KlasikaPlus.cz© - portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Hudební připomínky 17. listopadu. Přehled dění po republice

Události 17. listopadu 1989 připomínají mnohé hudební instituce po České republice. Nejvýrazněji pak Česká filharmonie debutem dirigenta Antonia Pappana za sólové hry houslistky Janine Jansen při dvou Koncertech pro svobodu a demokracii. I další počiny po české zemi však stojí za zmínku. Už 15. listopadu se historickému milníku věnuje Komorní filharmonie Pardubice…

Číst dál…

Česká premiéra skladby Holy God Alexandera Rodina jako politické gesto

„Souběh hudby a politiky tak byl tematickým půdorysem, z něhož se vynořovaly pozoruhodné a umělecky vytříbené výkony výrazných hráčských osobností.“

„K tomuto promyšlenému dynamickému oblouku však Rodin dospěl aplikací otřepaných a zjednodušených postupů, což se podepsalo na zploštění celkového výsledku skladby.“

„Velký respekt si tu zasloužil zejména Vadim Gluzman, jehož distancovaný přístup zabránil, aby byla skladba zavlečena do rozvířených vod patetické nabubřelosti.“

Orchestr PKF – Prague Philharmonia si na nedělní koncert 12. listopadu připravil Čtvrtou symfonii Ludwiga van Beethovena, Koncert pro housle a orchestr č. 2 Karola Szymanowského a premiérový kus Alexandera Rodina s názvem Holy God. Vznešená náplň beethovenovských klasicistních forem, polský romantický folklor a Rodinův ukrajinský tradicionalismus se střetly na pódiu Rudolfina a díky přesvědčivému výkonu orchestru a houslisty Vadima Gluzmana daly vzniknout zdařilému propojení muzikantské kreativity s dramaturgicky rozmanitým repertoárem.

Číst dál…

ČRo D-dur: Nahrávky Pierra Bouleze a Straussova Láska Danaina

„A ve 14:10 je na programu jedna ze skvostných nahrávek mladého Krystiana Zimermana, Brahmsův Klavírní koncert č. 2 B dur“ „Středeční večer pravidelně patří koncertům z nabídky Evropské vysílací unie. Tentokrát to bude Orchestr italského Švýcarska pod taktovkou nejvýznamnějšího polského dirigenta mladší generace Krzysztofa Urbanského“ „O víkendu budeme na návštěvě u Jana…

Číst dál…

Definitivní Bachova Partita s Piotrem Anderszewským

„Pokud jde o provedení této Partity, tak ‚je vymalováno‘.“

„Jsou to jediné skladby, které měl i v původně ohlášeném programu, a protože je nikdy nenahrál, tipnul bych si, že je nastudoval nově.“

„Obecně se mi samotná interpretace Beethovena vstřebávala velmi těžce, byla zjemnělá, kouskovaná, prioritizovala detaily, které jsem nepokládal za podstatné.“

V pražském Rudolfinu se ve čtvrtek 9. listopadu uskutečnil závěrečný koncert Klavírního festivalu Rudolfa Firkušného. Po pěti letech na něm opět vystoupil klavírista Piotr Anderszewski. Páteř jeho programu stejně jako posledně tvořila díla Johanna Sebastiana Bacha a Ludwiga van Beethovena, přičemž nejpravdivěji vyzněly Bachovy skladby. Ačkoliv posluchači byli koncentrovanější než obvykle, koncert se neobvykle obešel bez potlesku ve stoje.

Číst dál…

Křest alba a oslava čtvrtstoletí s Moravským klavírním triem

V neděli 1. října v brněnském Rubínu zahájilo Moravské klavírní trio čtrnáctý ročník svého abonentního cyklu Muzikobraní. Klavíristka Jana Ryšánková, violoncellista Miroslav Zicha a houslista Jiří Jahoda hrají v nezměněné sestavě již déle než pětadvacet let a právě jako oslava 25 let na scéně se koná následující koncert 12. listopadu od sedmnácti hodin – opět…

Číst dál…

Mnoho tuze příjemných podob strhujících živlů

„Mendelssohnovy Hebridy mají pardubičtí filharmonici dokonale zažité, hrávají je snad každou druhou sezonu, takhle propracované jsem je však neslyšel již hodně dlouho.“

„Do hry Kateřiny Javůrkové vstupuje ona pověstná osobnostní jiskra, v pravou chvíli přejde ve virtuózní smršť, před níž není úniku.“

„Způsob, jakým si v Pardubicích pohrál dirigent Yu-An Chang s Beethovenovou Pastorální symfonií, skvěle naplnil slogan večera.“

Komorní filharmonie Pardubice dala svým listopadovým abonentním koncertům připraveným, jak je ve městě na soutoku Labe a Chrudimky obvyklé, pro dvě zcela zaplněná hlediště Sukovy síně Domu hudby název Strhující živel.

