KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Barocco sempre giovane s Janem Talichem v Pardubicích

Hostem abonentního koncertu souboru Barocco sempre giovane ve Společenském sále zámku v Pardubicích bude houslista Jan Talich. Působí jako vyhledávaný sólista, komorní hráč, dirigent a pedagog téměř po celém světě. Se souborem tentokrát uvede zcela „nebarokní“ program. Koncert se koná ve čtvrtek 25. května v devatenáct hodin. Program se bude ubírat od hravé…

Číst dál…

Alena Hron. Víc než zdařilý dirigentský debut na Pražském jaru

„Sdělnou moderní klasiku, v tomto případě hudbu z let 1938 a 1924, nabídla s naprostou samozřejmostí. A bez partitury, zpaměti.“

„Projekt dirigentských debutů není soutěžním vystoupením. V tomto případě nebyl ani nějakým školním koncertem.“

„Zásadní podíl na tom, že Pražští symfonikové hráli tak skvěle, měla evidentně dirigentka: subtilní, přesto schopná inspirovat, vést a vládnout.“

Debut festivalu Pražské jaro byl v pondělí v Rudolfinu skutečným triumfem mladé dirigentky Aleny Hron, ještě nedávno, při zveřejnění programu letošního ročníku, vystupující pod dívčím jménem Jelínková. Loňský rozhovor s ní čtěte pod titulkem U dirigování není důležité, zda jste žena, nebo muž. Nyní řídila v ambiciózním programu Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK. Zněla hudba Sergeje Prokofjeva a Ottorina Respighiho a se sólistou Tomášem Jamníkem skladba Jana Nováka. Debutantka naplnila večer takovou energií, že strhla na svou stranu hráče i publikum.

Číst dál…

Reinhold Glière v rukou studentů JAMU

Koncertní sál Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění bude hostit výjimečný večer. V podání našich a zahraničních studentů této instituce zazní několik skladeb ukrajinského skladatele Reinholda Glièra včetně jeho kompletního opusu č. 35. Koncert se uskuteční ve středu 24. května od devatenácti hodin. Mezinárodní skupinu studentů budou reprezentovat flétnistka Kateřina Čechová, hobojistka…

Číst dál…

Svátky hudby Václava Hudečka bodovaly na soutěži Marketér roku

Klasická hudba letos figurovala i v soutěži o nejlepší marketing. Tradiční festival Svátky hudby v Praze – Václav Hudeček a jeho hosté získal v konkurenci všech marketingových kampaní napříč obory jedno z ocenění prestižní soutěže Marketér roku, a to za efektivní komunikaci kulturního projektu. Zasloužil se o to Radek Hrabě, který také cenu na slavnostním galavečeru České marketingové společnosti…

Číst dál…

Archiv Antonína Dvořáka je dědictvím s celosvětovým významem

Mezinárodní registr Paměť světa nově zahrnuje také hudební archiv Antonína Dvořáka (1841–1904), českého skladatele období romantismu. Po Leoši Janáčkovi je tak druhým tuzemským komponistou, který v tomto programu při Organizaci OSN pro vzdělání, vědu a kulturu (UNESCO) figuruje. Janáčkův archiv byl výkonnou radou UNESCO schválen na základě nominace už v roce 2018. Program UNESCO…

Číst dál…

Dokument o Peteru Dvorském v Kině Atlas

Pražské Kino Atlas uvede v úterý 23. května od půl šesté večer první českou projekci filmu o tenoristovi Peteru Dvorském, který se promítání osobně zúčastní. Jeho celovečerní filmový portrét s řadou unikátních archivů přibližuje jeho pěvecké vrcholy i životní názory. „Divadelní sekvence jsme natáčeli i ve Staatsoper ve Vídni. Mimochodem, čtyři měsíce nám trvala komunikace…

Číst dál…

Triumf violy na Pražském jaru 2023. Ohlédnutí za festivalovou soutěží

„S výsledky letošního prubířského klání se širší publikum mohlo seznámit během podvečerního koncertu s následným vyhlášením tolik očekávaného pořadí.“

„Vítězem Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro v kategorii viola se stal Francouz Sào Soulez Larivière… Hned prvními tóny, včetně mikrointervalů, se projevil jako skutečný kouzelník svého nástroje.“

