Kněžíková a Martiník s Glagolskou mší v Tokiu
Poprvé sopranistka Kateřina Kněžíková zazpívala pod vedením dirigenta Jakuba Hrůši dílo Leoše Janáčka Glagolská mše v Ostravě v roce 2018. Následovalo osobité podání na festivalu Janáček Brno 2022 ve spojení s operou Z mrtvého domu, kdy se Hrůša s Kněžíkovou znovu potkali po dlouhých čtrnácti letech u operní inscenace režiséra Jiřího Heřmana. Za hranice se tým Hrůša, Kněžíková poprvé vydal v červnu tohoto roku, kdy Glagolská mše zazněla v koncertním provedení v Římě v Národní akademii svaté Cecilie a v září pak v Bamberku s Bamberským symfonickým orchestrem, kde Kněžíková pravidelně hostuje. Nyní Kateřina Kněžíková Janáčkovo dílo zazpívá v Tokiu a Vídni. „V Tokiu jsem naposledy byla před mnoha lety jako čerstvá členka ansámblu Národního divadla. Tehdy jsem zpívala part Zuzanky v Mozartově opeře Figarova svatba. Od té doby jsem tam nebyla. Ale říká se, že kdo jednou spatří Fudži, vrátí se na místo činu znova,“ dodává Kněžíková. V sobotu a v neděli 14. a 15. října vystoupí v tokijské Muza Kawasaki Hall pod taktovkou Jonathana Notta a 22. října ve vídeňském Musikvereinu pod vedením Kariny Canellakis. Na obou místech se představí také český basista Jan Martiník, ve Vídni navíc i tenorista Aleš Briscein.
Příspěvky redakce
- Tepličtí filharmonikové na zájezdu v Praze
- Česká hudba v Podpalubí
- Teoreticko-praktický seminář o zarzuele
- Cesta pod zvukový povrch. Netradiční výchovný pořad v Rudolfinu
- Jiří Rožeň s díly Bedřicha Smetany v göteborské opeře