Číst dál…

Živá hra Anny Geniušene v nepříjemném programu a čase

„Ve tři hodiny odpoledne mi ještě nestihl vytrávit těžký oběd, naopak během druhé poloviny koncertu už z důvodu nedávného posunu času byla příliš brzy tma.“

„Z Geniušene jsem obecně měl dobrý pocit, v její povaze opravdu je něco osobitě energického a umí jít s kůží na trh.“

„Možná jsem nedokázal strávit program, ve kterém mi chyběla nějaká pořádná ‚odměna‘, něco, co by mě dokázalo pomyslně víc roztancovat nebo rozezpívat.“

V neděli 5. listopadu v rámci Klavírního festivalu Rudolfa Firkušného proběhl jediný odpolední koncert, který se zároveň jako jediný konal mimo Dvořákovu síň Rudolfina. Schopná klavíristka Anna Geniušene vystoupila v Sále Martinů na pražské HAMU s myšlenkově podnětným programem, který však v koncertní praxi možná příliš nefunguje.

Číst dál…

Ivan a Lukáš Klánští hráli v Rudolfinu

„Měla jsem dojem, jako bych byla na návštěvě u pana profesora Klánského v obýváku a jen tak mimochodem poslouchala Beethovenova díla z různých tvůrčích období.“

„Čas plynul napříč variacemi tak přirozeně, vše se dělo tak nějak samo, agogika i hudební struktura se vynořovala tak, jak jí bylo vlastní.“

„Oproti Ivanově ‚zenovému klidu‘ první poloviny koncertu přišel Lukáš s velkou energií, kterou dal do své interpretace dal od první noty.“

V neděli 5. listopadu se v rámci festivalu Rudolfa Firkušného uskutečnil koncert v Dvořákově síni pražského Rudolfina. Vystoupil na něm renomovaný klavírista Ivan Klánský s díly Ludwiga van Beethovena a pro druhou polovinu koncertu si přizval svého syna Lukáše, společně provedli čtyřručně druhou řadu Dvořákových Slovanských tanců. Večer, kdy na některých místech v České republice bylo možné pozorovat polární záři, se v Rudolfinu nesl také v duchu něčeho nebeského.

Číst dál…

Ďábelské a božské, začátek a konec. Závěr Firkušného festivalu až s metafyzickým podtextem

Klavírní festival Rudolfa Firkušného je po nabitém koncertním víkendu za svou polovinou. Zájemce čekají ještě dva koncerty v Dvořákově síni pražského Rudolfina. Hned v úterý 7. listopadu vystoupí Denis Kožuchin a festival uzavře ve čtvrtek 9. listopadu Piotr Anderszewski. V úterý 7. listopadu se na prvním českém veřejném recitálu ruského pianisty Denise Kožuchina…

Číst dál…

Ukrajinský houslista, dirigent i skladatel. Cituplný večer s PKF

Třetí abonentní večer orchestrální řady PKF — Prague Philharmonia představí orchestr s větším obsazením a neotřelý program. 12. listopadu zazní v Rudolfinu hudba Karola Szymanowského, opomíjené dílo Ludwiga van Beethovena i česká premiéra díla ukrajinského skladatele Alexandera Rodina. Koncert povede šéfdirigent Ukrajinské národní filharmonie Mykola Diadiura a sólového partu houslového koncertu se ujme jeden z nejvýznamnějších…