„Pozornost, jakou letošní Pražské jaro věnovalo viole, nejenže jednoznačně potvrdila její nepostradatelnost, ale i oprávněnou svébytnost jako sólového nástroje.“

Překvapení v rámci prvního týdne mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro bylo sice neokázalé, o to ale účinnější, neboť letos se poprvé v historii této mimořádné kulturní události soutěžilo v oboru viola. Interpretační soutěž Pražského jara má ve světě odpovídající zvuk, pro mnohé účastníky a hlavně laureáty mohou znamenat úspěšný start na mezinárodní koncertní scéně. S výsledky letošního prubířského klání se širší publikum seznámilo během podvečerního koncertu s následným vyhlášením tolik očekávaného pořadí nedlouho před půlnocí, v sobotu 13. května v pražském Rudolfinu.

Číst dál…

Tajemství Stradivariho violy v rukou Antoina Tamestita

„Tamestit dokázal využít kompoziční invenci vloženou do spodního rejstříku nástroje v ušlechtilém snivém tónu, který v horních polohách neztrácel tónovou kvalitu.“

„Tamestit s Tiberghienem rozehráli na ploše kolem patnácti minut strhující proměnlivou řadu variací, přičemž první polovinu skladby hrál violista con sordino. Dosáhl tím skvělé iluze renesanční loutnové produkce, kterou transponoval do dalšího průběhu skladby.“

„Violista demonstroval tónové kvality svého unikátního nástroje – melodickou pružnost tónu, šíři jeho barvy na nejhlubší struně c, eleganci na dalších strunách a konkrétní jasnou artikulaci zvuku na nejvyšší struně.“

Dvořákova síň Rudolfina v sobotu 20. května přivítala violistu Antoina Tamestita, rezidenčního umělce Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Klavírním partnerem violového virtuosa byl francouzský pianista Cédric Tiberghien. Dramaturgická volba směřovala k populárním opusům violové literatury, které autoři nadali schopnostmi demonstrovat specifika nástroje, jak je svět nejlépe poznal v legendární symfonii pro sólovou violu a orchestr Harold v Itálii od Hectora Berlioze.

Číst dál…

Ostravská filharmonie dnes nabídne klavírní recitál Federica Colliho ve Vesmíru

Do Ostravy se vrací italský klavírista Federico Colli. Původně měl vystoupit ve „čtyrručním“ programu s Lukášem Vondráčkem, který však nakonec absentuje. Na programu Colliho klavírního recitálu budou díla Mozartova, Schubertova a Prokofjevova. Fantasie c moll, K 396, Minuet D dur, K 355 a Adagio, skleněná harmonika C dur, K 356/617a Wolfganga Amadea Mozarta, Schubertova Fantasie f…

Číst dál…

Ženatý s Lapšanským a Závěrečný koncert festivalu Košické hudební jaro

Pátý, závěrečný týden sedmašedesátého ročníku mezinárodního festivalu Košické hudební jaro nabídne komorní koncert s osobním příběhem a symfonický koncert s hlubokým společenským odkazem. Dlouholeté přátelství a vzájemný soulad jsou mimohudební atributy, které posluchači ocení na houslovém recitálu Ivana Ženatého s klavíristou Marianem Lapšanským. Závěrečný koncert Košického hudebního jara přinese tóny harfy v interpretaci Claudie Lucie Lamanny.…

Číst dál…

Ještě pět akcí chybí k dovršení jarní části festivalu Antonína Dvořáka v Příbrami

Hudební festival Antonína Dvořáka Příbram v období od 23. května do 1. června pokračuje pěticí projektů. Jako první to bude koncert Českého filharmonického sboru Brno v ambitech Svaté Hory, tedy částečně open-air. Následuje představení washingtonského sboru American University Chamber Singers v prostorách Kostela sv. Jakuba. Poté, 28. května, se uskuteční koncert laureátů Mezinárodní…

Číst dál…

VideoPlus | Jiří Teml: Nepatřím mezi avantgardisty, ani mezi tradicionalisty

Skladatel Jiří Teml nepopírá, že avantgarda je nutná, ale někteří avantgardní skladatelé podle něj jdou jen dopředu a dobytá území nepropracovávají. On sám se nepočítá ani mezi avantgardisty, ani mezi tradicionalisty. Hudba podle něj má vycházet z motivů a zajímavých myšlenek, se kterými pak autor při komponování musí umět vynalézavě pracovat. Někdejší dlouholetý pražský rozhlasový hudební…

