Eliška Weissová a Tomáš Netopil v Hamburku
Česká sopranistka Eliška Weissová se v poslední době úspěšně etabluje na evropských operních scénách. Aktuálně debutuje v roli Kostelničky v nastudování Janáčkovy opery Její Pastorkyňa v Hamburské státní opeře. V této roli vystoupila nejen na českých operních jevištích, ale v minulé sezóně také ve Velšské národní opeře a Vídeňské státní opeře, kde inscenace v obou případech řídil Tomáš Hanus. Hamburská Jenůfa inscenovaná Olivierem Tambosim měla premiéru již v roce 1998. V lednu ji tamní operní dům opět zařazuje na svůj program v hudebním nastudování českého dirigenta Tomáše Netopila, který v Hamburku před deseti lety řídil Janáčkovu Lišku Bystroušku. Ve čtyřech inscenacích (6., 9., 11. a 13. ledna) v roli Jenůfy vystupuje americká sopranistka Laura Wilde, hlavní mužské role ztvární tenorista Clay Hilley jako Laca a Števu Dovlet Nurgeldiyev původem z Turkmenistánu. Sbor Hamburské státní opery vede Eberhard Friedrich. Na jaře Elišku Weissovou čeká Cizí Kněžna v Rusalce ve Vídni, Tomáš Netopil bude v březnu premiérovat Rusalku v pražském Národním divadle.
Příspěvky redakce
- Cesta pod zvukový povrch. Netradiční výchovný pořad v Rudolfinu
- Jiří Rožeň s díly Bedřicha Smetany v göteborské opeře
- Malí velcí filharmonici v Kongresovém centru Zlín
- Košické hudební jaro v novém termínu. Zajímavostí je scénický koncert
- Rok české hudby v Podkrkonoší. Se světovou premiérou