Číst dál…

ČRo D-dur: Záznam SOČRu s Robertem Jindrou a Síla osudu

„Nenechte si ujít Beethovenovu Sedmou symfonii s Vídeňskými filharmoniky a Leonardem Bernsteinem.“ „Dále je možné poslouchat Dvořákovy Biblické písně s Magdalenou Koženou, Berlínskými filharmoniky a Simonem Rattlem.“ „Víkendová návštěva bude patřit Radimu Dolanskému, který bude vybírat nahrávky v pestrém výběru autorů.“ Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to 24/7, tedy nepřetržitě. Hudbu vybírají, ohlašují…

Číst dál…

Beethoven jako napínavý příběh Hagenova kvarteta

„Brzy po začátku rozvíjejícího se příběhu Kvartetu e moll asi nejvíce upoutala křehká struktura zvukového obrazu, a to jak ve smyslu vertikálního celku, tak v krátkých promluvách jednotlivých nástrojů.“

„V pojednávané interpretaci Hagenova kvarteta se však právě obsah jednotlivých vět stal východiskem nesmírně kreativního dotváření ad hoc.“

„Beethovena lze jistě hrát různými způsoby, Hagenovo kvarteto ovšem ukázalo, že jinak zároveň může znamenat dost radikální překvapení.“

Ne každý koncert má tak vysoko nastavenou pomyslnou „laťku“ – s faktorem značného očekávání bylo bezpochyby konfrontováno vystoupení smyčcového kvarteta Hagen Quartett 25. října ve Dvořákově síni pražského Rudolfina v rámci koncertů Českého spolku pro komorní hudbu. Očekávání bylo o to napjatější, že na programu byla dvě díla téhož autora, Ludwiga van Beethovena. Obě mají punc jedinečných počinů v rámci kvartetní tvorby svého autora i daného žánru vůbec.

Číst dál…

Vilém Veverka, Pavel Šporcl i Český filharmonický sbor v rámci série Klasika Viva

Cyklus koncertů odehrávající se zejména v městech Šumperku a Jeseníku s názvem Klasika Viva očekává zahájení sezony. V šumperském klášterním kostele se 6. listopadu rozezní skladby velikánů hudební historie. Další koncerty cyklu se konají 4. a 22. prosince a poslední 2. ledna. První ze čtyř (pod)zimních zastavení řady se odehraje již v pondělí 6. listopadu v klášterním kostele…

Číst dál…

Jussenovi, Klánští, Kožuchin a Anderszewski. Lesklá jména Firkušného festivalu

Klavírní festival Rudolfa Firkušného v sobotu 4. listopadu vstupuje do druhé dekády; hudební svátek vznikl v roce 2013 pod hlavičkou festivalu Pražské jaro. V jednom týdnu nabídne pět hudebních setkání s mimořádnými klavíristy dneška. „Dirigovat tyhle dva je jako řídit naráz dvě formule,“ poznamenal dánský dirigent Michael Schønwandt na adresu klavíristů Lucase a Arthura Jussenových,…

Číst dál…

Jan Bartoš oblaží Benátky nad Jizerou

Kruhu přátel umění v Benátkách nad Jizerou zahraje klavírista a hudební organizátor Jan Bartoš. Koncert v úterý 31. října začíná o půl osmé v malém sále novobenátecké Záložny. Pianista večer zahájí dvěma skladbami Ludwiga van Beethovena. Prvou bude 32 variací na vlastní téma c moll, WoO 80. Šest bagatel, op. 126 pak je, jak naznačuje…

Číst dál…

ČRo D-dur: Třetí přímý přenos z Hudebního fóra Hradec Králové

„Poslouchejte přímý přenos Živě ze Studia 1, tentokrát se souborem Clarinet Factory.“ „Na programu jsou tradičně dva záznamy koncertů z nabídky Eurorádia. Nejprve koncert královského orchestru Concertgebouw.“ „Víkendová dopoledne budou patřit Petru Iljiči Čajkovskému, od jehož úmrtí 6. listopadu uplyne 130 let.“ Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to 24/7,…

Číst dál…

Adam Klánský a Marie Šumníková překvapili kolínské posluchače

„Zcela pochopili a výtečně ztvárnili citovou hloubku skladby, jejich pojetí bylo propracované do posledního detailu.“

„Adam Klánský mladistvě vyjádřil něhu, láskyplné téma ztvárnil s adekvátním rubatem a citově zabarveným vibratem, bylo zřetelně slyšet, s jakou péčí se stará o každý tón.“