Číst dál…

Rozezpívané sobotní Tachovsko. Tachovský dětský sbor slavil padesátiny

„Půlstoletí existence tělesa, jímž kdysi prošly a stále procházejí stovky dětí, je již důvodem k velkým oslavám. A dodejme, že Tachovští se této příležitosti chopili vskutku velkoryse. Celý týden před sobotním koncertem Tachovského dětského sboru 20. května však neznamenal jen oslavovat, ale také tvrdě zkoušet.“

„Rekonstrukce jízdárny ve Světcích (v Evropě druhé největší po Vídni) bylo pro Tachovsko velkým štěstím. Získalo tak akusticky dobře fungující prostor, který by mu mohlo leckteré město v Čechách závidět.“

„Toho dne mu náležela sbormistrovi Josefu Brabencovi mnohá slova díků a uznání, a to nejen z řad oficiálních hostů, ale především od bývalých členů sboru. Nepřeháníme, prohlásíme-li, že se tento skromný a stále vitální dvaaosmdesátník, nositel řady ocenění, podstatnou měrou zasloužil o hudební kultivaci několika generací v životě tohoto města.“

Tachovsko se po druhé světové válce přiřadilo k oněm odlehlým a bolavým koutům naší republiky, z nichž se s vysídleným obyvatelstvem vytratily i po několik staletí budované kulturní tradice. Oblast se stala periférií, do níž se jen málokomu chtělo investovat svůj pracně nabytý vzdělanostní kapitál. Toto vakuum naštěstí nemělo dlouhého trvání. Koncem 60. let tam vyrostli jedinci přesvědčení o užitečnosti a smyslu soustavného hudebního vzdělávání, pěstovaného v rámci širšího kolektivu. Jedním z nich je i učitel Josef Brabenec, spoluzakladatel Tachovského dětského sboru. Těleso si v sobotu koncertem v Jízdárně Světce připomnělo půlstoletí existence.

Číst dál…

Oslava 100 let rozhlasu na Pražském jaru

„Hladké ukončování frází bylo nejen slyšitelné, ale i viditelné.“

„Zpěvnost ve volnějších částech druhé věty snadno ponoukala k zasnění se.“

„V lyričtějších dílech byl zvuk houslí opět sametově plný, v hlavních tématech nepostrádal odstín hravosti.“

Ve čtvrtek 18. května 2023 zazněl v rámci festivalu Pražské jaro koncert k výročí sta let od prvního pravidelného vysílání Československého rozhlasu. Zhostil se ho Symfonický orchestr Českého rozhlasu s německým dirigentem Corneliem Meisterem a českým houslistou Janem Mráčkem. Společně provedli díla Heinricha Marschnera, Antonína Dvořáka a Bohuslava Martinů. Slavnostní večer se konal ve Smetanově síni Obecního domu.

Číst dál…

Filharmonický sbor sezónu zakončí jazzovými spirituály ve Valdštejnské zahradě

Pražský filharmonický sbor v rámci nově vznikající koncepce edukačních programů uvede v úterý v Ledeburské zahradě pod taktovkou Lukáše Kozubíka Jarní piknikový koncert pro rodiny s dětmi od šesti do dvanácti let. Těleso veřejnými koncerty rozšiřuje nabídku vzdělávacích pořadů, která dosud cílila pouze na žáky základních a středních škol. Sezónu pak PFS uzavře ve Valdštejnské zahradě ve…

Číst dál…

Varhany a hoboj dnes večer v Dobříši

Koncert pro hoboj a varhany zazní dnes večer v rámci cyklu Dobříšské večery hudby. V kostele Nejsvětější Trojice zazní Preludium d moll J.S. Bacha, Marches Héroiques pro hoboj a varhany G.P. Telemanna, Preludium C dur F.X. Brixiho a zazní i volná improvizace pro varhany a hoboj na téma známé písně J. A. Komenského Soudce všeho světa Bože. Sólisty budou hobojistka Veronika Hádková…

Číst dál…

Varhany a varhaníci (38)
Nové varhany na Barrandově

„Zvítězila koncepce postavení nástroje romantického typu francouzského varhanářství 19. století, především Aristida Cavaillé-Colla. Je unikátní tím, že nástroj podobného typu nebyl u nás zatím nikdy postaven.“

