas Scholl
Na září plánuje festival Struny podzimu open air koncerty, na listopad koncerty v sálech. Spektrum žánrů sahá letos od jazzu přes akustické techno ke klasice, ale i v ní jako vždy s přesahy. Houslista Daniel Hope vystoupí s alternativním Vivaldim na scéně postavené přímo na Vltavě a kontratenorista Andreas Scholl s písňovým projektem vyznačujícím se v hypnotizující atmosféře pomalu plynoucího bezčasí silně spirituálním vyzněním.
Letošní festival Struny podzimu se nevzdá žánrové otevřenosti, ani zahraničních hvězd. S těmi připravuje venkovní koncerty, protože chce dát kulturnímu světu najevo, že „Praha opět zní“. Na 19. září tak chystá koncert odehrávající se na plovoucí scéně na Vltavě poblíž Národního divadla, kde může publikum sledovat hudbu z nábřeží, mostů a břehů ostrovů, ale také z lodiček a šlapadel přímo na řece. Protagonistou programu „Hope for Prague/Hope for Europe“ bude spolu s domácím Epoque Orchestra britský houslista Daniel Hope. Jádrem programu Vivaldi Recomposed je úprava Čtvera ročních období, s níž byl Hope na Strunách podzimu v roce 2013 v Rudolfinu. Nyní se počítá s mezinárodním televizním přenosem a s internetovým streamováním.
Čtyřiadvacátý ročník festivalu se uskuteční ve dvou blocích – v září venku, v listopadu uvnitř. Na prvním koncertě zahraje 11. září jazzový kontrabasista Avishai Cohen s bubeníkem Markem Guilianou a pianistou Shaiem Maestrem. V koncertních sálech se pak později objeví čtyři další programy: za klasickou scénu to bude 6. listopadu kontratenorista Andreas Scholl s klavíristkou Tamar Halperin v písňovém projektu Twilight People zasahujícím do repertoáru lidové hudby. Další žánry mají reprezentovat průkopníci akustického techna Brandt Brauer Frick, interpret brazilské bossa novy Vinicius Cantuaria a se scénickým recitálem devětaosmdesátiletý hudebník, literát a divadelník Jiří Suchý.
Foto: Struny podzimu
Příspěvky od Petr Veber
- AudioPlus | Pavel Smutný: Vytěžme z Roku české hudby maximum
- Káťa expresionistická a expresivní. Drážďanský Janáček podle Calixta Bieita
- Ivo Kahánek: Smetana není vedle Liszta žádnou popelkou
- AudioPlus | Martin Smolka: Hudba už nejsou melodie a akordy, které se někam odvíjejí
- Jiří Bělohlávek a Česká rapsodie vlastence Bohuslava Martinů
Více z této rubriky
- Festivalový cyklus Jakuba Jana Ryby zasahuje do všech ročních období
- A&A. Antonini a Alder s Českou filharmonií
- Janáčkova filharmonie Ostrava v jednasedmdesáté sezóně. S vyhlídkou na nového šéfdirigenta Daniela Raiskina
- Lužanská mše a poté meditativní večer v Praze u Šimona a Judy
- Krása Quartet se vzpomínkou na Karla Ančerla a Erwina Schulhoffa