„Existuje i verze pro housle a klavír, kterou si Marie Šumníková před pár týdny zahrála s houslistou Matteem Hagerem.“

Je poučné si občas zajet za hudbou mimo Prahu. Tam, kde nejsou posluchači zhýčkaní koncertními lahůdkami a dychtivě očekávají, co nového a povznášejícího jim každý z večerů přinese. Na úterním koncertu Kruhu přátel hudby (KPH) v sále Městského společenského domu v Kolíně se představili mladí umělci – violoncellista Adam Klánský a klavíristka Marie Šumníková. Vyprodanému sálu zahráli skladby Johanna Sebastiana Bacha, Ludwiga van Beethovena, Roberta Schumanna a Césara Francka.

Číst dál…

Dva hudebníci z Kroměříže zvedli publikum ve Zlíně ze sedadel. Tomáš Netopil a Jan Schulmeister

„Tomáš Netopil patří dnes k evropské dirigentské elitě a Jan Schulmeister je i přes své sedmnáctileté mládí již ostříleným klavíristou.“

„Klavírista zahrál ještě přídavek, Transcendentální etudu č. 1 s názvem Preludium od Ferenze Liszta.“

„Tempo, jež dirigent nasadil, se zdálo být vražedné, fortissimo ještě zvýšily trombony spolu s trubkami, které se neudržely a daly průchod radostnému ‚teď je to naše, teď hrajeme konečně my!‘“

Na Mezinárodním hudebním festivalu Harmonia Moraviae vystoupili ve čtvrtek 26. října spolu s Filharmonií Bohuslava Martinů dva rodáci z Kroměříže. Dirigent Tomáš Netopil a mladý klavírista Jan Schulmeister. V programu Hudební velikáni zahráli Zasvěcení domu od Ludwiga van Beethovena, Koncert č. 20 d moll pro klavír a orchestr Wolfganga Amadea Mozarta a Symfonii č. 5 F dur od Antonína Dvořáka. Enthusiasmus, muzikalita a technické mistrovství mladého klavíristy spolu s euforickým nasazením dirigenta strhlo zcela vyprodaný sál k nadšeným ovacím.

Číst dál…

Václav Luks a Lukáš Vondráček společně v Bostonu

Händel and Haydn (H+H) Society, jejíž častým uměleckým hostem je šéf předního českého barokního orchestru Collegia 1704 Václav Luks, přizvala dalšího českého muzikanta. Pod vedením právě Václava Lukse se v bostonské Symphony Hall představí klavírista Lukáš Vondráček, absolvent New England Conservatory v Bostonu a vítěz bruselské Soutěže královny Alžběty. Zahraje na historické fortepiano…

Číst dál…

Pohledem Jiřího Vejvody (56)
Hrát ještě intenzivněji, krásněji, oddaněji.
Nechtěně jedinečný koncert Izraelské filharmonie

„Koncem místních svátků měla jako obvykle odstartovat v Izraeli koncertní sezóna; jenže po vpádu teroristů z Hamásu bylo náhle vše jinak.“

„Členky a členové Izraelské filharmonie se vydali v hloučcích do různých míst, kde lidé potřebovali útěchu; ke společnému dílu se sešli až 22. října.“

„Po hymně Hatikvah a Fanfárách pro Izrael vyvrcholila řeč Lahava Shaniho citátem výroku, který kdysi proslovil Leonard Bernstein při koncertu na památku zavražděného prezidenta Kennedyho.“

Psalo se 11. září, když na letošním ročníku Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha koncertovala Izraelská filharmonie. V rámci příprav na debatu po potlesku se třemi protagonisty mě nemohla minout symbolika tohoto data, provázející celý civilizovaný svět od roku 2001. Zvažoval jsem, zda se jej v hovoru dotknout. Koneckonců houslista Gil Shaham žije v New Yorku; cellista Kian Soltani i dirigent Lahav Shani sice tehdy navštěvovali teprve základní školu, ale přesto se jim ponurost zmíněného data mohla vštípit do paměti…