„Nástroj v kostele Krista Spasitele měl štěstí, že jeho stavbu financoval plně sponzor – podnikatel a varhaník Pavel Čížek.“

„S využitím nástroje se počítá při liturgii a při stylových koncertech varhanní hudby.“

Římskokatolická farnost Praha-Hlubočepy postavila a v roce 2020 otevřela na Barrandově nový kostel spojený s komunitním centrem a kavárnou. Na 21. května 2023, při dopolední mši, ohlásila posvěcení nových varhan. První koncert na nástroji se koná 23. května večer, sólistou je Pavel Černý. V SeriáluPlus přinášíme popis varhan, unikátně inspirovaných díly francouzského romantického varhanáře Aristida Cavaillé-Colla, historii jejich vzniku i základní informace o kostele Krista Spasitele.

Číst dál…

Další týden Pražského jara

V týdnu od 22. do 28. května nabídne Mezinárodní hudební festival Pražské jaro další koncerty a doprovodné akce. Z orchestrů vystoupí Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Česká filharmonie, Symfonický orchestr Bavorského rozhlasu, Klangforum Wien či PKF—Prague Philharmonia. Komorní hudbu zastoupí klavírista Igor Levit a Kukal Quartet s varhaníkem Alešem Bártou. Také je v plánu…

Číst dál…

Velký večer Tomáše Netopila a Essenských filharmoniků na Pražském jaru

„Tomáš Netopil se symfonií, kterou dirigoval zpaměti, doslova protančil, ovšem s velkou pozorností, přehlednými gesty a dokonalou znalostí všech detailů této skladby.“

„Z pastorálního charakteru první věty vyzařovaly radostnost, velká energie a jistota smyčců, které precizně vyhrály fráze s až fyzicky prožívaným nádechem před koncem každé z nich.“

„Zimmermannovy úchvatně jemné vysoké tóny, křehký závěr, měkké dechy v orchestru, to vše vyznělo velmi působivě s aspirací na jednu z nejkrásnějších volných vět houslových koncertů.“

Tomáš Netopil završuje své desetileté působení v Essenu. Jakou má tento symfonický a operní orchestr kvalitu, společně ukázali v pátek 19. května na Pražském jaru. Uvedli Dvořákovu „Pátou“; v pražskojarní premiéře Houslového koncertu Edwarda Elgara se zaskvěl Frank Peter Zimmermann.

Číst dál…

Orient a středověk podle Dvořáka a Vrchlického.
Opera Armida po třech desetiletích v Praze

„Inscenace neakcentuje lyrický náboj, především hudebně je bližší Wagnerovi než Debussymu. Pohybuje se mezi podobenstvím o fanatismu zabíjejícím lásku a barvitou podívanou.“

„Nejvýraznější pěveckou a hereckou kreací je postava Ismena, jak ji vytvořil vášnivě hrající a mimořádně kantabilně i výrazově zpívající, vzorně deklamující barytonista Svatopluk Sem.“

„Výtvarně výrazným nápadem jsou tančící derviši, roztáčející piruetami v nekonečném reji široké bílé suknice do kružnic.“

Pražské Národní divadlo po třech desetiletích hraje Dvořákovu operu Armida. Za inscenací stojí o kvalitách díla neochvějně přesvědčený, energicky dirigující Robert Jindra a v dokonale promyšlené a sladěné vizuálně dramatické rovině tandem režiséra Jiřího Heřmana a scénografa Dragana Stojčevského. Páteční premiéra se silným pěveckým obsazením byla komplexním zážitkem ze skutečného hudebního divadla.

Číst dál…

Myšlení Milana Knížáka v rukou klavíristy Miroslava Beinhauera

„Namiesto plynulých zmien volí autor rýchle strihy, v rámci ktorých často mení tempo, dynamiku či faktúru, a často sa v jedinom okamihu obráti k celkom inému charakteru a nálade.“

„Hoci sme tak počuli osem klavírnych skladieb od jediného autora, na monotónnosť priestor príliš nevznikol.“

„Od interpreta vyžadujú Knížákove postupy každopádne značnú flexibilitu. Miroslav Beinhauer podľa mňa zvládol túto úlohu bravúrne.“

„Nakonec, utéct se dá vždycky,“ predniesol Milan Knížák k publiku pred koncertom v Atriu na Žižkove, na ktorom zazneli výlučne jeho kompozície pre klavír. V interpretácii Miroslava Beinhauera sme mali možnosť celkom neobvyklého exkurzu do hudobného myslenia autora, ktorý má v českej kultúre a umení celkom špecifické miesto.

