Karlovarský symfonický orchestr si pro své příznivce připravil do konce března dva koncerty. Ve čtvrtek 21. března představí české i světové operetní melodie a ve středu 27. března uvede díla Händela, Martinů a Hindemitha s klavíristou Danielem Wiesnerem. U dirigentských pultů se vystřídá Miriam Němcová s šéfdirigentem Ondřejem Vrabcem. Druhý jarní den v západočeské lázeňské metropoli bude patřit…
Barokní noc v Českém Krumlově s operou, která kdysi zastínila Mozarta
„Hodnotovým středobodem Barokní noci ovšem bývá uvedení původní opery z 18. století v podobě novodobé premiéry přímo na scéně zdejšího historicky jedinečně zachovaného barokního divadla, které se řadí ke světovým unikátům svého druhu.“
„Celkové vnitřně mnohotvárné založení a pojetí díla i jeho inscenace se příkladně ´našlo´ v pěvecky i herecky individualizovaných výkonech sólistů.“
„Za dynamismus i soustavnou pozornost ke koncepci i k vyloženým detailům v celkovém kontextu posuzované inscenace rádi pochválíme mladého režiséra Adama Borna.“
Červnové dny následující po letním slunovratu bývají v Českém Krumlově nerozlučně spojeny s pořádáním Festivalu komorní hudby. Letos jsme svědky jeho již 37. ročníku, opět – v porovnání s předchozími – v poněkud modifikovaném rozvrhu. Zatímco začátek festivalu se jako vždy odehrával v podobě dvojí realizace Barokní noci během posledního červnového víkendu (23. a 24. 6.), pak vlastní festivalové dění tentokrát začne po týdenní pauze v podobě souvislé řady osmi koncertů na začátku července… A který operní titul měl nyní o Barokní noci premiéru? Vzácná věc neboli Krása a ctnost z pera Vicente Martína y Soler.
Figarova svatba na HAMU
Katedra zpěvu a operní režie Hudební a taneční fakulty pražské Akademie múzických umění (HAMU) připravila scénické provedení opery Figarova svatba Wolfganga Amadea Mozarta. Hudebního nastudování se ujmou Igor Karpilovskij a Jan Míchal, studenti dirigování, ve spolupráci s dirigentem a klavíristou Janem Snítilem. O režijní ztvárnění, scénu a kostýmy populární komické opery o čtyřech dějství se postará zkušený pěvec…
Vincenc Ignác Novotný a Jan Kukal: V dramaturgii festivalu ClassFest bude hrát klasika vždy hlavní roli
„Cílem bylo ukázat, že když nad mladými lidmi nikdo nebude ‚držet bič‘, jsou schopni to zvládnout sami, zábavnou formou a na dobré úrovni.“
„Operu Dove è amore è gelosia jsme si zvolili také jako téma našich bakalářských prací. V rámci výzkumu se dostaneme k takovým podrobnostem, jako byla cena kostýmů nebo výše honoráře violoncellisty v orchestru.“
„Místo, kde se festival odehrává, je malebné a plné přírody, takže se určitě vyplatí přijet s celou rodinou.“
V nadcházejícím týdnu se uskuteční druhý ročník festivalu s názvem ClassFest. Sedlčanský region ožije zvuky barokního orchestru a hlasy zpěváků z řad studentů. Návštěvníky také čeká swingový večer s kapelou Prague BuskMen a nebude chybět ani doprovodný program v podobě výstavy fotografií Michaely Pondělíčkové. Promyšlenou dramaturgií chce festival podnítit zájem o klasickou hudbu u generace mladších posluchačů. O připravovaném letošním ročníku jsme hovořili se zakladateli a organizátory – Vincencem Ignácem Novotným a Janem Kukalem.
Skutečně rodinný večer
„Barbora Jirsová a Vilém Jirsa jsou příkladem toho, že pro lásku k hudbě nemusíte pocházet z hudební rodiny.“ „Eliška Kukalová, jedna ze tří účinkujících sourozenců Kukalových, zahrála Cikánské melodie obdivuhodně.“ „Operní recitál Daniela Klánského byl bonbonkem večera.“ Kde jsou ty doby, kdy se v rodinách muzicírovalo. Dnes se místo toho pustí CD nebo MP3,…