Číst dál…

‚Rozlétaná‘ Alena Hron tentokrát v Košicích

Po delší době se před orchestr Státní filharmonie Košice v Domě umění postaví dirigentka. Toto osvěžení obstará 26. října debutantka Pražského jara 2023 Alena Hron, nedávno dirigující Janáčkovu filharmonii v pařížské Invalidovně a smolně zastavená nemocí před vystoupením s orchestrem FOK a legendárním klavíristou Garrickem Ohlssonem coby sólistou. Ohlsson v Praze hrál Beethovenův Pátý klavírní koncert,…

Číst dál…

Tomáš Netopil a Jan Schulmeister ve Zlíně

Jeden z našich předních dirigentů, Tomáš Netopil, povede čtvrteční koncert Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín. Na pódiu tamního Kongresového centra uvede program založený na mistrovství tří velikánů, Beethovena, Mozarta a Dvořáka. Koncert se koná 26. října od 19 hodin. Sólistou večera bude držitel významných ocenění, sedmnáctiletý pianista Jan Schulmeister. Úvod bude patřit Beethovenově…

Číst dál…

Eric Guo na dobové nástroje intimně a inspirativně

„Zvuk dobových nástrojů do značné míry určoval také interpretaci mladého klavíristy a bylo až s podivem, jak se znění skladeb ve srovnání se zněním na moderní klavíry lišilo.“

„Ačkoliv program koncertu nebyl dlouhý, zdál se mi poněkud ‚hutný‘.“

„Hrál s pokorou k nástrojům, skladatelově zápisu, možnostem, které se mu nabízejí i k možnostem vlastním.“

Eric Guo, vítěz druhého ročníku Mezinárodní Chopinovy soutěže na dobové nástroje ve Varšavě (mladší sestry „velké Chopinky“, která se koná jednou za pět let), se představil sólově v neděli 22. října v Praze ve vršovickém kulturním centru Vzlet. Nebyl to jeho první pražský koncert po čerstvém soutěžním úspěchu, ve čtvrtek 19. října zahrál společně s orchestrem Collegium 1704 v Rudolfinu Chopinův Klavírní koncert e moll pod taktovkou Václava Lukse.  Nedělní sólový recitál byl postaven z děl Chopina, Bacha, Beethovena a Schumanna.

Číst dál…

Garrick Ohlsson završil sérií pražských koncertů sólovým recitálem

„Klavíristův tón v sopránu byl návazný, v melodiích nikdy neklapaly samostatně vyrážené tóny, přesto byly i konce frází zřetelně slyšet.“

„Rychle a všedně pronesl ‚Omlouvám se, začnu znovu‘ a okamžitě potom hned spustil druhý pokus.“

„Přestože Ohlssonovo provedení bylo bez škrábanců a mohlo by jít rovnou na nahrávku, současně jsem z jeho strany příliš vnímal prvek bezpečí a nevelké vnitřní účasti.“

Po dvojím uvedení Beethovenova Císařského koncertu vystoupil klavírista Garrick Ohlsson v Praze ještě jednou, a to sólově. V sobotu 21. října v pražském Rudolfinu přednesl recitálový program v rámci cyklu Světová klavírní tvorba pod značkou FOK. Přestože v Praze se už tradičně těší náklonnosti posluchačů a jeho hráčské dispozice jsou ohromné, toto vystoupení neslo známky únavy a všednosti.

Číst dál…

Impozantní vstup Slovenské filharmonie do jubilejní 75. koncertní sezóny

„So vstupom do novej sezóny prichádza aj nový vizuál SF ako výsledok profesionálnej práce marketingu koncertnej inštitúcie.“

„Daniel Raiskin si pri kreácii Eroiky počínal v duchu najlepších interpretačných tradícií diela.“

„Kanadský violončelista Bryan Cheng zvládol svoj part s obdivuhodnou istotou a eleganciou.“

Otváracie koncerty SF v dňoch 19. a 20. októbra 2023 sa niesli v slávnostnej atmosfére. Dirigoval ich staronový šéf SF Daniel Raiskin (orchester vedie už štvrtú sezónu) a na programe boli dve ťažiskové diela európskej symfonickej literatúry 19. storočia – Symfónia č.3 Es dur „Eroica“ L. van Beethovena a opulentná symfonická báseň Don Quixote, op. 35 Richarda Straussa. V sólových partoch sa predstavili kanadský violončelista Bryan Cheng a sóloviolista domáceho orchestra Martin Ruman.

