KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Collegium 1704 zahájí sezónu Händelovým Vzkříšením english

Do nové sezóny vstupuje orchestr Collegium 1704 uvedením slavného oratoria na biblický námět La Resurrezione (Vzkříšení) z raného období tvorby Georga Friedricha Händela. Ve čtvrtek 24. října v půl osmé rozezní toto velkolepé dílo pražské Rudolfinum, o den později, v pátek 25. října, pak vystoupí soubor se stejným programem v drážďanském Annenkirche, kde zahájí už dvanáctou sezónu Hudebního mostu Praha – Drážďany.

„Händel komponoval oratorium La Resurrezione roku 1708 v Římě v době, kdy ve věčném městě platil zákaz provozování opery a uvádění dramatických oratorií na duchovní náměty sloužilo římskému hudbymilovnému publiku jako náhrada operních produkcí. Ústředním námětem oratoria La Resurrezione je téma boje dobra se zlem a hlavní protagonisté v podobě Anděla a Lucifera svádějí nelítostnou bitvu ve jménu světla a temnoty, barvitě vykreslenou tóny strhující Händelovy hudby,“ říká o oratoriu dirigent Václav Luks.

Dílo vyniká mimořádně barvitou instrumentací a klade vysoké nároky na všechny sólisty, zejména však na klíčové role Anděla a Lucifera, v nichž se představí v pražské premiéře světově proslulá ruská sopranistka Julia Lezhneva a renomovaný italský basista Luigi De Donato. Poprvé Praha uslyší ve světě staré hudby také vyhledávanou italskou mezzosopranistku Francescu Ascioti v roli Cleofy. Roli Marie Magdalény ztvární italská sopranistka Raffaella Milanesi, roli sv. Jana pak finský tenorista Topi Lehtipuu. Novinkou letošní sezony Collegia 1704 je edukativní projekt Video Ouvertur – krátkých desetiminutových videí promítaných před koncerty, ve kterých dirigent Václav Luks posluchačům přiblíží význam a jedinečnost uváděných skladeb. Videa budou volně dostupná veřejnosti i po realizaci koncertů.

Foto: Archiv Collegia 1704

Tereza Kramplová

Tereza Kramplová

Hudební manažerka

Pochází z klavírnické a divadelní rodiny. Díky rodinné manufaktuře KLIMA Piano, kterou založil její dědeček Milan Klíma, měla možnost aktivně reprezentovat pianina a klavíry špičkové kvality na veletrzích v Evropě i Americe. Po libereckém gymnáziu vystudovala klavír na Pražské konzervatoři a obor hudební management na Akademii múzických umění v Praze. Klasické hudbě se věnuje celý život, už od studií působí v nejužším týmu festivalu EuroArt Praha, kde mimo jiné v rámci agentury EuroArt rozjížděla kariéru Ivo Kahánkovi, Tomášovi Jamníkovi nebo Zemlinského kvartetu. Osm let působila na pozici manažerky Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK, v současnosti je výkonnou ředitelkou festivalu Za poklady Broumovska a manažerkou projektů Broumovská klávesa a Letní hornové kurzy Broumov.



Příspěvky od Tereza Kramplová



Více z této rubriky