Číst dál…

Ivan Klánský oslaví 75. narozeniny

Sál Martinů na pražské Hudební a taneční fakultě AMU bude dějištěm gratulačního koncertu k pětasedmdesátým narozeninám klavíristy Ivana Klánského, který vystoupí spolu se svými studenty a absolventy školy. Společně zahrají Slovanské tance Antonína Dvořáka a Uherské tance Johannesa Brahmse. Koncert se koná v pondělí 22. května od půl osmé večer. Hudební a taneční fakulta AMU pořádá…

Číst dál…

Festival Varhanní Vyšehrad

Pro vyšehradskou baziliku svatých Petra a Pavla je letošní rok kulatým jubileem, neboť je to právě sto dvacet let od dokončení přestavby do současné podoby. A právě roku 1903 byly dokončeny i varhany – jeden z nejvýznamnějších nástrojů období romantismu na našem území. Bazilika bude od pondělí 22. května do neděle 22. června hostit…

Číst dál…

Jihlava a Mahler. Hudební festival zahájil již 22. ročník

„Koncert byl zahájen již v osmnáct hodin a z kúru kostela zazněl začátek z první věty Symfonie č. 3 Gustava Mahlera v podání dechové sekce orchestru ZUŠ Jihlava pod vedením dirigenta Jana Noska. Mladí hudebníci do provedení dali mladistvý elán a povedlo se jim zahrát úvodní fanfáry pevně a bez zaváhání.“

„Následovalo Adagietto ze Symfonie č. 5 cis moll (1902), snad nejznámější Mahlerova melodie, půvabná a vroucí, vznášející se prostorem, s klenutými oblouky dlouhých, pomalých frází, vzpínající se v crescendech, aby se vzápětí klidnila do něžných pian.“

„Mezzosoprán ladil s anglickým rohem a postupně zjemňoval výraz až tak, že se dostal do duchovní dimenze, korespondující s okolním prostorem. Zvolené pořadí písní bylo promyšlené a pěvkyně jim dala niterný výraz s procítěným přednesem.“

Mezinárodní hudební festival v Jihlavě je připomenutím odkazu skladatele a dirigenta Gustava Mahlera. Od května do září se konají koncerty na různých místech, zahajovací byl 18. května v kostele Povýšení sv. Kříže. V podání Karlovarského symfonického orchestru zazněly zejména skladby Gustava Mahlera a jeho přítele Josefa Bohuslava Foerstera. Program řídil indický dirigent Debashish Chaudhuri, ke spolupráci si přizval mezzosopranistku Ester Pavlů. Zazpívala nejprve Foersterovy Milostné písně a poté Mahlerovy Rückert-Lieder.

Číst dál…

Desáté narozeniny ženského pěveckého sboru Vox Novus

Českobudějovický ženský pěvecký sbor Vox Novus oslaví desáté výročí svého založení slavnostním koncertem. Vstupné je dobrovolné a část z výtěžku poputuje do neziskové organizace Bez trestu. Jedním z hostů bude i tenorista Lukáš Randák, který akci 21. května v budějovickém kostele Československé církve hustiské bude také uvádět. Koncert začíná v 16 hodin. Sbor povedou Petra Nová…

Číst dál…

Ivan Ženatý s Marianem Lapšanským připravili obecenstvu vrcholný umělecký zážitek

„O umeleckom perfekcionizme huslistu Ivana Ženatého sa netreba zoširoka zmieňovať.“

„Marian Lapšanský si aj po odchode z postu generálneho riaditeľa SF zachováva vysoký umelecký štandard.“

„Vrcholné osobnosti našej interpretačnej scény predviedli poslucháčom, v čom spočíva tajomstvo dokonalej inštrumentálnej súhry.“

Umelecký zážitok, ktorý publiku v rámci komorného filharmonického cyklu v utorok, 16. mája 2023, v bratislavskej Redute pripravili svojím recitálom huslista Ivan Ženatý a klavirista Marian Lapšanský, možno bez najmenších pochybností zaradiť medzi vrcholy tohtoročnej koncertnej sezóny. Dvaja, ako vravia Francúzi, monstres sacrés česko-slovenskej hudobnej scény, dominantné interpretačné zjavy oboch krajín, ktoré navyše spája dlhoročné umelecké partnerstvo a hlboké osobnostné i profesionálne porozumenie, predviedli poslucháčom v zaplnenej Malej sále Slovenskej filharmónie v čom spočíva tajomstvo dokonalej súhry inštrumentálneho dua.