Číst dál…

David Kalhous s recitálem na Manhattanu

České centrum New York chystá klavírní recitál českého klavíristy Davida Kalhouse, který se bude konat jako součást oslav 450. výročí Univerzity Palackého v Olomouci. Kalhous svým vystoupením 22. října ve Velkém sále České národní budovy na newyorském Manhattanu nahrazuje původně avizovaného Jana Bartoše. Program sólového koncertu sestává z děl klasiků hudební historie.…

Číst dál…

Z Vídně do Varšavy aneb Chopin aktuálně i dobově

„Přes danosti rovných tónů a celkově o něco asketičtějšího výsledku hry dobových nástrojů dostal Beethovenův Egmont vzrušující dynamické poměry a v nich potřebné závažné důrazy.“

„Jedinou symfonii Jana Václava Huga Voříška, Čecha působícího ve Vídni, zesnulého v pouhých čtyřiatřiceti, představili jako opravdu velké dílo mezinárodního repertoáru.“

„Posluchače zvedl Eric Guo ze sedadel právem. Program ovšem zdaleka nekončil. Sólista postupně marnotratně přidával.“

Collegium 1704 s Václavem Luksem otevřelo další sezónu vykročením do devatenáctého století. Vypravilo se ve čtvrtek v pražském Rudolfinu „z Vídně do Varšavy“, tedy od Beethovena a Voříška k Chopinovi. Ještě zajímavější než repertoár byl však sólista. Skvělý jedenadvacetiletý Kanaďan Eric Guo, čerstvý vítěz Chopinovy soutěže na dobové nástroje. Klavírní koncert e moll tak na kopii Pleyelova klavíru z roku 1830 a s adekvátně hrajícím orchestrem zazněl zároveň historicky i aktuálně.

Číst dál…

Garrick Ohlsson: Díla musíme studovat pečlivě a hrát stylově

„Když interpretuji díla Fryderyka Chopina, cítím relativní uvolnění a osobní svobodu.“

„Při rozsáhlém interpretačním přístupu k tvorbě jednoho skladatele je nádherné a vzrušující proniknout do hloubky jeho stylu, jazyka a pocitů.“

„S dirigenty o svých pocitech v mém přístupu ke skladbě příliš často nehovořím, protože emoce ovlivní tempo, charakter, dynamiku a intonaci.“

Legendární americký klavírista Garrick Ohlsson, držitel Grammy, si letos připomněl v Praze i padesát let od svého prvního vystoupení na Mezinárodním hudebním festivalu Pražské jaro. Dosud je jediným Američanem, který zvítězil v roce 1970 v Chopinově mezinárodní klavírní soutěži ve Varšavě. U příležitosti pražských koncertů poskytl pro portál KlasikaPlus.cz exkluzivní rozhovor v Obecním domě…

Číst dál…

ČRo D-dur: Dva přenosy z královéhradeckého Hudebního fóra a nahrávky Patricie Janečkové

„Zcela mimořádnou věcí je ovšem přímý přenos koncertu Bolero po asijsku z festivalu Hudební fórum Hradec Králové.“ „Ve středu od 20:00 můžete poslouchat nahrávky nedávno zesnulé pěvkyně Patricie Janečkové.“ „V sobotu na státní svátek 28. října poslouchejte program Česká hudba sváteční.“ Stanice D-dur Českého rozhlasu vysílá výhradně klasiku, a to 24/7, tedy…

Číst dál…

Gigantická díla světové hudby s Ohlssonem a Altrichterem

„Kolotoč kolem osoby dirigenta prestižního abonentního cyklu Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK byl vskutku zarážející.“

„Nejnovější pražské vystoupení v Beethovenově Pátém klavírním koncertě potvrdilo, že v jeho případě věk nehraje žádnou roli. Stále je to Ohlsson, který nic neztratil na brilanci své hry.“

„Petr Altrichter však orchestr dokázal spíše strhnout než zaujmout.“

Legendární klavírista Garrick Ohlsson 18. října vystoupil v rámci orchestrálního cyklu Pražských symfoniků. Po dvojí omluvě třetí dirigentské jméno už zůstalo v platnosti a orchestr tak řídil Petr Altrichter. Zazněla známá díla Ludwiga van Beethovenova a Petra Iljiče Čajkovského.

Číst dál…