Číst dál…

Hradecká filharmonie se v příští sezoně důkladně věnuje soudobé hudbě

Filharmonie Hradec Králové se svým švýcarským šéfdirigentem a flétnistou Kasparem Zehnderem odtajnila následující, 46. sezónu. Program řazený do 6 abonentních řad nese motto „hudbu vidět i slyšet“. Navíc se uskuteční devět mimořádných koncertů, festival soudobé orchestrální hudby Hudební fórum Hradec Králové a také 7. ročník projektu Hradecký memoriál, jehož posláním je připomínat novodobé dějiny…

Číst dál…

ČRo D-dur: Výroční večer s Dutilleuxem, nový Netopil i zkoušky Jiřího Bělohlávka

„Postavení pana Dutilleuxe ve francouzské hudbě bylo hrdě osamocené. Stál mezi Olivierem Messiaenem a Pierrem Boulezem, ale nebyl ovlivněn ani jedním.“ „A pak dvě Dvořákova klavírní tria, Trio č. 1 a Dumky, na té novější v pořadí druhé nahrávce Guarneri tria z roku 2009. Je to pozoruhodný dokument společné sehranosti a zralosti.“ „Netradiční víkendová návštěva.…

Číst dál…

Messiaen v bezprostřední blízkosti

„Tón Kateřiny Krejčové je vrcholně propracovaný, promyšlený, zvládnutý, ideálně se hodící k interpretaci Bouleze.“

„Anna Paulová je mistrem v tvoření širokých dynamických škál, její plynulé přechody a zvukové vzdouvání od nejtišších poloh po ohlušující zvuk, od líbezných tónů po drásavé jsou jedinečné.“

„Lukáš Pospíšil byl skvělým interpretem, pozorným k tvorbě každého tónu, citlivým k výstavbě dynamických frází, jeho pianissima byla tak čitelná, a přesto velejemná.“

Koncert Cyklu soudobé hudby, který pořádá PKF – Prague Philharmonia v pražském divadelním prostoru NoD a který posluchači vyhledávají pro zajímavou dramaturgii, přinesl v úterý 16. května dvě francouzské hudební lahůdky. Anthémes 1 pro sólové housle Pierra Bouleze a Kvartet pro konec času Oliviera Messiaena. Obojí zahrané v mimořádné kvalitě.

Číst dál…

Ondrej Olos: Jsem v Brně již dvacet let a jsem tu rád

„Bude to možná znít jako klišé, ale opravdu mám nejraději Leoše Janáčka a jeho operu Z mrtvého domu. Dalším mým oblíbencem je Richard Strauss, jehož Salome právě připravujeme. Je to náročná, ale ve finále nejvíc vzrušující práce, a to jak s orchestrem, tak se zpěváky.“

„Jestli má nějaký režisér potřebu sdělit něco z moderní doby moderním způsobem, není myslím lepší cesty, než je nová, moderní opera. Z historického hlediska taky chceme zanechat dějinám hudby vzorky dnešní doby.“

„Musíme si upřesnit, co jsou současní autoři, já bych to období vymezil na posledních sto let. V této poslední době existovala spousta skvělých skladatelů, které ještě vůbec neznáme a kteří propadli sítem dějin zcela nezaslouženě. Takový Otakar Jeremiáš, Josef Bohuslav Foerster, Mieczysław Weinberg, nebo brněnský František Gregor Emmert, Alois Piňos, Arnošt Parsch… je tu spousta krásné hudby, na kterou by se nemělo zapomínat.“

Ondrej Olos je dirigentem Janáčkovy opery a je pověstný svojí důkladností a pečlivostí. Patří ke střední generaci dirigentů, kteří prošli brněnskou JAMU a kterým se daří prosazovat nejen v domácím prostředí. Působí v souboru již dvacet let a stojí za nastudováním většiny operních titulů, i když ne vždy jako hlavní dirigent. Je to on, na kterého se mohou hudebníci i pěvci vždy spolehnout a který vytváří stabilní a bezpečné klima v souboru.

Číst dál…